Өмірдің барлық аспектісін қайта қарауды талап етіп отырған жаңа жағдайда өскелең ұрпақтың қоғамдық, кәсіби іс-әрекетке дайындығы жоғары, жан-жақты, үйлесімді дамыған жеке тұлғасын қалыптастырудағы дене тәрбиесінің әлеуметтік маңызы арта бермек. Дене шынықтырудың тәрбиелік қызметі эстетикалық, интеллектуалдық мүмкіндіктерді ашудан басталып, саламатты өмір салтын нығайтуға, еңбекке баулуға, жетістіктерге жігерлендіруге ұласады. Білім алушы құрылымдық ойлау арқылы ынтымақтастықтың, ұйымдық жұмыстың артықшылықтары мен талаптарын қабылдап, түсінеді, тәуекелдерді бақылап, мінез-құлық жауапкершілігін сезінеді. Әділ, өнімді ойынның өлшемшарттарын бағалау оқушыны ерте бастан нақты құндылықтарды ұғынуға жетелеп, қоғамдық өмірде белсенділікке, тиянақтылыққа ынталандырады.
Бүгінде елімізде гендерлік теңдікке, мүмкіндігі шектеулі жандарды қоғамның барлық мүшесіне бірдей қажетті өмірлік үдерістерге белсенді қосатын инклюзивтілікке негіздеген жалпыұлттық консультациялар өткізу арқылы дене тәрбиесі стандарттарын арттыруға ерекше көңіл бөлініп отыр. Президент жастардың бұқаралық спортпен айналысуына, дене тәрбиесін дамытуға үнемі маңыз беріп, оны халыққа арнаған жолдауларында әрдайым айтып келеді. Осы орайда сапалы дене тәрбиесі (СДТ) қағидаларын насихаттауға негізделген ЮНЕСКО-ның жаһандық бастамасы ұлт денсаулығын нығайтуға, жастар арасында дене шынықтыруды дамытуға бағытталған батыл қадам болды. Бұл жоба былтыр Президент жанындағы Әйелдер істері және отбасылық-демографиялық саясат жөніндегі ұлттық комиссияның, Қазақстанның ЮНЕСКО істері жөніндегі ұлттық комиссиясының, сондай-ақ ИСЕСКО қолдауымен, Оқу-ағарту министрлігі мен ЮНЕСКО арасындағы өзара түсіністік туралы меморандумға сәйкес іске қосылды. Идея аясында дене тәрбиесі саласына талдау жасалып, дене тәрбиесі саясатының басым бағыттары айқындалды. Сондай-ақ еліміздің бес ірі қаласында 500-ден астам денешынықтыру маманымен кездесулер өткізілді. Семинарлар денешынықтыру мұғалімдерінің кәсіби деңгейін көтеруге, оқытудың инклюзивті әдістері мен гендерлік теңдік қағидаттарын енгізуге бағытталған. Сонымен қатар жастарды СДТ қағидаттарына тарту мақсатында ЮНЕСКО клубтарының мүшелерімен, денешынықтыру пәні оқытушылары мамандығына оқитын студенттермен семинарлар аясында қосымша сессиялар ұйымдастыру көзделген. Бұл кездесулер жастар арасында денсаулық пен физикалық белсенділіктің жаңа мәдениетін қалыптастыруға көмектеседі. Орал, Қостанай, Астана, Түркістан, Ақтөбе қалаларында сәтті өткізілген оқыту іс-шаралары Алматыда жалғасты. Жиынға денешынықтыру пәнінің оқытушылары, оқу-ағарту, денсаулық сақтау, туризм және спорт басқармаларының қызметкерлері, сондай-ақ бұқаралық ақпарат құралдарының өкілдері қатысты.
СДТ саясатына енгізілген бастамаларды белсенді түрде насихаттай отырып, Алматыдағы ЮНЕСКО Өңірлік кеңсесі денешынықтыру оқытушыларының кәсіби стандарттарын арттыруға назар аударады. Іс-шарада сөз болған тағы бір өзекті тақырып – балаларды денешынықтыру сабағына ынталандыру мақсатында мектептердің материалдық қорын жаңарту. Сондай-ақ келесі жылы елімізде инклюзияға баса мән беріліп жатқан жаңа мектептегі денешынықтыру бағдарламасы сынақтан өтеді.
