• RUB:
    4.85
  • USD:
    498.34
  • EUR:
    519.72
Басты сайтқа өту
Несие 27 Маусым, 2023

Ғұмыры келте автонесие

1648 рет
көрсетілді

Бір ай бұрын ғана жылдық 4 пайыздық жеңілдетілген автонесие бағдарламасын жетілдіреміз, кем-кетігін түзейміз деген Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрі Марат Қарабаев өз ойынан қайта айнып шыға келген сыңайлы. Сала басшысының айтуынша, револьверлік негізде жиналған 100 млрд теңге қаражат енді қоғамдық транспортты сатып алуға бағытталады.

Осыдан бір ай бұрын министр жеңілдетілген автонесие бағдарламасының жаңа шарт­тарының қайта қарас­тыры­ла­тынын мәлімдеді.

«Бұл (өзгерістер – ред.) бірін­ші кезекте бағдарламаны жетілдіру қажеттілігімен байланысты. Өзде­рі­ңіз жақсы білесіздер, қазір Ұлт­тық банктің базалық ставкасы – 16 пайыз. Ондай кезде 4 пайыз­бен несие беру – өте жақсы мөл­шер­леме. Сондықтан бұл па­йыздық бағдарламаны табысты жоба деп айтуға болады және біз бағ­дарламаны жетілдіргіміз келеді. Соның ішінде талаптардың бірі – ал­ғашқы жарна жағдайы», деген болатын Қарабаев.

Өзгеріс бойынша шекті жа­­ла­­қы мөлшері бекітіліп, белгі­лен­ген сомадан артық жалақы ала­тындар бағдарламаға қатыс­ты­рылмайтынын айтқан.

«Біз қарастырып, жаңа шарттарды 15 мамырға дейін айтамыз. Бағдарлама келесі жолы іске қосылғанда барлық жетілдірілген тетіктер жұмыс істейді. Ұсынып отырған механизмдер әділетті деп ойлаймыз. Нақты ұсыныстар болса, талқылауға дайынбыз», деп түйіндеген.

Маусымның басында Ин­дустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігінің жеңілдетілген автонесие бағдарламасына өтінім қабылдайтын autonesie.kz сайтын пайдаланудан бас тартатыны хабарланды.

Ал Премьер-министрдің орын­­басары Роман Скляр жақын арада министрлік пен «Бәйтерек» бірлесіп ортақ шешім қабылдайды деп сендірген.

«Автонесие мәсе­лесі өзекті болып тұр. Алғысы келетін­дер өте көп. Ай сайын олар револьвер­лік негізде 400 несие ғана бере алады. Сұраныс өтелмейді. Сол се­бепті министрлік пен «Бәйтерек» холдингі бұл мәселе бойынша бірлесіп шешім қабылдамақ. Ол туралы жақында хабарлайды», деген еді Р.Скляр Мәжіліс кулуа­рында.

TENGENOMIKA сарапшы­лары­ның айтуынша, бағдарлама сипатының өзгеруі дұрыс шешім болды.

«Біз бұл шешімді толықтай қолдаймыз. Бұл бір жағынан көптеген азаматтар пайдаланатын қоғамдық көліктердің жұмыс істеуіне жағдай жасайды. Екінші жағынан, Индустрия және инфрақұрылымдық даму министрлігі осы қадам арқылы жеңіл автомобиль нарығындағы алыпсатарлық пен дүрбелеңді тоқтатты. Экономикада мұндай жеңілдікті бағдарламалардың болуы қаржылық репрессия тудыратынын (қарыз алудың нарықтық мөлшерлемелерін еле­мейді), ақыр соңында нарықтағы бағаның алыпсатарлық өсуіне әкелетінін бірнеше рет жаз­ған­быз. Мұндай жағдай баспана нарығында болды және әлі болып та жатыр. Үкі­мет осы ше­шімі арқылы жеке кө­ліктерге қара­ғанда қоғам­дық кө­ліктерге басымдық бере­тінін аңғартты. Өйткені бұл – қоғам игілігі үшін қисынды әрі оң ше­шім. Дамыған елдердің тәжірибесі көр­сетіп отырғандай, қоғамдық транспорт жүйесін әрдайым же­тіл­діру, жаңарту қоғамның эко­но­микалық әл-ауқатының түзе­луі­не оң ықпалын тигізеді», дейді сарапшылар.

«Ақ жол» партиясының өкіл­дері жеңілдетілген автонесие бағдарламасы жалғасын табуға тиіс деп санайды.

«Бизнес дерегі бойынша қа­зіргі оператор зауыттың тоқ­тауы мен тексерісті сылтау етіп, өндірушілерден түс­кен қаржыны төрт ай ішінде үлестірмеген. Бұл ретте утильалымнан түс­кен ақша қайда кетіп жатыр деген сауал туындайды. Министр­лік болса 4 пайыздық жеңіл­детілген автонесиені қаржы­ла­н­дыруды тоқтататынын мә­лім­деді. Утильалым жүйесі өнді­­ріс­ті қамтамасыз ету және отандастарымыздың көлікке қолже­тім­ділігін арттыру үшін жасалмап па еді? Шенеуніктер бұл жағын ұмытып кеткен сияқты», дейді депутат Ержан Бейсенбаев.

Оның сөзінше, утилизацияны жүзеге асыратын «Recycling Company» зауыты РОП операторына қатысты қылмыстық іс аясында екінші жыл қатарынан жұмыс істемей тұр. Алайда утилизацияның жүзеге аспай тұрғанына қарамастан «Жасыл даму» АҚ азаматтар мен бизнес­тен утильалым алуды жалғас­тырған.

Айта кетейік, жеңілдетілген автонесие бағдарламасы аясында ел азаматтары 10 млн теңгеге дейінгі сомада, алғашқы жарнасыз түрлі маркадағы көліктерді рәсімдеу мүмкіндігіне ие болған еді. Ұсынылған көліктер – Kia Picanto, Chevrolet Spark, Nexia, Co­balt, Hyundai Elantra, Accent және бас­қалар.