Мемлекет басшысы Нұрсұлтан Назарбаев «Ұлт Жоспары – қазақстандық арманға бастайтын жол» атты бағдарламалық мақаласында білім беру саласын реформалау адам әлеуетінің сапасын арттыруға жағдай жасайтынын атап көрсетті. Сонымен бірге, мектепке дейін және мектепте білім берудің жаңаша үйлестірілген стандарттарын әзірлеу және бекіту бойынша жұмыстар жүргізіліп жатқанын алға тартты. Мен бүгін осы аталған жұмыстардың тікелей басы-қасында жүрген кәсіби және практикалық маман-ұйымдастырушы әрі әдіскер ретінде өз ой-пікірімді ортаға салғым келеді.
Талас жоқ, барлық өркениетті елдердегі үдемелі үдерістер секілді біздің ортақ отанымыз – Қазақстан да білім берудің жаңа әдістері мен стандарттарына көшуі керек. Жаңа әдістер дегенде бұған дейін бізде қашықтан және онлайн режімінде оқыту секілді тәсілдер орнығып үлгергенін айта кеткен орынды. Алдағы уақытта Президент қойып отырған жаңа міндет отандық білім беру жүйесіне инновациялық әдістерді енгізу болып отыр. Бұл үшін бірінші кезекте Елбасы атап көрсеткендей, мектепке дейінгі тәрбиеге баса көңіл бөлінуі қажет. Оның басты бір жолы – мектепке дейінгі ұйымдардың вариативті желісін ұлғайту деп түсінемін. Бұл арада демографиялық жағдай және инклюзивті білім беру ерекшеліктері ескерілуге тиісті.
Осы мақсатты жүзеге асыру үшін алғашқы кезекте білім беру жүйесінің ұзақ мерзімді жоспарын жасағанымыз жөн демекпін. Республикамызда бұған дейін «Балапан» бағдарламасы тәп-тәуір нәтиже көрсетті. Осы тәжірибені одан әрі байытып, кемелдендіре түскеннің еш артықшылығы жоқ. Осы орайда аталған бағдарлама аясында Орал өңірінде де нәтижелі істер тындырылды. Бүгінде осы істер одан әрі жалғасын табуда. Атап айтқанда, облыс орталығында тоғыз жеке балабақша мен төрт жеке шағын орталық жемісті жұмыс атқарып келеді. Мұнда 793 бала тәрбие алады. Бұл фактор мемлекеттік балабақша кезеңінде тұрған балдырғандардың саны азаюына оң ықпалын тигізді. Сонымен бірге, үш жекеменшік балабақшаға 150 бүлдіршін мемлекеттік тапсырыс бойынша орналастырылды.
Республика Президенті Нұрсұлтан Назарбаев экономикалық және әлеуметтік салалардың барлық ошақтарында мемлекет-жекеменшік әріптестігін орнықтыру қажеттілігін ұдайы айтып келеді. Ұлт Жоспары мен бес реформаны практикалық тұрғыдан іске асыру орайында Елбасы бұл міндетті тағы да шегелей тапсырды. Біз қызмет атқарып жүрген Хисмет Қапанов атындағы Орал халықаралық гимназиясы осы мемлекет-жекеменшік әріптестігінің жарқын мысалы бола алады.
Аталған оқу-тәрбие кешенінде бүгінде 170-ке тарта бала тәрбие мен білім алуда. Оның басты құрылымын балабақша мен 1-4 сынып аралығындағы бастауыш мектеп құрайды. Жалпы, үлгідегі үш қабатты оқу-тәрбие кешені ғимаратында балғын тәрбиеленушілерге барлық жағдайлар жасалған. Мұнда оларға арналған спорт залы мен жүзу хауызы, хореография, мәжіліс залдары бар. Мамандар үшін жабдықталған кабинеттерде де мін жоқ. Мұндағы кітапхана балаларға қажетті ең соңғы әдебиеттермен және әдістемелік құралдармен ұдайы толықтырылып отырады.
Біздің қазіргі мақсатымыз – еркін елдің ертеңіне уақыт пен заман талабына сай тәрбие мен білім беру және олардың болашақтарына айқын жолдама әзірлеу болып отыр. Бұл үшін бұған дейінгі тиімсіз білім беру тәсілдерінен бас тартылып, жаңа технологиялар қолданылуда. Осы технологияларға сәйкес арнайы оқыту түрлері бекітілген. Гимназияның басқа білім ошақтарынан басты айырмашылығы – оқу бағдарламалары ұлттық және халықаралық талаптар негізінде жүргізілуінде. Шәкірттерге білім қазақ, орыс және ағылшын тілдерінде беріледі. Осы арада Ұлт Жоспарында Мемлекет басшысы қойған басты талаптың бірі де осы екенін еске сала кеткеннің артықшылығы бола қоймас.
Айрықша білім ошағы ұжымының алға қойған мақсаттарының бірі – халықаралық бакалавриат ұйымына мүше болу. Қазір бұл бағыттағы әзірлік жұмыстары жүйелі түрде жүргізіліп келеді. Біздегі қолданылып жүрген жаңа технологиялардың бірі – балалардың денсаулығын сақтауға және нығайтуға негізделген әрі олардың қозғалыс белсенділіктерін көтеруге бағытталған. Саламатты өмір салтын үйрету тәсілі – осы денсаулық сақтау технологиясының құрамдас бір бөлігі.
Гимназияда денсаулық сақтау іс-әрекетінің негізгі бағдарына санитарлық-эпидемиологиялық тәртіп пен гигиеналық талаптар да кіреді. Мұның сыртында дұрыс тамақтана білу, балалардың оқу-тәрбие үдерісі кезіндегі психологиялық қауіпсіздігі және емдеу-профилактикалық жұмыстарды ұйымдастыру деген мәселелер де бар. Бұған дейінгі тәжірибе педагогтардың іс-әрекеті әрбір баланың денсаулық жағдайы және дене дамуының деңгейі туралы ақпараттар алынғаннан кейін ғана жасалуы керектігін көрсетеді.
Денсаулық сақтау әрекетінің тиімділігі көп жағдайларда педагог, мамандардың тәрбиеленушілер отбасының өмір сүру жағдайымен де таныс болуына байланысты екені анық. Мұның бәрі ұйымдастырудың кешенді тәсілдемесінде жан-жақты қарастырылған. Жалпы, бүгінгі білім беру ісінің заманауи тұжырымдамасы әр жастың жеке тұлға ретінде дамып, өсіп-жетілуіне бағытталғаны белгілі. Олардың туабітті шығармашылық қабілеттерін қалыптастыру ісі де дәл осы қатарда тұр. Біздің бүгінгі ұстанатын басты бағытымыз да осы арнадан тамыр тартады демекпін. Президент белгілеп берген жаңаша үйлестірілген стандарттарға біз тек осындай жолдармен жете аламыз.
Міне, Ұлт Жоспарына орай Елбасымыздың бағдарламалық мақаласында айтылған білім мен тәрбие беру ісіне байланысты көкейге келген ой-пікірлерімнің кейбір ұшқындары осындай.
Светлана МУСИНА,
Хисмет Қапанов атындағы Орал халықаралық гимназиясы директорының орынбасары.
Батыс Қазақстан облысы.