«Егемен Қазақстанның» арнаулы беті
«Дипломмен – ауылға!»
жобасында түйткілді тұстар да табылады
Парламент Мәжілісінің Төрағасы Қабиболла Жақыповтың төрағалығымен өткен жалпы отырыста палатаның Әлеуметтік-мәдени даму комитетінің хатшысы, «Нұр Отан» партиясы фракциясының мүшесі Майра Айсина Қазақстан Үкіметінің басшысы Кәрім Мәсімовке депутаттық сауал жолдады. Онда бүгінде өзін өзі ақтап келе жатқан бағдарламаны сәтті жалғастыруда түйткілді мәселелер де бар екені туралы әңгіме қозғалып, былай делінеді: «Әлеуметтік сала қызметкерлеріне әлеуметтік қолдау көрсету және ынталандыру шараларын қабылдау бойынша мемлекеттің мақсатты жүргізіліп келе жатқан саясаты нәтижесінде соңғы бес жылда ауылдық елді мекендерді педагогика, медицина кадрларымен, мәдениет, спорт және ветеринария мамандарымен қамтамасыз ету анағұрлым жақсарды. Мемлекет басшысының агроөнеркәсіптік кешен мәселелері бойынша республикалық кеңесте ауылға қайтып келетін әлеуметтік сала мамандарын әлеуметтік қолдау арқылы оларды ынталандыру қажеттігі туралы 2007 жылғы 5 наурызда берген тапсырмасын орындау үшін «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне ауылдық елді мекендердің әлеуметтік сала қызметкерлерін әлеуметтік қолдау және ынталандыру мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» Қазақстан Республикасының Заңы қабылданып, ол 2009 жылғы 1 қаңтардан бастап күшіне енді. Заңды іске асыру мақсатында республикалық бюджетте мыналар қарастырылды: бір маманға саналған бір айлық есептік көрсеткіштің 70 еселік мөлшерінде бір жолғы көтерме жәрдемақысын төлеу; бір айлық есептік көрсеткіштің 630 еселік көрсеткішінен аспайтын сомада, несие сомасынан есептелетін жылына 0,01% көлеміндегі сыйақы мөлшерлемесімен 15 жыл мерзімге тұрғын үй сатып алуға бюджеттік кредит беру; ауылдық елді мекендердегі әлеуметтік сала мамандарына тұрғын үй сатып алу үшін бюджеттік кредитке қызмет көрсету бойынша міндеттемелерді шарттық тапсырмаға сәйкес жүзеге асыратын уәкілдің (агенттің) игерілген несие сомасына есептелетін, жылына заңда бекітілген 3% мөлшеріндегі қызметтер (операциялық шығындар) құнын өтеу көзделетін тиісті бюджеттік бағдарламалар бекітілді. 2009 жылғы қаңтар айында басталған «Дипломмен – ауылға!» жобасының әлеуметтік сипаты бола тұра, ол нарыққа бағдарланды. Дегенмен, жоба бүгінде ауылдық жерлерде мамандарды бекіту мәселесін нақты шешуге мүмкіндік береді, ал бұл өз кезегінде ауыл тұрғындарына әлеуметтік қызмет көрсетуді жақсартады. Мәселен, соңғы бес жылда ауылдық жерлерге барған кадр ағымының динамикасы да «Дипломмен – ауылға!» жобасының тиімді екендігін объективті тұрғыдан айқындап беріп отыр. Осы уақыт ішінде ауылға келіп, жұмысқа орналасқан педагогтардың саны 1,8 есе, дәрігерлердің саны 2,7 есе өскен. Жалпы, бес жылдың ішінде (2014 жылғы 1 қаңтардағы мәлімет бойынша) ауылдық жерлерге 30 617 маман, оның ішінде білім беру саласына – 22 436 (73%), денсаулық сақтау саласына – 6 200 (20%), әлеуметтік қамсыздандыруға – 274 (1%), мәдениет саласына – 911 (3%), спорт саласына – 375 (1%) және ветеринария саласына 446 адам (2%) тартылыпты. Жобаны жүзеге асыру барысында баспана алуға несие көлемі 1500 АЕК-ке дейін ұлғайтылып, Мемлекеттік қызметтер ұсынудың стандарты мен регламенті әзірленген, көшу жәрдемақыларын төлеу үшін 4,4 млрд.теңге және 10 813 маманға баспана алуға бюджеттік несиелер ұсыну үшін 20,1 млрд.теңге бөлінген. 