«Адам құдайды танып, оған қызмет ету үшін жаралған». Қасиетті Құранда баяндалған осы тағылымнан: «Адам туған халқын тану арқылы ұлттың өміріндегі өзінің орнын табу үшін жаратылған», деген ғибратты сауап алуға болар еді. Ал сол орнын тапқандар тамырын тереңнен алатын қабырғалы қазақта аз ба, көп пе?! Әріден қозғасақ, шүкір, баршылық: өзі үшін де, өзі өнген елі үшін де сарқылмас өмір аңсаған Қорқыт, желмаясымен желіп жүріп Алты Алашқа жерұйық іздеген Асан Қайғы, Арқа үшін алысқан, Еділ үшін шабысқан, қол астында бүкіл қазақ табысқан тегеурінді Тәуке, айбынды Абылай, құбыла көшкен байтақтың ордасындай, темір жұмсап оқ атқан қорғасындай Бөгенбай, Қабанбай, Наурызбай мен Қарасай, халқын еміреніп сүйіп өткен, зар заманның өртіне күйіп өткен Әлихан мен Ахмет... Бәрі азаттықты аңсады. «Мәңгілік ел» еді арманы!
Ғасырлар тоғысында сол арман орындалды. Орындалып тұрып ойландырды. Қазақтың қатпар-қатпар тарихы қайта толғатты. Тебіреніп жеткен тәуелсіздік «темір таяқ инедей, темір етік түймедей» болғанша арпалысатын қайшылықтар мен қиындықтарды ала келді. Халықтан қайрат, ұлттан ұлағат, ұлынан қуат күтті. Толғауы тоқсан заманға атажұртының қаны мен жанынан жаралған, айшылық алысты көре алған, жетім ғасырдың жоғалтқанын бүгінінен табатын, ақыл-парасатына көз де, көңіл де қанатын тұлға керек деді. Ықылым заманнан білегіне сүйенген, білегі талғанда тілегіне сүйенген ел жол айрығында тұрды. Күйреген қоғамнан күншуақ кезеңге күйзелмей өту үшін тәуелсіздікті танып-түсініп алу қажет еді. Азаттықты тұғырлы да ғұмырлы ету міндеті өткір тұрды. Ал оған сол кездегі қоғам, ескімен есептесіп, жаңамен есендесіп үлгермеген, өтпелі кезеңнің өткелсіз күндерін аласапыранда өткеріп жатқан жадағай қоғам саяси да, экономикалық тұрғыда да дайын емес еді.
Нұрсұлтан Әбішұлы қазақтың жаңа тарихына осындай сауалы көп, жауабы жоқ аса күрделі тұста енді. «Тәуелсіздік – тарихтың мәңгіге бөліп берген еншісі емес, халықтардың мамыражай өмір сүруіне берілген кепілдік те емес екенін, азаттық алумен іс бітпейтінін, оны сақтап қалу үшін заманға сай амалың болуы керек екенін» айта келді. Арада белгілі уақыт өткенде сол бір қауырт шақты еске ала отырып: «Елдік те ерлік сияқты сын сағатта танылған, бәріне бірдей жаға бермейтін, бірақ өміршең маңызы бар шешімдерді қабылдауға тура келген, тірі қалу стратегиясын күн-түн іздеткен кезең», деп сипаттаған еді.
