Атап айтқанда, «Қазақстан Республикасының Еңбек кодексіне қашықтан жұмыс істеуді құқықтық реттеуді жетілдіру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасы бірінші оқылымда мақұлданды. Осы мәселе жөнінде Мәжіліс депутаты Жанат Омарбекова баяндама жасады.
«Бүгінгі таңда әлемдік практикада қашықтан жұмыс істеу белсенді дамып келеді. Сондай-ақ жұмыскердің «стационарлық» және қашықтан жұмыс істеуді үйлестіруінің құқықтық мүмкіндігі кеңінен таралған. Қазіргі уақытта Еңбек кодексіне сәйкес қашықтан жұмыс істеу жұмыс процесінде ақпараттық-коммуникациялық технологияларды тұрақты негізде пайдалана отырып, еңбек процесін жұмыс беруші тұрған жерден тыс жерде жүзеге асырудың ерекше нысаны ретінде айқындалған. Сонымен қатар 2020 жылы Қазақстан аумағында коронавирус инфекциясының таралуы қызметкерлердің орта есеппен жетпіс пайызын қашықтан жұмыс істеуге ауыстырып, жұмыс режімінің өзгеруіне әкелді. Елде қашықтан жұмыс істеуді ұйымдастырудың қалыптасқан тәжірибесі пандемия кезеңіндегі еңбек саласындағы нақты процестер мен еңбек заңнамасы арасындағы алшақтықты көрсетті», деді Ж.Омарбекова.
Анықталған олқылықтарды ескере отырып, депутаттар бірқатар ұсыныс жасады. Соған сәйкес, тараптардың келісуі бойынша қашықтан және қашықтан аралас жұмыс істеу ұғымдары енгізілмек. Сонда жұмысты бірде кеңседе, бірде қашықтан істеуге мүмкіндік беру мәселесі де қарастырылмақ.
«Қашықтан жұмыс істеуге ауысқан қызметкерлер кезіккен өткір мәселелердің бірі – коммуникация құралдарымен, компьютерлермен және басқа да құралдармен қамтамасыз ету. Осыған байланысты заң жобасында норма көзделді. Соған сәйкес төтенше жағдайды енгізу, төтенше жағдайды жариялау және шектеу іс-шараларын, оның ішінде карантинді енгізу кезеңінде уақытша қашықтан жұмыс істеу кезінде жұмыскерлерді коммуникация құралдарымен қамтамасыз ету және шығыстарды өтеу қажеттілігі жұмыс берушінің актісінде айқындалады. Егер жұмыскер өзінің коммуникация құралдарын тұрақты негізде пайдаланатын болса, жұмыс беруші өтемақы төлей алады, оның мөлшері, төлеу тәртібі мен мерзімдері тараптардың келісуі бойынша белгіленеді. Жұмыс берушінің актісі бойынша қызметтік міндеттерді еңбек шартын жасаспай жүзеге асыратын мемлекеттік қызметшілерді, әскери қызметшілерді, арнаулы мемлекеттік және құқық қорғау органдарының қызметкерлерін қашықтан жұмыс істеуге жіберу тәртібі регламенттелді», деді депутат.
Заң жобасына сәйкес, жұмыс беруші мен қызметкер қашықтан жұмыс істеу кезінде пайдаланатын құпия ақпаратты қорғау туралы шарт жасасу құқығы бекітілді.
«Жұмыскерлердің еңбек құқықтарын қорғау мақсатында, еңбек шартында жұмыс уақытының тіркелген есебін белгілеу жөніндегі норма көзделді. Осы уақыт ішінде жұмыскер жұмыс уақытының күнделікті ұзақтығының шектеулерін сақтай отырып, жұмыс уақыты шегінде жұмыс берушімен байланыста болу үшін қолжетімділік режімінде болуы тиіс.
Бұл ретте, еңбек шарты тараптарының келісуі бойынша қашықтан жұмыс істейтін жұмыскерлер үшін жұмыс уақытының жиынтық есебін қолдана отырып, икемді жұмыс уақыты режімі белгіленуі мүмкін», деді Ж.Омарбекова.
Құжатты талқылау барысында Мәжіліс Төрағасы Нұрлан Нығматулин де пікір білдірді.
«Әрбір заманның, әрбір уақыттың өзінің талабы бар. Барлық сала осы заман талабына сай болу керек. Сол үшін бүгінгі заң жобасында «қашықтан жұмыс» деген норманы енгізіп отырмыз. Себебі пандемия кезінде қашықтан жұмыс жасаудың пайдалы екеніне, тиімді екеніне бәріміз көз жеткіздік. Сондықтан қашықтан жұмыс форматы да заң деңгейінде реттелу керек деп есептеймін», деді Мәжіліс Төрағасы.
