Заң жобасына сәйкес, енді жария лауазымды тұлғалардың қаржы операцияларына заңнамалық тұрғыда бақылау жүргізіледі. Бұрын олар қаржылық мониторинг субъектілерінің қатарына қосылмаған еді. Жаңа норма бойынша бұдан былай салалық агенттік ұлттық жария лауазымды тұлғалардың тізімін жасайды.
Сондай-ақ қаржы мониторингі жүргізілетін субъектілер қатарына «майнингпен» айналысатын тұлғалар да қосылады. Енді олар ақпараттандыру саласындағы уәкілетті органға өз қызметінің басталғаны туралы ескертуге міндетті болады.
«Қылмыстық жолмен алынған кірістерді заңдастыру және терроризмді қаржыландыру қоғам мен мемлекет үшін қауіп тудыратыны анық. Сол себепті осы қылмыстарға қарсы іс-қимылдардың тиімділігін арттыру және бұл саладағы сын-қатерлердің алдын алу аса маңызды. Сондықтан бүгін қабылданған заң қылмыстық кірістерді азайтуды және ұлттық қаржы жүйесінің ашықтығын арттыруды көздейді», деді аталған заң жобасы жөнінде пікір білдірген Мәулен Әшімбаев.
Сенатор, Қаржы және бюджет комитетінің төрағасы Ольга Перепечинаның айтуынша, заң жобасында «жария лауазымды адамдар» ұғымы енгізіледі. Бұл ұлттық және шетелдік мемлекеттік лауазымды адамдарға бөлінеді.
«Ұлттық жария лауазымды тұлғалар институтын кезең-кезеңмен енгізу және еліміздегі лауазымды тұлғалардың ақшамен және өзге мүлікпен жасайтын операциялары бойынша тиісті бақылауды заңнамалық деңгейде белгілеу көзделіп отыр. Қаржы мониторингі агенттігі жария лауазымды тұлғалардың, олардың жұбайы мен жақын туыстарының тізімін жасайды. Ал Президент тізімді бекітеді», деді О.Перепечина.
Сенатордың айтуынша, қаржы мониторингi субъектiлерiнен тиiстi қызмет алғанда жоғары деңгейлі тәуекелі бар мемлекеттiк лауазымды тұлғаларға, олардың жұбайларына және жақын туыстарына қосымша тиiстi тексеру шаралары қолданылады. Лауазымды адамдар қызметінен кеткеннен кейін, 12 ай бойы олардың қаржылай және мүліктік операциялары тексеріледі.
Сондай-ақ жобада цифрлы активтерді шығару, олардың сауда-саттығын ұйымдастыру, осы активтерді ақшаға, не болмаса басқа мүлікке айырбастау жөніндегі қызметтерді жүргізетін тұлғаларды қаржы мониторингі субъектілеріне жатқызу қарастырылған.
«Заң жобасында еліміздегі лауазымды тұлғалардың ақша және өзге мүлік арқылы жасайтын операциялары бойынша тиісті бақылауды заңнамалық деңгейде белгілеу көзделген. Ал Қаржы мониторингі агенттігі, өз кезегінде осы адамдардың және отбасы мүшелерінің, жақын туыстарының жеке тізімін жүргізеді.
Сондай-ақ жобада цифрлы активтерді шығару, олардың сауда-саттығын ұйымдастыру, осы активтерді ақшаға, не болмаса басқа мүлікке айырбастау жөніндегі қызметтерді жүргізетін тұлғаларды, қаржы мониторингі субъектілеріне жатқызу қарастырылған. Мекеменің заңды иесі туралы мәліметтердің ашықтығын белгілеу мақсатында уәкілетті органға ұлттық тізілімінің деректеріне қол жеткізу ұсынылған», деді қосымша баяндама жасаған сенатор Бақтыбай Шелпеков.
Бұған қоса олар Цифрлық даму, инновациялар және аэроғарыш өнеркәсібі министрлігіне қызметті бастағаны немесе тоқтатқаны туралы хабарлама жіберуге міндеттеледі. Қаржы мониторингі агенттігіне бизнес-сәйкестендіру нөмірлерінің ұлттық тізіліміне қолжетімділік беру көзделген.
Сонымен қатар отырыс барысында сенаторлар өздерінің депутаттық сауалдарын жолдады.
Әбдәлі Нұрәлиев елімізде ауыз су тапшылығын шешу үшін жерасты сулары ресурстарын зерттеуді жандандыру маңызды екенін айтты. Премьер-Министр Асқар Маминнің атына жолдаған депутаттық сауалында осы саладағы өзекті мәселелерді көтерді.
Сенатор айтқан ақпарат бойынша, Қазақстанда 2040 жылға қарай ауыз су 50 пайызға дейін азаюы мүмкін. Еліміздің тау көлдеріне «Қазгидромет» жүргізген көпжылдық бақылау нәтижесі бойынша өткен жылы қар жамылғысы айтарлықтай төмендегені анықталып отыр.
Осыған байланысты біздің еліміздің және көрші мемлекеттердің көптеген су қоймаларында су деңгейі тұрақты түрде төмендеп келеді. Кейінгі үш жылда жағдай мүлдем күрделене түскен. Сенатор өзінің депутаттық сауалында бірқатар нақты қадамдарды ұсынды, олардың орындалуы осы мәселені шешуге көмектесуі тиіс.
«Су ресурстарының болжамды тапшылығын азайту мақсатында елімізде жерасты су қорларын зерттеу мен қайта бағалауды жандандыру қажет. Сондай-ақ ұңғымаларды қазуға бөлінетін субсидиялардың көлемін ұлғайту керек. Одан басқа, Қазақстанның бірқатар облыстарын сумен қамтамасыз етіп отырған Шу және Талас өзендерінің бойынан Қырғыз Республикасының «Бурулдай» су қоймасы мен «Бала-Саруу» ГЭС-ін салу жоспарларына байланысты тиісті шаралар қабылдау қажет», деді Әбдәлі Нұралиев.