Шындығын айтайық, бүгінде ескен желдей, аққан селдей өте шыққан, ақиқатында әрқайсысы бір ғасырға теңелген осы сындарлы жылдардың бас кезінде біздер, көзі ашық, көкірегі ояу делінетін талайлар тәуелсіздікті Елбасындай терең әрі жан-жақты сезіне алған жоқпыз. Андыздаған ойлар мен алқынған ұсыныс-талаптар ат үстінде аласұрды. Өртке тиген дауылдай өрекпіген саяси пікірсайыстар бұқаралық және топтық эмоциялық сипатта болды. Дыз етпе, ұшқары тұжырымдар бір-бірін тобықтан қағып түсіріп жатты. Сол айғай-сүрең күндерде құрылған партиялар мен қозғалыстар саяси дәйектелмеген қызуқанды ұрандармен әуестенді. Ұлттық сарындағылар: «Тәуелсіздік алдық. Енді не тұрыс!» деп сауырға қамшы басты. Дәуірдің жоғалтқанын бір күнде, ғасырдың жоғалтқанын бір түнде тап деп, есіктен төрге, ылдидан өрге шапты. Әсіресе, қаусап қалған режімге кектенгендер мен шаңырағы ортасына түскен одақтың жоғын жоқтаушылардың дауысы өктем шықты. Кім елден ерек солақай содырланса, ұлт туралы көбірек дабыл қақса, сол «көсемге» айналды. Өзінен сөзі бұрын «шапшаң көсем» болуға асыққандар көбейді. Қыза келе, өршілдене келе «тәуелсіздіктің авторы» атануға талас басталды. Бүгінде күлкі тудыратын, сол тұста әлдекімдер құлақ қойып, әлдекімдер қол соққан осындай даңғаза қайраткерліктен елдің басы айналды.
Сеңдей соғылысқан сол солқылдақ кезең «Ел туралы жадағай ойлау да, халықтың тағдырымен ойнау да түбі жақсылыққа апармайтынын» қайта-қайта ескерткен, «Алда тұрған сын белестерден білекке – білек, тілекке – тілек қоса білсек қана абыройлы өте алатынымызды» санаға сіңіріп баққан Елбасының ұлт алдындағы, туған елі зарығып жеткен тәуелсіздіктің алдындағы жауапкершілігін күшейте түсті. Сол жауапкершілікпен: «Мен халықтың қаны мен жанынан жаралған перзентпін, сондықтан да қиын кезеңде мойныма түскен ауыр жүкті мойымай көтеруге міндеттімін», деп ширықты. «Өз елімнің жолында басымды бәйгеге тіккен адаммын», деп рухтанды. «Ел болу үшін ұлттық рух, ұлттық қасиет және ұлтқа деген сенім болу керек», деп қалың жұртты дәстүрлі құндылықтарына бастады. «ХХІ ғасыр қазақтың жұлдызы жанатын ғасыры болады», деп өркенді, өрелі шағына құлшындырды.
Нұрсұлтан Әбішұлының қоғамдағы қашаған ойлар сағымдай сапырылған сол қиын-қыстау күндердегі қайраткерлік бейнесі ұлы Абайдың: «Мыңмен жалғыз күрестім кінә қойма», деген толқымалы шағын көз алдыңа әкеледі. Данышпан ақын ұлттың уысынан шығып кеткен саяқ заманды түзей алмаса да, адамның бойындағы мінді мәңгілік күзей алатын тәлімін қалдырды. Қазақтың жаңа мыңжылдықтағы тұлғасы қай жағынан да жоқ заманды ой-өрісі тоқ заманға, етек-жеңі кең ғасырға, өскен, озған дүниемен тең ғасырға айналдырғанша күні аптаға, аптасы айға, айы жылға бергісіз болған шығар. Ол ішкі бей-берекет өрекпулермен, сыртқы астарлы, ай аунатқандай айлалы, сан қырлы саяси сарындармен бір мезгілде арпалысты ғой. Сол жолдағы күрес оған қаншалықты рухани салмақ салды екен?
Алаштың тағы бір тұңғиық ақыны Мағжан: «Сұм дүние абақты ғой саналыға», дейді. Дер кезінде ұғылмаған ақылдың азабын данышпандар ғана сезеді. Рухы елімен, ар-ұжданы туған жерімен бірге болғандығымен дараланады. Атажұртымен дәл солай астасқанда, халықтың көкейіне қанады, керегін табады, жүрекпен тыңдайды, ақылмен шыңдайды.
