Өндіріс • Кеше

Өрлеу жолы: ішкі өнімнің өсімі

94 рет
көрсетілді
5 мин
оқу үшін

Әлем экономикасы тұрақсыздық құрсауынан шығып, жаңа белестерді бағындыруға талпыныс жасап-ақ жатыр. Құбылмалы жағдай бізді де айналып өтпейді. Стратегиялық биіктерді бағындыру үшін жыл сайынғы өсім 6-7% деңгейінде болуы шарт. Дегенмен геосая­си текетірес, пандемияның экономикалық зардабы мен инфляция салмағы өсімді шынайы серпіліске айналдыруға кедергі келтіріп отыр. Мемлекет басшысы «Ана тілі» газетіне берген сұхбатында экономиканы әртараптандыру, инфрақұрылымды жаңғырту әрі құрылымдық реформаларды тереңдету арқылы тұйықтан шығар жол ұсынды.

Өрлеу жолы: ішкі өнімнің өсімі

Коллажды жасаған – Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

«Үкіметтің міндеті – эконо­миканың өсімін қам­тамасыз ету және аза­маттардың әл-ауқатын жақсарту. Жалпы алған­да, министрлер кабинеті бұл мін­детін орындап отыр. Эконо­миканы әртараптан­дыру, өңдеу өнеркәсібін дамыту, инфра­құрылымды жаңғырту сияқты бағыттар бойынша былтыр ат­қарылған жұмыстың нәтижелері жаман емес. Алайда бәрі мінсіз деуге келмейді, проблемалар да бар. Жуық арада Үкіметтің кеңейтілген отырысы өтеді. Сол кезде жылды қоры­тындылап, қазіргі мәселелерді талқы­лап, жаңа жоспарлар жа­саймыз. Қазақстанға экономи­каның 4 пайыздық өсімі аздық ететіні анық», деді Президент.

Өсімнің өгейлік көріп жүр­гені жасырын емес. Себебі жа­қын жетіжылдыққа қойған стратегиялық жоспарымызға сай ішкі жалпы өнімді 2029 жылға дейін 2 есеге таяу көтеріп, 450 млрд долларға жеткізуіміз керек. Еуразиялық даму банкі биыл еліміздің экономикалық өсімі 5,5%-ға дейін артады деп болжайды. Солай орта мерзімді кезеңде орнықты өсу траектория­сына шығамыз.

Экономист Бауыржан Ысқа­қов­тың айтуынша, әлемдік эко­номикалық үрдістер бізге қатты ықпал етеді.

«Әлемдік экономикада инфляцияны бақылау мақсатында орталық банктер өздерінің па­йыздық мөлшерлемесін көте­ре түсуі мүмкін. Бұл тіке­­лей Қа­зақстан секілді даму­шы ел­дер­дің инвестициялық көле­міне, тұтыну деңгейіне әсерін тигізеді. Одан кейін шикізат бағалары – мұнай мен газ бағасының құбылуы экспорттаушы елдер үшін шешу­ші фактор болады. Мұнай мен газдың бағасы төмендесе, бюджет тапшылығы туындауы мүмкін. Бірінші кезекте инфляция бақылауға алынуға тиіс. Жұмыс орындарын арттыратын кәсіпорындарды көбейту қажет. Ең бастысы – экономиканы әртараптандыру. Шикізатты экономикадан өн­діруші, өңдеуші экономикаға айналу қажет. Нақты реформалар жүзеге асатын болса, экономикалық өсімді 6 пайызға жет­кізу туралы Президенттің тапсырмасын орындауға мүм­кін­дік болады. Оған ресурстарымыз да, қажетті заңдар да бар. Бірақ ұлттық мүдде тұр­ғы­сынан жұмыс істеуіміз керек деп ой­лаймын», дейді экономист.

«Ашығын айтсам, экономист басшылардың қазіргі жұ­мы­сын орташа деп бағалай­мын. Олар халықаралық қаржы институттарының тілімен әдемі сөйлейді, алайда нақты нәтижесі бар шаруа шамалы болып тұр. Қазір өңірлердегі ахуалды және экономиканың іс жүзінде қалай жұмыс істейтінін жақсы білетін, яғни жергілікті жерде еңбек етіп, ысылған мамандар қажет», деді Мемлекет басшысы. Мұның экономикалық өсімге, қор қаржысына әсері де жоғары. Сонда «экономист басшылардың» жұмысы тура­­лы айтқанда нені меңзеді? Көп көкейіндегі сұраққа Мәжіліс депутаты Никита Шаталов жауап берді.

«Экономикалық өсім кө­бі­­не бюджет шығындары мен же­ңіл­­діктер есебінен қам­­та­масыз етіледі. Бұл тапшы­лық­қа ұшыратып, оны Ұлт­тық қор арқылы жабуға мәж­бүрлейді. Қаражат көбіне инфрақұрылымдық жобаларға немесе несие мөлшерлемесін субсидиялауға жұмсалады. Бірақ бұл қолдау тар шеңбер­дегі кә­сіпкерлер тобына бағыт­та­лады. Себеп сыбайлас жем­қорлықта ғана емес. Үкі­метке таныс және «қауіпсіз» бизнеске (тіпті ол өндіріс емес, қызмет көрсету саласы болса да) қолдау көрсету жеңіл. Ал экономиканың қалған бөлігі жоғары инфляция мен базалық мөлшерлеме жағдайында жұ­мыс істейді. Соның салдарынан кор­поративтік несие беру жылдар бойы тоқырап, жоғары мөлшерлеме несие алуды тиімсіз етеді. Банктер, керісінше, тұтынушылық несиелер арқылы пайда табуға көшкен. Өйткені сұраныс тұрақ­ты, ал субсидияланған несие­лер қосымша табыс әкеледі. Суб­сидиялардан толық бас тарту мүмкін емес, өйткені бұл өнер­кәсіп, энергетика және ауыл шаруашылығының дамуына, сондай-ақ ШОБ-тың үлесін арттыруға кедергі кел­ті­реді. Дегенмен субсидияны нақты мақсатқа әрі әділ бөлуді қам­­тамасыз ету қажет. Бұл кей­біреу­лер үшін қиын шешім болуы мүмкін, бірақ ұзақмерзімді тұрақты даму үшін маңызды», дейді.