Қасым-Жомарт ТОҚАЕВ, Қазақстан Республикасы Парламенті Сенатының Төрағасы, ЕҚЫҰ Парламенттік Ассамблеясының Вице-президенті.
ЕҚЫҰ-ның Астанадағы Саммиті ХХІ ғасырдың аяқталып келе жатқан онжылдығындағы аса ірі халықаралық оқиға ретінде тіркеліп, тәуелсіз Қазақстан жылнамасына жарқын парақ болып жазылатыны еш күмән туғызбайды.
Біздің мемлекетіміздің Көшбасшысына осыдан шамалы уақыт қана бұрын орындалмайтын арман сияқты болып көрінген мәселені жүзеге асыру қолынан келді. ЕҚЫҰ-ға тек 1992 жылы ғана мүшелікке өткен Қазақстан осы беделді ұйымның басқару тізгінін қолына ала білді. ЕҚЫҰ-ға мүше мемлекеттердің барлығының келісімін иеленген еліміз Ванкуверден Владивостокқа дейінгі кеңістікте жатқан географиялық ұлан-ғайыр аумақта ұйымға төрағалықтың құрметті де жауапты құқын алып қана қоймай, өзінің елордасында 11 жыл бойы өтпей келген Саммитті ұйымдастыру құрметіне лайық деп табылды!
Шын мәнінде тәуелсіздігіне 20 жыл да толмаған жас мемлекет үшін бұл орасан табыс, өйткені, бүкіл әлемдік қоғамдастық біздің мемлекетіміздің әлеуметтік-экономикалық және қоғамдық-саяси дамуындағы таңдап алған бағытының дұрыстығын осы қадамы арқылы да мойындады деп білеміз. “Назарбаев моделі” немесе “Қазақстан жолы” Отанымыздың аясынан әлдеқайда асып, халықаралық пішінге ие болды. Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығы, іс жүзінде, Қазақстан Президентінің салмақты идеялары мен салиқалы да көреген бастамаларының салтанат құрып отырғанын айғақтап берді. Ол ЕҚЫҰ қызметіне адам айтқысыз серпін берген төрағалықтың бұрын-соңды болмаған бағдарламасын ұсынып, халықаралық сарапшылар мен шетел мемлекеттерінің басшылары ұйымның “екінші тынысы” туралы әңгіме қозғай бастады.
Қазақстан Көшбасшысының ЕҚЫҰ-ға бейнеүндеуінде жарияланған атақты “төрт Т” – (trust, tradіtіon, transparency, tolerance – сенім, дәстүр, ашықтық, төзімділік) қазіргі заманғы халықаралық қатынастар философиясын айтарлықтай байытып, еуроатлантикалық және еуразиялық қауіпсіздіктің нақты проблемаларын шешуде оған қажетті үйлесім мен нысаналылық берді.
Қазақстан ЕҚЫҰ-ға төрағалықты ұйым үшін күрделі кезеңде қолға алды. 2008 жылдың тамызында орын алған Кавказдағы қайғылы оқиғалар әлі де естен шыға қойған жоқ. Сол тұста өзінің атауында қауіпсіздік және ынтымақтастық секілді аса маңызды категориялар белгіленген ЕҚЫҰ іс жүзінде салдары айтарлықтай геосаяси жанжалды реттеуден шеткері қалды. “Атлантикадан Оралға дейін” жалпыеуропалық қауіпсіздік тұжырымдамасы жаңа геосаяси жағдайларда өзінің кемшін тұстары бар екенін және жағдайға бейімделмегендігін көрсетті. Қауіпсіздіктің бөлінбейтіндігі деген түсініктің өзіне күмән келтіріліп, бір-біріне қарсы тұратын лагерьлер, яғни халықаралық қоғамдастық әлемді бөліп-жаратын бөлу желісі пайда болғаны туралы қауіп білдіре бастады. “Қырғи-қабақ соғыс” кезіндегі ойлау мүмкіндігі Жаңа Еуропа үшін Хельсинки Қорытынды актісі мен Париж Хартиясында белгіленген негіз қалаушы қағидаларда көрініс беріп, қазіргі заманғы халықаралық өмір шындығынан үзіліп қалған сипаттағы игілікті тілектер кейпін кие бастады. Аталған құжаттарға әркез сілтеме жасалатын, бірақ іс жүзінде олар саяси конъюнктураға байланысты іріктеліп пайдаланылатын. Еуропадағы кәдімгі қарулы күштер туралы шарт іс жүзінде күшін жоғалтып отыр. Сондықтан ЕҚЫҰ жаңа идеяларды, түбегейлі қайта құруларды нақты қажетсінді.
