Қоғам • 23 Қазан, 2024

Халық ресми органдар жұмысына қанағаттана ма?

210 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Биыл Стратегиялық жоспарлау және реформалар агенттігінің Ұлттық статистика бюросы еліміздегі мемлекеттік қыз­мет­тердің сапасы жөнінде сауалнама жүргізіп, халыққа қызмет көрсететін ресми мекемелердің жұмысында ілгерілеу бар екенін мәлімдеді.

Халық ресми органдар жұмысына қанағаттана ма?

Инфографиканы жасаған – Зәуреш СМАҒҰЛ ,«EQ»

Біржақты көзқарастың өзгерер сәті келді

Мемлекеттік қызметтерге ха­лықтың қанағаттану дең­ге­йі мынадай: азамат­тарға арналған үкімет қызметі 52,2 па­йызды құрап, былтырға қа­рағанда 4,4 пайызға; салық органдары қызметтері 49,7 пайызды құрап, 3,5 пайызға; полиция қызметтері 50,4 па­йызды құрап, 3,5 пайызға; жедел медициналық жәрдем орталықтарының қызметтері 60,3 па­йызды құрап, 4,2 па­йыз­ға; өрт саласының қыз­мет­тері 58,6 пайызды құрап, 5,4 па­йызға артқан.

Бір қызығы, «мемлекеттік мекеме қызметкерлерінің бұ­қа­раға қызмет ету деңгейі қан­дай?» деген сауалға жауап бе­ру­ші респонденттердің жас ерек­шелігіне де қатысты айыр­ма­­­шылық бар екені анықталып отыр.

18 бен 28 жас арасындағы жастардың сенім деңгейі азаматтарға арналған үкіметке – 56,4, салық қызметіне – 54,8, полицияға – 54, жедел жәрдем қызметіне 62,3 пайызды көрсетті. Ал егде тартқан отандастарымыздың 2,9 па­йызы – азаматтарға арналған үкіметке, 3,4 пайызы – салық қызметіне, 5,4 пайызы – полицияға, 2,4 пайызы жедел жәрдем қыз­ме­тіне сенім артпайтынын біл­дірген.

Жергілікті жердегі атқару­шы ор­гандар ісіне бұқараның қанағаттануы азамат­тары­мыз­дың жайлы өмір сүруіне жағ­дай жасауға тиіс құзыретті ме­кемелер жұмысының ма­ңызын жұртқа жеткілікті дең­­гейде насихаттауға да тіке­лей байланысты екенін ұмыт­пау керек.

Бүгінгі қоғам алдымен кез келген бастаманың, сая­си ре­фор­маның көлеңкелі жа­ғын көріп, ізгі істердің нәти­жесін ең соңынан сезе­тіні аксиомаға айналып кет­ті. Оған соңғы 33 жыл ішінде мемлекеттік қызметкерлердің жұмысына деген біржақты көзқарастың қалыптасуы басты себеп бол­ғанын жоққа шығара алмаймыз. Саясаттанушылар: «Отыз жылдықтағы етек ал­ған парақорлық, заң алдында әл­сіздің ұтылып, әлдінің құтылуы секілді сансыз оқиға мем­лекеттік мекемелерде қыз­мет ететін азаматтарға деген сенімді сетінетіп жіберді. Қазір елімізде саяси реформалар сәтті жүргізіліп, мемлекеттің «еститін үкімет» деген қағи­даны басты назарда ұстай бастауы бұқара санасындағы сол бір қасаң түсініктердің өзгеруіне ықпал ете бастады», дейді. Бұл жайт шенеуніктерге сыңаржақ көзқараспен қарай­тын заманның өтіп, «бір құма­лақ бір қарын майды шірі­тетінін» дәлелдейтін уақыт­тың да жақын қалғанын білдірсе керек.

Ол уақытты жеделдетудің бір ғана жолы бар. Мемлекеттік қызметтегі азаматтардың ат­қарып жатқан жұмысын шынайы өмірдегі фактілер арқылы насихаттап, оның мән-маңызын жұртшылыққа шынайы түсін­­ді­ру жұмысын жүргізу керек.