Сенатор Нариман Төреғалиев еліміздің Премьер-Министрінің атына жолдаған депутаттық сауалында Батыс Қазақстан облысында орналасқан өткізу бекеттерінің мәселесін көтерді.
Депутаттың айтуынша, 2016 жылғы қазанда өткен Қазақстан мен Ресей арасындағы ХІІІ өңіраралық ынтымақтастық форумында Елбасы еліміздің Үкіметіне Қазақстан-Ресей шекарасындағы бақылау-өткізу пункттерін жаңғырту, сондай-ақ «Фомин» және «Молодость» жеңілдетілген өткізу пункттерінің мәртебесін екіжақты автомобиль өткізу пункттеріне өзгерту туралы тапсырма берген болатын. Осы іс-шаралардың барлығы 2018 жылдың 15 желтоқсанына дейін жүзеге асуы тиіс еді.
Депутат аталған тапсырманың орындалмауына байланысты сенаторлар бұл мәселені бірнеше рет көтеріп, депутаттық сауалдар жолдағанын атап өтті. Өкінішке қарай, Үкімет берген уәделерін әлі орындаған жоқ.
Сенатордың айтуынша, бұл мәселені шешу өткізу бекеттеріндегі ұзын-сонар кезектерден арылуға және өңірдің экономикалық өсуіне жаңа серпін беруге көмектесер еді.
«Жәнібек ауданының «Жәнібек-Вишневка» өткізу пунктіне көпжақты халықаралық өткізу пункті мәртебесін, ал Бөкей Ордасы ауданының «Молодость – Верхний Баскунчак» және Казталов ауданының «Фомин» өткізу пункттеріне екіжақты автомобиль өткізу пункті мәртебесін беру мәселесінің шешілуіне және Өнеге – Бисен – Сайқын республикалық маңызы бар тасжолын Сайқын – Шоңай – Молодость (50 км) шекара белдеуіне дейін ұзартып, QazAvtoJol ҰК АҚ есебіне беру арқылы жергілікті маңызы бар жолдан республикалық маңызы бар жол мәртебесіне ауыстыруға ықпал етуіңізді сұраймыз», деді сенатор.
Премьер-Министрдің атына жолдаған депутаттық сауалында Ақмарал Әлназарова елімізде трансплантологиялық қызметті дамытуды ұсынды. Сенатордың айтуынша, мұндағы кезек өте баяу әрі операцияны күтетін пациенттердің саны артып келеді.
Ақмарал Әлназарова Қазақстанда 2012 жылдан бастап органдарды ауыстыру бойынша 2 мыңға жуық операция жасалғаны туралы деректі келтірді. Бүгінгі таңда трансплантацияны күту тізімінде 3 300-ден астам адам бар. Соның 105-і бала. Сондай-ақ соңғы 9 жылда елімізде балаларға 118 бүйрек трансплантациясы жасалды, оның 77 пайызы донор туыстардан алынған.
Сенатор жағдайды жақсарту үшін трансплантологиялық қызметті толыққанды қалыптастыру үшін жағдай жасау, сондай-ақ халықтың орган донорлығы туралы хабардарлығын арттыру бойынша жұмыс жүргізу қажеттігін атап өтті.
«Сонымен қатар елімізде трансплантологияның дамуын тежейтін негізгі себептерге қолданыстағы нормативтік-құқықтық базаның жетілмегендігі, донорлық стационарлардың материалдық-техникалық базасының төмендігі, сондай-ақ медицина қызметкерлерінің құқықтық тұрғыда қорғалмағаны жатады», деді А.Әлназарова.
Сенатор сонымен қатар донорлық органдар мен трансплантация бригадаларын өңірлерден орталыққа уақтылы және қауіпсіз жеткізудің техникалық қиындықтары бар екенін атап өтті.
Дана Нұржігіт патриоттық тәрбиеге қатысты бөлек заң жобасын әзірлеу қажеттігіне назар аударды. Сенатор ел жастарының әскери-патриоттық тәрбиесіне алаңдаушылық білдірді. Премьер-Министрдің атына жолдаған депутаттық сауалында жағдайды жақсартуға ықпал ететін бірқатар қадамдар ұсынды.
Бүгінгі күні Қорғаныс министрлігіне әскери-патриоттық тәрбие беру жөніндегі жұмыстарды жүргізу заңнамамен бекітіліп берілді. Ол патриоттық тәрбие – бұл баршаға ортақ іс екеніне тоқтала келіп, барлық мемлекеттік органдар осы жұмысқа жұмылуы тиіс екенін атап өтті. Сенатор осы мақсатта жеке заң жобасын әзірлеуді және үйлестіру органын белгілеу қажеттігін айтты.
«Бүгінде патриоттық тәрбие беру жүйесінің әлеуметтік-құқықтық мәртебесі, рөлі, орны, мақсаты және патриоттық тәрбие беру жұмыстарын жүргізетін үйлестіруші органның құрылуы заңнамалық тұрғыда айқындалмаған. Әрбір мемлекеттік органның, ведомствоның, ұйымның қызметтерінің бір тармағы патриоттық тәрбиеге бағытталуы тиіс екені көрсетілмеген. Бұл мәселенің заң бойынша реттелмеуі қоғамдық ұйымдардың, патриоттық клубтардың материалды-техникалық базасына да әсер етіп отыр», деді Дана Нұржігіт.