Еңбек саласындағы соны бетбұрыс кадр әлеуетінің құнды капитал негізі ретінде қарастырылуымен, жұмыс күшінің технологиялық жетістіктерге интеграциялануымен сипатталады. Осындай тектоникалық өзгерістер кезеңінде таланттарды тиімді басқару міндеті де күрделі. HR технологияларының мұны шешудегі рөлін түсіну стратегиялық шешімдерді әзірлеу үшін өте маңызды.
Өзгермелі әлемде компаниялар кадр саясатымен байланысты бірқатар сын-қатерге дайын болуы қажет. Бұл HR (Адам ресурстары) саласына көшбасшылар мен менеджерлер буынын дамытуға, тиімді ұйымдастырушылық мәдениетті қалыптастыруға, қызметкерлердің жұмыс істеуі үшін ашық жағдайларды қамтамасыз етуге, сондай-ақ HR технологиялардың оңтайлы жиынтығын таңдауға бағыт сілтейді. Технология бизнес көрсеткіштері мен қызметкерлердің біліктілігін арттыру үшін жұмыс істейтін салауатты жұмыс атмосферасын қалыптастыруға ықпал етеді. Бүгінгі таңда HR көшбасшыларының алдында тұрған қиындықтар ұйымның нәтижелеріне және оның брендіне көптеген жылдар бойы жайсыз із қалдыруы мүмкін.
Білікті мамандарды табудағы қиындықтармен қатар коронавирус пандемиясының салдары да гибридті жұмыс форматы тәжірибесін кеңейтіп, қызметкерлерді басқарудың жаңа әдістеріне мойын бұрғызды. Ақпараттық технологиялар нарығындағы америкалық «Gartner» зерттеу және консалтингтік компаниясы жүргізген сауалдамаға сәйкес бұл үдеріс басшылық пен қызметкерлер арасында сенімсіздіктің күшеюіне әкелген. Мысалы, басшы құрамдағы респонденттердің тек 26 пайызы ғана қызметкерлер жұмыс орнында болу талаптарын толық орындайды деп санайды. Бұл ретте сауалнамаға қатысқан қызметкерлердің 50 пайызы өздеріне компания ішінде сенімсіздік артқанын айтқан. Оған қоса қазіргі заманғы HR шешімдердің еңбек өнімділігіне, қызметкерлерді ынталандыруға оң ықпалы әр кез байқалмайды. Негізінен адамдардың жұмыс тиімділігінің статистикалық көрсеткіштерін есептеуге бағытталған технология негізгі назарды менеджерлердің бағасынан операциялық тиімділікке ауыстырған. Білікті кадрлардың жетіспеушілігінен орташа менеджердің міндеті өзі басқара алатын көлемнен 51 пайызға көп. Зерттеулер көрсеткендей, басшылардың 26 пайызы кадр тапшылығын бизнестің болашағын нашарлататын басты фактор деп санайды.
Кадр басқару ісіндегі сын-қатерлер туралы жуырда «SAP Discovery day Almaty» форумында кеңірек айтылды. Жиында 300-ге жуық отандық және шетелдік жетекші компаниялардың басшылары мен мамандары таланттарды басқару саласындағы бизнестің алдында тұрған талаптар мен міндеттерді талқылады. «Axellect Kazakhstan» компаниясының басқарушы директоры Антон Мусин атап өткендей, бүгінде HR қызметіне деректермен жұмыс, сараптама, жасанды интеллект (ЖИ) сынды технологиялардың барлығы қойылған. Бастысы, компания көшбасшылары мен менеджерлерін дамыту үшін жұмыс істейтін оңтайлы жиынтықты таңдау қажет.
Мамандардың айтуынша, бірқатар проблеманы технологиялық құралдардың қолдауымен HR көшбасшыларының жаңа жұмыс бағыттары есебінен шешуге болады. Содан кейін менеджерлердің тиімділігіне неғұрлым икемді және бейресми тәсілдерді қалыптастыра отырып, өзгерістерді эволюциялық жолмен енгізу арқылы компанияның ұйымдық мәдениетін, жұмыс ортасын қайта қарау басымдыққа айналады. Сонымен қатар қызметкерлер компанияның өсу перспективаларын айқынырақ көруі керек. Бұл жерде әр деңгейге ауысудың бұлыңғыр критерийлері бар дәстүрлі мансап карталары енді бизнестің талабын да, қызметкердің үмітін де қанағаттандырмайды. Жағдайдан шығудың бір жолы – геймификацияны енгізу. Оның көмегімен мансаптық өсудің ашық жүйесі қалыптасып, компанияда кадрларды сақтап қалуға мүмкіндік туады. Тұтастай алғанда, заманауи HR технологияларын пайдалану ұзақмерзімді перспективада жұмыс атмосферасы мен бизнес нәтижелерін айтарлықтай жақсарта алады. HR саласындағы талай мәселе «Success factors» дербес басқару жүйесін қолдану арқылы шешімін табады. Бұл – HR үдерісін автоматтандыруға мүмкіндік беретін әлемдегі ең озық модульдік бұлт жүйесі. Жүйеде маманды бейімдеудің, кадрлық әкімшілендірудің, оқытудың, мансапты дамытудың, сондай-ақ тиімділікті басқарудың әртүрлі кезеңдерінен өтуге мүмкіндік беретін үлгілер топтастырылған. Ең бастысы, қызметкер мен жұмыс беруші арасындағы кедергілер алынып тасталады.
Тиімділік көрсеткіштері бойынша интеграцияланған сандық деректерді алуға мүмкіндік беретін цифрлық әлемде өмір сүре отырып, жасанды интеллект технологияларының бизнеске өсіп келе жатқан әсерін де елеусіз қалдыруға болмайды. Зерттеулер көрсеткендей, кадрлық қызмет басшыларының 76 пайызы алдағы 12-24 айда генеративті жасанды интеллект енгізбесе, ұйымдық жетістіктерге жету жөнінен артта қалатынын жеткізген. Бірақ қазір нарықта ЖИ бойынша көптеген нұсқалар ұсынылып жүргенін ескергенде, бұл тұста туындайтын сұрақ көп. Менеджерлердің көбі жасанды интеллекттің артықшылықтарын жұмысты оңтайландыру үшін пайдалануды бастауға дайын болса да, ЖИ, оның генеративті түрінің жұмыс орындарында қалай көмектесетінін бәрі бірдей түсінбейді. Ал негізінде жасанды интеллект HR функциясының салаларына бұрыннан енген. Мамандар көп сұраққа жауапты сол модульдік бұлттан табуға болатынын айтады. ЖИ қандайда бір баға немесе KPI бойынша бекітілген міндетті құрамдас бөліктерге топтастырып, кері байланыс беруге қабілетті. Жасанды интеллектінің көптеген аспектілері қызметкердің жұмыс тәжірибесін жақсартып, күнделікті тапсырмаларды орындауда өнімділікті арттыруға көмектеседі.
Кадр нарығындағы үдеріс күнделікті өнімділікті жақсарту үшін ЖИ-дың барлық түрін пайдалану биыл ұйымдардың назарында болатынын көрсетеді. Сонымен бірге компаниялар өзіне қандай ЖИ қажет екенін қайта қарауға, қызметкерлердің техникалық дағдылары мен ЖИ қолдану қабілетін анықтауға тиіс болады. Сәйкесінше, оны пайдалануға байланысты қызметкерлердің техникалық дағдыларын қайта даярлау және біліктілігін арттыру қажеттілігі алдыңғы орынға шығады.