Сайлаушы сөзі
АСЫҚСАҚ ТА АПТЫҚПАЙЫҚ
Елбасының осы сөзін қаперімізде ұстасақ, кез келген мәселенің иін қандырып, байыппен шешуге болады
Бір топ Мәжіліс депутатының Петропавл қаласын Қызылжар деп атау жөнінде Үкімет басшысына сауал жолдауы облыстың қоғамдық-саяси өмірінде әрқилы пікір тудырды. Мәлімдемені қостаушылар да, үзілді-кесілді қарсылық білдірушілер де, бейтарап көзқарас ұстанушылар да баршылық. Бір сөзбен айтқанда, біраздан бері негізгі тақырыптың тұздығына айналып келе жатқан мәселе ешкімді бей-жай қалдырмағаны анық. Шыны керек, мұндай тосын әрі асығыс шешімді жұртшылық еш күтпеп еді. Петропавл шаһарының ежелгі атауын қайтару жайы өткен ғасырдың 90-шы жылдары қозғала бастаған болатын. Ол кездері негізінен ауызекі деректерге, түрлі болжамдарға сүйеніп келсе, бүгінде бұлтартпас айғақтар, мұрағаттық құжаттар жеткілікті. Көп жазылғандықтан, оған тоқталудың қажеті бола қоймас. Дуалы ауыздардан шыққан, беделді мінбеден айтылған талассыз шындық неге қолдау таппай қалды? Әңгіме осы төңіректе өрбімек. Бір қызығы, сауал Парламент төрінен, халық қалаулылары атынан жасалса да, көпшілік ұлтжанды азамат ретінде танитын Жарасбай Сүлейменов дау-дамайдың ортасында қалды. Жерлесіміздің бар жазығы депутаттық сауалды оқып бергенінде десек, жаңылысамыз. Оған төменде тоқталатын боламыз. Сөз арасында мәлімдемеден жеке адамның ұстанымын іздеудің, саяси шамшылдыққа телудің еш қисыны жоқ екенін айта кеткен жөн. Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаев бір топ қазақ тілді БАҚ басшыларына берген сұхбатында (2008 жылғы 29 мамыр) елді мекен атауларын өзгерту жергілікті әкімдіктермен, мәслихат депутаттарымен, жұртшылықпен бірігіп ақылдасып шешетін мәселе екенін қадап айтқан болатын. Өкінішке қарай, үндеуге қол қойған депутаттардың бірде-біреуі мұндай қадамдарға бармағаны осы жолы да аңғарылып қалды. Облыстағы беделді азаматтардың бірі, халықаралық “Қазақ тілі” қоғамы облыстық бөлімшесінің төрағасы Кәрібай Мұсырман “Артық қыламыз деп тыртық қылып алмайық” деген мақаласында (“Солтүстік Қазақстан” газеті, 25 қыркүйек) алдымен қолданыстағы заңдарға түзетулер енгізейік, депутаттар қатарын мемлекетшіл азаматтармен толықтырайық, іске сосын білек сыбана кірісейік деген ұтымды уәж айтады. Ол “Қолданыстағы заңнама бойынша қала атауын өзгерту құзыреті өзге емес, дәл осы қалалық мәслихат депутаттарына берілген. Мәжіліс депутаттары сауал жолдаған Премьер-Министрдің ондай құзыреті жоқ. Сондықтан оған ресми сауал жолдап, буынсыз жерге пышақ ұрғанша, Парламент мүшелері “Қазақстан Республикасының әкімшілік-аумақтық құрылысы туралы” Заңға өзгеріс енгізіп, ономастиканың осындай күрмеуі қиын түйіндерін төменнен емес, жоғарыдан шешуді заңдастырып алулары керек” деген тұжырым жасайды. Демек, өңірдегі қоғамдық-саяси ахуалды, демографиялық жағдайды, жұмсалатын қаржылық шығындарды ескерместен төбеден ұрғандай депутаттық сауалмен шешеміз деу қоғамды дүрліктіргеннен басқа ештеңе әкелмейді. Петропавл қалалық мәслихатының “Нұр Отан” ХДП депутаттық фракциясы да осы ұстанымда. Фракцияның отырысында Парламент тарапынан аталмыш мәселенің назарға ұсынылмағаны, ешбір жерде талқыланбағаны, қоғамдық пікірдің зерттелмегені ашық айтылды. Кей басылымдар ағаш атқа