Біздің буын жазушы Николай Островскийдің «Құрыш қалай шынықты» романының рухында тәрбиеленіп өсті. Мен жамбылдық журналист Әбділда Сәрсенбиев туралы ойлағанда, ең алдымен осы өлмес туындыны еске аламын. Себебі, Әбекеңнің сол шығарма автор-кейіпкеріне ұқсас жерлері өте көп. Ең түйіндісі, біздің кейіпкеріміз де сондағы Павел Корчагин сияқты жасындай жарқылдап жүрген кезінде көз жанарынан айырылып қалды. Бірақ оның роман геройынан бір артықшылығы, Әбділда өзінің өмірге құштарлығы мен қазіргі медицинаның жетілгендігінің арқасында, талай жылғы күрес пен емделудің нәтижесінде жарық дүниені қайта көре алатындай қуанышты күнге қайта жетті.
Былайынша Әбділда Сәрсенбиевтің бүкіл өмір жолы өзімен тұстас көп журналистің тағдырына көп ұқсас. Ол да сол замандағы өзі қатарлы қаламгерлердің көпшілігі секілді өзі діттеген оқуына бірден барып түсе алмады. Бұған ең алдымен өз атасының мұны мал дәрігері ретінде көргісі келгендігі себеп болған тәрізді. Сондықтан, оның сөзін жерге тастай алмаған Әбділда мектеп бітірген 1972 жылы Алматы малдәрігерлік-зоотехникалық институтына оқуға түсті. Бірақ өзінің жанына жақын ұяламаған оқу оны өзіне тарта алмады. Бар шыдамы жарты жылға жеткен ол қысқы бірінші сессиядан кейін-ақ оқуын тастап, үйіне қайтып келеді. Содан совхозға жұмысқа кіріп, өзі құралыптас жастармен бірге шаруашылықтың сан-сапалақ жұмыстарына араласып кете барды. Сол ауылдастарымен бірге бірде шеңгел шапса, енді бірде қамыс орды, тағы бірде мал қорасын салып, қой қырқуға атсалысты. Сонда ғана барып, атасының қабағы жылып: «Қандай оқуға барғың келеді, таңдау өзіңде, аман жүрсең болды», деп батасын береді. Ал қайда жүрсе де «журналист болам» деген талабын ұштауынан танбаған арманшыл жас келер жылдың жазында тағы Алматы асып, ҚазМУ-дің журналистика факультетіне құжат тапсырады. Бірақ бірінші жолы талабы оңғарылмай, ауылға құрқол оралады. Осы тұста тағы бір жыл аудандық мәдениет бөліміне әдіскерлік қызмет атқарып, бірқатар спектакльдерде жетекші рөлдерді сомдайды. Енді болмағанда, әртіс те болып кетер ме еді, бірақ келесі жылы көздеген оқуына түсіп, журналистикадағы ілкі қадамына қанат қағады.
Өткен ғасырдың жетпісінші жылдарында баспасөз саласында, оның ішінде облыстық газетте қызмет ету екінің бірінің қолы жете бермейтін мансап-тұғын. Қазіргідей бұқаралық ақпарат құралдары да көп емес. Облыста бүкіл өңір жұрты бетіне қараған бір-ақ газет. Журналист жазғандардың орынның босауын, болмаса кезегін күтуіне тура келеді. Осындай мінәйі себептермен Әбділда С.М.Киров атындағы Қазақ мемлекеттік университетінің журналистика факультетінде бес жыл оқып, журналист мамандығын алып шыққаннан кейін де газет редакцияларына бірден бас сұға алмаған. Айлық жалақысы да тәуір, бір жағынан облыс орталығынан кезексіз үй алу жеңілдігі барын ескеріп, бойында күші бұлқынған жалынды жас бір жанашырларының ақылымен «Жамбылстрой» тресінің «Промстрой» құрылыс басқармасында бірер жыл бетоншы-тас қалаушы болып жұмыс істегенді жөн көреді. Журналистің нағыз өмір майданында шыңдалуы дегеніміз, сірә, осы болар-ау!
