Қазақстан Республикасының Ішкі істер министрі Серік Баймағамбетовтің назарына
Тәуелсіздік алғаннан бергі кезеңде елімізде ұшан-теңіз игі істер жүзеге асты. Солардың бірі – әлемнің әр түкпірінде шашырап жүрген қазақтарды атамекенге жинағанымыз. Ұлты қазақ азаматқа қайда жүрсе де, қай елде тұрса да бүгін Қазақстанның есігі әрқашан айқара ашық. Мұндай қамқорлық, ең алдымен, Қазақстанның Тұңғыш Президенті Нұрсұлтан Назарбаевтың ағайындарға деген шынайы жанашырлығының нәтижесі. Осыған орай, елімізге бір миллионға жуық қандастарымыз қайтып оралды. Қазір олар Қазақстан халқымен жақсылықтарға бірге қуанып, қиындықтар кездессе, оны да қатар көтеріп, тату-тәтті өмір сүруде. Енді алда тұрған үлкен міндет – оралмандардың осы көшін орта жолдан тоқыратып алмай, жалғастыра беру. Көші-қонға тікелей қатысы болмаса да Дүниежүзі қазақтары қауымдастығы бұл игі шарудан ешқашан шет қалмайды. Бұл ретте, Қауымдастық Төрағасы Елбасы екендігі бізге әрқашан да айрықша міндет жүктейді. Оның үстіне, шетелдегі ағайындар тарихи отанына қоныс аудару жөніндегі ұсыныс-өтініштерін де Қазақстанның тиісті орындарына Қауымдастық арқылы жеткізуге тырысады.
Осыған орай, соңғы уақытта этникалық қазақтардың көші біршама саябырсып, азая бастағанын алаңдаушылықпен атап айтқымыз келеді. Бұл жөнінде Қауымдастық Төрағасының бірінші орынбасары Талғат Мамашев «Оралман көші неге азайды?» деген тақырыппен жоғары орындарға арнайы ұсыныс-хат та жазды.
Демек, оралмандар көшінің қол жеткізген жақсы табыстарымен қатар жедел түрде шешілуі қажет күрделі мәселелері де бар. Бұл ретте, осы жұмыспен тікелей айналысатын Көші-қон қомитетінің Ішкі істер министрлігінің құрамына қосылуы үлкен жаңалық болды. Ал мұның өзі көші-қон мәселесіне қалай ықпал етеді?! Бұл жөнінде қазір екі түрлі пікір бар.
Кейбіреулердің айтуынша, Ішкі істер министрлігінің қызметкерлері шетелден келетін этникалық қазақтардың жағдайын жете білмейді; тіпті, олармен қазақ тілінде дұрыстап сөйлесе алатындары да шамалы; мұндай жағдай көші-қон полициясының жұмысынан бұрын да байқалып жүрген; енді көші-қон түгелдей солардың қолына өткен соң алыстағы ағайындардың атажұртқа оралуы мүлдем тоқтауы мүмкін.
Ал екінші біреулер көші-қонның түгелдей Ішкі істер министрлігінің құзырына өтуін өте дұрыс деп бағалайды.
Осы екі пікірдің қайсысы дұрыс? Жасыруға болмайды, бірінші пікірдің де жаны бар. Бірақ біз екінші пікірді көбірек қостаймыз. Өйткені, Ішкі істер министрлігі – еліміздегі ең мықты, ықпалы мен күш-қуаты барынша мол, жұмысы нақты бір жүйеге түскен үлкен құрылымдардың бірі. Соған орай, көші-қон жұмыстарының осындай күшті министрлік арқылы бір орталықтан басқарылып, нақты жүйеге түскен қатаң тәртіп-ережелермен жүргізілуі өте орынды.
Мұндай пікірді біз Ішкі істер министрлігімен, әсіресе, оның құрамындағы Көші-қон полициясы бас басқармасымен ұзақ жылдардан бері тығыз байланыста болған тәжірибемізге сүйеніп айтып отырмыз. Яғни, шетелдік қазақтардың атажұртқа қоныс аударуының көп мәселесі бұрыннан да осы министрліктің араласуымен жүзеге асып келген еді. Оның үстіне, Көші-қон комитеті мен оның қалалық, облыстық департаменттеріндегі қызметкерлердің көпшілігі Ішкі істер министрлігіне ауысып, бұрынғы жұмыстарын одан әрі жалғастыруда.