Нұрсұлтан Әбішұлы: «Қазақ та енді үлкен ұлтқа тән төзім мен сабырлы мінез көрсетуі керек», деп жүріп, «Бүгінгі қазақ қауымына аса қажет нәрсе – өзіміздің намысшылдық дәстүрімізді дамыту», деп ширықтыра жүріп, «Мемлекетіміздің діңгегі – қазақ халқы. Ел де, жер де қазақтікі. Ел болудың ұяты да біздің жұрттың мойнында», деп кемелдендіре жүріп, «Елімізге бойына ата-бабамыздың ел мен жерге деген сүйіспеншілік қасиеті дарыған, егеменді елімізге аянбай қызмет ететін, ой-өрісі кең, алғыр да жүректі, сауатты да салауатты азаматтар қажет», деп талпындыра жүріп, бүгінгі толқынды жаңа отаншылдық рухта шыңдады, ұлттық дәстүрге құрметпен қарайтын, қазіргі ұшқыр заманды әлемдік биіктен танитын деңгейге көтерді.
Бұл ұлы рухани жеңіс еді. Туған елінің ізгілігін бойына сіңірген, шын мәніндегі ұлт перзентінің тарихи жеңісі болатын.
Біз сондықтан Елбасын таңдадық. Біз сондықтан да әрдайым Тұңғыш Президентімізді қолдаймыз.
* * *
Ресейдегі Ұлттық стратегия институтының халықаралық бағдарламалар жөніндегі директоры Юрий Солозобов: «Назарбаев – соңғы үміттің саясаткері», дейді. Қазақтың сұрапыл зұлматтары аз болмаған ХХ ғасырдағы соңғы үміті – тәуелсіздік еді. Сол нәзік үмітті ақтау парызы маңдайына жазылған Президент ұлт сенімінен шықты. Өзеннің соңы не шөл, не көл дегізген қиын-қыстауда сол тұстағы әбігерлі замандастарының да, қазақтың күні туар сәтті рухымен сезген ата-бабаларының да алғысына бөленді. Ұлтына тарих берген мүмкіндікті тарихи даналықпен мүлт жібермеді. Қиядағыны көрді, қияндағыны таныды, қиюы қашқан кезеңнің қисынын тапты.
Үндінің ғаламға мәшһүр мемлекет қайраткері Джавахарлал Неру қызы Индира Гандиге түрмеде отырып жазған, «Взгляд на всемирную историю» деген атпен дүние жүзіне тарап кеткен хаттарының бірінде: «Алған бетіңнің дұрыстығына өзіңді сендіру үшін айлар керек. Белгілі бір топқа таңдаған бағытының теріс екенін түсіндіру үшін жылдар қажет. Халықты түзу жолға бастау үшін, сеніміне күмәнсіз ие болу үшін ғасырлар да аздық етеді», дейді. Қазақстан қайраткеріне мұндай қастерлі де киелі сенімге қол жеткізу үшін ширек ғасырдан да кем уақыт жеткілікті болды. Ұлт сенімін ұлан-ғайыр жетістіктерімен көркейтті.
2010 жылы тәуелсіздігіміздің 19 жылдығын тойладық. Ғасыр үшін елеусіз, дәуір үшін қас-қағым мерзімнің табыстарын Президент ұлттық мақтанышпен паш етті.
«Тәуелсіздікпен бірге біз елдік дәстүр мен мемлекеттік мәдениетті жаңғырттық.
Төркүл дүниені ат тұяғымен дүбірлеткен даңқты бабалардың «мәңгілік ел» мұратын қайта рухтандырдық.
Алаштың айбыны асып, күн сөнгенше азат болды.
Біз осылайша тарихта есесі кеткен еңсегей елдің еңсесін тіктедік.
Жиырма жылға жетер-жетпес уақытта жүз жылға бергісіз жолды артта қалдырдық.
Біз тәуелсіздігімізбен бірге тілімізді түзеттік, дінімізді өркендеттік, тамырымызды жалғап, салт-дәстүрімізді жаңғырттық.
Ұлттық жаңғыруды жүзеге асырып, жаңа құндылықтар қалыптастырдық, ғасырлар қойнауынан асылдарымызды аршып алдық.