2014-2016 жылдары 17 688 маманды ауылға тарту үшін республикалық бюджеттен тағы да 31,8 млрд.теңге қарастырылған. Сонымен бір мезгілде, жобаны әрі қарай сәттілікпен жүзеге асыруда проблемалық мәселелер де бар. Осыған байланысты, құрметті Кәрім Қажымқанұлы, жоба қатысушыларынан өз міндеттерін немқұрайлы атқарған жағдайда көшу жәрдемақылары мен бюджеттік несиелерін қайтару рәсімдерін реттеу, тұрғын үй құрылысына несиені рәсімдеу мен беру тетіктерін әзірлеу, жобаға қатысушылардың бюджеттік несиелерді мерзімінен бұрын өтеу, тіркеу мәселелерін шешу, мамандардың орындарға келу фактісі бойынша тиісті шаралар қолдануыңызды сұраймын. Сонымен бірге, ауылдық жерлерде тұрғын үй нарығының дамымағандығы, екінші реттегі (вторичный) нарықта 70-80-жылдарда салынған тұрғын үйлердің басымдығынан оларды 15 жылдық несиемен алуға ынталандыру жарамайтыны, ауылдың әлеуметтік және инженерлік инфрақұрылымдарының мешеу қалғаны жас мамандардың ауылға өз еріктерімен баруына кедергі келтіріп отыр. Сонымен қатар, соңғы кездері мемлекеттік басқарудың барлық деңгейлерінде ақпараттық-үгіттеу қызметінің босаңсуы байқалады. Жастарға, оның ішінде жобаға қатысушылар үшін қолжетімді тұрғын үй құрылысы бойынша көрсеткіштерді облыс әкімдерінің рейтингіне енгізу өзекті деп санаймын. Осы және басқа да проблемалық мәселелердің тез арада шешілуі аталған мақсаттарға бөлінген бюджеттік қаражаттарды одан әрі тиімді пайдалануға және ауылды білікті кадрлармен қамтамасыз етуге мүмкіндік береді». Уақыт белдеуін қалпына келтірген тиімді Бұл мәселені көтеруімізге Қызылорда облысы аумағындағы қазіргі географиялық сағаттық белдеудегі уақыт өлшемінің қолайсыздығы жағдайына байланысты 1500 адам қол қойған өтініш-хат себеп болып отыр. Бұл мәселені жергілікті халық аймақтарда өткізіліп тұратын кездесулер барысында да сан мәрте көтерген болатын. Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2005 жылғы 15 наурыздағы №231 қаулысына сәйкес, Қазақстанда «жазғы» және «қысқы» уақытқа көшу тоқтатылып, бұған дейін, тіпті, бұрыннан Ақтөбе, Атырау, Батыс Қазақстан және Маңғыстау облыстарымен бір сағаттық белдеуде болып келген Қостанай және Қызылорда облыстарының уақыт өлшемін дағдылы уақытынан 1 сағат ілгері жылжыту туралы шешім қабылданған болатын. Бұрыннан қалыптасып қалған және де үйреншікті әрі дағдылы уақытты халықаралық уақыт белдеуіне сәйкестендіру мақсатында өзгертіле салынған бұл уақыт өлшемінің жергілікті халыққа қолайсыз болатындығына сол кезде министрлік те, жергілікті атқарушы органдар да жете мән бермеген сияқты. Қостанай облысы Астанаға жақын болғандықтан, уақыттың бір сағат ілгері ауысқаны бұл өңірдің халқы үшін көп әсер етпейтін де болар. Ал, уақыттың бір сағат ілгері ауысқандығы Астанадан 1200 шақырым қашықтықта жатқан, шығысынан батысына дейін 850 шақырым болатын жер көлемі бар, еліміздің батыс өңіріне жақын, экологиялық апат аймағында орналасқан Қызылорда халқы үшін өте тиімсіз әрі қолайсыз болып отыр. Уақыттың қазіргі жүйесінің қолайсыз болып отырғандығы жайында өздерінің дәлелді пікірлері бар ойларын қызылордалықтар ақпарат құралдарының беттерінде тиісті министрлікке айтып та, жазып та жатыр. Өкінішке қарай, еш нәтиже болмай тұр. Бұрын, 2005 жылдың 15 наурызына дейін табиғи жергілікті уақытпен, яғни Астана уақытынан бір сағат кейін жүретін Қызылорда облысында таң бір сағат кейін атып, күн бір сағат кейін батады. Демек, бұл – таза географиялық белдеуге