Дейтұрғанмен, ұйым Астанадан өзіне керекті серпін алып, қайта жаңғыру үшін жаңа күшке ие болды. Халықаралық саяси топтар мына мәселеге назар аударды: қазақстандық дипломаттар ЕҚЫҰ-ны ешқашан бей-берекет сынаған жоқ және тіпті ұйымның Демократиялық институттар және адам құқықтары жөніндегі бюросы секілді институттың өзіне басы артық сөз айтқан емес. Біздің еліміз ашық пікір алмасуларға дайын екендігін ашық көрсетіп, ЕҚЫҰ-ны реформалау қажеттігіне нақты тұрды. Бірақ өзінің негіз қалаушы қағидалар мен Хельсинки актісіне жақындығынан ешқашан бас тартқан емес. Ал ұйымның реформасы туралы айтқанда, еліміз оның қызметіндегі үш өлшемге – мейлі ол созылмалы жанжалдар, этносаралық және конфессияаралық келіспеушіліктер, қоршаған ортаны қорғау, экономикалық өзара іс-қимылды нығайту мәселелерінде болсын – зардабы тимейтіндей деңгейде жүргізілгенін қалайды. Сарапшылар қоғамдастығының ортақ мойындауы бойынша, бұл табысқа жетелейтін дұрыс стратегия болып табылады. Қазақстан аса көкейкесті халықаралық проблемаларды қарастыруда қазіргі заманғы әлем тәртібінің барлық нюанстарын, конструктивизм мен жауапкершілікті терең түсінетінін тағы да көрсетіп берді.
Қазір шет елдерде ЕҚЫҰ-ға төрағалық ету мен Астанада оның Саммитін өткізу жөніндегі Қазақстан үшін тағдыршешті, тарихи шешім халықаралық беделі аса жоғары Ұлт Көшбасшысы Н.Назарбаевтың арқасында қабылданғанын ашық айтады. Өзінің мазмұны мен ішкі қысымы бойынша айтарлықтай күрделі халықаралық науқанның, яғни Қазақстан кандидатурасын жылжытудың көш басында нақ Елбасының өзі тұрды. Нұрсұлтан Әбішұлы Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығы тақырыбын қозғамаған бір де бір келіссөз жүрген емес. Оның үстіне мұны өз әрекетіне деген сеніммен жүзеге асырды. Қазақстан Көшбасшысының дәлелдері мен дәйектерін тыңдаған шет мемлекеттер басшылары көбіне өңірлік және халықаралық қауіпсіздікті қамтамасыз ету, этносаралық келісім мен дінаралық толеранттылықты нығайту, демократиялық құндылықтар мен азаматтық қоғам құруды ілгері жылжыту сияқты бағыттарда орасан зор жұмыс атқарған Қазақстан ЕҚЫҰ-ны басқару құқына сөзсіз лайық деген тұрғыдағы пайымдарға пейілділік танытты және еліміздің ұйымды жаңғырту үшін оған жаңаша серпін беретіндігіне сенім білдірді.