Болмысы бөлек қазақстандық үлгіні қалыптастыру үшін біз өз жолымызбен жүрдік».
Бұл ел ұзақ аңсаған, тәуелсіздік күндері тағатсыз күткен игілік еді. Осылайша алғаш рет ұлттық мемлекеттің негізі қаланды. Қазақстан Республикасында мемлекет құраушы ұлттың тарихи орны айқындалды. Елбасының ерік-жігерімен тарихты тәуелсіздік ұстанымдары тұрғысынан қайта қарау қолға алынып, халықтың көне дәуірлерден бүгінге дейінгі елдік, ерлік дастаны ақиқат тілімен, ұлттық намыспен жазылды. Бағзы дәстүрлі құндылықтар бүгінгі өркениетпен үндесті.
Біз осы ұлттық өрлеу жолын қаладық. «Өз халқын сүйген адам ғана оның тағдыры үшін күйеді», деп елін көкке көтерген, «Халқына жаны шындап ашитын қайраткер орға жығатын емес, өрге шығатын жол іздейді», деп уақытынан оздырған, «Ұлттық сипатқа айналған дәстүріміз бен дүниетанымымызға сырттан келіп түзету жасағысы келгендерге жол бере алмайтынымызды ашық айтамыз», деп атажұртының ар-ожданын қадірлеген тұлғаны, Нұрсұлтан Әбішұлын, қазақтың жаңа зымыран ғасырындағы тұлғасын қолдадық.
* * *
Түркиядағы Ататүрік орталығының директоры Садық Турал: «Қысқа ғана мерзім өткеніне қарамастан, Қазақстан биік белестерді бағындырып үлгерді. Осыған орай мен Қазақстан Президенті Нұрсұлтан Назарбаевты бірнеше тұрғыда Түркияның негізін қалаған Мұстафа Кемал Ататүрікке ұқсатамын. Оны ақылы мен жүрегі үндескен ... ұлы көсем деуге болады», деп жоғары бағалайды.
Осылай ағынан жарылған, ақиқатын айтқан бауырымызға ризашылығымызды білдіреміз. Ататүрік те, Нұрсұлтан Әбішұлы да әлем таныған біртуар тұлғалар. Тек екеуінің заманы мен мүмкіндігі әртүрлі. Ататүрікке кемінде сегіз ғасырлық империялық және мемлекеттік тарихи тәжірибесі бар, еуропалық, оның ішінде, адамзат тұтас қабылдаған грек өркениетін сіңірген, қалалар мәдениеті қалыптасқан ел мұра болып қалды. Түрік халқы өзінің бүкіл өсу, өну тарихында ұлттық тамырынан үзілген жоқ, 1441 жылы Варна маңындағы шайқаста Еуропаның біріккен армиясын талқандаған соң Қырым хандығын, Албанияны, бүкіл Болгарияны, Эгей теңізінің аралдары мен Алжирді, өзге де көптеген елдерді уысында ұстаған Түрік мемлекетінде ұлттық рух күшті болатын. Мұстафа Кемал Батыста «кемализм» деп аталып кеткен қағидаларды ұсынғанда осы айбынды рухты негізге алды.
ХІV ғасырдың соңында аз ғана топпен бөлініп шыққан хандықтан тамырланатын қазақ ұлысы сол тұста Түркияда қалыптасқан мемлекеттік билік пен мемлекеттік өркениет туралы ойлай алған жоқ. Ұзақ жылғы өзара тартыс, сыртқы шапқыншылықтан қажыған ел Ресей патшалығының қоластына өзі барды, үш ғасырдан астам уақыт азаттығынан айрылды. Шартты түрде ғана республика аталған, Кеңес Одағының құрамында болған 70 жылда ұлттық келбетінен айыруға бағытталған идеологиялық қатаң режімнің қысымын бастан өткерді. Экономикалық жағынан да ұтқан жоқ. Кеңес кезінде Қазақстан барлық өндірістік-шаруашылық көрсеткіштері бойынша 20-сыншы орыннан көтеріле алмады. 1992 жылы, тәуелсіздікке екі жыл толар шақта, инфляция шарықтау шегіне жетіп, 3601 пайызды құрады. Баға барлық тауарға төрт есе өсіп, ауыл шаруашылығы өнімін өндіру үш есеге кеміді. Өнеркәсіп толық тоқырауға ұшырады. Сол құлдырау жылдары Ресейдің де, Батыстың да сарапшылары «Қазақстанының күйреуіне көп қалған жоқ», деп даурығысып жатты.