 

Мемлекеттік қызмет – мансап емес

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев осы айдың басында өткен Мәслихат де­путаттарының форумында: «Әкімдер жұмысына сын көз­бен қарау – демократияның белгісі. Бірақ сынағанның жөні осы екен деп, тым артық кететін әсіре белсенділер де бар», деп қоғамдағы кейбір мінездерді сынаған еді. Президент айтқан­дай, көпке онлайн-танымал қоғам белсендісін танитын едік. Ол бұрындары әлеуметтік желілерде отырып алып, мемлекеттік мекемелер мен әкімдерді сынаудан қолы босамайтын. Белсендінің халыққа қызмет көрсету орта­лы­ғы, салық, полиция, медицина, білім, өрт қызметі секілді құры­лымдардың ішінде «есекке теріс мінгізбеген» саласы жоқ. Өткен жолы сол кісінің мемлекеттік қызметкерлерге ақта­рыла алғыс айтып жатқа­нын көріп таңғалдық.

Мәселенің мәнісін өзінен сұрадық. Сөйтсек, өмірінде шетін бір оқиға болыпты. Оның көршісі суицид жасамақ болып, асылып қалған жерінен шешіп алыпты. Бауыздалған қойдай қырылдап, ауа жетпей ажалмен арпалысып жатқан жігітке қалай жәрдемдесерін білмей тығырыққа тірелген. Абырой болғанда жедел жәр­дем уақытында келіп, алғашқы көмек көрсетіп үлгеріпті.

«Шиіттей жас балалары бар еді. Дәрігер «бір адам бізбен бірге жүрсе» деген соң, әйелін балаларымен қал­дырып, жедел жәрдем көлі­гіне міндім» дейді ол әңгі­месін жалғап.

Сол жолы медициналық оқу орнын жаңадан бітірген жас маманның адам өмірі үшін арпалысқан сәтін көзбен көрген. Жедел жәрдемдегі кис­­лород бітіп қалып, жолай мобильді жедел топтың көме­гіне жүгінуге тура келген. Жас дә­рігер жанталасып жүріп, көр­­ші­сінің жанын аман сақтап қалыпты.

«Әлгі баланың маңдайынан сор­ғалаған терін көріп қатты ұял­­дым. Жедел жәрдем қыз­метін жөнсіз қаралаған баяғы істеріме өкіндім», дейді қоғам белсендісі.

Ол басынан кешкен екінші оқиғаны да баяндап берді.

«Тәуелсіздіктің алғашқы жыл­­да­рында елімізде қа­рақ­­шы­лықпен айналысатын түрлі қылмыстық топтар көбейіп кетті ғой. Сол дәуір­де Алматыдағы ірі оқу орда­ларының бірін ашса ала­қа­нында, жұмса жұды­ры­ғын­да ұстаған азамат болды. Заман ауысып, қарақшылық ісін қойса да, заң адамдарын «қызылдар» деп білетін түсінігі өзгермеді. Бір күні түнгі екіде сол азамат қоңырау шалды. Айтуына қарағанда, біреулер қарындасын қор­лаған. «Мен – әулетіміздің жалғыз ер баласымын. Менің де бір ұлым бар. Қазір кек алып, түрмеге кетсем, жал­ғыз ұлдың жайы не болады?» дейді дауысы дірілдеп. Қарындасының абыройы үшін кек алуға шамасының жететініне күмәнім жоқ еді. Бірақ өзі «қызылдар» деп жақтырмайтын полицияға арыз жазудан басқа жолы қал­мағанын терең түсіндім», деді сырын ақтарып.

Ел алдында түрлі мәселе көте­ріп, мемлекеттік қызмет­кер­­лерді сынап жүрген бел­сен­дінің санасын төңкеріп тастаған осы екі оқиға барлық азаматқа ой салуы керек. Елдің ертеңі үшін қызмет етіп жатқан мемлекеттік қыз­­меткерлердің адалдығы, антқа беріктігі туралы да жиі жазып тұру керектігі аңға­рылады. Сонда халықтың ресми органдардың жұмысына қанағаттануы бүгінгіден де арта түсері сөзсіз.