теріс мінгізіп жүрген қалалық мәслихаттың депутаты Жанкелді Тәжин ағамыздың ұлтжандылығына талай рет куә болғанымыз бар. Оның әріптестеріне тоқтау салып, мәселенің мәслихаттың күн тәртібіне енгізілуіне жол бермеуі – ерлікпен пара-пар. Бәзбір қазақ журналистері теріскейдегі қазақ зиялыларының “намыссыздығына” қарадай күйініп, жерден алып жерге салғанша, өңірге атізін салып, жергілікті жағдаймен жете танысса, әлдеқайда ұтымды іс болар еді. Аудан аттарының түгел қазақшалануы, бір жылда екі қазақ мектебінің ашылуы “намыссыз” қандастарының арқасында екенін білер еді. Орысша ақпараттардың жетімсіздігі де Петропавл қаласының атын ауыстыруға үлкен кедергі келтіріп отырғаны жасырын емес. Бұл бағытта атқарылып жатқан іс-шаралар жеткіліксіз. Облыс тұрғындары арасында түсіндіру, ұғындыру мақсатын көздейтін саяси, идеологиялық жұмыстарды жан-жақты жүргізбейінше, түрлі қарсылықтардың, текетірестердің бола беретіні анық. Жете ойластырылмаған шешімдер қабылдаудың ақыры сәтсіздікке ұрындыратынын Мәжіліс депутаттарының сауалы анық байқатты. Сенат депутаттары Тасбай Симамбаев пен Анатолий Башмаковтың мәлімдемелері жайлы бірер сөз. Әркім өз ойын айтуға құқылы десек, оларды өз көзқарастары үшін жазғыруға болмас. Алайда, Тасбай Қабашұлының кей уәждерімен келісу қиын. Мысалы, қала аты өзгерсе, басқа ұлт өкілдері ауа көшеді деуі еш ақылға сыймайды. Тарихи әділеттілік орнамай қоймайды. Алайда, оған жетудің оңай еместігін бабаларымыз әлдеқашан ұқтырып кеткен. Атамыз қазақ “сабыр түбі – сары алтын, сабырлы жетер мұратқа” деп текке айтпаса керек. Елбасының “Асықсақ та аптықпайық” деген ұлағатты сөзін жадымызда ұстасақ, кез келген мәселенің иінін қандырып, байыппен шешуге болады. Өмір ЕСҚАЛИ. Солтүстік Қазақстан облысы. _________________________Көшпелі отырыс көкжиегі
ЕҢБЕК КОДЕКСІ: ЖАҢА ТАЛАПТАР МЕН МІНДЕТТЕР
Орал қаласында осындай тақырыпта өткізілген дөңгелек үстелге Сенаттың Әлеуметтік мәдени даму комитеті бастамашы болды
Еңбек жөніндегі заңдылықтарды орындау әрі оны ұдайы жетілдіріп отыру – бүгінгі күннің басты міндеттерінің бірі. Мұның бастауында республикада бұған дейін қабылданған Еңбек кодексі тұр. Нақты еңбек ұжымдарында еңбек жөніндегі осы бас құжаттың іске асырылуы қандай деңгейде? Парламент Сенатының депутаттары оған Батыс Қазақстан облысы еңбек ұжымдарының мысалында көз жеткізді. Өңірге қарасты өндірістік кәсіпорындарда Сенат депутаттарымен болған кездесулерде жоғарда аталған мәселе әңгіменің басты арқауына айналды. Жұмыс күнінің екінші бөлігінде күн тәртібінде тұрған мәселеге байланысты дөңгелек үстел мәжілісі өткізіліп оны Парламент Сенаты Әлеуметтік-мәдени даму комитетінің төрағасы А.Бижанов қысқаша кіріспе сөз сөйлеп ашты. –Бүгінгі басқосу Батыс Қазақстан облыстық әкімдігі және “Нұр Отан” ХДП облыстық филиалымен бірігіп өткізіліп отыр. Мұндағы басты мақсат – Еңбек кодексін іске асыру және оны жетілдіру жөніндегі міндеттерді бірлесіп талқылау,–деді Ақан Құсайынұлы. – Аталмыш кодекс халықаралық еңбек ұйымдарының ұсынымдарына сәйкес қабылданған. Бұл іргелі құжат елімізде еңбек қатынастарын өркениетті түрде дамытуға алғышарт жасайды. Сонымен бірге бүгінгі нарықтық экономика мен еңбек рыногы жағдайында бұл бағыттағы құқықтық қатынастарды