Демек, Көші-қон комитетінің Ішкі істер министрлігіне қосылуының нәтижесінде оралмандардың атамекенге келуі бұрынғыдан да көбейе түседі деп үміттенеміз.
Осыған орай, оралмандар көшіне кедергі болып отырған бірнеше мәселелерді нақты айта кетейік. Олар – оралмандарды тұрақты тіркеуге тұрғызу, азаматтық алуға қажетті құжаттарын қабылдау. Оралмандардың жаңа ортаға тезірек бейімделіп, жұмыс тауып, күндерін көріп кетуі үшін мұның бәрін бір жүйеге түсіру өте қажат.
Сонымен бірге бұл салада әлі күнге жеткілікті айтылмай жүрген және бір мәселе бар. Ол – оралмандарды квотаның кезегіне қосып, жәрдемақы берудегі жемқорлық. Енді осы мәселені жан-жақты түсіндірейік.
Шетел қазақтарын атажұртқа көшіріп әкелген алғашқы жылдары оларға көрсетілетін ең басты көмек – арнайы қаржы бөліп, үй сатып әперу болды. Бірақ кейін жылжымайтын мүліктің күрт қымбаттауына байланысты көші-қонға бөлінген қаржы баспана сатып алуға жетпеуге айналды. Осыған орай, оралманға баспананың орнына қолма-қол ақшалай жәрдемақы беру жөнінде шешім қабылданды. Бұған бөлінетін қаржының көлемі де аз емес – отбасында 7-8 мүшесі бар бір оралман орта есеппен 1,5 миллион теңгедей ақшаны бірден санап алады. Соңғы жылдары квотаға кіретін оралман отбасыларының саны 15-20 мыңға дейін жеткенін еске алсақ, бұл мақсатқа қаншама миллиард қаржы бөлінгенін болжауға болады. Бірақ Үкімет оралмандарға арнап мол қаржы бөлуді шешкенімен ол қаржының жұмсалуын қатаң қадағалап отырудың нақты тетігін жасамады. Яғни, қаржы беруді Көші-қон комитетінің облыстық, қалалық департаменттері, дәлірек айтқанда, олардың жанындағы квота жөніндегі комиссия шешетін болды. Қызмет бабына байланысты біз мұндай комиссияның не екенін өте жақсы білеміз. Бұл комиссия бірде-бір оралманды жүзбе-жүз көрмейді, тек шетелдік құжаттармен, дәлірек айтқанда, ол құжаттардың көшірмесімен ғана жұмыс істейді. Және ол көшірменің шын не жалғандығын ешкім де анық айта алмайды; ең аяғы, оған мөр басқан нотариустың өзі де оның өтірік не растығын емес, тек аударманың дұрыс-бұрыстығын ғана куәландырады. Ең «ғажабы» бұл құжат кейін жалған болып шықса оның иесі де, мөр басқан нотариус те, қабылдаған комиссияның мүшелері де ешқандай жауап бермейді. Тағы бір таңқаларлығы, «оралманмын» деп миллиондаған ақшаны санап алған адамның кейін қайда кеткенін, не істеп жүргенін де ешкім білмейді.
Мұндай жағдайға 1997 жылы қабылданған «Көші-қон туралы» заңдағы оралмандардың құжатын басқа біреудің сенімхат арқылы тапсыра беруіне рұқсат ететін бап та «ерекше қолайлы жағдай» туғызды. Соның салдарынан оралмандар мен көші-қон мекемелерінің арасында делдал болып шапқылап жүретін неше түрлі күмәнды адамдар пайда болды. Мұндай делдалдар оралмандардың өтірік-шыны аралас құжаттарын дорбаларына толтырып, көші-қон мекемелерінің табалдырығынан еркін аттап, квотаға кіру мәселесін оп-оңай шешетін жағдайға жетті. Көші-қон басқармасындағылар бұл құжаттардың біразының жалған екендіктерін іштері сезіп тұрса да түк білмегендей қабылдай беретін болды. Бұған Жамбыл облыстық Көші-қон департаменті қызметкерлерінің ұйымдасқан топ құрып, оралмандарға бөлінген қаржыны талан-таражға салғаны айқын дәлел.