Мұны мен әдемі сөз үшін емес, алдында бүкіл батыс мемлекеттері қоғамдастығы тік тұрған өте күрделі жағдайда өткен келіссөздер үдерістерінің барлық драматизмін оқырмандарға жеткізуге әрекеттенгендіктен айтып отырмын. Шешуші сәт, ашығын айтқанда, Президент Н.Назарбаевтың 2006 жылғы қыркүйектегі АҚШ-қа сапары барысында туындады. Ақ үйдің ЕҚЫҰ-ға төрағалық миссиясын жақын жылдары Қазақстанға беру перспективасына аса ұстамды көзқарасын есепке алған Нұрсұлтан Әбішұлына еріп жүрген делегация мүшелері Дж.Бушпен келіссөздер кезінде онымен аталған тақырыпта әңгіме қозғамауды немесе мәселені кездесу соңына қарай көтеруді ұсынған жөн деген ұстанымда болды. Бірақ біздің Көшбасшымыз басқаша қадамға барды: ЕҚЫҰ-ға төрағалық тақырыбын әңгіменің ең бас жағында қозғап, осынысымен АҚШ президентіне оны басым тақырып деп санайтынын кесімді түрде аңғартты.
Келіссөздердегі мұндай бетбұрыс Ақ үй иесі үшін толық күтпеген жағдай болғандықтан, ол мемлекеттік хатшысына қайырылып: “Біз әлі де осы ұйымға мүшеміз бе?” деп сұрады. Мұнысы тақырыптан әзіл арқылы құтылуға әрекеттенгендіктің белгісі еді. Бірақ артынша қазақстандық әріптесін ЕҚЫҰ-ның аса бір жағымсыз ұйым екенін, оны барлық мемлекеттер күн сайын үлкейткіш шынымен қарайтынын, оның үстіне төпелеп сынайтынын айтып, мұндай ниетінен айнытуға тырысты. Алайда, біздің Президент қайтпайтындығын танытып, сабырлы әрі сенімді түрде өз елінің кандидатурасы пайдасына сөз қозғады. Сөйтіп, шешім қабылдау тетігі арбаның майланбаған доңғалағы секілді шықырласа да өзінің дәйекті қозғалысын бастап кетті.
Алғашқы үміт отын жаққан белгі 2006 жылдың қарашасында өткен сыртқы істер министрлерінің Брюссель кездесуі кезінде берілді. Қазақстанның төрағалығы бойынша шешімнен бас тартылады деп дәмеленген мысық тілеулілердің түрлі пессимизмдері мен скепсистеріне қарамастан, сыртқы саясат ведомстволарының басшылары қалыптасқан регламентке сәйкеспесе де аталған тақырыпты талқылауды 2007 жылы дәл бүгін, 30 қарашада болатын Мадрид кездесуіне дейін шегере тұру туралы парасатты шешім қабылдады. Бұл Президент Н.Назарбаевтың табанды және көрегенді ұстанымының тікелей нәтижесі болатын.
Сол жыл біздің еліміз үшін саяси-дипломатия саласында бұрын-соңды болып көрмеген белсенді кезең болды. Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығы туралы мәні жөнінен тарихи деп тануға тұрарлық консенсусты шешім Президент Н.Назарбаевтың екіжақты деңгейде және көпжақты пішінде жүргізген келіссөздері барысында қабылданды десек, артық айтқандық емес. Қазақстан ЕҚЫҰ жетекшілігі лауазымына Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы атынан ұжымдық кандидат ретінде ұсынылса, мұның өзі түйіні оңай тарқатылған іс болған жоқ және біздің басшылық тарапынан үлкен күш-жігер жұмсауды талап етті. Нұрсұлтан Әбішұлы ТМД-ның негізін қалаушы және 1991 жылдың 21 желтоқсанында Достастық құру туралы декларация қабылдаған атақты Алматы саммитін шақырудың бастамашысы ретінде өзінің талассыз беделін кезекті мәрте бекемдеп берді. Біздің Көшбасшымыздың дипломатиялық өнерінің арқасында Қазақстанға еуроатлантикалық қоғамдастықтағы әріптестерінің уәделі қолдауына қол жеткізу мүмкін болды.