сәйкес табиғи уақыт. Осы табиғи, дағдылы, үйреніскен биологиялық уақытты бұзу облыс халқының тұрмыс-тіршілігіне, көңіл-күйіне, денсаулығына кері әсерін тигізіп, жылдар бойы қалыптасқан өмір сүру ырғағын бұзды. Бұл, әсіресе, күз, қыс, көктем мезгілдерінде қатты сезіледі. Таңертең балабақшаға, мектепке баратын балалардың ұйқысынан табиғи уақыттан бір сағат ерте тұруы, тас қараңғыда мектепке баруы балалардың денсаулығына, қала берді сабақ үлгеріміне кері әсер ететінін мұғалімдер де, дәрігерлер де үнемі айтып келеді. Сонымен қатар, соңғы тоғыз жылдың ішінде мектеп жасындағы балалардың арасында аурушаңдық көбейіп кеткен. Оның үстіне, уақытты бір сағат ілгері көшіру электр энергиясын артық шығындауға соқтырып отыр. Уақыт стандартының әртүрлі болуы – Қазақстан сияқты аумағы үлкен мемлекетке тән нәрсе. Көрші Ресей мемлекетінің барлық өңірлері Мәскеу уақытымен жүріп жатқан жоқ. Оларда, яғни Ресейде он бір түрлі географиялық уақыт белдеуі бар. Географиялық табиғи уақытты бұрынғы қалпына келтіру ешқандай қаржылай шығынды да қажет етпейтіндігін ескере отырып, өз кезінде мамандардың, жергілікті тұрғындардың пікірін білмей асығыстау қабылданған шешімді ел Үкіметі тиісті органдармен жан-жақты зерттеп, облыс тұрғындарының, мамандардың пікірін негізге ала отырып, оң шешім қабылдайды ғой деп сенеміз. Мұрат БАҚТИЯРҰЛЫ, Сенат депутаты.Тарихтан – тағылым
2015 жыл – Қазақ елі үшін аса маңызды мерекелер жылы. Елбасымыз Н.Назарбаев «Нұрлы Жол – болашаққа бастар жол» атты Жолдауында осы мерекелерге ерекше тоқталып, оларды жоғары деңгейде атап өту туралы тапсырмалар берді. Биыл елімізде тұңғыш рет кең көлемде Қазақ хандығының 550 жылдығы тойланады. Негізгі іс-шаралар Жамбыл облысында өткізілмекші. Бұл ретте ғасырлар бойы Қазақ хандығының астанасы болған және хандарымыз бен батырларымыздың, билер мен шешендеріміздің мәңгілік тыныс тапқан мекені – қасиетті Түркістан қаласына да артылар жауапкершілік аз емес. Қазақ тарихындағы небір ірі тарихи оқиғалар осы Түркістан қаласында болған. Сондықтан, Қазақ хандығының 550 жылдығын тойлау аясында Түркістан қаласында республикалық, халықаралық дәрежеде ауқымды іс-шаралар ұйымдастыру керек деп ойлаймын. Қазақ хандығы дегенде, Түркістан атауы еріксіз еске түседі. Себебі, мұнда қазақтың 21 ханы және өзге де игі жақсылары жерленген. Сондықтан, Қазақ хандығының 550 жылдық мерейтойы қарсаңында Түркістан қаласында «Қазақ хандығы музейін» ашу тарихымызға деген үлкен құрмет болар еді. Бүгінде қалалық қазынашылық бөлімі орналасқан, «Әзірет Сұлтан» кесенесі маңында 1903 жылы салынып, патшалық әскери гарнизон штабы ретінде қызмет жасаған тарихи ғимарат бар. Осы нысанды мерейтой қарсаңында «Қазақ хандығы музейі» етіп ашуға толық мүмкіндік бар. Жоғарыда аталғандар ескеріле отырып, Қазақ хандығының 550 жылдығы мен ел Конституциясының 20 жылдығына орай, қасиетті Түркістан қаласында республикалық деңгейде Қасым ханның «Қасқа жолы», Есім ханның «Ескі жолы», Нұрсұлтанның «Нұрлы жолы» тақырыбында Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік университеті базасында халықаралық ғылыми-теориялық конференция өткізіліп, шаһар аумағында Қазақ хандығының 550 жылдығына арналған монументалды ескерткіш орнатылса және бұған дейін де айтқанымыздай, «Қазақ хандығы музейі» ашылса, сондай-ақ, кең-байтақ республикамызда бір үйдің баласындай тату-тәтті ғұмыр кешіп, жаһанға татулықтың үлгісін паш етіп келе жатқан ұлт өкілдерінің мерекелік шарасы «Ырыс алды – ынтымақ» деген атпен республикалық деңгейде форум ұйымдастырылса, нұр үстіне нұр болмас па?! Қуаныш АЙТАХАНОВ, Сенат депутаты.Заңда олқылық кетпесін, халық зардап шекпесін
