Экономика • 30 Қазан, 2023

Контейнер ағынының 5-8%-ы Қазақстанға тиесілі

149 рет
көрсетілді
2 мин
оқу үшін

Әлемдік алыс-беріс пен сауда-саттық үдерісінде контейнерлік тасымал қарқынды даму үстінде. Бұл лекке Қазақстан да ілесіп келеді. Еуразия кеңістігінің орта тұсына орналасқан байтақ елімізде 11 халықаралық транзиттік дәліз бар. Олар Шығыс пен Батыс қатынасында теңіз жолдарынан 2,5 есе дерлік қысқа. Ел мен елді жалғауда ұтатын тұсымыз – осы.

Контейнер ағынының 5-8%-ы Қазақстанға тиесілі

Елдегі теміржол инфрақұрылымын және транзиттік әлеуетті дамыту – «Қазақстан темір жолы» ҰК» АҚ үшін күн тәртібіндегі басты мәселе. Өйткені компанияның негізгі кірісі осы транзиттік тасымалдан түсетіні мәлім. Нақты деректерге сүйенсек, Қытай/Оңтүстік Шығыс Азия және Еуропа арасындағы контейнер ағы­нының 5-8%-ы Қазақстанға тие­сілі екен.

 Атап айтқанда, негізгі транзиттік дәліз – Қытай – Еуропа – Қытай бағыты. Бұл аралықты Қазақстан, Ресей және Беларусь елдерінің темір­жол әкімшіліктерінен құрылған ОТЛК ЕРА бірлескен кәсіпорны жүзе­ге асырып жүр. Мәселен, аталған үш елдің теміржолдары бірлескен кә­сіпорнымен 2023 жылдың бірінші жарты­жылдығында 350 мың ЖФЭ та­сы­малданған. Бұл көрсеткіш өткен жылдың есепті мерзімімен са­лыс­­тырғанда 14%-ға артық болып отыр. Ең көп сұранысқа ие тауарлар: құ­рал-жабдықтар, тұрмыстық техника, қағаз және картон, сондай-ақ автокөліктер екен. Экспорттық-импорттық қызметтерде ОТЛК ЕРА тасымалдаудың 2/3 бөлігін құраса, тағы 1/3 бөлігі Қытай – Еуропа – Қытай транзиттік қызметтерінің ен­ші­сінде екен.

Қазіргі уақытта Қытай – Еуропа – Қытай теміржол бағыты бойынша 10 контейнердің 9-ы ОТЛК ЕРА ком­паниясымен тасымалданады. Ком­панияның Қазақстандағы кон­тей­нерлік тасымалдау нарығын­дағы үлесі 50%-дан асады. Бұл компания 2023 жылдың соңына дейін 700 000 ЖФЭ тасымалдауды жоспарлап отыр. Бұйыртса, таяу болашақта негізгі бағыт бойынша бір миллион контейнерге жету мақсаты жоспарда бар.

Негізінде Қазақстан 2025 жылға дейін еліміздің транзиттік және көлік бағыттарын әртараптандыру және кешенді логистикалық шешімдерді енгізу үшін 20 миллиард доллар инвес­тициялауды жоспарлап отыр. Соңғы 15 жылда еліміздің көлік саласын дамытуға 35 млрд долларға жуық инвестиция салынған.