24 Маусым, 2016

Кәсібилік пен адамгершілік полицейге қажет басты қасиет

500 рет
көрсетілді
12 мин
оқу үшін
_MG_3022Еліміздің ішкі істер органдарына жоғары кәсіби мамандар дайындап келе жатқан іргелі оқу орындарының бірі Ш.Қабылбаев атындағы Қостанай академиясы. 1971 жылы құрылған осы кіші және орта басшылық құрамды даярлайтын облысаралық мектептен академияға айналған оқу орны биыл мерейлі 45 жылдығын атап өтпек. Қостанай академиясының бастығы, полиция полковнигі Мирлан Қызылов тілшімен болған әңгімесінде осы оқу орны жетістіктерімен бірге құқық қорғау саласы мамандарын дайындауды жетілдіре түсу жайындағы пікірлерімен де бөлісті. – Мирлан Ахмедияұлы, құ­қық қорғау органдары үшін жоғары кәсіби мамандар да­йындап жатқан білім ордасы 45 жыл ішінде бірнеше қайта құ­руларды бастан кешіп, колледж, жоғары мектеп, заң инс­титуты болып, одан 2008 жылы Үкімет қаулысымен академия мәртебесін алды. Білім орда­сының еліміз тәуелсіздік алған жылдардан бергі уақыттағы жұмысының өзі бір тарих секілді. Әңгімені осыдан бас­тасақ.              – 45 жылдық тарихы бар оқу орны қандай мәртебеде де ішкі істер органдары үшін сапалы мамандар дайындайды. 1993 жылдан бастап оның мәртебесі де жиі өзгерді. Ол еліміздің Тәуелсіздігін алуымен тікелей байланысты. Жас тәуелсіз мемлекет үшін оның мүддесін, азаматтарының құқын қорғайтын құқық қорғау органдары саласына жоғары білімді, кәсіби мамандар да­йындау міндеті тұрды. Оқу орны мәртебесінің өзгеруін құқық қорғау саласының жетілдірілуі, білім ордасының тәуелсіз елмен бірге өсуі деп түсін­геніміз абзал. Ол солай да еді. Мысалы, 90-жылдардың ортасында эко­номикалық қиындықтарға байланысты Ішкі істер министрлігінің құзырынан мамандар дайындауда бұрыннан дәстүрі қалыптасқан оқу орындары шығарылды, бас­қа да өзгерістер болып жатты. Алматы және Қарағанды жоғары мектептері Мемлекеттік тергеу комитетінің құзырына берілді. Біріне тартса, біріне жетпейтін уақытта Ішкі істер министрлігінде еліміздің құқық қорғау органдары үшін жоғары кәсіби мамандар дайындау проблемасы туды. Міне, осы кезде саланы жақсы білетін бұрынғы Ішкі істер министрі – Ішкі істер әскерінің қолбасшысы, генерал-полковник Қайырбек Сүлейменов табандылық танытып, тағы бір жоғары оқу орны керектігі жөніндегі мәселені Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың алдына алып шықты. Қостанай жоғары мектебі осылай құрылған болатын. Сәл кейінірек Үкімет қаулысымен Қостанай заң инс­титуты болып өзгерді. 2004 жылы Қостанай заң институты мәртебесіндегі бұл оқу орны Үкімет қаулысымен Ішкі істер министрлігінен еліміздің Әділет министрлігінің құзырына берілді. Өйткені, қылмыстық-атқару жүйесінде кәсіби мамандар тапшылығы білінді. Айтпақшы, сол жылдары Қостанай заң инс­титуты Орталық Азия аумағында қылмыстық-атқару жүйесіне жоғары білімді кәсіби мамандар даярлайтын бірден бір оқу орны болды. Үкімет қаулысымен 2008 жылы оқу орны Әділет министрлігі Қылмыстық-атқару жүйесі комитетінің академиясына айналды. Академия мәртебесі оқу орны үшін білім беру қызметіндегі табыстардың кепілі болды. Ол профессорлық-оқытушылық құ­рамның өсуіне, еңбектің баға­лануына, беделінің артуына ықпал жасады. Білім ордасының ғылыми-педагогикалық әлеуеті өсті, білім мен ғылым саласында халықаралық әріптестіктер­ге, тәжірибе алмасуға тікелей мүм­­­кіндіктер туды. Сонымен, оқу орны 2012 жылдан бастап Қазақстан Республикасы Ішкі істер министрлігінің Қостанай академиясы деп аталады. Жыл сайын Қостанай академиясын «Құқық қорғау қыз­меті», «Педагогика және психология», «Әлеуметтік жұмыс» мамандықтары