07 Мамыр, 2014

Экономикалық байланыстар бастауы

718 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін
0001-266Бұған дейінгі Кеден одағы да, Біртұтас экономикалық кеңістік те, түптеп келгенде, Еуразиялық экономикалық одақ (ЕЭО) құрылуының алғышарты болып қала бермек. Бейнелеп айтқанда, ЕЭО тақыр жерден пайда бола қалмайды. Бұл осы мемлекетаралық құрылымдар арқылы тамыр тартып, жапырақ жаяды. Соның ішінде сыртқы сауда айналымын жүйелі жолға қоюда кеден органдарына жүктелген жауапкершілік жоғары. Иә, Қазақстан, Ресей және Беларусь мемлекеттері арасында Кеден одағы құрылған кезде өзара тауар айналымы еш мүлтіксіз бірден жақсарып сала берді десек, сәл артықтау кетерміз. Алғашқы кезде бұл істе іркілістер мен кедергілер кездескені анық. Алайда, сарапшы мамандардың мәлімдеуінше, ЕЭО-ның құрылуымен бірге бұл кемшіліктер толығымен жойылуға тиіс. Мұндай оң өзгерістер кеден органдарынан да жинақылық пен жаңашылдықты талап етеді. Батыс Қазақстан облысы бойынша кедендік бақылау департаментінің басшысы Ерлан КЕРІМОВПЕН әңгіме осындай бағытта өрбіді. таможня – Ерлан Қалимоллаұлы, алдағы маусым айында бұдан жиырма жыл бұрын Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаевтың Ресей астанасында, М.В.Ломоносов атындағы Мәскеу мемлекеттік университетінде айтқан Еура­зиялық экономикалық одақ жөніндегі идеясы нақты іске айналып, оны құру жөніндегі келісімге қол қойылмақ? Бұған не дейсіз? – Мен саясаткер де, экономист-ғалым да емеспін. Бар болғаны республиканың бір өңіріндегі кедендік бақылау департаментінің басшысы ғанамын. Сондықтан бұл сұрағыңызға қысқаша жауап бергенді жөн көремін. Менің түсінігімде Еуразиялық экономикалық одақтың іргетасы негізінен Кеден одағы арқылы қаланбақ. Немесе бұл ойымды екінші балама көзқараспен түйіндесем, кеден – ЕЭО-ның ізашары болып табылады. – Ендеше, осындай жауапты кезеңде кеден органдарының алдында қандай жауапты міндет­тер тұр деп санайсыз? – Еуразиялық экономикалық одақ құрылған жағдайда кеден органдарының қызметі де жаңа сапалық мәнге ие болмақ. Мұнда әсіресе, экспорт пен импорттың ара салмағын таразыға тартып отырудың орны бөлек деп есептеймін. ЕЭО жағдайында басты мақсатымызды экспортқа шығарылатын отандық өнімдер көлемін көтеруге бағыттай алсақ тек ұтар едік. Осындай өмір­шең көзқарас пен сындарлы си­пат ар­қылы еліміздің сауда-эко­н­о­ми­калық әлеуетін де соғұрлым сал­мақтандыра түсуге болатыны аян. Мұндай мемлекеттік мәселенің оң мысалдары көбейе түсуіне республиканың шекаралас өңір­леріндегі кедендік бақылау депар­таменттері де өз үлестерін қоса алады. Біз сыртқы сауда айна­лымындағы импорт пен экс­порттың үлесі мен көлеміне қатыс­ты тиісті талдаулар мен сараптамалар жүргізу ісін тәжірибеге енгіздік. Бұл деректер экспорт көлемі жыл сайын өсіп келе жатқанын көрсетеді. Бұған дейінгі жетістіктер ешқайда қашпайды ғой. Сондықтан оның бәрін жіпке тізіп айта бергенді қажет деп таппай отырмын. – Соңғы жылдары қазақстан­дық кеден органдары қызме­тін­де болған құрылымдық өзгеріс­терге қатысты не айтар едіңіз? – Иә, мұндай құрылымдық өзгерістер бірінші кезекте Қазақстан, Ресей және Беларусь мемлекеттері арасындағы Кеден одағы талаптарынан туындағаны белгілі. Әлбетте, бұл іргелі қадам­дар томаға тұйықталу мен оқшау­лануды білдірмейді. Керісін­ше, кеден қызметінің тиімді­лігі мен сапалық қырларын жақсар­туды көздейді. Әрине, бұл орайда бізді құрылымдық бөлімшелердің қызметін жандандыру мен жетілдіру ісі көбірек толғандыратыны табиғи