Тәуелсіз еліміздің ертеңгі тірегі – бүгінгі жасөспірімдер. Содан да олардың бойына отансүйгіштік, патриоттық тәрбие беру күн тәртібінен түспей-ақ келеді. Жасөспірімдердің мектеп қабырғасынан өзін әскери қызметке дайындап, дәріс алуы еліміздің шаңырағы шайқалмауына кепілдік беретіні сөзсіз.
Сондықтан бүгінде жасөспірімдерге мектептерде әскери-патриоттық тәрбие берудің жай-жапсары қалай екендігін білу мақсатымен Қызылорда қаласындағы №222 орта мектепке ат басын бұрғанбыз. Бару барысында мектептегі алғашқы әскери дайындық бағдарламасы мен әскери дайындық ауласы және бөлмесімен егжей-тегжейлі танысып, мектеп директоры Асқар Әнуарұлы мен алғашқы әскери дайындық пәнінің оқытушы- ұйымдастырушысы Жалғасбай Тышқанбаевты әңгімеге тарттық.
Асқар ӘНУАРҰЛЫ:
– Мектепте оқушыларға әскери-патриоттық тәрбие беру тек қана 10-11-сыныптарда өтілетін алғашқы әскери-дайындық сабағында ғана емес, сонымен қатар, барлық сынып оқушыларына сыныпта және сыныптан тыс өтілетін іс-шаралар арқылы беріледі. Мектепте әскери-патриоттық іс-шаралар әр оқу жылы басында жоспарланып, өткізіліп отырады.
Ұлы Отан соғысы, Ауған соғысы, тыл ардагерлерімен, қалалық қорғаныс істері жөніндегі басқарма қызметкерлерімен, әскери қызметтегі мектеп түлектерімен кездесулер, кештер ұйымдастырылып, оқушыларға патриоттық тәрбие беру жоспарлы жүргізіледі.
Мектеп жанындағы “Сарбаз” әскери-патриоттық клубы тиянақты жұмыс істейді. Оған алғашқы әскери дайындық пәні оқытушы-ұйымдастырушысы Жалғасбай Тышқанбаев жетекшілік етеді.
Әскери-патриоттық тәрбие жасөспірімдерді еліне деген сүйіспеншілікке, ұлттық әскер құрамында адал қызмет атқаруға, адамгершілік қасиеттерді бойына сіңіруге баулиды. Осы мақсатта мектебімізде №222, №253, №120, №144 мектептердің 11-сынып ер балаларымен оқу-дала жиыны өткізіліп, қаладағы №5047 әскери бөлімге саяхат жасалды.
Мектебімізде әр оқу жыл соңында АӘД курсының аяқталу салтанатына арналған әскери-патриоттық жарыс өткізіліп тұрады. Биылғы “Сапта жүру және ән” байқауында автоматты толық емес бөлшектеу және жинастыру, оқжатарды жарақтау, әскери кедергілерден өту, граната лақтыру, кермеде тартылу бойынша 10-11-сынып оқушылары бәсекеге түсті. Мұндағы мақсатымыз оқушылардың сапта жүру, пәрмендерді орындай білу, әскери тәртіпке үйрету шеберліктерін жетілдіріп, төзімділікке, шыдамдылыққа тәрбиелеу және патриоттық сезімін арттыру болатын.
Аталмыш іс-шаралар шәкірттерге ерліктің, еңбектің қадір-қасиетін түсіндіруге мүмкіндік беріп, елінің патриоты болуға тәрбиелейді. Ел алдында борыш пен міндетті абыройлы атқаратын жеке тұлға қалыптастыруда әскери-патриотизмнің мәні зор.
Қазақ халқы – намысты қолдан жібермеген ержүрек, батыр халық. Батыр халықтың ұрпағы екенімізге мақтана отырып, ата-бабаларымыздан келе жатқан ұлттық дәстүрімізді жалғастыру, “Отан үшін жан пида” деген аталы сөзді ұлықтау – біздің басты мақсатымыз.