Мәжілістің соңғы өткен жалпы отырыстарында талқылауға түскен жаңа заң жобасы болған жоқ, тек «қорытынды әзірлеу» мен «заң жобасы жөнінде» деген мәселелер ғана қарастырылып келеді. Мәселен, қаңтардың 21-інде болған жалпы отырыстың күн тәртібіне енгізілген 18 мәселенің 15-і «қорытынды әзірлеу», 3-уі «заң жобасы жөнінде» болса, 28 қаңтардағы жалпы отырыстың күн тәртібіне енгізілген 5 мәселенің 1-уі «қорытынды әзірлеу», 2-уі «заң жобасымен жұмысты жалғастыру», 2-уі «заң жобасы жөнінде» болды. «Қорытынды әзірлеу» мен «заң жобасымен жұмысты жалғастыру» дегеннің мәнісі –жалпы отырыста аталған мәселені қарайтын уақытты бас комитеттің бекітіп алуы дегенге саяды. Сонда, соңғы кездегі жалпы отырыстар негізінен уақыт белгілеуге ғана арналып жатқаны көрініп тұр. Ал өткен жылдың жұмысын қорытындылаған желтоқсан айының соңғы жалпы отырысында айтқан сөзінде Мәжіліс Төрағасы Қабиболла Жақыпов экономикалық және әлеуметтік мәселелерге қатысты 66 заң жобасы қоржында жатыр деген еді. Ендеше, неге сол заң жобалары талқылауға ұсынылмай жатыр деген сұрақ туады. Бұған қарағанда, бюджетті қайта қарап, шығындарды нақтылау мәселесі алда тұрғанда іске асырылуы жаңа шығындарды талап ететін заң жобаларын қарау уақытша тоқтатылған сияқты. Соңғы отырысқа енгізілген халықаралық келісімдерді ратификациялау туралы 2 заң жобасы да бюджет шығынын талап етпейтіндер. Біздіңше, мәселе осында жатқан сыңайлы. Осы арада «Ақ жол» фракциясының мүшесі, депутат М.Қазбекованың палатаның соңғы отырысында жолдаған сауалына тоқтала кеткіміз келіп тұр. Ол бұған дейін де Премьер-Министрге сауал жолдап, «Жол қозғалысы туралы» Заңға сәйкес автокөліктерді балалар креслоларымен жабдықтау мәселесін орындауды 12 айға дейін созуды сұраған-тын. Сол жолғы сауалын депутат дәйектілікпен дәлелдегенін де атап көрсеткен жөн. Ал бұл жолғы сауалында ол балалар креслосын қоюды міндеттемес бұрын осы іске жауапты Жол полициясы мен Инвестиция және даму министрлігінің тиісті комитеті оның қандай болмағын айқындаған техникалық регламент жасаулары керек еді дегенді көлденең тартты. Әйтпесе, Қытайдан алынған креслолар біздің стандарттарға сәйкес келмейді, деді депутат. Жөн-ақ сөз. Бірақ осы арада М.Қазбекованың өзіне сұрақ қойғың келеді. Демек, балалар креслосының қандай болмағын белгілеген техникалық регламент жоқ екен, ендеше, оны барлық автокөліктерге қоюды міндеттеу жөніндегі бапты неге қабылдадыңыздар? Бұларыңыз сатып алатын заттың сапасын көрмей тұрып ақша төлегенмен бірдей болды ғой. Әрине, біреудің олқылығын айтуға бәріміз де шеберміз, ал сол олқылық өзімізден басталып жатса қайтпек керек, Меруерт Айтқажықызы? Қазір біраз жұрт қаншама ақшасын шығарып креслолар алып қойды, енді техникалық регламент шыққан соң олары талапқа сай болмай жатса – табанақы, маңдай термен тапқан қыруар ақшасы жайдан-жай күйіп кетеді емес пе? Оның өтемін халық кімнен өндіруі керек? Жақсыбай САМРАТ, «Егемен Қазақстан».Колледж мүмкіндігін кеңірек пайдалану керек