Біз Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалығының тарихи маңызы туралы жиі айтамыз. Және бұл арада насихаттық асыра сілтеушілік жоқ, өйткені, осынау бірегей ұйым тарихында тұңғыш рет оған бұрынғы КСРО құрамына енген, орталықазиялық өңірде орналасқан және оның үстіне Ислам Конференциясы Ұйымына қатысушы ел болып табылатын мемлекет жетекшілік етіп отыр. Біздің еліміздің төрағалығы ЕҚЫҰ-ға, сондай-ақ жасампаздық және реформаторлық миссия қолынан келетінін бүкіл әлемге көрсету міндеті тұрған Қазақстанның өзіне де нағыз қыр көрсету болды.
Қазірде, 2010 жылдың соңында ЕҚЫҰ-ға мүше мемлекеттер басшылары, дипломаттар мен сарапшылар Қазақстанның ұйым жетекшісі ретіндегі жұмысы ерекше табысты және тиімді болды деген ортақ пікір білдіріп отыр. Біздің еліміз күрделі халықаралық өмір шындығын есепке ала отырып, жаңа геосаяси жағдайларда Жаңа Еуропа үшін Хельсинки актісі мен Париж хартиясының негіз қалаушы қағидалары мен қалыптарын нығайтуға және насихаттауға өзінің дайын екенін мәлімдеді. Мемлекет басшысы полиэтностық және көпконфессиялы қоғамда дау-жанжалсыз бейбіт қатар өмір сүруге болатынын айғақтап келе жатқан Қазақстан тәжірибесі бүгінде ұлттық шекарадан асып, әлемдік маңызға ие болғанын атап көрсетті. Қазақстанның ішкі тұрақтылығы айтарлықтай деңгейде өңірлік және тіпті жаһандық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің тетігі болып табылатын факт ретінде халықаралық қоғамдастық тарапынан да жан-жақты танылып отыр.
ЕҚЫҰ қызметінің барлық үш өлшеміне немесе үш “себетіне” қатысты проблемаларды шешу үшін біздің теңдестірілген, сындарлы көзқарас қалыптастыруымыз керек деген Президент Н.Назарбаевтың сөзінің ЕҚЫҰ үшін маңызы өте зор. Бейнелей айтқанда, ол “себеттердегі” “жүктерді” бірдейлендіру қажет. Бұл ұстаным ЕҚЫҰ-ға мүше мемлекеттер астаналарында оң қолдауға ие болды. Бұл сәттің саяси тұрғыда өте маңызды болуының себебі неде? Өйткені, Қазақстанның ЕҚЫҰ-ға төрағалық ету ықтималдығы төңірегіндегі пікірталастар кезінде біздің еліміз ұйымға сыни көзқарастағы мемлекеттер тобының “Троя аты” рөлін өзіне алып, оны әлсіретуге талпынбақ деген қауіптер айтылды. Қазақстан төрағалығының барысы мен мазмұны барлық қауесеттерді теріске шығарды. Жалпыұлттық Көшбасшы мен оның дипломатиялық қызметі ЕҚЫҰ әлеуетінің, сонымен бірге, беделінің де нығаюына сөзсіз жағдай жасаған сындарлылық пен креативтілік таныта білді.
Ұйымның 1999 жылғы Ыстамбұл саммиті өткеннен бергі уақытта ЕҚЫҰ-ны басқарған бірде-бір ел төрағалықтың Қазақстан ұсынып, жүзеге асырғандай бағдарламасын жасай алған жоқ. Біздің еліміздің осы жыл бойына Президент Н.Назарбаевтың көшбасшылығымен жүргізген жұмысы мемлекеттердің еуроатлантикалық және еуразиялық қоғамдастығына орасан зор әсер етті. Қауіпсіздік, экономика, демократияны дамыту мәселелері қазақстандық төрағалықта толық түрінде қамтылып, ұжымдық негізде шешу үшін қосымша серпінге ие болды. Ең бастысы – Қазақстан өзін жауапты да беделді халықаралық ойыншы ретінде көрсетті және, әрине, оның мойындалған Көшбасшысының тарихи қызметі де дәл осыдан көрініс табады.