Президент дәл осы 1992 жылы «Қазақстанның егемен мемлекет ретінде қалыптасуы мен дамуының стратагиясын» қабылдады. Онда мына қағидалар таңдалып алынды. Саяси тұрғыдан: бірінші – формальді-құқықтық тәуелсіздіктен нақты тәуелсіздікке ауысу; екінші – мемлекеттілікті нығайту; үшінші – жүйелі және көлемді экономикалық реформалар; төртінші – сыртқы экономикалық әріптестерді таңдаудағы прагматизм және тұтастай прагматикалық сыртқы саясат. Идеологиялық бағытта: ұлтаралық келісім; ішкі ұлттық бірлік; қазақстандық қоғамды жаңғырту мұрат етілді.
Нұрсұлтан Әбішұлы сол күрмеуі қиын жылдардың өзінде әлемдік нарыққа батыл ену туралы кесіп айтқан болатын, «Біз қатаң бәсекеге әзір тұрып, оны өз мүддемізге пайдалана білуіміз керек. Қазақстан көп тарапты халықаралық экономикалық жобаларға белсене қатыса алады, қатысуға тиіс те, өйткені, олар біздің жаһандық экономикаға кірігуімізге жәрдемдеседі әрі сол арқылы біздің қолайлы экономикалық-географиялық жағдайымызға және қолымыздағы ресурстарымызға сүйенеді», деген еді.
Президент 2007 жылы жарық көрген «Қазақстан жолы» еңбегінде аталып өтілген мемлекеттік саяси-идеологиялық, стратегиялық ұстанымдар туралы айта келіп, оның бәрі сонау 1992-93 жылдары болғанын, сол кезде жарияланған бағыттардың әлі күнге өзгермегенін мәлімдейді. «Ал енді осының төрелігін өздеріңіз айтып көріңіздер», деп елдің қазылығына салады.
Төрелігін айтсақ, Қазақстан Нұрсұлтан Әбішұлы даналықпен даралаған ұлттық-мемлекеттік таңдаулар арқылы сан ұлтты елді саңлақ елге айналдырды. Қазақ халқын әлем таныды.
Осы жетістіктердің авторы – Елбасы, қозғаушы күші – әлемдік деңгейдегі көрегендік, энциклопедиялық білім мен қайраткерлік табандылық, ғаламдық ауқымда ойлау қабілеті, ұлтты ардақтау мен оған жан-тәнімен қызмет етудің ұлағатты өнегесі.
Біз осындай ұдайы өрлеу жолын таңдадық. Ғаламдық даму деңгейіне батыл құлаш ұрған және оның барлық алғышарттарын жасай алған жасампаздықты қуаттадық. Бұрын-соңды болып көрмеген, боларына сеніп көрмеген игіліктерге кенелткен ақыл-парасатты қадірледік. ХХІ сұңғыла ғасырды қазақтың алтын ғасыры еткен ұлылықты ардақтадық. Сондықтан да Нұрсұлтан Әбішұлын – сенген елін ырза еткен, төңірегіне мырза еткен тұлғаны таңдадық.
