Елорда • 28 Қаңтар, 2025

Елордада ескерерлік жайлар бар

362 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

Елордаға қарап ел бой түзейді. Осы орайда өткен жылғы 11 шілдеде Президент Қасым-Жомарт Тоқаев Астана қаласын одан әрі дамыту мәселелері жөнін­де арнайы кеңес өткізіп, Үкі­мет пен бас шаһардың әкіміне бірқатар тапсырма берген еді.

Елордада ескерерлік жайлар бар

Коллажды жасаған – Қонысбай ШЕЖІМБАЙ, «EQ»

Ең алдымен, мегаполисті жылу­мен қамтамасыз ету жүйе­сінің ор­нықтылығын арттыру тап­сы­рыл­ған болатын. Жуырда Астана қаласының әкімі Жеңіс Қасымбек Мемлекет басшысына елорданың әлеуметтік-экономикалық, инфра­құ­рылымдық дамуы жөнінде есеп беріп, былтыр «Оңтүстік-Шығыс» газ жылу стансасын, «Тұран» газ жылу стансасы мен № 3 жылу электр орталығының бірінші ке­зең­дерін пайдалануға беру нәти­жесінде қалада жылу қуаты алғаш рет артығымен өндіріле бастағанын мәлімдеді. Аталған нысандар Астананы 1100 Гкал/cағаттан астам жылу қуатымен қамтамасыз етті. Жыл соңына дейін «Тұран» газ жылу стансасының екінші кезеңін аяқтау жоспарланып отыр. Ол шаһарға қосымша 250 Гкал/сағат жылу береді.

Өткен жылы жазда Астанада ауызсу тапшылығы туындап, көп­пәтерлі тұрғын үйлерде тұра­тын астаналықтардың біразы нара­зы­лық митингісіне шыққан болатын. Осы келеңсіз жағдайға байланысты Мемлекет басшысы Үкімет пен мегаполис әкімінен жол берілген кемшіліктерді жоятын шұғыл ша­ралар қолдануды талап еткен еді. Нәтижесінде, былтыр Астана су қоймасынан шаһарға жаңа су құбырын тарту жұмысын аяқтау тездетіліп, жаңа «ССС – 3» сорғы-сүзгі стансасы да іске қосылды. Бұл елордада тәуліктік қажеттіліктен 100 мың текше метр артық ауыз­су болуына мүмкіндік берді. Алайда қазір Астанада ауыз­су жет­кілікті болғанымен, оның сапасына шағым айтушылар аз емес. Экономикалық зерттеулер инсти­туты өткен жылы жүргізген әлеу­меттік сауалнама елордалық рес­понденттердің 68,9 пайызы ауыз­судың ластану деңгейі жоғары деп санайтынын көрсетті.

Президент қаланы дамыту ісінде бірізділік болмағандықтан, жеке компаниялардың мүддесі басым түсіп, әлеуметтік нысан­дар мен қоғамдық орындар болуға тиіс жерлерде тұрғын үй кешен­дері салынғанын сынаған еді. Осы жемқорлық иісі мүңкіп тұрған кере­­ғарлықтың салдарынан тұр­ғын­дар қаланың басқа бөлік­те­рінде орналасқан әлеуметтік мекемелердің қызметіне жүгінуге мәжбүр болған. Ал олардың көбі тұрғын үйлермен сығылыстыра орналасқандықтан, көліктер мен жүргіншілердің жүріп-тұруына тарлық қылып тұр. Мұның өзі өрт шығуы сияқты төтенше жағдай туындай қалса, жедел қызмет көліктерінің кіруіне де бөгесін болып, адамдардың өміріне қауіп төндіруі мүмкін. Сондықтан да тұр­ғынжай құрылысының қар­қыны әрқашан әлеуметтік инфра­құ­рылымның даму қарқы­нына сәйкес келуге тиіс. Әйтеуір бұл мәселеде де сең қозғалып, құрылыс барысында архитектуралық-құры­лыс нормаларынан ауытқу­ды бол­дырмау, ықтимал құқық бұзу­шылықтардың алдын алу мақ­сатында қала құрылысы сарап­тамасы институтын енгізу, құ­ры­лыс жобаларын бекітпес бұрын оларды қоғамдық талқы­лау­­дан міндетті түрде өткізу жө­нінде нормативтік актілер қа­был­дан­ды. Бұған қоса, қала құры­лы­сы кадастры мен жылжы­май­тын мүлік кадастры жүйе­лерін ин­тег­рациялаудың нәти­же­сінде қа­жетті инженерлік инфра­құ­рылым тартылмаған жағдайда жер учаскесін беруге тыйым салуға оңтайлы мүмкіндік туды.

Мемлекет басшысы елордада салы­нып жатқан нысандар бір-бірімен үйлеспейтінін, бәріне ортақ стиль жоқтығын, сүреңсіз «қорап-ғимараттар» қаптап кеткендігін сынап, Астана сәулетінің бірыңғай келбетін қалыптастыруды тапсыр­ған еді. Осыған орай мегаполис мәслихатының 2024 жылғы 27 тамыздағы шешімімен Астана қаласының сәулеттік келбетін қалыптастыру, қала құрылысын жос­парлау қағидалары бекі­тілді. Соған сәйкес пандустар, тактильді плиткалар, жаяу жүр­гіншілер өткелдері қарасты­рыл­ған кедергісіз орта құру, аула­лардың қауіпсіздігі мен жарық­тан­дырылуын қамтамасыз ету, қаланы түнгі сәулеттік жарық­тан­дыруды ұйымдастыру, ғима­раттар мен құрылыстардың айрықша эстетикалық сипаттамаларын қамтамасыз ету, қо­ғамдық кеңістіктерді жобалау, көшелерді реконструкциялау кезінде қоғамдық талқылау өткізу, әлеуметтік, көлік инфра­құ­рылымдарын орналастыруда қадамдық қолжетімділікті ескеру, Астана қаласы Бас жоспарының нор­мативтік техникалық талап­тарының орындалуын қадағалау бо­йынша негізгі ережелер қабыл­данды.