Мысалға, Қырғызстандағы қайғылы оқиғаларды алайық. Егер Қазақстан ЕҚЫҰ төрағасы болмағанда, көрші елдегі ахуалды реттеудегі бұл ұйымның рөлі, өзге елдердегі дау-жанжалдар кезінде талай қайталанғандай, басқаша, мейлінше шектеулі болар еді. Қырғызстандағы ахуалдың ең бір шиеліністі кезінде Президент Н.Назарбаевтың іс-қимылының нағыз дер уақытында, сындарлы және тиімді болғаны сондай, ол, сөз жоқ, әлемдік дипломатия тарихындағы ірі оқиғалардың санатына қосылатын болады. Ресей және АҚШ президенттерімен кеңесе отырып, Елбасы ол елдегі ахуалдың тұрақтануында шешуші рөл атқарды. ЕҚЫҰ-ның Іс басындағы төрағасы Қ.Саудабаевтың Бішкекке өзінің арнайы өкілін шұғыл түрде жіберуі және оның Қырғызстандағы ахуалды реттеуге барлық халықаралық ұйымдардың күш-жігерлерін біріктіруі де маңызды фактор болды. ЕҚЫҰ Саммитін Астанада өткізуге бірауыздан келісе отырып, халықаралық қоғамдастықтың да осынау нәтижелі жұмысты назарға алғанына күмән жоқ.
Қазақстан қызметі ауған бағытында да барынша пайдалы болды. Біздің еліміз – осы елдің студенттерін қазақстандық жоо-ларда оқыту үшін 50 миллион доллар бөле отырып, ЕҚЫҰ-ға қатысушылар ішінде Ауғанстанға көмек көрсетуде нақты іс-шаралар қабылдаған бірден-бір ел. Лиссабондағы НАТО саммитінде сөйлеген сөзінде Президент Н.Назарбаев Қазақстан Солтүстік альянс атынан іс-қимылдар жасайтын қауіпсіздікті қолдаушы халықаралық күштер үшін ресурстық базаға айнала алар еді деп мәлімдеді, сонымен бірге, НАТО-ға қатысушы мемлекеттер басшыларын ЕҚЫҰ Саммитіне қатысып, ауған проблемасын талқылауға тікелей атсалысуға шақырды.
Қазақстанның “екінші себетке” қатысты ұстанымы да креативті болды. Президент Н.Назарбаев ұсынған жаңадан “Маастрихт плюс” тұжырымдамасын әзірлеп, қабылдау идеясы әлемдік қоғамдастықтың саяси және экономикалық топтары арасында оң сілкініс туғызды. Ол – жаһандық қаржы-экономикалық дағдарыстардың алдын алу және олардың зардаптарын жоюда бірлескен ұстанымдар қалыптастыру тұрғысынан қарағандағы экономикалық ынтымақтастықтың перспективаларына қатысты мүлде жаңа көзқарас. Осыған дейін ЕҚЫҰ-ның бірде-бір форумы дағдарыс проблемасын талқылауға арналмағандықтан, аталған бастаманың көкейкесті екендігі өзінен-өзі көрініп тұр. Іс жүзінде Қазақстан бұрын да еуропалық қоғамдастықпен қарым-қатынастардың бүкіл кешеніне бұлжымас басымдықпен көңіл бөліп келген болатын. Мысал ретінде Қазақстанның ол құрлықпен жан-жақты байланыстарының басты бағдарына айналған “Еуропаға жол” мемлекеттік бағдарламасын келтіруге болады. Еуропамен ынтымақтастықтың мұндай біртұтас бағдарламасын бірде-бір орталықазиялық ел қабылдаған жоқ және ол біздің еліміздің ЕҚЫҰ-ға төрағалығына өзіндік бір прелюдия қызметін атқарды.
