Білім • 28 Сәуір, 2023

Тиімді жаңа әдіс

400 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

«Назарбаев зияткерлік мектептері» дербес білім беру ұйымында «Сабақты зерттеу: рефлексивті тәжірибеден тұрақты көшбасшылыққа» атты І ұлттық конференция өтті. Мазмұнды шараға шетелдік ғалымдар, сарапшылар және еліміздің барлық өңірінен келген 500-ден аса мұғалім қатысты. Олар елімізде 2012 жылдан бері жүйелі жүргізіліп келе жатқан Lesson Study әдісінің тиімді тұстары мен жетістіктерін талдады.

Тиімді жаңа әдіс

Lesson Study әдісі бірнеше мұғалімнің сабақты бірлесе да­йындап, әрбір оқушының қа­рым-қабілетіне, сұранысына сай білім беруге бағытталған. Со­ны­мен бірге мұғалім оқыту­дың ар­найы әдістемесін әзір­леп, оны зерттеу барысында үйрен­ген тың тәсілдерін коучинг, де­монстрациялық сабақ­тар не­гі­зінде бір-біріне үйретеді. Бү­гін­де еліміздің барлық мек­те­­бін­де осы технологияны үй­рете­тін жаттықтырушылар шта­бы құрылған.

Іс-шараның ашылуында Оқу-ағарту вице-министрі Айбат Ілиясов жиынның маңызына тоқ­талып, қатысушыларға сәт­тілік тіледі. Одан кейін сөз алған «Назарбаев зияткерлік мек­тептері» дербес білім беру ұйы­мының басқарма төрағасы Әнуар Жанғозин аталған әдіске арнайы тоқталды.

– Қазір білім саласына қойы­латын талап жоғары. Әсіресе ата-ана мен оқушының сұранысын қанағаттандыру, ғылымға өзге­ріс әкеле алатын өскелең ұрпақ­ты тәрбиелеу маңызды. Ал осы үдеден шығу үшін педагогтерден жаңашылдық талап етіледі. Дәстүрлі білім беруді зама­науи әдіс-тәсілдермен толықтыру­дың да мәні зор. Соның бірі – Дүниежүзілік сабақты зерттеу қауымдастығы (WALS) мен NIS арасындағы Lesson Study әдісі. Осы методика бойынша мұғалімдердің нәтижелері көңіл қуантады. Бұл Назарбаев зияткерлік мектептерінің 10 жыл­дан бері отандық педагог­термен атқарған жүйелі жұмыстарының нәтижесі, – деді ол.

Айта кетейік, 2015 жылы На­зарбаев зияткерлік мектептері Lesson Study тәсілін мектептер­де енгізу мен мұғалімдердің білік­тілігін арттыру бағытындағы ке­шенді жұмыстары үшін Дү­ние­жүзілік сабақты зерттеу қауым­дас­тығының сарапшылық кеңе­сі­не мүше болып, ресми түрде мо­йындалған. Сөйтіп еліміз халық­аралық ғалымдар және сарапшылармен бірге әлемдік зерттеулерге қатысып, Lesson Study әдісі бойынша жеткен жетістіктерді таныстыруға мүмкіндік алды.

Конференцияға шетелдік са­­рапшылар да қатысты. Олар­дың қатарында Жапонияның 10-нан аса бастауыш және орта мек­тебінің даму жөніндегі ке­ңесшісі Тошия Чичибу, Ма­лай­зиядағы мұғалімдерді даяр­лау институтының аға оқыту­шысы Хасна Абдула және Шот­ландияның Бэйзел Петерсон кол­леджінің зерттеушісі Роберт Дуглас Сим бар. Шетелдік және отандық сарапшылар оқыту саласындағы озық технология­лар мен әлемдік трендтер, сондай-ақ Lesson Study жөнінде өз ойларын ортаға салып, қаты­сушыларға дәріс оқыды. Ал Дү­ние­жүзілік сабақты зерттеу қауымдастығының президенті Кэтрин Льюис онлайн байланыс арқылы еліміздің аталмыш технологияны енгізудегі жетістіктерін жоғары бағалады.

– Сабақты зерттеу – бұл күр­делі үдеріс. Ол бізден мазмұнды терең зерделеуді, әріптестер­мен жұмыс істеуді, оқушылар­дың қалай оқитынын мұқият қадағалауды, қиындықтарды же­ңуді, кейде біздің ескі оқыту әдістерімізді өзгертуді талап ете­ді. Сонымен қатар бәріміздің кәсіби білім беру базасын бір­лесіп құрып жатқанымызды айғақтайды. Бұл мектептерде мұғалімдердің «менің оқушым» немесе «сенің оқушың» деген түсінікті ұмытып, оқушылар­дың біліміне жауапкершіліктің ортақ екенін еске салады, – деді қауымдастық президенті.

Алдағы жылы бас шаһарда елімізде сабақты зерттеу тәсі­лін мектептерге енгізу мен нәти­желі жұмыстар үшін Дүние­жү­зілік сабақты зерттеу қауым­дас­тығының сараптамалық ке­ңе­сімен WALS-2024 халық­ара­­лық конференциясы өтеді. Ауқымды шараны «Назарбаев зият­­керлік мектептері» дербес білім беру ұйымындағы Педа­го­гикалық шеберлік орталығы ұйым­дас­тырады. Ұлттық конферен­ция – сол халықаралық ша­ра­ға да­йын­дықтың бастамасы.