бойынша бітірген 300-ден аса түлек еліміздің ішкі істер және қылмыстық-атқару жүйесі департаменттеріне қыз­метке барады. Жалпы, 1995-2015 жылдар арасында бұл оқу орны ішкі істер органдары үшін 7 мыңнан астам маман дайындады. Академияда білім беру қызметі үш институт негізінде жүзеге асырылады. Бірінші, заң институтына күндізгі және сырттай оқытатын екі факультет және 11 кафедра кіреді. Жоғары оқу орнынан кейінгі және қосымша білім беруге «Құқық қорғау қызметі» мамандығы бойынша ғылыми-педагогикалық және бейіндік бағыттағы магис­тратура кіреді. Ол ашылғалы 60-тан аса ішкі істер органдарының қызметкерлері бітірді. Үшінші, біліктілік арттыру және қайта даяр­лау институты. Қазір академия курсанттарының саны мыңнан асып жығылады. – Академия болған соң ха­лықаралық әріптестіктерге, тәжірибе алмасуға тікелей мүм­кіндік туғанын айтып отырсыз. Осыны кеңірек білсек және ол оқу орнына не береді? – Бүгінгі таңда Қостанай академиясы ТМД аясындағы Беларусь, Қырғызстан, Ресей, Тәжікстан, Украина ведомстволық жоғары оқу орындарымен ынтымақтаса жұмыс істейді. Жалпы, Ішкі іс­тер министрлігінің оқу орындарында құқық қорғау органдары қызметкерлерінің қызметтік міндеттерін сапалы орындау, кәсіби білімін шыңдау, іскер­лікке дағдылану мақсатында халықаралық ынтымақтасудың маңызы зор. Томаға тұйықтықта қалмай, үздік тәжірибелерді өзімізге тартудың, жақсыдан үйренудің артықтығы болмайды. 2015 жылы академия Полициялық академияларының халықаралық ассоциациясының құқық мүшесі болды. (INTERPA). Бұл шешім Бірлескен араб әмірліктерінің Абу-Даби қаласында өткен INTERPA 4-ші халықаралық конференциясында қабылданды. Оған әлемнің 54 елінің 58 по­лициялық оқу орындары енеді. Қауымдастықтық ұлттық оқу орындарының осы салада өт­кізілген ғылыми-зерттеулер мен қолдағы бар әдістемелерді, үздік бағдарламаларды алмасуын ұйымдастыруды көздейді. Полиция қызметінің міндеті бар­лық елдерде бірдей, сондықтан олардың үздік тәжірибелер мен жаңалықтарды алмасуы, бір бірінен үйренуі өте маңызды. Мысалы, қай елде қандай үздік техникалар мен технологиялар бар болса, оны біз де алуымыз қажет. ХХІ ғасырда өмір сүріп отырмыз, қолда заманауи құрал, материалдық-техникалық база дұрыс болмаса не істей аламыз? Осы үшін шетелдік оқу орындарымен араласуға мүмкіндігіміз жетіп отыр. Еуразиялық экономикалық одақ шеңберінде жасалған келісімдерге сәйкес 2009 жылдан бастап біздің академияда Тәжікстан мен Қырғызстан рес­публикаларынан жастар келіп оқиды. 2013 жылы Тәжікстаннан келген 8 курсант академияның тұңғыш түлектері атанды. Қазір білім ордасында Тәжікстан мен Қырғызстаннан 30-дан аса азаматтар білім алып жүр. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Назарбаевтың Бес институттық реформасын жүзеге асыру бойынша «100 нақ­ты қадамның» ішіндегі пробация қызметіне байланысты Еуропалық одақтың көмегі­мен академияда оқу орталығын ашу жұмыстары жүргізілуде. Материалдық-техникалық база қуатты болуы тиіс. Бұл әсіресе, құқық қорғау органдарына мамандар даярлайтын біздің академия үшін өте маңызды екенін айтар едім. Ертеңгі полицейлер өмірмен бетбе-бет келгенде бүгінгі қолданыстағы қаруды да, құралдарды да оқу орыны қабырғасында көруі тиіс. Оқу үдерісіне инновациялық технологияларды енгізуде де, курсанттардың шынығуына, спортпен шұғылдануына, тәр­бие жұмыстары үшін де бай материалдық-техникалық база керек. Дегенмен, ұлы ағартушы Ыбырай Алтынсарин атамыздың «Мұғалім – мектептің жүрегі» деген сөзі қандай мәртебесі болса да білім беретін оқу орындарының барлығына ортақ нұсқа дер едім. Қандай оқулық та, қандай үздік бағдарлама да оқытушыны алмастыра алмайды. Біз, алдымен, білікті оқытушыны дайындап алмасақ, білім сапасы көтерілмейді. Жоғары талап қойып, әр оқытушыны ұстаз биі­гіне көтеруіміз қажет. Ол үшін әр оқытушы дәріскер, тәлімгер, тәрбиеші, өз мамандығын жетік білетін адам болуы тиіс. Оқытушы мен ұстаз тұлғасының ара жігін айыру дұрыс шығар. Мен өзімді оқытқан, ғылым­ға тартқан ІІМ Б.