Осылайша, Қазақстан ЕҚЫҰ қызметіндегі орталықазиялық компонентті айтарлықтай күшейтті. Біздің мемлекетіміздің төрағалығымен ұйым шынайы еуразиялық сипатқа ие болды. Қазақстан басшысының қауіпсіздіктің еуроатлантикалық және азиялық болып бөлінбейтіндігі туралы тезисі жан-жақты қолдау тауып, жалпыға бірдей мойындалатын саяси шындық сипатын иеленді. Қауіпсіздік өңірлік шекаралары жоқ, біртұтас жаһандық ұғымға айналды. Мемлекеттер өзге елдердің қауіпсіздігіне зиян келтіре отырып, өз қауіпсіздігін құруға болмайтынына көз жеткізді. Соған сәйкес қауіпсіздік проблемасын шешу үшін ұжымдық күш-жігер қажет екендігі түсініліп, қазіргі әлемдік құрылыстың жаппай трансформациялануы мен инновациялық идеологиялардың дамуы кезеңінде ЕҚЫҰ мүмкіндіктеріне деген мүлде жаңа көзқарас пайда болды. Қазақстанның төрағалығы ЕҚЫҰ-ның өзектік тірегін нығайтып, ұйымға қосымша күш берді, ал ол шапшаң өзгеріп жатқан халықаралық ахуалда, оның таяуда ғана беймәлім күйде болған болашағын ескере келгенде, мейлінше маңызды. ЕҚЫҰ бүкіл әлемдік қоғамдастыққа оптимизм ұялататын ұйымға айналды.
ЕҚЫҰ Саммитін Астанада өткізу фактісінің өзі еуроатлантикалық қоғамдастықтың көптен күткен назарының Орталық Азияда орын алған нақты проблемаларды қарау мен шешуге қарай ауысқанының шынайы айғағы болып табылады. Бұл орайда ЕҚЫҰ-ны қайта пішіндеуге, іс жүзінде ұйымды реформалауға елеулі үлес қосқан Қазақстанның еңбегі өте зор.
Қазақстан ЕҚЫҰ-дағы өзінің орасан табыстарына қомақты сыртқы саяси жүкпен келді. Сонау 1992 жылы БҰҰ Бас Ассамблеясының 47-ші сессиясында Президент Н.Назарбаев айтқан Азиядағы өзара іс-қимыл мен сенім шаралары жөніндегі кеңесті (АӨСШК) шақыру туралы идея табысты жүзеге асырылды. ЕҚЫҰ-ға төрағалық басталғанға дейін Қазақстан өзінде АӨСШК-нің екі саммитін өткізді, оны халықаралық қатынастарда нақты іс-қимылдар жасайтын факторға айналдыра отырып, аталған форумның институттануына қол жеткізді. АӨСШК ЕҚЫҰ-ның азиялық баламасы ретінде қарастырыла бастады. Қазақстан басшысы ЕҚЫҰ мен АӨСШК тұғырнамасында біртұтас еуразиялық қауіпсіздік тұжырымдамасын әзірлеу мүмкіндіктерін қарастыруды ұсынды. Бұл бастама форумның биылғы жылы Ыстамбұлда өткен үшінші саммиті кезінде талқыланды.
Біздің еліміз ядролық қаруларды таратпау режімін нығайтуға бағытталған нақты іс-қимылдарымен өзінің халықаралық беделін айтарлықтай нығайтты. Семей полигонын жабу туралы шешім, әлемдегі қуаты жағынан төртінші ядролық қарудан ерікті түрде бас тарту, Ядролық қаруды таратпау жөніндегі келісім мен Ядролық қаруды сынауға жалпыға бірдей тыйым салу туралы келісімге қосылу – осы шешімдердің бәрі Президент Н.Назарбаевты әлемдік орбитаға шығарып, оның жаппай қарусыздану ісінің бұлжымайтын жақтаушысы ретіндегі беделін нығайтты. БҰҰ Бас Ассамблеясының 29 тамызды Ядролық сынақтарға тыйым салудың халықаралық іс-қимыл күні деп жариялау туралы арнайы қарар қабылдауы тегіннен тегін емес.