одан әрі дамыту мәселесі де өзекті. Бұл талаптар республикадағы 2010-2020 жылдарға арналған құқықтық саясат тұжырымдамасынан да нақты көрініс тауып отыр. Өмір де, еңбек жөніндегі қарым-қатынастар да бір орында тұрмайды. Бүгінде Парламентте қаралып жатқан “Еңбек кодексіне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” заң жобасы да осындай өміршең де өскелең талаптардан туындады. Бүгінгі айтылған ұсыныстар мен талдаулар айтылған жерінде қалмайды. Көп кешікпей Сенатта қаралады. Бұл соның алдындағы дайындық іспеттес. Еңбек кодексінің оңды тұстары қандай? Олқы тұстары неде? Осы сауалдар төңірегінде сіздерді ашық пікір алысуға шақырамын. Дөңгелек үстел мәжілісінде Батыс Қазақстан облысының әкімі Б.Ізмұхамбетов сөйлеп, өңірдің бүгінгі тыныс-тіршілігі мен оның әлеуметтік-экономикалық дамуының кейбір қырлары жөнінде әңгімелеп берді. Бұдан кейін Парламент Сенаты Әлеуметтік-мәдени даму комитетінің мүшесі О.Рахманбердиев өз пікірін ортаға салды. –Әлемдік қаржы дағдарысы көптеген жұмыс берушілердің қызметкерлер санын қысқартуына, еңбек жағдайын өзгертуіне, еңбекақыны уақытында төлемеуіне әкеліп соқтырды. Бұл өз кезегінде еңбек қатынастары жүйесіндегі бірқатар қайшылықты жағдайларды туындатты. Осы ретте кәсіподақтар қызметкерлер құқықтарын қорғауға белсене араласуға тиіс. Айталық, қосымша жұмыс ауқымы көбейсе де, қызметкерге еңбекақы қосылмайды. Сондай-ақ, өндірістегі жазатайым оқиғалар, шетелдік жұмысшылар санының көптігі, аяғына дейін пайдаланылмаған еңбек демалыстары жөнінде ретке келтіретін мәселелер аз емес. Жастарға ерекше назар аудару қажет. Жұмыс берушілер олардың еңбекақысын төлеуде көптеген әділетсіздіктерге жол беріп жүр. Кәмелетке толмағандар үшін заңнамамен белгіленген кепілдіктер қарастырылмайды. Сонымен бірге, жоғары оқу орындары, соның ішінде техникалық және кәсіптік мектеп түлектерін жұмысқа орналастыру жүйесі де мәз емес.Бүгінгі күні көмір, металлургия, көлік және құрылыс салаларында жұмысшы мамандар тапшы. Оның басты себебі – аталған мамандықтар жастарды қызықтырмайды. Аталған саладағы мамандарды қайта даярлау жүйесі де сұраныстарға сәйкес келмей отыр. Туындаған проблемаларды заңды түрде реттеу үшін де Еңбек кодексіне өзгерістер енгізу қажет,– деп түйін жасады О.Рахманбердиев. Яғни, ендігі жерде кәсіптік-техникалық білім беру жүйесі мен өндірістік кәсіпорындардың өзара байланыстарын орнықтыратын уақыт жетті. Оның бастауына кәсіби стандарттар мен біліктіліктің ұлттық жүйесін қалыптастыру ісі негіз болуға тиіс. Дөңгелек үстел кезінде оған қатысушыларды еңбекке тарту және орналастыру жүйесін жетілдіру шаралары туралы Бас мемлекеттік еңбек инспекторы, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі бақылау және әлеуметтік қорғау комитетінің төрағасы С.Бисақаев хабардар етті. Талқылау барысында сонымен бірге, Батыс Қазақстан облысы әкімінің орынбасары С.Сүлеймен, “ҚазАрмаПром” ЖШС бас директоры С.Качало, КПО б.в. компаниясы тәуелсіз кәсіподағының төрағасы Т.Кенесов сөз сөйледі. Дөңгелек үстелді қорытындылай келіп, Ақан Бижанов Еңбек кодексі талаптарын орындау әрі оны одан әрі жетілдіруге қатысты нақты әрі сындарлы ой-пікірлер білдіргендері үшін кездесуге қатысушыларға ризашылық білдірді. Сондай-ақ ол дөңгелек үстелде айтылған барлық ұсыныстар мен талдаулар Еңбек кодексіне қажетті түзетулер енгізу кезінде пайдаланылатынын атап көрсетті. Темір ҚҰСАЙЫН. Орал. Суретті түсірген Рафхат Халелов. ____________________________Тағзым