Мемлекет басшысының елор­да­ны көгалдандыруға бай­ланыс­ты айтқан сынынан да қоры­тын­ды шығарылып, жасыл желек отырғызуды реттейтін ережелер жиынтығынан тұратын «Көгал­дан­дыру жарғысы» әзір­­ленді. Онда елорданың кли­маттық жағдайына ең жақсы бейім­делген өсімдіктердің түрлері көр­сетілген. Ірі ағаштарды отыр­ғызу бағдарламасын іске асы­руға Германиядан маман­дар шақырылып, олар өз тәжіри­бе­лерін жергілікті мамандармен бөлісті. Сөйтіп, 2023 жылы 984 931 ағаш отырғызылды. Бұл көр­сет­кіш 2024 жылы 1,1 мил­лион­ға жеткізілді. Сондай-ақ былтыр елордада 30 қоғамдық кеңістік пен 140 аула абаттандырылды. Эко­но­ми­калық зерттеулер институты жүр­гізген сауалнамаға қатысқан елор­далықтардың 63,1 пайызы ауаның ластануына шағымданған еді. Атқарылған жұмыстардың нәтижесін келесі әлеуметтік зерттеуден білетін боламыз.

Астана тұрғындарының «бас ауруына» айналған ақылы тұрақтар мен автотұрақ орындары проблемасына қатысты қала әкімдігі былтырғы 31 мамырда арнайы қаулы қабылдады. Онда ақы­лы авто­тұрақтарды орталық аудан­дар, көлік тораптары, сая­бақ­тар, сауда орталықтары, кеңсе ке­шендері сияқты жиі кеп­теліс болатын жерлерде ұйым­дастыру көзделген. Әкімдік Ас­тана қаласының көлік жүйесін дамы­туға арналған 2035 жылға дейінгі кешенді бағдарламаны да әзірлеуге кірісті. Онда жылдам көлік дәліздерінің, көлік тораптары мен паркингтердің қанатқақты жобаларын әзірлеуге ерекше назар аударылып отыр. Бұл шаралар қаладағы көлік жүктемесін азайтуға бағытталған.

Экономикалық зерттеулер инс­титуты жүргізген сауалнамаға қатысқан астаналықтардың 52,1 пайызы өздерін медициналық қыз­мет сапасы қанағаттан­дыр­май­тынына, 39,8 пайызы – аурухана, 51,3 пайызы – балабақша, 48,1 пайызы мектеп жетіспейтіндігіне шағымданған. Бұл ретте Мемлекет басшысы Астананың барлық тұрғынына білім беру, денсаулық сақтау, мәдениет, спорт нысандары, саябақтар мен қоғамдық орын­дар қол жетімді болуын қам­та­масыз ету туралы тапсырма берген. Соған сәйкес 2035 жылға қарай елорда тұрғындарының саны 2,3 миллион адамға жетеді деген демографиялық болжам ескеріле отырып, негізінен, тұрғынжай құрылысы қарқынды жүргізіліп жатқан аумақтарда 152 мектеп, 65 балабақша, 68 денсаулық сақ­тау мекемесін, 26 спорт нысанын салу жоспарланды. Соның ішінде былтырдан бері 26 мектеп, 8 балабақша, 10 медициналық орталық, 10 спорт нысанын, 5 Оқушылар сарайын салу қолға алынып, бірқатары іске қосылды.

Әйтсе де мегаполистің шеткі аумақтарын дамытуда әлі де ше­шімін таппаған мәселелер бар. Нақты айтсақ, қала орта­лы­­ғынан он ша­қырымдай қашық­тық­та ор­на­лас­қан «Үркер» тұрғын­жай алабын абаттандыру қар­қы­ны көңіл көншітпейді. Қала бюджетінен бөлінген қыруар қаржы есебінен 2021 жылы қолға алынған «Ильин­ка кентінің шығысындағы жеке тұрғын үйлердің инженерлік желі­лері» жобасының 3-кезеңі бойынша орталықтандырылған кәріз жүйесін тарту ісі күні бүгінге дейін аяқталған жоқ. Отыз мыңдай тұрғыны бар «Үркерден» бірде-бір мәдениет мекемесін де таба алмайсыз. Екінші деңгейдегі банктер де мұнда өз филиалдарын ашуға асығар емес. «Қазпоштаның» бөлімшесі болмағандықтан, жер­гілікті тұрғындар баспасөзге жа­зыл­­­майды. Себебі жазылған газе­ті­ңіз уақтылы жеткізілмейді. Осы орайда Мемлекет басшы­сының: «Елорданың сол жағалауы ғана емес, барлық ауданы қолайлы болуы керек. Әділетті қоғам құру осындай ұстанымнан басталады», деген сөзін қала басшылығы естен шығармаса, құба-құп.