* * *
Ағылшынның әйгілі премьер-министрі Уинстон Черчиль: «Болашақтың империясы – интеллектілік империясы», деген. Интеллектілік дегеніміз – саясат, экономика және руханият салаларында жаңа серпінді идеялар табу қабілеті. Көшбасшылық дегеніміз де осы. Соған орай интеллектілік бәсекеге қабілеттілік жаңа ғасырдың әлемдік ұранына айналған. Италия ғалымы К.Баймонтенің пайымдауынша, бұл қабілет қазіргі аралас-құраласы көбейген заманда ұлттық өркениетті ғаламдық озық өркенді идеялармен байыта білумен өлшенеді. Осы ой зерделене, сараптала келіп, интегрализм және интегратор ұғымдарын қалыптастырды. Интегратордың негізгі мұраты, Аристотель атап көрсеткендей, мемлекетті әйтеуір ұстап тұру емес, оны бақытты өмірдің қайнарына айналдыру. Ресейлік саясаттанушы, ғылым докторы Степан Сулакшин осы интеграторлық қабілетті Нұрсұлтан Әбішұлының іс-қызметі арқылы саралай отырып, Қазақстан Президентін болашаққа үндестірілген саясаттың саңлағы дейді. Ал осы елдің тағы бір сарапшысы, академик Анатолий Спицын Елбасының интегратор ретіндегі қабілетін бір мемлекеттің аясына сыймайтын, әлемдік кеңдіктегі дарындылыққа балайды, оған қазақ қайраткерінің жаһандық жарасымдылық пен еуразиялық идеяларын дәйек етеді. Бұл ауқымды бастамалар, ең алдымен, Қазақстан үшін қажет екендігін, Нұрсұлтан Назарбаев секілді алғыр саясаткер барлық тараптан, алыстан да, жақыннан да, бірінші кезекте, өз еліне тиімді жолдарды іздейтінін, жаһанмен араласа даму арқылы еуропалық деңгейді көздейтінін, бұған оның интеллектілік қабілеті жететінін жан-жақты дәлелдейді.
ХХ ғасырдың басында «хартленд» идеясымен белгілі болған, ағылшын-саксондық геосаясат бағытының негізін қалаған Х.Маккиндер қазақ даласын «Жер жүрегінің ортаазиялық түйіні» деген екен. Осындай географиялық және саяси артықшылыққа ие мемлекеттің басшысы барлық мүмкіндіктер бола тұра әлемге құлаш ұрмай қала алмас еді. Мұнымен бірге, Нұрсұлтан Әбішұлының өзі атап көрсеткендей, «демократия сыртқы және ішкі саясатта ортақ ұстанымдар жасауға шақырып жатқанда», «ешбір ел бүгінде өз ішінде бір саясат, оның сыртында басқа саясат ұстана алмайтын кезде», «экономикада бірыңғай әлемдік экономикалық кеңістікке құлшыныс күшейгенде» «өз шеңберінде шектелген экономикамен тұйыққа тірелесің».
Бұл – ұлттық өркендеу мұраттарын шырқау шыңына жеткізген Президенттің біз әлі түгел түсініп үлгермеген, әлемнің біріге даму мақсатын көксеген озық ойлы өкілдері бізден бұрын жоғары бағалаған жаңа мазмұндағы, тамыры терең идеясы. Батыстың белгілі ғаламтанушысы С.Хантингтон айтқандай, жаһандану түбінде бәрі бір адамзаттық біркелкі өркениет құруға әкелетін болса, Жапонияның Өндіріс университетінің профессоры К.Ито қайта-қайта дәлелдеп жүргеніндей, әлемдік жүйе жеке құндылықтан әмбебап құндылыққа ұмтылып жатса, ғаламға талпынбау заулаған уақыттың, бір сәтке де кеш қалуды кешірмейтін тағатсыз уақыттың, әр күні әлемдік мәнге ие ғылыми-техникалық ғаламат жаңалықтарға толы уақыттың алдында күнәға батумен бірдей болар еді.