ЖАҚСЫ БАСТАМАНЫҢ ЖАЛҒАСЫ
Астанада Парламент Мәжілісінің ұйымдастыруымен жылдағы дәстүр бойынша кіші футболдан белгілі мемлекет және қоғам қайраткері, заң шығарушы органның төменгі палатасының алғашқы спикері болған Марат Оспановты еске алуға арналған турнир өтті. Оның ашылу және жабылу салтанатында Парламент Мәжілісі Төрағасының орынбасары Владимир Бобров, Марат Оспановтың ұлы Арсен Оспанов, Мәжіліс аппараты басшысының орынбасары Сатыбалды Дәулеталин, Қазақстан халқы Ассамблеясы Төрағасының орынбасары Ералы Тоғжанов сөз сөйлеп, Марат Тұрдыбекұлының елімізге сіңірген еңбегі, осы жарыстың мән-маңызы жөнінде өз ойларымен бөлісті. Ал екі күнге созылған турнирге Президент Әкімшілігі, Парламент Мәжілісінің депутаттары мен аппарат қызметкерлері, Премьер-Министр Кеңсесі, “Нұр Отан” ХДП, “Егемен Қазақстан” газеті мен “Хабар” агенттігінің командалары қатысты. Турнир екі топқа бөлінген алты команда арасында қызықты да тартысты өтті. Бұлардың бәрі жарысқа жақсы дайындалып, тек бас жүлдеден ғана үмітті екендерін көрсетті. Дегенмен, Парламент Мәжілісінің командасы финалда турнирдің былтырғы жеңімпазы Президент Әкімшілігінің ойыншыларын ұтып, бас жүлдені жеңіп алса, үшінші орынды жартылай финалда Үкімет Кеңсесінің командасын жеңген “Хабар” агенттігінің өкілдері иеленді. Турнир соңында төмендегі номинациялар бойынша жақсы өнер көрсеткен ойыншыларға дипломдар табыс етілді. Ең үздік қорғаушы атағы Тимур Тәшімбаевқа (Президент Әкімшілігі), ең үздік қақпашы дипломы Ромин Мәдиновке (Парламент Мәжілісі) берілсе, турнирдің үздік шабуылшысы болып “Хабар” агенттігінің өкілі Сәрсенбек Балабекұлы атанды. Ал Парламент Мәжілісі аппараты басшысының орынбасары Сатыбалды Дәулеталин Марат Оспановтың отбасының атынан турнирдің үздік ойыншысы атағына ие болды. Дастан КЕНЖАЛИН. Суретте: турнирдің жеңімпазы — Парламент Мәжілісінің командасы. Суретті түсірген Аманқұл ДҮЙСЕНБАЕВ. ____________________________________Ізденіс іздері
КАРНЕГИ ҚОРЫНЫҢ ӨКІЛДІГІ АШЫЛАДЫ
Жақында Сенаттың Халықаралық қатынастар, қорғаныс және қауіпсіздік комитетінің төрағасы Қуаныш Сұлтановтың Карнеги қорының өкілі Марта Олкоттпен кездесуінде Қазақстан мен осы қор арасындағы ынтымақтастықтың бұдан былайғы мәселелері талқыланды. Кездесу барысында Қазақстанда аймақтық өкілдік ашудың келешегі қозғалды. М.Олкоттың айтуынша, Астанада мұндай орталықтың ашылуы Бейжіңде, Мәскеуде, Бейрутте, Брюссельде жұмыс істейтін филиалдар арасындағы өзара іс-қимыл үшін жаңа мүмкіндіктер беретін болады. Бұл өз кезегінде аймақтағы елдер үшін ғана емес, әлемдегі басқа мемлекеттердің сарапшылар қоғамдастығының табысты ынтымақтастығы үшін де жағдай жасайды. Қ.Сұлтановтың пікірінше, аймақтық орталықтың қызметі қазіргі заманның өзекті мәселелерін сараптамалық зерттеулер тұрғысынан зор ықылас туғызады, деп хабарлады Қазақстан Республикасы Парламенті Сенатының баспасөз қызметі. _________________Мәселенің мәнісі
ИПОТЕКАҒА ШЫРМАЛДЫҚ
Ал тығырықтан шығудың қандай да бір амал-тәсілі жоқ па?