2006 жылдан бастап оралмандарға бөлінген қаржыны неше түрлі жалған құжат жасап, талан-таражға салу кең етек алды. Мысалы, алғашқы кезде әуелі бір облысқа барып жәрдемақы алу, сосын келесі жылы көрші облысқа оралман ретінде құжат тапсырып, екінші мәрте жәрдемақыға қол жеткізу әдетке айналды. Кейін бір отбасында 3-4 бала болса, квотаға кезекке тұрғанда оған жаңадан 5-6 баланың қолдан жасалған туу туралы куәлігін қосып, қаржылай көмекті заңды мөлшерден әлдеқайда көп алу әдісі ойлап табылды. Бұл ретте кейін әскерге шақырып, білімім қалмасын деп жасанды туу туралы куәліктерді қыз баланың атына жасайтын болды. Жоғары білімі бар оралмандар квотаға тезірек кіретін ереже қабылданып еді; ілезде қолдан жасалған неше түрлі жалған дипломдар қаптады да кетті. Содан кейін Қазақстанға мүлдем келмеген шетелдік азаматтардың төлқұжаттарын жинап әкеліп, «шекарадан өтті», «тұрақты тіркелді» деген таңба басып, көші-қон мекемелеріне топтап өткізіп, ұшан-теңіз қаржыға ие болу үйреншікті әдіске айналды. Әйтсе де, бұлардың бәрінен де шетелдік төлқұжаттардың бір-екі әрпін өзгертіп немесе оны біржолата жаңадан қолдан жасап, қорықпай-үрікпей топырлата өткізіп, миллиондаған ақшаны санап әкете беру тәсілі әлдеқайда асып түсті. (Біз мұның бәрін баспасөз бетінде жарияланған нақты деректерге сүйеніп айтып отырмыз.)
Компьютер мен баспа техникасы керемет дамыған қазіргі заманда түрлі құжаттарды қолдан жасау онша қиын емес. Оралмандардың жалған құжатын жасаушылар бұл мүмкіндікті «сәтті» пайдаланды. Мысалы, осындай жалған құжат жасаушылардың біреуі қолға түсіп, екі жылға бас бостандығынан айырылды. Мұндай алаяқтықтан, әсіресе, қорғаныш қабілеті төмен Моңғолияның құжаттары айрықша зардап шекті.
Жасанды құжат жасаған жалған оралмандар, ең алдымен, Солтүстік Қазақстан облысында байқалды. 2007 жылы баспасөз бетінде осы облысқа келген 700 оралман отбасының жәрдемақы алысымен ізім-ғайым жоғалып кеткені туралы шағын хабар жарияланды. 2009 жылы Қостанай облысына келген моңғолиялық оралмандар паспорттарындағы аты-жөндерін өзгертіп, екінші мәрте жәрдемақы алмақ болғанда қолға түсті.
Мұндай оқиғалар Қазақстанның әр түкпірінен көрініс беріп жатты. Мысалы, жақында Моңғолиядан келдік деп оралман ретінде тіркелген 97 отбасының 94-інің құжаттары түгелдей жалған болып шықты. Өзбекстандағы өліп қалғандар мен паспорттарын жоғалтқандардың құжаттарының Қазақстанға келіп, оралман ретінде ұшан-теңіз қаржы алғандары анықталды. Біздің қолымызда өзі әлі күнге Тәжікстанда тұратын, бірақ паспортын Қазақстанға беріп жіберіп, сырттай Қазақстан азаматтығын қабылдап, жәрдемақы алған кісілер туралы нақты деректер бар. Мұндай жағдайлар Қырғызстан қазақтарының арасында да кездеседі.
Өткен жылы арнайы тексеру жүргізгенде Моңғолиядан келдік деп құжат өткізген оралмандардың 18 мыңы мүлдем ол жақта тумаған болып шықты. (Дәлірек айтқанда, бұл 18 мың адам ешқашан өмірде болмаған, тек жалған құжаттарда ғана бар кәдімгі Гогольдің «өлі жандары».) 2010 жылы Моңғолиядан атамекенге оралдық деген 2 мың адамның 1400-нің екі ел арасындағы шекарадан ешқашан өтпегені анықталды. Яғни, олардың Моңғолиядан келгендері өтірік, құжаттары жалған. Жақында ғана теледидардан Маңғыстау облысына сырттан көшіп барған 69 оралман отбасының жәрдемақы алысымен дереу қайтадан кері кетіп қалғандары туралы әңгіме айтылды. Ал шындығында, Маңғыстауға оралман ағайындардың өздері емес, тек жалған құжаттары ғана барған болса керек.
