• RUB:
    4.85
  • USD:
    498.34
  • EUR:
    519.72
Басты сайтқа өту
Өнер 29 Қазан, 2020

«Құштарлық» билеген «Түйсік» және Дэвидтің дебюті

180 рет
көрсетілді

Ұзақ үзілістен кейін «Астана Балеттегі» әдемі әлем көрер­меніне есігін қайтадан айқара ашпақ. Сегізінші театр маусымын мерекелеуге қызу дайын­дықты бастап кеткен өнер ұжы­мы алдағы аптада үш бірдей қойы­лымның тұсауын кеседі. Каран­тин тәртібіне бағына отырып, жай-жайлап жанданып келе жат­қан театр жұмысы бекзат өнер жанкүйерлерін шын қуант­ты. Онлайн тәртіпте билет алуға асыққан көрерменнің қарасы да сұлу өнерді сағынған қауымның сағынышын әйгілеп тұрғандай.

Осыдан біраз уақыт бұрын дәрігерлердің құрметіне үш қайырымдылық концертпен жұмысын бастаған театр ұжы­мы енді шын мәніндегі шығар­машылық ізденістеріне ерік бермек. Бірнеше ай үздіксіз да­йындалып, сырға толы сү­йікті сахнасына толқи қадам бас­қалы тұрған үздік балет әр­тістері Мәдениет және спорт ми­нистрлігінің қолдауымен 30 қазан және 6 қараша күндері талғампаз көрермен назарына жаңа жұмыстарын ұсынады. Атап айтсақ, 30 қазанда көрер­мен қауым қос бірдей көркем қойылымның куәсі болады. Яғни бір кеште театр сахна­сында шетелден арнайы ша­қы­рылған хореограф мамандар – Рикардо Амарантенің «Lon­ging» («Құштарлық») және Дэ­вид Джонатанның «Instinct» («Түй­сік») бір актілі балеттерінің премьерасын тамашалайды.

Рикардо Амаранте есімі қа­зақ­стандық көрерменге біршама таныс. Оның қойылымдары театрдың концерттік және гас­трольдік бағдарламаларында тұрақты түрде көрсетіледі. Хо­реографтың аргентиналық композиторлар Астор Пьяццолла мен Пабло Циглердің музыкасына қойылған тың туындысы – «Longing» («Құштарлық») ба­летінде көрермен қауым қимыл­мен өрілген эмоцияның толқыны мен көркем безендірудегі минимализмге куә болады. Аталған жұмысында балетмейстер «бұл өмірден, махаббаттан, жалпы өзара қарым-қатынастан шын мәнінде не күтеміз, нені қа­лаймыз?» деген сұрақтың жауабын іздегендей. Әйтсе де, айтулы тақырыпты қозғай отырып, ол біржақты жауап бермей, көрерменнің өз бетінше ой қорытуына мүмкіндік береді.

– Бұл балет түс секілді. Көр­ген түсіміз не жайлы екенін тү­сіне бермейміз ғой. Оны бі­реуге айтып отырғанда да «мұ­ның не сыры бар?» деген се­кілді іштей ойға қаласың. Рас қой. Сол секілді, осы балетті көрген соң да, әркім өзінше ой түйеді. Мұндағы пластикалық шешімдер өзім ұнататын нео­классика мәнерінде жасалған. Барлық классикалық қадамдар модерн және неоклассикаға транс­формацияланған. Танго­ның да аз-кем әсері бар. Қысқа­сы, «Құштарлықты» көрі­ңіз! Бә­рін музыка жеткізеді», деді атақты балетмейстер премье­ра­алды дайындықтан қолы қалт еткен кезде сауалымызға орай назарын бізге бұрып.

Ал «Instinct» («Түйсік») қойы­лымы – театрдың жетекші солисі Дэвид Джонатанның «Астана Балет» театрына арнап қойған алғашқы балеті, яғни Дэвидтің дебюті. Бұған дейін ол балетмейстер ретінде Аустралияның Батыс балеті мен Фландрия Ко­рольдік балетінің труппаларымен шығармашылық әріптестік орнатқан. Хореографтың ай­туынша, балетті жасау идеясы бір жыл бұрын пайда болғаны­мен, қазіргі таңда өзектілігі тіпті арта түскен.

– Пандемия балеттің идея­сы­на ерекше әсер етті. Каран­тин кезінде қандай күй кешкеніміз­ді айтамын. Либреттода да осы жайлы жаздым: көптеген адам өзінің жақын туыстарымен, сүйікті жандарымен кездесе алмады. Осы сезім, бір болуға деген ұмтылыс ерекше маңызға ие. Балеттің аты – «Түйсік». Себебі әлемді жайлаған ауыр індет пен локдаун күтпеген жерден орын алып, біздің инстинктивті әдеттеріміз өзгеріске ұшырады. Осы жайлы ойлар мені мазалады. Біз бұрынғыдай өмір сүре алмадық, бірақ бәрібір өмір сү­руіміз керек еді», дейді Дэвид Джонатан.

«Астана Балеттің» кө­рер­ме­ніне арнаған тамаша тартуы мұнымен әсте толастамақ емес. 6 қарашада балетсүйер қа­уым тағы бір ғаламат премьера­ның куәсі болады. Елордалық ­балет театры сахнасында «100 жаңа есім» жо­ба­сының жеңімпазы, отан­дық белгілі талантты хореограф Анвара Садықованың «Жел­то­раңғы туралы аңыз» бір ак­­тілі балеті көрсетіледі. Қуат Шіл­­де­баевтың музыкасына қойыл­ған балет желтораңғы ағашы жай­лы баян етеді. Ағаштың желтораң­ғы аталатын себебі – желсіз күн­де де оның бұтақтары тербеліп тұ­рады екен.

– Бұл балетте біз ағаш бейне­сі арқылы халқымыздың өр ру­хы мен қайраты жайлы ой өрбі­те­міз. Адамдардың табиғатқа зиян келтіруі, адам мен табиғат ара­сындағы қайшылық негізгі мәселе ретінде көтеріледі, яғни қойылымның өзегі осы негізде тарқатылады. Біздің мақсатымыз – адам мен қоршаған орта ара­сындағы үйлесімділікті табу, –  деген ойымен бөлісті хореограф Анвара Садықова.

Рас, балет әлемі – көркем. Та­машалап отырып іштей таза­расың, таңғажайып көңіл күйге бөленесің, ойланасың. Өйткені балеттің болмысы тұп-тұтас сұ­лулық һәм тазалық. Ендеше, тазаруға асығайық!