Аталған құжатты талқылау барысында депутаттар бірқатар түзету енгізді. Атап айтқанда, ұғымдық аппаратты нақтылау («қашықтан аралас жұмыс істеу», «хабарлама» ұғымдары), төтенше немесе соғыс жағдайы, төтенше жағдай енгізілген кезеңде не өзге де шектеу іс-шаралары енгізілген кезде немесе жұмыскерлердің өміріне немесе денсаулығына қатер төндіретін өзге де жағдайларда жұмыс берушінің актісімен жоғарыда көрсетілген жағдайлар жойылғанға дейін жұмыс берушінің қашықтан жұмыс істеу немесе қашықтан аралас жұмыс істеу құқығын уақытша енгізу қарастырылады.
Сондай-ақ жұмыс берушінің актісіне сәйкес жабдықты, бағдарламалық-техникалық құралдарды, коммуникация құралдарын (байланыс құралдарын), байланыс қызметтерін, ақпаратты қорғау құралдарын және өзге де құралдарды қоса алғанда, еңбек функцияларын қашықтан орындайтын жұмыскерге жұмыс беруші беретін құралдар тізбесін нақтылау көзделген. Бұдан бөлек, қашықтан жұмыс істеу орындалатын орынды нақтылау және басқалары бөлігінде жекелеген нормаларды нақтылайтын және заң жобасының мазмұнын жақсартатын түзетулер енгізді.
Сондай-ақ Парламент Мәжілісінің жалпы отырысында «Мемлекеттік фельдъегерлік байланыс туралы» заң жобасы бірінші оқылымда мақұлданды. Аталған мәселе жөнінде Ішкі істер министрі Ерлан Тұрғымбаев баяндама жасады.
«Фельдъегерлік қызметті ұйымдастыратын құзырлы орган – Премьер-Министрдің кеңсесі. Оның міндеті – Үкіметтің хат алмасу жұмысын қамтамасыз ету, мемлекеттік органдардың аса маңызды әрі құпия хаттарын тасу, арнайы пошталарды ТМД-ға мүше елдерге жеткізу.
Бұл бөлімнің қызметкерлері ішкі істер органдарының кадрында тіркелген. Сондықтан олар қарумен, формамен және арнайы құралдармен қамтамасыз етіледі. Бірақ ішкі істер органдарының қызметкерлері сияқты қылмыс ашып, тергеу жүргізбейді. Сондықтан ішкі істер органдарының құрамына, жеке штаттық бірліктеріне кірмейді. Заң жобасын әзірлеу кезінде халықаралық тәжірибе зерттелді. Бірқатар елде фельдъегерлік байланыс туралы арнайы заң қабылданған», деді Е.Тұрғымбаев.
Ведомство басшысының айтуынша, заң жобасының бірнеше мақсаты бар. Біріншіден, фельдъегерлік қызметтің құқықтық мәртебесін бекіту көзделген. Екіншіден, ТМД елдері арасында осы фельдъегерлік байланыстың тәжірибесін жасау. Үшіншіден, қызметкерлер мен олардың отбасы мүшелері үшін әлеуметтік кепілдіктер бекіту. Бұл мақсатта 16 миллион теңге қарастырылған.
Заң жобасының негізгі ережелері фельдъегерлік байланыстың міндеттері мен қағидаттарын заңнамалық бекітуге, мемлекеттік фельдъегерлік қызмет (МФҚ) қызметкерлерінің құқықтары мен міндеттерін айқындауға, МФҚ қызметкерлерінің құқықтық жағдайын регламенттеуге, МФҚ қызметкерлерінің әлеуметтік кепілдіктерін белгілеуге бағытталды.
Құжатты қабылдау қызметтің құқықтық, ұйымдық негіздерін және МФҚ қызметкерлерінің мемлекеттік органдармен жедел өзара іс-қимыл жасау тәртібін айқындайды.
Жиын барысында депутаттар «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне аудандық, қалалық және ауылдық билік деңгейлерінің дербестігі мен жауапкершілігін кеңейту мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасын екінші оқылымда мақұлдады.
Заң жобасында аудандық маңызы бар қалаларға, ауылдарға, кенттерге, ауылдық округтерге салықтар мен төлемдердің қосымша түрлерін беру, бюджеттік рәсімдерді оңайлату, бекітілген бюджеттің 20%-ынан аспайтын көлемде бюджеттік бағдарламалар арасында қаражатты қайта бөлу және жергілікті өкілді органдардың өкілеттіктерін кеңейту көзделеді.
Сондай-ақ заң жобасында мәслихаттар депутаттарына қосымша құқықтар мен міндеттер беру және мәслихаттар хатшыларының құқықтық мәртебесін арттыру ұсынылады.
Сонымен қатар жиында Палатаның комитеттері бірқатар жаңа заң жобасын жұмысқа алды. Олар: Үкіметтің және Республикалық бюджеттің атқарылуын бақылау жөніндегі есеп комитетінің 2020 жылғы республикалық бюджеттің атқарылуы туралы есептері, «Семей ядролық қауіпсіздік аймағы туралы» заң жобасы және оған ілеспе түзетулері сондай-ақ жер қатынастарын дамыту мәселелеріне қатысты заң жобасы бар.
Отырыс соңында Мәжіліс депутаттары мемлекеттік органдар басшыларына депутаттық сауалдар жолдады.