Біздің елімізге өзінің құрметті де жауапты миссиясын орындауына жоғары дәрежеде ықпал еткен ЕҚЫҰ-ның Парламенттік Ассамблеясының қызметіне жеке тоқталып өту қажет. ЕҚЫҰ Парламенттік Ассамблеясының бұрынғы президенті Ж.Соарештің айтуынша, Қазақстанның төрағалығы “мейлінше динамикалылығымен” ерекшеленеді. Қазақстанның парламенттік делегациясы ЕҚЫҰ ПА-ның барлық форумдарында, ал олар аз болған жоқ, соның ішінде, Астана мен Алматыда өткен екі өкілетті конференцияларда да үлкен жұмыстар жүргізді, еуроатлантикалық қоғамдастықтың Астанада саммит өткізу туралы Президент бастамасына батыл түрде қолдау көрсетуі соның нәтижесі болып табылады. Бұл форумның жұмысына біздің халқымыздың шынайы достарына айналған Парламенттік Ассамблея Бюросының мүшелері, еуропалық және америкалық заң шығарушылар қатысатын болады.
Күн тәртібінің алуандығы тұрғысынан алғанда алдағы саммит әлемдік саясаттағы өте айрықша оқиға болмақ. Әрине, қазіргі заманның барлық күрделі мәселелері бір сәтте шешім таба қояды деп күтудің де қажеті жоқ. Бірақ ЕҚЫҰ-ға мүше мемлекеттер басшыларының аса күрделі халықаралық жағдайда Ауғанстан мен Қырғызстандағы сияқты проблемаларды шешу үшін өзара іс-қимылдар сұлбасын анықтауға талпынып, созылмалы жанжалдар бойынша жүретін келіссөздер үдерістеріне серпін беру және қаржы-экономикалық проблемаларды талдау үшін араға 11 жыл салып Астанада кездесу өткізуге келісуі – жаһандық ауқымдағы маңызды оқиға.
Басқаша айтқанда, шындықтан алыс пікірталастар емес, еуразиялық қауіпсіздіктің жаңа жүйесін құру туралы нақты әңгімелер күтіледі. ЕҚЫҰ-ға мүше мемлекеттердің арасындағы өз қалыптарына сәйкесті табиғи қарама-қайшылықтарға қарамастан, Қазақстанның төрағалығымен, БҰҰ және өзге де халықаралық ұйымдардың қолдауымен қалай дегенде де олар саммиттің қорытынды құжаты бойынша консенсустық шешім таба алатын болады. Ол ЕҚЫҰ-ның қайта жаңғырғаны туралы, әлемдік саясатта “Астана рухы” атты ұғымның пайда болғаны туралы толық сеніммен айтуға жағдай жасамақшы. Ал бұл жалпыға бірдей мойындалған Көшбасшы Н.Назарбаевтың басшылығындағы біздің жас мемлекетіміздің тарихи табысы емес пе? Әкелік тұрғыдан негізін қалаушысы біздің Көшбасшымыз болып табылатын Астананың ЕҚЫҰ қуатты энергиялық нәр алған және өз әлеуетін нығайтқан қала ретінде халықаралық қатынастардың шежіресіне енетініне еш күмән жоқ. Саммиттің Хельсинки актісінің 35 жылдығына, Жаңа Еуропа үшін Париж хартиясының 20 жылдығына және Екінші дүниежүзілік соғыстың аяқталғанына 65 жыл толуына сәйкес келуінің де терең нышандық мәні бар. Бұл сәттер біздің елордамыздағы форумның тарихи маңызын күшейте түседі. Астана Саммиті Қазақстан тәуелсіздігінің барлық кезеңдерінде біздің халқымыздың ұлы мұраттарға ұмтылысына берік сенген және осынау ізгілікті мақсатта жетістіктерге қол жеткізген Президент Н.Назарбаевтың жеке триумфы.