Инфрақұрылым • 08 Ақпан, 2023

Рельсті көліктің келешегі зор

298 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Павлодарда трамвай паркінің дамуына басымдық беріліп отыр. Экологиялық жағынан қауіпсіз әрі қаладағы жолаушылар қозғалысын тиімді етуде рельсті көлік бүгінде ең қолайлы саналады. Қазір кәсіпорында жаңа вагондар сатып алудың жоспары жасалып жатыр. Бұған қоса, алдағы жылдары қаланың шеткі ықшам аудандарының бірі – Екінші Павлодарға дейін рельсті жол тартылмақ.

Рельсті көліктің келешегі зор

Қазақстан бойынша трамвай санаулы ғана шаһарда сақталып қалғанын айту керек. Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев былтыр қазан айында өңірімізге жұмыс сапарымен келгенде Павлодар қаласындағы трамвай жүйесін дамытуды жалғастырып, құрамдарды жаңартуды жеделдету қажеттігін тапсырған еді.

«Павлодар – трамвай жүретін сирек қаланың бірі. Алматыда травмай жүрді, ешкімге кедергі келтірмеді, бірақ оны қа­ла­дан алып тастау туралы шешім қа­был­дады. Ауқымды жұмыс жүргізілді, рельстер жойылды, енді Алматы трамвайсыз қалды. Трамвай қаланың символы болғанын атап өту керек. Меніңше, Павлодарда трамвайды сақтап қалу қа­жет. Егер қажет болса, жолдарды жаң­ғыр­тып, жаңа, дыбыссыз, трамвайлар сатып алу керек шығар. Бірақ травмай – өзінше тартымды көлік түрі. Еуропаның көптеген дамыған қаласында трамвайлар кедергісіз жүреді. Бұл – жергілікті тұрғындар ұнататын экологиялық және ыңғайлы көлік. Трамвай жүйесін дамытуды жалғастырып, құрамдарды жаңартуды жеделдету керек», деген еді Президент аймақ жұртшылығымен кездесуінде.

Облыс басшылығы Президент тапсырмасына сәйкес, трамвай жолдарын Екінші Павлодар мен Достық шағын ауданына дейін ұзарту мүмкіндігін қарастырып жатыр. Өңір әкімі Асайын Байхановтың айтуынша, рельсті жолдарды, кабельдік және байланыс желілерін, тартқыш қосалқы стансаларды жөндеу жұмыстары жалғасуда. Былтыр облыс орталығында 8 трамвай өткелі жөн­делгеніне куәміз. Биыл жаз-күз мез­гілінде тағы сол шамада өткелдер жаңа­ра­ды деп күтіліп отыр.

Кәсіпорындағы трамвай вагон­да­ры­ның ескіріп бара жатқаны да рас. Бүгінде қолда бар 111 вагонның тек 30-ының ғана нормативтік пайдалану мер­зі­мі аяқталған жоқ. Жалпы саны 70-ке жуық трамвай жаңартуды қажет етеді. Осыны негізге алған А.Байханов трамвай басқармасына жаңа вагондар сатып алу және қаржыландыру көздерін таңдау бойынша ұсыныстар беруді тапсырды.

«Трамвай басқармасы» АҚ басқарма төрағасы Муслим Махмудовтың ақпа­рын­ша, бүгінде еңбек ұйымында 633 адам жұ­мыс істейді. Жалпы, кәсіпорынның жағ­дайы жақсы деуге тұрарлық. Кәсіпорында уақыт сайын техникалық тұр­­ғы­дан жаңару жұмыстары қолға алы­нып, жол қиылыстарындағы өтпе­лер­ге, энергия шаруашылығы қыз­ме­тіндегі тұрмыстық үй-жайларға жөн­деу жүргізілді. №2 және 3 тартқыш қоса­лқы стансаларға жаңа телебасқару енгі­зіліп, қо­сымша құрал-жабдықтар ауыс­ты­рыл­ған.

– Маңызды мәселенің бірі – инфра­құ­ры­лым мен жылжымалы құрам­ның тозуы. Қала ішіндегі трамвай жолдарының ұзындығы 90 шақырым болса, оның 87 шақырымы тозуға жақын. Рельстерді кезең-кезеңімен жаңартып отырамыз. Бірнеше жыл бұрын біз жаңа вагондар сатып алумен айналыссақ, енді ескі рельстерді жөндеуге кірісеміз. Дей тұрғанмен, кейінгі уақытта кадр же­тіс­­пеуші­лігіне тап болып отырмыз. Не­гізінен қатардағы жұмысшы маман­дық­тар бойынша жетіспеушілік бар. Мысалы, электромонтерлер, электр слесарлары, трамвай жүргізушілері және т.б. Қазір жастар бұл мамандықтарға қызығушылық танытпайды, сондықтан өзге­дей шешімдерді іздеуге тура келеді. Әлеуметтік желілерде, трамвай бас­қар­ма­сының ресми аккаунтында бос жұмыс орындарын тұрақты жариялап келеміз. Жұмыспен қамту органдарымен тұрақты байланыстамыз. Қазіргі күні кәсіпорын бойынша шамамен 60 жұмыс орны бос тұр, – дейді ұйым жетекшісі.

Айтпақшы, электронды жола­қы­сы Павлодардағы трамвай кон­дук­тор­ларының бір бөлігін жұмыссыз қал­ды­­­руы мүмкін. Трамвай басқармасы алдағы айдан бастап кондуктор лауазымдарын жойып, бақылаушылар санын арттыруды мақсат етіп отыр. Бүгінде мұнда 125 ко­н­дуктор мен 13 бақылаушы еңбек ете­ді екен.

«Өздеріңізге белгілі, бүгінгі таңда қо­ғам­дық көлік саласында елеулі өзге­ріс­тер орын алып жатыр. Солардың бірі – электронды билеттеуді енгізу. Өзге тасымалдаушылар сияқты біз де осы өзгерісті бастан өткеріп жатырмыз. Жаңашылдық енгізілгелі бері кон­дук­тор­ларға деген сұраныс азая бастады. Кондуктор лауазымы қысқарады, бірақ сонымен бірге бақылаушылардың штат­тық саны артады. Барлық кондук­тор­мен әңгіме жүргізілді. Олардың кейбіреуі – зейнет жасындағы адамдар. Бұл қызметкерлер басқа жұмысқа ауысқысы келетінін немесе жұмыстан қол үзетінін мәлім етті. Ал көпшілігі трамвай әкімшілігінде бақылаушы ре­тін­де қалуға келісім берді», дейді М.Махмудов.

Трамвай басқармасындағы орташа жалақы бүгінде 250 мың теңгені құрайтынын айтып өтейік. Биыл мұндағы қызметкерлердің еңбекақысын кезең-кезеңімен 40 пайызға өсіру жөнінде шешім қабылданып отыр.

 

ПАВЛОДАР