Жалғасбай ТЫШҚАНБАЕВ:
– Оқушыларға әскери-патриоттық тәрбие беру – мектептегі барлық оқу-тәрбие беру жұмыстарының басты міндеттері де, ал оларға қозғаушы күш – алғашқы әскери дайындық пәнінің берілуі. Осы тұрғыда алғашқы әскери дайындық оқулығының алар орны ерекше. Қазіргі қолданыстағы 2006 және 2007 жылдары “Мектеп” баспасынан жарық көрген, 10-11-сыныптарға арналған алғашқы әскери дайындық оқулығындағы кейбір материалдар оқушылардың қабылдауына қиындық келтіреді. Оқулықтағы ережелер, анықтамалар, әскери қағидалар, түсіндірмелер нақтылықты, тұжырымдылықты қажет етеді. Оқулықтағы әскери терминдер мен жарғылардың қазіргі жалпы әскери жарғымен сәйкес келмейтін тұстары да кездеседі.
Сөз орайы келгенде айта кетейін, 2000 жылы “АОЭО” баспасынан басылған “Алғашқы әскери дайындық” оқулығының материалдары оқу бағдарламасына сәйкестендіріліп жасалған және оқушылардың қабылдауына жеңіл.
Мектептерде Білім және ғылым министрлігінің 2005 жылғы №653 бұйрығымен бекітілген орта, жалпы білім беретін мектептің 10-11-сыныптарына арналған алғашқы әскери дайындық бағдарламасы толық орындалып отырған жоқ. Атап айтар болсақ, 10-сыныптарда ер балалар мен қыз балалар 18 сағат бөлініп оқытылуы тиіс. Ер балалар басқа тарауларды өтуі кезінде, ал қыз балалар 9 сағат азаматтық қорғаныс, 9 сағат медициналық білім негіздерін өтулері керек. Өкінішке қарай, алғашқы әскери дайындық пәніне толық жүктеме беріліп отырған жоқ.
11-сыныптардың 5 күндік оқу-дала жиыны кезінде қыз балалармен 30 сағаттық бағдарлама бойынша медициналық білім негіздері өтілуі қажет. 5 күндік оқу-дала жиыны мектептерде өтілетіндіктен, оқушылар оқу бағдарламасында көзделген ішкі тәртіп ережелерін толық меңгермейді. Калашников автоматынан бастапқы ату жаттығулары орындалмайды. Осы кемшіліктерді жою мақсатында оқу-дала жиыны далалық лагерлерде ұйымдастырылса, оқушылардың қызығушылықтарын арттырар еді.
Мектептерде өмір қауіпсіздігі негіздері сабақтарын 1-4-сыныптарда сынып жетекшілері, 5-9-сыныптарда АӘД пәні оқытушы-ұйымдастырушысы өткізуі тиіс. Бірақ көпшілік мектептердің 5-9-сыныптарында өмір қауіпсіздік негіздері пәнінен сынып жетекшілері сабақ беріп жүргендері түсініксіз.
Жалпы білім беретін оқу орындарында АӘД пәнін оқу-материалдық базасыз, көрнекі құралдарсыз, оқытудың жаңа технологиясына сай құрал-жабдықтарсыз оқыту әсте мүмкін емес. Ашығын айтсақ, қазіргі таңда мектептегі көрнекіліктер, оқу құрал-жабдықтары ескірген, оны айтасыз пайдалануға жарамсыз. Осыған байланысты оқу-материалдық базаны нығайтуға, көрнекі құралдар мен табельдік мүліктермен қамтамасыз етуге қаржы бөлінсе, мектептердегі АӘД пәнінің берілу сапасы әлдеқайда жақсарған болар еді.
Иә, мектеп директоры мен алғашқы әскери дайындық пәнінің оқытушы-ұйымдастырушысы айтса айтқандай, мектептерде оқушыларға әскери-патриоттық білім мен тәрбие беруде күрмеуі қиын мәселелер жетерлік сыңайлы. Демек, еліміздің ертеңі – жасөспірімдерді отансүйгіштікке баулуда атқарылар шаруа шашетектен. Жоғарыдағы толғақты мәселелер Білім және ғылым министрлігі назарына ілігіп, оң шешімін табар деген үміттеміз.
Еркін ӘБІЛ. ҚЫЗЫЛОРДА.