жәйт. Бүгінгі қазақстандық кеден қызметіне тән жаңғыру сипаттары бірінші кезекте кедендік әкімшілендіруді одан әрі жетілдіру талаптарынан туындайды. Бұ­ған дейін бұл мәселе тасада, қаға­бе­рістеу қалып, екінші кезекке ысы­рылып келсе, бүгінгі уақыт пен Еуразиялық экономикалық кеңіс­тік құру алдындағы кезең бұған терең, жан-жақты мән беруді, ке­дендік әкімшілендіруге жаңа леп пен жаңа толқын соқтыруды мін­деттейді. Осы арқылы бюджет қоржынына кедендік төлемдер мен салықтардың түсу қозғалысы мен динамикасын реттеу мүмкіндігі туып отыр. Мұндағы басты мақ­сат – пайдаланылмаған мүмкін­дік­­тер мен резервтерді іздестіріп іске қосу. Кедендік құрылымдарды қайта жаңғыртудың тағы бір тәсілі сыртқы экономикалық қызметке қатысушыларға, яғни отандық бизнес өкілдеріне консультативтік көмек көрсетуден тамыр тартады. Бұған дейін тәжірибеде кездескеніндей посткедендік бақылаулар жүргізіле тұрса да көп жағдайларда оның нәтижесі ойдағыдай бола қоймағаны жасырын емес. Санамызға орныға бастаған жаңаша көзқарас оны жолға қоюға толық мүмкіндік бере алады. – Кедендік жеке құрылымдар арасында сыбайлас жемқорлық көріністері кездескен жоқ па? – Оның бетін әрі қылсын. Мұндай дерттен әзірге аманбыз. Дегенмен, осынау оң фактордың өзі жайбарақат жүруге жол бере алмайды. Қазір кеден органдарында сыбайлас жемқорлықты түбегейлі ауыздықтаудың тың, соны жолдары өмірге келуде. Соның ең бастысы – электронды ресімдер, әрі соның ең соңғы үлгідегі тәсілдері. Бұл үрдіс кедендік бақылау департаменті қызметіне де енгізілді. Екіншіден, кеден аумағында инфрақұрылымдарды жақсарту арқылы да жемқорлықтың тамырына балта шабуға болады демекпіз. Қазір бұл іс басталып та кетті. – Бүгінде еліміздегі әлеу­мет­тік жаңғырту ісі Біртұтас эко­номикалық кеңістік шеңбе­рін­де де жүргізіліп келеді. Мұн­дай жағдайда кедендік орган­дар­дың ел экономикасын одан әрі дамытуға негіз болатын ша­ғын және орташа бизнес субъек­ті­лерімен әріптестік қарым-қаты­нас орнатуының орны ерекше... – Сұрағыңыздың төркінін түсіндім. Бұл сауалыңызға мен жоғарыда ішінара жауап бере кеткен секілдімін. Яғни, әлгінде айтылғандай, мұндай әріптестік кеден органдары тарапынан сыртқы экономикалық қызметке қатысушыларға консультативтік қолдау көрсетілуінен өрістейді. Мысалы, Орал өңірінде 45 500 кіші және шағын бизнес субъектілері тіркелген болса, біздің департамент ұжымы оларға консультативтік көмек беруді өздерінің басым бағыттарының бірі деп түсінеді. Бұл жөнінде арнайы консуль­тативтік кеңес құрылған. Оның құрамына кіші және шағын биз­нес­тің мүдделерін көздейтін қо­ғамдық ұйымдардың өкілдері де ен­гізілген. Оның мәжілістері күн тәртібінен туындаған өзекті мәселелерге және кәсіпкерлік пен брокерлік құрылымдардан түскен ұсыныстардың ретіне қарай өткізіліп тұрады. Сонымен бірге, тауарларды кедендік ресімдеу мә­се­лелеріне қатысты дөңгелек үс­тел­дер өткізу дәстүрі де өзін-өзі то­лы­ғымен ақтап жүр деп айта ала­мыз. Кедендік ресімдеудің барлық нүктелері мен орындарында ақпараттық-консультативтік қосындар жұмыс істейді. Олар кедендік заңдылықтардың бүге-шігесін жіліктеп түсіндіруден танған емес. Осының бәрі, түптеп келгенде, әкімшілік кедергілердің төмендеуіне және кедендік ресімдердің жеделдеуі мен көлік қозғалысы тәртібінің тездетілуіне септігін тигізді. Бір сөзбен айтқанда, озық стандарттар мен жаңа кедендік технологияларды енгізу жұмыс сапасын одан әрі жақсартуға негіз қалайды. – Әңгімеңізге рахмет. Әңгімелескен Темір ҚҰСАЙЫН, «Егемен Қазақстан».