• RUB:
    4.99
  • USD:
    441.59
  • EUR:
    480.27
Басты сайтқа өту
Қоғам 08 Қыркүйек, 2022

Дімкәс сәбидің дүниетанымын кеңейтеді

262 рет
көрсетілді

Биылғы Балалар жылында балаларға барынша қолдау көрсетіліп келеді. Әсіресе аутизм ауруына шалдыққан балалар және олардың отбасы мен түзелту орталығының өзара қарым-қатынасы да қоғамда кейінгі кездері нығая түскен. Бұл ретте Нұр-Сұлтан қаласында орналасқан «Алтын Ұя Еркеле» орталығы сөзімізге дәлел бола алады.

200-ге жуық бала тәр­биелейтін орталықтың негіз­гі мақсаты – аутизммен ілісе жүретін жетіспеушіліктер мен отбасындағы қысымды тө­мендету, өмір сапасы мен функ­ционалды тәуелсіздігін жоғарылату. Ондағы мамандар емдеудің бірыңғай оптималды әдісі жоқ, ол тек жекелей таңдалып, ұзақ арнайы білім беру мен мінез-құлық­тық емдеу бағдарламалары арқылы балаға ерте кезден кө­мек көрсету, қарым-қатынас арқылы жұмыс дағдыларын алуға жағдай жасау, жұмыс деңгейін жоғарылататынын алға тартады. Сондай-ақ симп­томдар мен бейімделмеген мінез-құлық қиындықты тө­мен­деткенімен, балаға 3 жас шамасында көмек көрсетудің аса маңыздылығы туралы хабарламалар дәлелдемелермен бекітілмеген.

Бұл тұрғыда аталған орта­лықтың АВА-терапия маманы Айгерім Темір: «Аутизмді түзетудің бірқатар әдісі бар: АВА терапия, арт терапия, йога кабинеті. АВА-терапия бұл – мінез-құлық техноло­гия­лары мен оқыту әдістеріне негізделген қарқынды оқыту бағдарламасы. АВА ғылыми тұрғыда адамның мінез-құлқын өзгерту үшін, мінез-құлыққа қоршаған орта факторларының әсерін зерттей отырып, осы факторлармен әрекет етеді. АВА-ның соңғы мақсаты – балаға қоршаған әлемді өз бетінше танып-білуге жағдай жасау. Ал арт-терапия негізгі әдіс немесе көмекші әдіс ретінде қолданыла алады», дейді.

Иә, дімкәс баланың өмірге келуі бірінші кезекте от­басын психологиялық өзге­ріс­терге алып келетіні рас. Ауыт­қу­шы­лығы бар баланың отбасында алғашқы күннен бастап ата-анасының ұнжырғасы түсіп, күйзеліске тап болады. Ата-аналарының қоршаған ортамен қарым-қатынасы үзіледі, байланыс аясы тек туыстары, дәрігер, мұғалімдермен ғана шектеледі. Баланың мінез-құлқындағы, тәртібіндегі әр­түрлі өзгерістер ата-ананың көңіл күйіне қатты әсер етіп, мазасыздық туғызады. Сол себепті отбасындағы өзара қа­рым-қатынастар бұзылады әрі қиындыққа тіреледі. Мұндай балаларды тәрбиелеуде ата-аналарға педагогтердің, арнайы мамандардың көмегі қажет екені даусыз. Баланың өз-өзіне қызмет көрсетуі, дұ­рыс шешім қабылдай алудағы батылдығы, тәртіп пен мәдениет жайындағы білімдерінің негізі алдымен отбасында қаланады.

Бастысы, бала жағдайы­ның барлық ауырлығын ке­нет­тен ұғыну, аутизмі бар ба­ла­ларға қандай да бір көмек жүйесінің болмауы, аутист баланың отбасы тіпті жақын­дарының да адамгершілік қол­дауынан айырылуы, балаға деген аса тәуелділігі үшін ана­сының уақыты мен жеке бос­тандығының шамадан тыс шек­теулігі және ата-аналарына жеткілікті түрде эмоционал­ды әсер бермеуі аутизмнің объективті себептері екенін ұмыт­пауымыз керек.

 

Уәлихан ЖАЙЛАУ