ЮНЕСКО Өңірлік кеңсесі әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар секторының басшысы Мақсат Байбеков іс-шаралардың негізі – ЮНЕСКО стандарттарына сай мұғалімдердің әлеуетін арттыруға септесу екенін, әлемнің көптеген елінде жүзеге асырылып жатқан жаһандық бастама аясында елеулі нәтижелерге қол жеткізілгенін атап өтті. «Дене шынықтыру – кез келген жетістіктің бастауы. Өйткені денсаулық, белсенді өмір болмайынша, адамның қандайда бір кәсіби биіктерге шығуы неғайбіл. Осы ретте тәжірибе алмасуда, жаңа дағдыларды меңгеруде оқыту семинарларының пайдасы мол», деді ол.
Сапалы дене тәрбиесі, инклюзивті оқыту, ЮНЕСКО-ның дене тәрбиесіндегі гендерлік теңдік қағидалары жөнінде экономика ғылымдарының кандидаты, сарапшы Әлия Ілиясова, еліміздегі дене тәрбиесі мәселелері мен оның тиімділігін арттыру жолдары туралы философия ғылымдарының докторы Светлана Отаралы әдістемелік тұрғыдан кеңінен әңгімелеп берді. Сондай-ақ қатысушыларға СДТ ілгерілетудегі Ұлттық олимпиадалық комитет тәжірибесінен, Баскетбол, Футбол федерациялары жұмысынан тұшымды ақпарат берілді. Талқылаулар барысында денешынықтыру пәнінің мұғалімдері мектеп бағдарламаларын икемді, оңтайлы тұрғыда әзірлеу, белгілі бір шеңбердің аясында ұстамай, оқытушыға шығармашылық еркіндік беру мәселелерін қозғады. «Мәселен, бағдарламаға енгізілген футболды баланың бәрі бірдей қабылдай бермейді. Кейбіреуіне спорттық ойынның басқа түрі ұнауы мүмкін. Бізге барлық материал, көмекші құралдар ұсынылғанына қарамастан, үш жыл осы бағдарламамен жұмыс істегенде байқағанымыз, оқушылардың барлығын бірдей бұл бағытқа тарта алмадық. Сондықтан мұндай сынақтарды абайлап жүргізу қажет. Футбол өз алдына бөлек, секциялық жұмыста болуға тиіс деп санаймыз», дейді олар.
Өз көзқарасымен бөліскен денешынықтыру мамандары атап өткендей, бұқаралық спорт дене тәрбиесі сабағынан қалыптасады. «Кезінде «Еңбек пен қорғанысқа дайын» (ГТО) нормативтері мықты құрал ретінде жұмыс істеді. Әрине, бұл қазіргі уақытта өзекті болмауы мүмкін. Дегенмен белгілі бір жаңа параметрлерді лайықтап әзірлеуге болар еді. Жарыстарда «Тезірек! Жоғарырақ! Күштірек!» ұранымен жеңіске ұмтылу Олимпиадалық жетістіктердің, жүлделердің бастауы болғанын жоққа шығара алмаймыз», дейді спорт саласының тәжірибелі мамандары. Олардың пікірінше, бағалау жүйесін алып тастау денешынықтыру сабағына немқұрайды қарауға, дене тәрбиесінің нашарлауына әкелді. Сондықтан егер бұқаралық спортты дамытып, дене шынықтыруды жаңа деңгейге көтергіміз келсе, баланың да, ата-ананың да талабы мен еңбегін ынталандыратын бағалау жүйесін қайтару керек. Дене шынықтырумен, спортпен шұғылдануда, жоғары көрсеткіштерге қол жеткізуде ынталандыру шаралары мен тетіктері маңызды орын алуға тиіс.
Оқу-жаттығу бағдарламасының бір бөлігі – танымал отандық спортшылардың жастармен кездесуі. Алматыда өткен шараның осы модуліне жүзуден Олимпиада чемпионы Дмитрий Баландин мен спорттық гимнастикадан Париж ойындарының күміс жүлдегері Нариман Құрбанов қатысты. Өз өмірлеріндегі спорттың рөлі, тәртіп пен табандылықтың маңызы туралы әңгімелеп, тәжірибелерімен бөліскен атлеттердің өнегелі жолы жастарды діттеген мақсатына жетуге шабыттандырары сөзсіз.