Кейін Әбділданың өндіріс пен құрылыс саласында сауатты жазылған мақалалар топтамаларымен танылып, көсіле қалам тербеуіне бұл мектептің де оң ықпалы болғаны даусыз. Өз басым Тараз қаласындағы «төбесі көк тіреген» алғашқы монолитті ғимараттардың пайда болуы кезінен бастап, өндірісті шаһар «эпопеясын» егжей-тегжейлі жазып, елге жеткізген де Әбекең екенін жақсы білемін. 1983 жылдан бастап өзі тілшілік қызмет еткен он жеті жыл бедерінде ол облыстық «Ақ жол» газетінің бетінде айқын да айшықты қолтаңбасын қалдырды. Оның журналистиканың мақала, эссе, суреттеме, репортаж, очерк, сын секілді түрлі жанрларында жазған туындылары оқырмандар көңілін алуан-алуан әсерлерге бөлеп, өз кезіндегі өңір тыныс-тіршілігінің қантамыр бүлкілін тап басуымен де ерекшеленетін еді. «Біз де, міне, дәп осылай жазсақ», деген арман талай өндір жастың көкірегінде бүр жарып, бұлықсығаны анық. Демек, Әбекең өз заманындағы екінің бірінің «тісі бата» бермейтін өндіріс тақырыбын қопара жазып, елге, жұртқа жеткізушілердің ізашары, өзіне қарап өсіп, сөзін түзер тұтас бір буынның ту ұстаушысы, тәрбиешісі де бола білді.
Өзімнен бірер «ит көйлекті» бұрын тоздырған Әбекең бозбала кезінен-ақ ақыл-парасатымен, ойлылығымен тұстастарынан ерекшеленіп тұрушы еді. Басына қандай қиындық түссе де, оны қатепті қара нардай көтере алғаны, әсіресе, жайсаң жаны мен жомарт жүрегіне, жайдарылығына кірбең де түсірмей, әлі күнге дейін сол сұлу-сыпа, сырбаз қалпын бұзбай сақтауы үлгі етерлік-ақ өнеге. Оның жан баласымен жүз шайыспай, өзінің әдемі әлемін таза да тұнық күйінде алдыңа жайып салумен жүретіні, елгезектігі, ерекше бауырмалдығы, адалдығы дос-жарандары мен жанашырлары қатарын көбейтумен келеді.
Әбділда Сәрсенбиев кейінгі он жыл көлемінде жанары төмендеуіне байланысты журналистиканың қатты-қайырым жұмыстарынан бас тартыңқырап, облыстық тіл басқармасында бас маман, Жамбыл теміржол бөлімшесінде және локомотив депосында аудармашы болып қызмет етіп денсаулығын күтумен шығармашылық саласында өнікті жұмыс істейтін біраз жылын өткізіп алды. Осы уақыт аралығында жанарына еліміздің, Украинаның мамандандырылған емханаларында әлденеше мәрте ота жасатып, басына түскен ауыртпалықты нағыз ер азаматша мойымай көтерді. Қыруар қаржыға түскен, кезең-кезеңімен жүзеге асырылған хирургиялық араласуларды, төзім мен шыдамдылықты қажет ететін сынақтарға толы ауыр күндер артта қалды. Мемлекет тарапынан қолдау көрсетілуінің, ағайын-туыс, жанашырлары ықыласының арқасында жарық дүниені қайта көру бақытына ие болды. Жанары жарық дүниені көрген сол алғашқы сәттерде қаламын қолына қайта алып, мұның барлығы жөнінде өзі егжей-тегжейлі жазған көлемді дүниені тебіренбей оқу тіпті мүмкін емес. Бұл да тағдырымен тайталасқа түскен қалам қайраткерінің өмір сүру жолында қайсарлық көрсетіп, табандылықпен күрескен ғажайып ерлігі болып жұрт жадына ұялап қалды. Ең бастысы, Әбекең қуатты қаламымен қайта қауышты!
Осы жылдары очерктер мен эсселер кітаптары жарық көріп, оқырмандарына жол тартты. Ал бұған дейін бірқатар ұжымдық жинақтарда өлеңдері мен журналистиканың түрлі жанрларында жазылған мақалалары жарияланған-ды. Оның басына қаншама қиындық түссе де, жазудан тыйылмағаны мамандығына адалдығынан, шығармашылығына шынайы сүйіспеншілікпен қараудан екені анық.
Баймаханбет АХМЕТ,
Қазақстан Журналистер
одағының мүшесі.
Жамбыл облысы.