Соңғы жалпы отырыста Мәжіліс депутаттары кейбір заңнамалық актілерге ипотекалық кредит беру және қаржылық қызметтерді тұтынушылар мен инвесторлардың құқықтарын қорғау мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы заң жобасын бірінші оқылымда қарады. Заң жобасы туралы баяндама жасаған Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау агенттігінің төрайымы Елена Бахмутоваға сұрақтар көп қойылды. Енді ше... Қазір қоғамымызда алған ипотекалық кредитін қайтара алмай, кепілге қойған баспаналарынан айрылып, айдалада қаңғып қалып жатқан отбасылар жоқ емес. Ондайлардың зар илеп табатыны жалғыз депутаттар. Халыққа жаны ашып, жүрегі ауыратын депутаттар заңдарды жетілдірейік, ол халықтың мүддесін қорғайтын болса екен деп шырылдайды. Депутат Зейнолла Алшымбаев: “Апыр-ау, бізде ипотекалық кредитті төлей алмаудың кесірінен халық қана жапа шегетіні несі, кредитор да тәуекелге барғаны үшін зиян шегуі керек емес пе? Қарап отырсақ, Америкада бас-көз демей кредит тарата берген қаржылық ұйымдардың өздері жарылып кетті, ал біздегілердің бәрінің де қағанағы қарқ, сағанағы сарқ, жапа шеккен тек халық болды, бұл қалай? Банк те тәуекелдің талайын тарту керек еді ғой”, – деген еді, оған баяндамашы мардымды жауап бере алмады. Депутат Айгүл Соловьева осындай қысылтаяңнан қалай шығуға болады, сіз маман ретінде қандай ұсыныс жасар едіңіз дегенді бір емес, екі рет сұраған еді, бірақ Бахмутова ханым ол сұрақтан аттап кетті. Оның сөзі “Банктер кәсіпкерлік субъектісі, біздің оған билігіміз жүрмейді”, дегенге сая берді. Осы сөздің өзін ол бірнеше рет қайталады. “Билігіңіз жүрмесе, билік жүргізе алатын, халық мүддесін қорғайтын заң дайындамайсыз ба?” деген сұрақ та жауапсыз қалды. Ақырында депутат Нұртай Сабильянов: “Сіз осы елдің, халықтың, мемлекеттің емес, банктердің мүддесіне лобби жасап тұрған сияқтысыз ғой”, деген айыптауға дейін барды. Бірақ одан да айылын жиған Е.Бахмутова ханым болған жоқ. Заң жобасының бәрібір өтетініне оның сенімділігі темірдей екені көрініп тұрды. Ақыры сол кісінің дегені болды, спикердің: “Айтылған мәселелер екінші оқылымға әкелгенде ескерілсін”, деген жұқалатуымен заң жобасы бірінші оқылымда мақұлданып кетті. Жақсыбай САМРАТ. __________________Жаңа жоба жайында
ТҰРҒЫН ҮЙ ҚАТЫНАСТАРЫ
мәселелері бойынша заң жобасының таныстырылымы өтті
Парламент Мәжілісінің Экономикалық реформа және өңірлік даму комитетінің ұйымдастыруымен “Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне тұрғын үй қатынастары мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” заң жобасының таныстырылымы өтті, деп хабарлады осы палатаның баспасөз қызметі. Аталған заң жобасы Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың 2009 жылғы 5 мамырдағы №1232 тапсырмасын орындау мақсатында әзірленді және мемлекеттік тұрғын үйге иелік ету саласында тұрғын үй заңнамасын жетілдіруге бағытталған. Таныстырылымды комитет төрағасы Сейітсұлтан Әйімбетов жүргізіп, Құрылыс және тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық істері агенттігі төрағасының орынбасары Николай Тихонюк заң жобасы бойынша баяндама жасады. Жергілікті атқарушы органдар беретін тұрғын үйлер қызметтік тұрғын үйге және қызметтік тұрғын үйге теңестірілген тұрғын үй деп бөлінеді. Бұл ретте, олардың