Бұдан біраз бұрын «Қазақстанның азаматтығын алу жөнінде құжат өткізген, соған орай оларға азаматтық беру жөнінде Президенттің Жарлығы да шыққан 57 мың оралман әлі күнге Қазақстан азаматының жеке куәліктерін алмай қашып жүр» деген дерек оқыдық. Бұл – өткен 2009 жылдың есебі ғана. Ал Көші-қон және Статистика комитеттерінің мәліметтеріне сүйенсек, жеке куәлігін алмаған мұндай оралмандардың ұзын саны 400 мыңға жетуі мүмкін. Сонда олар Қазақстан азаматтығының жеке куәлігін неге алғысы келмейді?! Оның себебі түсінікті – олар не квота арқылы көлденең пайда табуды ойлаған алаяқтар; не жалған құжат өткізген өмірде жоқ «өлі жандар».
Ал мұның сыртында Қазақстан азаматтығын қабылдап, тиісті жәрдемақысын алған, бірақ, сосын қайтадан кейін көшіп кеткен ағайындар қаншама?! Мысалы, осыдан бірер жыл бұрын Ұлан-Батор қаласына іссапармен барғанымызда Қазақстаннан Моңғолияға қайта көшкен осындай 700 кісінің Қазақстан азаматтығынан шығаруды талап еткен өтініш-арыздарын алқалы жиында өз құлағымызбен естідік.
Атамекенге келіп, квотаға кіріп, сосын қайтадан кері көшіп, бұрынғы тұрған жерлерінде Қазақстаннан алған ақшаларына әжептәуір үй салып, мәз болып жүрген ағайындар да бар.
Үй-жайын түгел сатып Қазақстанға келіп, бірақ жәрдемақы ала алмай, сосын қайта кейін көшіп, бірақ бұрынғы тұрған жерлері дұрыс қабылдамай, не үйі жоқ, не жері жоқ, әуреге түскен ағайындарымыз да кездеседі.
Өздері Қазақстанға ешқашан келмеген, тек квотаға қосып, жәрдемақы алып беремін деген біреулерге паспортын беріп жіберіп, бірақ ақыр соңында төлқұжат та жоқ, ақша да жоқ, жер сипап қалғандарды да білеміз.
Жақында Қытайдан бір кісі келіп кетті. Айтуына қарағанда «біреулер Қазақстанға «Нұрлы көш» бағдарламасы бойынша көшуге көмектесемін» деп ақша жинаған, бірақ қазір не ақша жоқ, не шақыру жоқ, енді не істейміз?» дейді.
Жалпы, 2006-2009 жылдарда квотаға кіріп жәрдемақы алған оралмандарды қазір қайтадан дұрыстап тексерсе, бұдан да басқа нешетүрлі келеңсіздіктердің анықталарына біз онша күмәнданбаймыз.
Осы орайда, мұндай жағдайларға дер кезінде неге тосқауыл қойылмаған дейтін сұрақтың да туатыны заңды. Енді осы туралы айта кетейік. Жалпы, көші-қондағы жемқорлық ешкім білмейтін үлкен құпия емес. Бұл мәселе түрлі басылымдарда азды-көпті болса да жазылып келеді. Біз де бұл жөнінде осы «Егемен Қазақстан» газетінде «Оралмандарды орналастырудағы оралымсыздықтар» (25 қазан 2005 ж.), «Көші-қон және жаңа заң» (25 мамыр 2010 ж.) деген сияқты проблемалық мақалалар жарияладық. «Көші-қондағы жемқорлық тыйылмай, көш түзелмейді» деп басқа басылымдарда да әлденеше рет мәселе көтердік. Көші-қонға байланысты Қауымдастықта өткен дөңгелек үстел мәжілістерінде де бұл мәселе кәдімгідей сөз болып жүрді. Тіпті, 2008 жылдың желтоқсан айында Көші-қон комитетінің сол кездегі төрағасына Қауымдастықтың атынан «Көші-қондағы жемқорлық және оған тосқауыл қоюдың жолдары» деген анықтама-ұсынысымызды да ресми түрде жібердік. Өкінішке қарай, мұның бәрі дер кезінде ескерілмеді. Тек кейін Ұлттық қауіпсіздік органдары белсене араласқаннан кейін ғана бұл мәселе жүйелі түрде қолға алынды.
Көші-қон комитетінің соңғы төрағасы Қабылсаят Әбішевтің де бұл жөнінде нақты, әділ ұстанымы болғандығын айта кету – парызымыз.
