Жапониядан Қазақстанға атбасын тіреген қонағымыз – белгілі скрипкашы Кен Айсо II «Жібек Жолы» халықаралық фестивалінің аясында «Астана Опера» театрының Камералық залында өнер көрсетті. Төменде осы сапарға орай скрипкашымен болған шағын әңгімені жариялап отырмыз.
– Қазақстан халқына қандай тарту-таралғылармен келдіңіз?
– Жапондық мектептің бірегей шығармалары – Койчи Кишидің «Айдаһар биі» мен скрипканың жеке орындауына арналған өзімнің «Kaze» атты композициям елордалық тыңдарман назарына ұсынылды. Сонымен қатар, кеште еуропалық классиктердің туындылары – Сезар Франктың Ля мажор сонатасы, Фриц Крейслердің Кіріспесі мен Аллегросы, И.С.Бахтың №1 соль минор сонатасы орындалды. Сондай-ақ, қазақтың көрнекті композиторы Мұқан Төлебаевтың «Поэма» атты камералық-аспаптық шығармасын өз нақышында жеткізуге тырысып бақтым.
– Койчи Киши деп есімін айрықша бөліп айтып отырғаныңызға қарағанда, ол кісінің жапон халқына сіңірген еңбегі орасан зор болса керек-ті?
– Тарихқа сәл шегіне көз жүгіртсек, композитор Койчи Киши 1920 жылдары Еуропаға барып, музыканың батысқа тән бағытын меңгеруге бет алған алғашқы жапондық музыканттың бірі болып табылады. Оның жеке туындылары өзі басқарған Берлиннің филармониялық оркестрі сүйемелдеуімен орындалып отырған. Ал композитордың «Айдаһар биі» бір мезгілде үндесетін екпінді әрі алуан сарынды композиция саналады. Ол жұртқа ескі Жапонияның атмосферасын жеткізеді.
– Ал өзіңіз өнердің осы түрі бойынша қай жанрдағы шығармаларды орындайсыз?
– Мен негізінен классикалық һәм барокколық скрипканы меңгерген жанмын. Бірақ, заманауи үлгіні жатсынбаймын. Жекелеген концерттерім Лондондағы Вигмор-холл, Париждегі «Плейель» залы, Токиолық опера, Миландағы Верди залы, Карло Феличе театры, Амстердамдағы Концертгебау, Санкт-Петербургтік филармония және басқа да көптеген беделді сахналарда орасан зор табыспен өткен еді.
Ішкі түйсік пен музыкалық аспаптың бір идеяға жұмыла қызмет етіп кетуін шебер келістіре алу аспапшы үшін оңай шаруа емес. Өз орындауымда көбіне-көп соған мән беремін... Ал «Астана Опера» ғимаратының ғажайып сәулеті мен мұндағы өтетін қызықты концерттік бағдарламаларға келсек, маған ерекше әсер қалдырды. Керемет сезімге бөлеген жарқын жүздесулердің өзі не тұрады?
– Астанаға алғаш рет табан тіреп отырсыз ба?
– «Мен бұған дейін Қазақстанда 2009 жылы болғанмын, яғни маған бұл жер соншалық жат, болмаса бейтаныс деп айта алмаймын. Әлем картасы арқылы білуімше, Қазақстан жер көлемі жағынан алғанда, оған бес Франция сыйып кететін көрінеді. Сондықтан, мұндай ұлан-ғайыр үлкен мемлекетке келіп, өнер көрсету әрбір өнер адамының асқақ арманы болса керек. Менің осы мақсатқа қолым ертерек жеткені үшін қуанамын. Осыған орай гастрольдік сапарымнан жаңа әсерлер күтемін. Мұндағы музыкаға жаны құштар жұртшылыққа кеш барысында жапондық музыкамен қатар қазақтың әуенін де әуелеткім келеді».
– Скрипканың жеке орындауына арналған бірегей «Kaze» композициясы туралы қысқаша айтып бересіз бе?
– Қысқа тұжырымдағанда, бұл – Жапония мен Қазақстанның дәстүрлі әндерінің сарыны негізінде туған менің қиялымдағы дүние. «Kaze» жапон тілінде «жел» деген ұғымды білдіреді. Әлгінде Астананы осыдан біраз жылдар бұрын көргенімді айттым. Сол сапарымда осындағы өрекпи соққан қатты жел есімде қалып қойыпты, содан кейін ауаның элементі байланыстырған қос мемлекет жайында бір туынды шығарғым келген еді. Қазақстандық көрерменмен кездесетін күнді тағатсыздана күтуімнің себебі содан, олардың да музыканың ғажайып зәу биігіне өзіммен бірге самғауын тілеймін.
– Скрипкашыға қойылатын ең басты талап не деп ойлайсыз?
– Музыка өнерінде біз бен сіз деп аражікті ажырата айтарлықтай айырмашылық жоқ. Бәрімізге қойылатын талап ортақ деп санаймыз. Әуелі өз кәсібіңе деген сүйіспеншілік пен жауапкершілік болмай, жақсы нәтижелерге жету қиын. Соған қоса табысқа кенелудің тағы бір сыры – ерінбей еңбектенуде деп түсінемін. Яғни Құдай берген талантты біліммен шегелеген абзал. Сол үшін өз басым өмірдің қаншама сынынан өттім. Лондондық Корольдіктің музыка академиясының, Оңтүстік Калифорния университетінің, Токиодағы әсем өнер мен музыка ұлттық университетінің түлегімін және Лондондық университеттің магистрімін. Көптеген халықаралық байқауларға қатысып, лауреат атандым. Соның ішінде Токиодағы халықаралық музыкалық, Париждегі М.Лонг және Ж.Тибо атындағы байқауларды, Токиодағы «Страдивариус» және басқаларын айрықша атағым келеді. Ұлыбритания мен Еуропаның әйгілі оркестрлерімен жиі өнер көрсетуіме тура келді, солардың ішінен Лондонның филармониялық, Шотландияның камералық, Эдинбургтің, Кельннің академиялық, Ұлыбританияның камералық, Ағарту заманының оркестрлерін атап өткен орынды. Бір сөзбен айтқанда, бізде бір сәт те дамылдауға уақыт жоқ. Және мұндағы тіршіліктен өміріңді түбегейлі бөліп ешқайда кете алмайсың. Өйткені, ол – өзім таңдаған әлем ғой.
Қаршыға КҮЛЕН.
АСТАНА.