Елбасымыз Нұрсұлтан Назарбаевтың кешегі күні жариялаған «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» атты бағдарламалық мақаласында белгілеп берген ел дамуының үшінші жаңғыру кезеңіндегі саяси-экономикалық кемелденулерді рухани нәрлендіру, ізгі руханиятқа бағдарлау арқылы қазақстандық жаңа өрлеуді толыққанды етудің соны үлгісін жасап отыр деп білемін. Ұлы ойшыл бабамыз әл-Фарабидің тәлімсіз өркениеттің адамзат үшін қауіптілігін ескерткеніндей, Нұрсұлтан Әбішұлының бұл мақаласы осы тұрғыдан адамзат қоғамының дамуындағы бүкіләлемдік ақыл-ойдың жаңа белесі дер едім.
Өзім мектептегі ұстаздық әлем өкілі болғандықтан, оның орта білім беру саласы үшін мәнінен ой қозғасам деймін. Алдымен «Болашаққа бағдар: рухани жаңғыру» мақаласының бүкіл болмыс-идеяларын мектептің 1-12 сыныптарының білім стандарттарына, оқу бағдарламаларына, оқулықтарына, сандық оқу құралдарына тұтасынан негіз етіп ендіруді ұсынар едім. Мен өз тәжірибемде көзім жеткеніндей, белгілі бір бағдарсыз, яғни идеологиясыз оқу-тәрбие ісі ешуақытта да алға баспайды. Елбасының «Рухани жаңғыру» идеялары бұдан бұрын жарияланған Тәуелсіздік толғауы, Мәңгілік Ел сияқты өркенді бастамалардың заңды жалғасы әрі концептуалдық жиыны ретінде мектеп идеологиясы болатынына сенімдімін. Мемлекет басшысының: «Мақсатқа жету үшін біздің санамыз ісімізден озып жүруі, яғни одан бұрын жаңғырып отыруы тиіс», дегеніндей, бүгінгі жасампаз болмысымыздан озық, оны алға бастайтын идеяларды көріп, ризашылық білдіргім келеді.
«Бәсекелік қабілет – ...материалдық өнім ғана емес, сонымен бірге, білім, қызмет, зияткерлік өнім... Мысалы, компьютерлік сауаттылық, шет тілдерін білу, мәдени ашықтық сияқты факторлар әркімнің алға басуына сөзсіз алғышарттардың санатында. Сол себепті «Цифрлы Қазақстан», «Үш тілді білім беру», «Мәдени және конфессияаралық келісім» сияқты бағдарламалар – ұлтымыздың, яғни барша қазақстандықтардың ХХІ ғасыр талаптарының қамы» дей отырып, Нұрсұлтан Әбішұлы біздің білім берудегі бүгінгі үдерісіміздің даму жалғасы әрі бағдары ретіндегі мақалада «Білімнің салтанат құруы» деп бөлектеп арнайы айдарлап орын берілгені, оны «білімді бәрінен биік қоятын ұлт қана табысқа жетеді», деп тұжырымдауы біздерге, мұғалімдерге, жаңа қуатты серпін береді.
Мақаланың ІІ тарауындағы «Таяу жылдардағы міндеттер» тақырыбында көрсетілген нақты жобаларды жүзеге асыру міндеттерінің аясында ұсынылған «Туған жер» бағдарламасының «Туған жерге туыңды тік» деп қазақ бекер айтпаған деген тамаша мақалмен басталған ұсыныстардың әрбір сөйлемін оқыған сайын жаның рақаттанып, қуанышқа бөленесің.
Осы «Туған жер» бағдарламасы аясында, ауылдарға, білім беру мекемелеріне, түрлі мәдени жаңғыруларға азаматтық бастамашылдық ретінде жекелеген азаматтарды қолдау, қамқорлық, демеушілік көрсету үрдісіне мәртебе беру – азаматтарымызға ой салып, батылдыққа серпін береді деп білемін.
Сондай-ақ, тарихи тұлғалардың галереясын бүгінгі жасампаздық дамуымыздың көш басында көрініп жүрген, ел есінде сақталатын ерен перзенттерін, осы желіде туған аймақ тарихы мен географиясын жүйелі оқу құралдары арқылы жас ұрпаққа ұсыну мүмкіндігі қаралатыны қуантты.
Халқымызда «Үш күндігін ойламаған қыздан, үш жылдығын ойламаған ұлдан» келешегіне жауапкершілікпен қарайтын азамат шықпайтыны туралы мәнді де әділ үкім бар. «Қызым үшін қызартпа, ұлым үшін ұялтпа, Алла» дейтін де тілек ұлтымыздың келешек санасы ежелден қалыптасқан үрдіс екенін айғақтайды. Осынау ұлттық сана ұлт кодына негізделген «Рухани жаңғыру» бағдарламасында жалғасын тауып отыр.
Мақалада көрсетілгендей: «...жас ұрпақ жаңғыру жөніндегі осынау ұсыныстардың маңызын терең түсінеді деп сенемін» деген Елбасының сенімін ақтау мектеп ұстаздары қауымының Отан, Ел, жас ұрпақ алдындағы абыройлы, патриоттық міндеті деп есептеймін.
Аягүл МИРАЗОВА,
Қазақстанның Еңбек Ері
АЛМАТЫ