Кеше Сенаттың жалпы отырысы өтіп, жиын барысында екі заң жобасын талқылады. Палатаның 2021 жылғы алғашқы отырысын ашқан Сенат Төрағасы Мәулен Әшімбаев Мәжіліс пен мәслихат сайлауына қатысты өз пікірін білдірді.
«Сайлаудың қорытындылары жарияланды. Халқымыз белсенділік танытып, өз таңдауын жасады. Сайлау заң аясында және халықаралық стандарттарға сай өтті. Шетелдік сарапшылар мен халықаралық байқаушылар да жоғары баға беруде. Мемлекет басшысының бірқатар саяси реформасы алғаш рет осы сайлауда іске асырылғанына куә болдық», деді Мәулен Әшімбаев.
Сенат Төрағасы тәуелсіздіктің 30 жылдығында Парламент алдында Елбасы мен ел Президенті белгілеген маңызды міндеттер тұрғанын атап өтті. Оларды тиімді іске асыру үшін Сенат Мәжіліспен бірлесе отырып сапалы заңдар қабылдауға тиіс.
Отырыс барысында Парламент депутаттарының бастамасымен әзірленген екі заң жобасы қаралып, қабылданды. Атап айтқанда, «Қазақстан Республикасының Су кодексіне жергілікті өкілді, орталық және жергілікті атқарушы органдар арасында ауыз сумен жабдықтауды субсидиялау жөніндегі өкілеттіктердің аражігін ажырату мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заңы екі оқылымда қабылданды.
Осы құжатқа сәйкес, ауыл тұрғындарына арналған су тарифін төмендету көзделіп отыр. Оған субсидия алу жөніндегі рәсімдерді оңтайландыру есебінен де қол жеткізілуге тиіс. Ал осы тарифтердің өзі енді нақты өңірдің әлеуметтік-экономикалық дамуын ескере отырып айқындалуы тиіс.
«Заң жобасының негізгі мақсаты – халықты ауыз сумен қамтамасыз етуге субсидиялар бөлу және оны өңірлердің уақытылы алуына жағдай жасау. Қазіргі таңда халықты ауыз сумен жабдықтау қызметтерінің құнын төмендету мақсатында заңнамада ауыз суды баламасыз көздерден субсидиялау қарастырылған.
Мемлекет ауыз судың құнын субсидиялауда кепілдендірілген қолдау көрсетіп келеді. Осы мақсатта 2020 жылға 15,7 млрд теңге қаражат қарастырылды. Уәкілетті органның мәліметіне сәйкес, 2020 жылдың қорытындысы бойынша ауыл халқының 87 пайызы орталықтандырылған ауыз сумен қамтылды. Орталықтандырылған ауыз сумен қамтылған ауылдық елді мекендердің саны – 4 078. Солардың 42 пайызы субсидия алған. Қолданыстағы заңнамаға жасалған талдауға сүйенсек, сумен жабдықтау объектілерін уәкілетті орган бекітетін тізбеге енгізу процесі көптеген ведомствоаралық келісімді талап етеді. Аталған келісімдер 1-2 жылға дейін созылып кетуі осының дәлелі.
Осыған байланысты заң жобасында ауыз суды субсидиялау үшін тізбені бекіту кезінде өкілеттіктердің аражігін нақты ажырату ұсынылып отыр. Біріншіден, ауыз сумен жабдықтаудың жергілікті жүйелері жергілікті атқарушы органдар деңгейіне беріледі. Ал топтық жүйелер бұрынғыдай уәкілетті органның қарауында қалады.
Екіншіден, жергілікті өкілді органдарға өңірді сумен жабдықтау бойынша көрсетілетін қызметтердің тарифтеріне байланысты ауыз судың 1 текше метрі үшін төлем мөлшерін бекітуге өкілеттілік беріледі», деді аталған заң жобасы жөнінде баяндама жасаған сенатор Нариман Төреғалиев.