Міне, осылардың нәтижесінде соңғы кезде көші-қондағы жемқорлық түгелдей тоқтамаса да, бұрынғыдан әлдеқайда азайды. Бұл жағдай квотаға өткізілген құжаттарды бұрынғыдай көзді жұмып, қабылдай бермей, алдын ала қатаң тексеріп, сараптаудан өткізуден айқын аңғарылады. Квота жөніндегі жоспарды толық орындайық деп бөлінген қаржыны жөн-жосықсыз тарата беру де тоқталған. Оралмандардың шекарадан қашан, қалай өткенін тексеру де жүзеге асуда. Мұның бәрі өте жақсы. Дегенмен, бұдан әрі не болады деген де сұрақ туындайды. Яғни, көші-қондағы жемқорлық осымен мүлдем тыйыла ма; жоқ әлде аздап ес жиып алған соң ол жаңа жағдайға бейімделіп, қайта бас көтере ме?!.
Ішкі істер министрлігі көші-қонды түгелдей өз қолына алғаннан кейін негізгі жұмысты, ең алдымен, осы мәселені реттесе деген тілек білдіреміз. Осыған орай, көкейде жүрген бірнеше нақты ұсыныстарымызды айта кетейік.
Біріншіден, квотаға кіру үшін жалған құжат жасап өткізгендердің заң алдындағы жауапкершілігі барынша нақты анықталуы тиіс. Яғни, жалған құжат жасауға кім кінәлі: оралманның өзі ме, жоқ, екі ортада жүрген делдал ма, әлде, көші-қон мекемесінің қызметкері ме – осының бәрі тексеріліп, әркім өзіне лайықты жазасын алатын болсын.
Екіншіден, квотаға кіру үшін құжат өткізетін әр оралманның отбасылық жағдайы оның орналасқан мекен-жайында көзбе-көз анықталып, тексерілуі керек. Бұған толық мүмкіндік бар. Мысалы, Қазақстанның бір ауданына жылына орта есеппен, ең асып кеткенде 100-150 оралман отбасы келеді. Әр ауылға бөлгенде олар саусақпен санарлықтай. Ал кез келген аудан мен ауылдарда әкімдік, ішкі істер, білім, статистика, АХАЖ сияқты толып жатқан мемлекеттік мекемелер бар, міне, осылардың бәрі бас қосып, көші-қон мекемелерінің қызметкерлерімен бірлесе отырып жаңадан келген санаулы оралмандардың отбасында неше бала бар, өздері шынымен көшіп келген бе; жоқ, әншейін салт басты, сабау қамшылы қыдырып жүрген біреулер ме деген сияқты қарапайым мәселелерді қалай анықтай алмайды?!.
Өкінішке қарай, күні бүгінге дейін осы мәселе қолға алынбай келеді. Көш-қон департаментінің қызметкерлері бар жұмысты сыртқа аттап шықпай, кабинеттерінде отырып, қағазбен шешуге әбден үйреніп алған. Тіпті, болмаса алыс ауылда жатқан оралманды бала-шағасымен қоса шұбыртып, шақыртып алады. Сөйтіп, жаңа келген оралман ауыл-аудан мен облыстың арасында құжат жинап, ұзын-сонар әуре-сарсаңға түседі. Осы мәселені реттеу өте қажет. Яғни, ендігі жерде оралманның құжаттарының дұрыс-бұрыстығы орналасқан жерінде анықталып, тұрақты тіркеу, азаматтыққа құжат өткізу, квотаға кіріп қаржылай жәрдемақы алу сияқты жұмыстары да сол жерде шешілуге тиіс.
Оралман мәртебесін алуда міндетті түрде қазақ екендігін дәлелдейтін құжат керек. Бірақ, бұл мәселе күн өткен сайын қиындап барады. Кейбір елдерде жеке куәлік пен паспортта адамның қай ұлтқа жататыны көрсетілмейді. Тіпті, әртүрлі себептермен төлқұжаттарында өзге ұлт өкілдері болып жазылып кеткен қандастарымыз да аз емес. Міне, осыларды этникалық қазақ деп танып, оралман мәртебесін берудің жолы қандай?! Қазір бұл мәселені Қазақстан Республикасының шетелдегі мекемелері анықтайды деп жүр. Бірақ бұл өте күмәнді мәселе. Шетелдегі елшіліктер Қазақстанға келген оралманның қазақ екендігін алыста жатып қалай анықтайды?! Осыған орай, сырттан келген азаматтың этникалық қазақ екендігі осы Қазақстанның өз ішінде анықталып, шешілуге тиіс. Ішкі істер министрлігі тиісті орындармен бірлесе отырып, бұл мәселені заңды жолмен шешуді ойластырғаны абзал.