Кезінде Елбасымыздың тапсырмасы бойынша Астана қаласында ел экономикасының түрлі салаларына арналған жұмыс кадрларын даярлайтын кәсіптік-техникалық колледж ашылған болатын. Оны «Қазақмыс» корпорациясы» ЖШС салған еді. Бұл оқу орнында республиканың барлық өңірлерінен келген жетім балалар оқиды, ғимараттың жалпы көлемі 28855, 4 шаршы метрді құрайды, материалдық-техникалық базасы қазіргі заман талабына сай келеді. Колледж бүгінгі таңда еңбек нарығында зор сұранысқа ие көлік, құрылыс және машина жасау салаларына арналған 8 мамандық бойынша кадр дайындайды. Бұлар: «дәнекерлеу, токарь ісі, металл өңдеу»; «жол-құрылыс машиналарын техникалық пайдалану»; «электр стансасын, шағын стансаны және желілерді электрмен жабдықтау»; «өнеркәсіптегі механикалық өңдеу, бақылау-өлшеу құралдары және автоматикасы» және басқалар. 2009 жылдан бері колледж 462 адамды оқытып шығарды. Оқуды аяқтаған соң үшжақты шарттарға сәйкес түлектер өңірлерге барады. Жыл сайын колледж түлектері Астана қаласының және Қазақстан өңірлерінің кәсіпорындарына орналасып, жұмыс істейді. Ашылған кезден бері колледжде тек қана жетім балалар оқыса, бүгінде жатақханаға орналастырусыз (өйткені, жатақхана 300 адамға есептелген) оқушылар контингентін кеңейтуге мүмкіндік бар. Қолданыстағы материалдық-техникалық базаны, ғимараттың жалпы көлемін, тиісті педагог-кадрлардың болуын есепке ала отырып, жатақханаға орналастырусыз Астана қаласындағы аз қамтылған және көп балалы отбасылардың балаларын оқытатындай етіп колледж мүмкіндіктерін пайдалану ұтымды болар еді. Бұл мәселені шешу колледждің материалдық-техникалық базасын тиімді пайдалануға және мектеп бітірушілерге жұмысшы мамандығын меңгеруге, ал ең бастысы – Қазақстан жастарын техникалық және кәсіптік білім алуға, сондай-ақ, индустрияландыру бағдарламасына қатысуға ынталандыру мен тартуға, маман-кадрлар тапшылығын еңсеру мен дамып келе жатқан экономикамызды білікті мамандармен қамтамасыз етуге байланысты Қазақстан Президенті алдымызға қойып отырған міндеттерді орындауға мүмкіндік береді деп есептейміз. Үкімет пен Білім және ғылым министрлігіндегі тиісті салаға жауапты адамдар ешқандай артық материалдық шығынды қажет етпейтін бұл ұтымды бастамаға түсіністік танытады және оң шешеді деп сенейік. Пайдасы мен тиімділігі көрініп тұрған оңды идеяға мән бермеу, жұмсартып айтқанда, ақылға қонбайтын марғаулық болып шығар еді Әсима БИМЕНДИНА, Мәжіліс депутаты.Еуропарламент депутатымен кездесті
Парламент Мәжілісінің депутаты, «Ақ жол» партиясының төрағасы Азат Перуашев Еуропалық Парламент депутаты, ЕО-ның Орталық Азия елдерімен ынтымақтастық бойынша делегациясының басшысы Ивета Григулемен (Латвия) кездесті. Григуле ханым «Ақ жол» партиясының қызметімен «Виенотиба» партиясының, Еуропарламент және Латвия Парламентінің депутаттары арқасында таныс екенін айта келіп, орнатылған серіктестік қарым-қатынас табысты дамып келе жатқанын атап көрсетті. Партиялар арасындағы ынтымақтастық туралы келісімге 2012 жылы мамыр айында Ригада қол қойылған болатын. Кездесу барысында мәселелердің кең ауқымы талқыланды. Григуле ханым Латвия ЕО Кеңесінің төрағасы ретінде екіжақты қарым-қатынастарды 2015 жылдың бірінші жартысында посткеңестік мемлекеттермен «Шығыс серіктестігі» пішімінде дамытуға ықпал етуге ниетті екенін атап өтті, сондай-ақ, Қазақстан басшысы Н.Ә.Назарбаевтың қызметі мен бітімгерлік күш-жігерін жоғары бағалады. Кездесу барысында А.Перуашев «Ақ жол» еуропалық даму векторын өзінің саяси бағдарламасы басымдықтарының бірі ретінде қарастыратын Қазақстандағы жалғыз партия екенін атап өтті. «Егемен-ақпарат». Суреттерді түсірген Ерлан Омаров.