Мұндай түзетулердің ерекшелігі сол, мәслихат төлем мөлшерін қабылдау кезінде бірнеше мәселені ескереді. Енді жергілікті өкілді органдар – мәслихаттарға өкілеттік беріледі. Сондай-ақ жаңа тарифтерді қабылдай отырып, олар аймақтың әлеуметтік-экономикалық дамуын да ескеруі керек. Ең бастысы, ауыл тұрғындарына арналған тариф республика бойынша ең төменгі тарифтен төмен болмауы тиіс, бірақ орташа облыстық деңгейден жоғары болмауы керек. Республика бойынша берілетін ауыз судың бір текше метрі үшін ең төменгі төлем мөлшері 15 теңгені құрайды.
«Ауылдық елді мекендерді сапалы ауыз сумен қамтамасыз ету – еліміздің алдында тұрған басты міндеттердің бірі. Депутаттар бастамашылық жасаған осы заң ауылдық жерлерді сумен жабдықтау мәселелерін шешу жолындағы маңызды қадам екені сөзсіз. Ұсынылып отырған нормалар өңірлерді дамытуға және жергілікті атқарушы органдардың жұмысының тиімділігін арттыруға ықпал ететіні айқын», деп атап өтті Мәулен Әшімбаев.
Сонымен қатар депутаттар «Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне жылжымайтын мүлікке құқықтарды және заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу мәселелері бойынша өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы» заң жобасын қабылдады. Бұл құжат жөнінде депутат Нұрлан Бекназаров баяндама жасады.
«Ұсынылған заң жобасының негізгі мақсаты – жылжымайтын мүлікке құқықтарды және заңды тұлғаларды мемлекеттік тіркеу салаларын жетілдіру, заңнамалық нормаларын қазіргі заман талабына сәйкес келтіру.
Заң жобасында мүлікке құқықтарды тіркеу тетігін электронды жүйеге үйлестіріп, кейбір мүлікті тіркеу мерзімдеріне қатысты нормаларды жетілдіріп, тіркеу мерзімін сақтамаған жағдайда әкімшілік жауаптылықты алып тастау қарастырылған. Қазіргі таңда жылжымайтын мүліктің бұзылуы туралы куәландыратын құжатты рәсімдеп беретін уәкілетті орган айқындалмаған.
Сол себепті жарамсыз мүлік иелерінің құқықтарының тоқтатылуын тіркетуге байланысты олқылықтар бар. Бұл мәселелер азаматтарға келеңсіздік туғызып отыр. Осыған байланысты меншік иелерінің бұзылған жылжымайтын мүлік объектілеріне құқықты тоқтату тетіктерін, жергілікті органдардың құзыретін белгілеу ұсынылады.
Сонымен қатар құзырлы органдар, заңда бекітілген ұйымдар мен тұлғалардың заңда бекітілген ақпараттық-құқықтық кадастрдың жүйесімен интеграциялау арқылы немесе «электронды үкімет» веб-порталынан алу құқығы көзделген.
Заң жобасында шаруашылық серіктестіктердің жарғылық капиталындағы үлесін иеліктен шығару кезінде оны қайта тіркеу үшін қажетті құжаттардың тізбесін айқындау көзделіп отыр. Яғни шаруашылық серіктестігінің шығатын қатысушысының мүліктегі үлеске құқығын иеліктен шығару (басқаға беру) шартын ұсыну қажет.
Жалпы, заң жобасы ведомствоаралық үйлестірудің тиімділігін арттыруға, қолданыстағы тіркеу процестерін және мемлекеттік қызмет көрсету тәртібін жетілдіруге бағытталған. Заң жобасы қолданыстағы реттеудің тиімділігін толық талдауды, азаматтар мен мемлекеттік органдар арасында қалыптасқан қатынастардағы тұрақтылық пен құқықтық сенімділікті қамтамасыз етеді», деді сенатор.
Заң жобасында депутаттар жылжымайтын мүлікке құқықтарды уақтылы тіркемегені үшін әкімшілік жауапкершілікті алып тастауды ұсынды. Енді бұдан былай мұндай кешігу орын алғанда адамдар жазаға тартылмайды және айыппұл салынбайтын болды. Сонымен қатар жер учаскесіне құжаттарды ресімдеу және жылжымайтын мүлікке құқықтарды мемлекеттік тіркеу рәсімі айтарлықтай жеңілдетіледі. Осылайша, адамдарға осы мемлекеттік қызметтерді алу оңайырақ болады.