құқықтық мәртебесінде елеулі айырмашылықтар белгіленген. Қызметтік тұрғын үйді пайдалану тетігін айқындайтын “Тұрғын үй қатынастары туралы” 1997 жылғы 16 сәуірдегі Заңның баптарының дәлелсіз тұжырымы азаматтардың әр түрлі елді мекендерде қызметтік тұрғын үйді жеке меншігіне алу фактісіне алып келді, себебі, оларды тағайындау заңда және өзге заңнамалық актілерде көзделген қызметтік тұрғын үйді пайдалану тәртібіне сәйкес келмейді. Апатты тұрғын үйлерден азаматтарды жергілікті атқарушы органдар салған тұрғын үйлерге көшіруге қатысты заңнамалық актілерде олқылықтар бар, өйткені, жергілікті атқарушы органдар салған тұрғын үйлер мемлекеттік коммуналдық тұрғын үй қоры болып табылады. Заңға сәйкес тұрғын үй әкімдіктерде кезекте тұрған азаматтарға кезек ретімен ғана беріледі. Демек, апатты тұрғын үйлердегі азаматтарды көшіру үшін салынған тұрғын үйлер осы азаматтарға бөлінбеуі мүмкін, дейді Н.Тихонюк. Тұрғын үй заңнамасындағы жоғарыда көрсетілген олқылықтарды жою мақсатында заң жобасында мыналар көзделеді: мемлекеттік тұрғын үй қорын коммуналдық тұрғын үй қоры (жергілікті атқарушы органдардың қарамағындағы тұрғын үйлер), мемлекеттік кәсіпорындардың тұрғын үй қоры (мемлекеттік кәсіпорындардың қарамағындағы тұрғын үйлер) және мемлекеттік мекемелердің тұрғын үй қоры (жергілікті атқарушы органдардан басқа, мемлекеттік мекемелердің қарамағындағы тұрғын үйлер) деп аражігін ажырату; мемлекеттік мекемелердің тұрғын үй қорынан қызметтік тұрғын үй беру шарттары мен тәртібін нақтылау; мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үйді жекешелендіру тәртібі мен шарттарын анықтау; апатты үйлерден азаматтарды көшіру проблемасын шешу. Қызметтік тұрғын үй берудің тәртібі мен шарттарын нақтылау және оларды мемлекеттік мекемелердің тұрғын үй қорынан ғана беру жергілікті атқарушы органдардың тарапынан сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық проблемаларын және қызметтік тұрғын үйлерге билік ету мен пайдаланудағы жүктемені болдырмайды. Мемлекеттік тұрғын үй қорының жаңа секторын – мемлекеттік мекемелердің қарамағындағы тұрғын үй қорын құру мемлекеттік мекемелердің бар қорын заңнамалық деңгейде бекітеді және осындай қордың ұлғаюына және тұрғын үй беру арқылы мемлекеттік органдардағы білікті кадрларды тұрақтандыруға, мемлекеттік қызметшінің беделін арттыруға ықпал етеді. Мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үйді жекешелендірудің тәртібі мен шартын белгілеу заңнамадағы осы мәселе жөніндегі кемшіліктің орнын толтырады. Тұрғын үйге мұқтаждар есебінде есепте тұрған және мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үй алған азаматтардың тізімін интернет-ресурстарында орналастыру мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үй бөлудің жариялылығын қамтамасыз етеді. Жоғарыда көрсетілген түзетулер, бірінші кезекте, тұрғын үй қатынастарында халықтың мүдделерін қорғайды. Мемлекеттік тұрғын үй қорынан тұрғын үйді жекешелендіру жағдайлары, мемлекеттік мекемелерде қызметтік тұрғын үй алу және коммуналдық тұрғын үй қоры мен мемлекеттік кәсіпорындардың қорынан қызметтік тұрғын үйге теңестірілген тұрғын үйді кезек ретімен алу мүмкіндігі, апатты тұрғын үйде тұратын азаматтардың мемлекеттік тұрғын үй қорынан жеке меншікке тұрғын үй алуы