Бейсенов атын­дағы Қарағанды академиясы ұс­таздарының көшбасшысы бол­ған, полиция полковнигі, профессор Роза Құлжақаеваның ұстаз­дық ғұмырын біздің саланың оқытушыларына үлгі етер едім. Жарты ғасырлық ғұмырын құқық қорғау саласына арнаған кісі қылмыстық құқық және кримонология бойынша көптеген ғылыми-әдістемелік құралдарын жазды. Шәкірт баулыды, өзі жетекші болып, ғылымның қыр-сырын үйретуден жалыққан емес. Мен 1991 жылы Қарағанды жоғары милиция мектебіне түстім. Алғашқы қазақ тобында оқыдым. Ол кезде біздің сала бо­йынша қазақ тілінде оқулық болмайтын. Оқытушылар алдымызға орыс тіліндегі оқулықтарды тас­тайды, соларды қазақ тіліне аударып оқимыз. Мен аударма дәптерлерімді жинай берген едім, оны кейінірек ұстазым Роза Балбатырқызының ықпалымен оқулық етіп жарыққа шығардым. Ол кісі жастармен жұмыс істеуге ешқашан ерінбейтін. IMG_0601– Қазір қай салаға болсын маман дайындайтын жоғары оқу орындарының сапалы білім берумен қатар ғылыми ­әле­уетінің болуы уақыт талабына айналды. Академия бұл үде­ден қалай шығып отыр? Оқу үдерісіне заманауи технология­лар енгізіле ме? – Әлбетте. Біз қазір білім берудің үш тұғырын басты назарға аламыз. Алдымен теориялық білім беріп, оны тәжірибемен ұштастырамыз және ғылымды дамытуымыз қажет. Сонда ғана білім сапасы жақсарады. Бұл үшін материалдық-техникалық база жақсаруы керек. Ол бізде біртіндеп жүзеге асып келеді. Академияда компьютерлік сыныптар, спорт кешені, мергендік тирі, автоайлақ, оқу-жаттығу алаңы бар. Тәжірибе сабақтар өткізуде Қостанай облыстық ішкі істер және қылмыстық-атқару жүйесі (ҚАЖ) департаментімен тығыз байланыстамыз. Оларға қарасты полигондар, қылмыстық-атқару жүйесі мекемелері сабақ­қа кеңінен пайдаланылады. Оқу үдерісіне инновациялық-педа­гогикалық технологияларды енгізу жұмыстары жүргізілуде. Мұнда негізінен курсанттар тез қабылдайтын және аудиторияның ақпараттануы деңгейі бірден байқалатын іскер ойындар, тренингтер өткізуді, нормативтік-құқықтық актілер туралы баяндауды және сараптауды, оқиғалы тапсырмаларды шешуді, аудио-бейне материалдарды, мультимедиялық бағдарламаларды пайдалануды қамтамасыз ететін оқытудың интерактивтік әдістемесіне маңыз беріледі. Бүгінде академияның ғылы­ми әлеуеті ауқымды деуге негіз бар. Профессорлық-оқытушылар құрамы оқытудың мазмұнын арттыру мақсатында 2015-2017 жылдарға арналған ІІМ ғылыми-зерттеу және тәжірибелік конс­трукторлық жұмыс (ҒЗТКЖ) жос­парына сәйкес ҚР ІІМ ҚАЖ комитетінің, 2015-2017 жыл­дарға арналған ІІМ ҒЗТКЖ жос­парына сәйкес ҚР ІІМ Ұлттық ұланының сұранысымен зерттеу жұмыстарын жүргізіп келеді. Жуырда шетел сарапшыларының қатысуымен пробация қызметі туралы жоба жан-жақты тал­қы­ланды. Қазір академияда 1 ғы­лым докторы, 28 ғылым кандидаттары бар. Оқу үдерісінің 60 пайызы мемлекеттік тілде жүр­гізіледі. Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев елімізді әлемдегі озық 30 елдің қатарынан көрінуді міндет етіп қойды. Қазақстанның қарышты дамуына полицияның білікті мамандарын дайындау ісі де өзіндік үлесін қосады. Қостанай академия­сы сол саптан көрінетін болады. Әңгімелескен Нәзира ЖӘРІМБЕТОВА, «Егемен Қазақстан» ҚОСТАНАЙ
Соңғы жаңалықтар

Терраса тақтасы

Ғылым • Кеше