Сондай-ақ, қаржылай жәрдемақы төлеудің жаңа, жетілдірілген жолын да қолға алу керек. Өзге елдерде көшіп келдің екен деп миллиондаған ақшаны біреудің есеп-шотына бірден аудара салмайды. Оларда мұндай қаржыны жалақы сияқты бөліп төлейді. Болашақта бізде де осылай болуға тиіс.
Оралмандардың атажұртқа қоныс аударуын, ең алдымен, шет елдерде ұйымдастыруды да нақты қолға алу керек. Өркениетті елдер репатрианттармен осылай жұмыс істейді. Мысалы, Қазақстаннан Германияға жүз мыңдаған неміс қоныс аударды. Міне, сол немістердің ешқайсысы да Германияға аяқ астынан бара салып «қайда тұрамыз, қайда тіркелеміз, квотаға кіріп, жәрдемақыны қайдан аламыз?», деп бас қатырған емес. Германия үкіметі келетіндердің бәрін алдын ала тізімдеп, орналасуға қажетті мәселенің бәрін тап-тұйнақтай шешіп, қандастарын содан кейін ғана қабылдайды. Қазақстан да оралмандармен жұмыс істеудің осындай жолын қолға алуы керек.
Бұл ретте, оралмандардың құжаттарын шетелде қабылдап, тізімін жасау елшіліктерімізге жүктелген дейтін әңгіме де айтылады. Бірақ елшілік қызметкерлерінің бұл жұмыстарды жүйелі, тыңғылықты атқаруға мүмкіндіктері де, шамалары да жете бермейді. Соған орай, оралман көшін шетелдерден ұйымдастырудың басқа да жолын қарастырған дұрыс. Мысалы, оралмандар көп келетін елдердегі Ташкент, Нөкіс, Баянөлгий, Бішкек, Үрімжі сияқты қалаларда көші-қонның шағын өкілдіктерін ашуды ойластырған жөн. Мұндай өкілдіктердің тек этникалық көшпен ғана емес, еңбек көші-қонымен де айналысуына болады. Қазақстанға жылына сырттан еңбек көші-қонымен 1 миллионға жуық кісі келетінін ескерсек, мұндай орталықтар ашу қай жағынан болса да өте тиімді.
Сондай-ақ, бұл жұмыстарға шетелдегі қазақ мәдени орталықтарын да тиімді пайдалануға болады.
Оралмандардың жоғын жоқтап, көмек береміз дейтін түрлі қоғамдық ұйымдар мен заңды тұлғалар елімізде соңғы кезде біршама көбейді. Олардың арасында жүйелі, тындырымды қызмет атқарып жүргендері де бар; әншейін түк бітірмей, тек өздерінің жағдайларын ғана ойлап, оралманға пайдасы емес, зиянын тигізіп жүргендері де кездеседі. Мұндай ұйымдардың теріс кетіп бара жатқандарын заң бойынша тәртіпке шақырып, жақсы жұмыс істейтіндеріне нақты қолдау жасау да Ішкі істер министрлігінің назарында болғаны абзал.
Шетел қазақтарының атажұртқа келуінде виза аштыру, оның мерзімін ұзарту немесе шығу-кіру визасын жасату сияқты мәселелердің маңызы үлкен. Ағайындарымыз қазір осы жөнінен көп қиындықтарға кездесіп жүр. Осыған орай, Ішкі істер министрлігі жақын арада Сыртқы істер министрлігі және оның құрамындағы Консулдық қызмет департаментімен бірлесе отырып, шетел қазақтарының Қазақстанға келуге виза алуының жеңілдетілген жолдарын қарастыруы қажет. Дүниежүзі қазақтары қауымдастығы өз тарапынан шетелдегі ағайындардың бұл жөніндегі өтініш-тілектерін бір жүйеге түсіріп, ұсынуға әрқашан да дайын.
Қысқасы, Көші-қон комитетінің Ішкі істер министрлігіне қосылуы бұл салада қордаланып қалған көптеген күрделі мәселелердің тезірек шешіліп, алыстағы ағайындардың атажұртқа оралуын бұрынғыдан да молайтуға және оларға жасалатын қолдау мен қамқорлықты барынша жақсарта түсуге оң ықпалын тигізеді деген сенім білдіреміз.
Сұлтанәлі БАЛҒАБАЕВ, Дүниежүзі қазақтары қауымдастығы төрағасының орынбасары, жазушы-драматург.