туралы халықты құқықтық ақпараттандыру мұқтаждарды тұрғын үймен қамтамасыз еткен кезде әлеуметтік әділдіктің артуына мүмкіндік береді. Заң жобасы бірқатар заңнамалық актілерге: Қазақстан Республикасының Азаматтық кодексіне, “Тұрғын үй қатынастары туралы”, “Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару және өзін-өзі басқару туралы”, “Қазақстан Республикасының қаржы полициясы органдары туралы”, “Қазақстан Республикасының ішкі істер органдары туралы”, “Қазақстан Республикасының әділет органдары туралы”, “Әскери қызметшілер мен олардың отбасы мүшелерінің мәртебесі және оларды әлеуметтік қорғау туралы”, “Прокуратура туралы”, “Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің ішкі әскерлері туралы”, “Өрт қауіпсіздігі туралы”, “Ұлы Отан соғысының қатысушылары мен мүгедектеріне және соларға теңестірілген адамдарға берілетін жеңілдіктер мен оларды әлеуметтік қорғау туралы”, т.б заңдарға өзгерістер мен толықтырулар енгізуді көздейді. ________________Еркін елдің ертеңі
БАЛА БАТЫРДЫ НЕГЕ МАРАПАТТАМАСҚА?
Дана халқымызда “Болар баланың бетінен қақпа, белін бу, жақсы ағаның жеңінен тартпа, жолын қу” деген сөз бар. Ал бізде бүгінде атпалдай азаматқа бергісіз батылдыққа барып жүрген, үрімдей болса да үйірдей қиындықтың алдын алып жүрген өскіндерімізге құрмет көрсету мәселесінің мән-жайы қандай? Менің бұл мәселені көтеруіме Алматы облысы, Райымбек ауданының Шалкөде ауылында орын алған мына бір оқиға себеп болды. Жандос Ілияс есімді 11 жасар жасөспірім тілсіз жау жалмаған үйдің ішінен 5 жасар баланы аман-есен алып шықан. Өзі тетелес жасөспірімдер түгілі, есі кірген естінің де есі кетіп тұрған сәтте өзін сабырға жеңдіріп, батылдыққа бастап қара түнек жайлаған, алаулары қайнаған оттың ортасынан жас баланы аман-есен алып шығып, ата-анасына тапсырған. Меніңше, бұл нағыз батырлық. Жас та болса бас бола білгеннің нағыз белгісі. Осындай жастар ертеңгі еліміздің тірегі де, жүрегі де. Нағыз отансүйгіштік осы жастардан шығады. Сондықтан ілуде бір болатын мұндай жағдайды біздер, аға буын өкілдері көңілден тыс қалдырмауымыз керек. Одақтың тұсында Тимуршылар, батыр бала Болатбек деп ән айтып, соларға ұқсап бағуға тырысып, үлгі тұтып өстік. Меніңше, Жандос Ілияс тәуелсіз Қазақстанның Тимуры мен Болатбегі деуге әбден лайық. Себебі, ол ерлік жасады және ол өз ерлігіне сай марапатқа да ие болуы керек. “Қазақстан Республикасының мемлекеттік наградалары туралы” Заңның 1-бабына сәйкес, “Қазақстан Республикасының азаматтары жемісті мемлекеттік, қоғамдық, шығармашылық қызметі, еңбектегі және жауынгерлік ерліктері үшін, олардың республикаға сіңірген еңбегінің танылуының белгісі ретінде мемлекеттік наградалармен марапатталады делінсе, аталған заңның 19-бабына сәйкес, азаматтар адам өмірін сақтап қалуға байланысты қиын-қыстау жағдайларда (суға кету, өртке душар болу, дүлей апаттар кезінде) көрсеткен ержүректігі мен жанқиярлығы үшін “Ерлігі үшін” медалімен наградталады делінген. “Ерім деген елім болмаса, елім деген ер қайдан шықсын” деген дана халқымыз. Олай болса, неге осы Жандос Ілиясты аталған заңның 19-бабына сәйкес “Ерлігі үшін” медалімен марапаттамасқа? Себебі, ол ерліктің бүгінгі өскелең ұрпаққа тәрбие берудегі идеологиялық мәні зор. Берік БЕКЖАНОВ, Мәжіліс депутаты.