Қазақстан қазірдің өзінде Нұрсұлтан Әбішұлының төрткүл дүниені түгел қанаттандырып отырған әлемдік үйлесімділік идеялары арқылы интегратор мемлекетке айналды. Орталық Азияда көшбасшы атанды, Еуропамен үзеңгі қағыстыра бастады. Бұл республика Президентінің ғаламда, ондағы алдыңғы қатарлы елдерде оң нәтижесін беріп отырған, дамушы мемлекеттер үшін ауадай қажет ұлттық сәйкестік үрдісін сәтті бастап кеткендігінің айғағы.
Жаңа астана арқылы Нұрсұлтан Әбішұлы қазақ ұлтының бүкіл рухани әлемін жаңғыртты. Халық тарихи биігіне көтерілді. Ұлттық серпіліспен бірге ұлттық сана оянды. «Ұлттың беделін қайтарып алдық», деді Президент. «Жаңа астанамен – жаңа ғасырға!», деп қайраттанды ел.
Астана әлем төріне айналды. Төрткүл дүние осы жерде, қазақтың қара- шаңырағында Елбасының төңірегінде табысты. Астана Саммиті ғаламды барша адамзатқа жағымды жарасымдылықта дамуға шақырды. Өз ішінде сүттей ұйыған халық шартарапты ізгілік шапағатымен шырайландырды.
Нұрсұлтан Әбішұлы елді дәстүрлі рухани және шаруашылық мәдениетінен еуропалық озық өркениетке эволюциялық жолмен, барлық мүмкіндіктерді жасап бере отырып, осылай ұдайы құлшындырмаса, жаһанмен өзара тиімді ашық-жарқын байланыс орнатпаса, шетелдер қайраткерлері «қазақстандық ғажайып» атап кеткен жойқын табыстарға жете алмас едік. Осы «қазақстандық ғажайыптың» авторы, талайларға уақыттан тым оза шапқан асығыс пайымдар болып көрінген идеяларды бүгінгі толағай нәтижелермен қысқа мерзімде дәйектеп үлгерген Президент ұлтты заманға сай рухтандырудың орасан зор стратегиялық мәні бар екенін тереңнен ойлаған еді. Бұл бағыттағы қадамдар бір сәтке де толастамауын да қарастырды. Философ О.Шпенглер айтқандай, ұлттың рухын көтеру белгілі бір уақыт ағымына ғана тиесілі емес, ол – шексіз орындала беретін парыз. Ал ұлттық рух өтіп кеткен тарихтағы ерліктерді күні-түні дәріптеумен асқақтамайды, оған жаңа мазмұн мен мұрат тауып беру қажет.
Біз қазаққа ғаламға олжа салдырған, бүгінгі қиялдағыны күні ертең алдырған жаһандық деңгейдегі қайраткер ұсынып отырған сол мұраттарды қадірледік. Адамзатпен үндесе өркендеу жолын құрметтедік. Әлем «жақсыда жаттық жоқ» деп жағалай құшақ жаятын, барлық жағынан толысқан ұлы ұлтқа айналу мақсатын ардақтадық. Сондықтан да, осындай шыңға бастауға бірден-бір қабілетті тұлға Нұрсұлтан Әбішұлын таңдадық.
* * *
Соңғы жылдары түрлі батыл түйіндерімен белгілі болып жүрген философ әрі саясаттанушы Фрэнсис Фукуяма әлемге Еуропа мен АҚШ үлгі етіп ұсынып отырған демократияға балама іздеумен келеді. Ол экономикалық жағынан табысты бола бастаған жартылай авторитарлы азиялық жүйеге пейіл береді. Ал демократия дегеніміз, Фукуямадан бұрын өмір сүрген әлеуметтанушы Рудольф Итс айтқандай, белгілі бір елге қолайлы саясат. Сол саясатты гректің бағзыдағы ғұламалары халықты және құдайды риза ету жолындағы басқару өнері деген.
Қазақстанда, тәуелсіздік алғанына 20 жыл толған республикада осы өнерді, сыны көп, сыры мол өнерді, мемлекеттің тағдыры тәуелді өнерді Нұрсұлтан Әбішұлындай шебер меңгерген қайраткер жоқ. Керісінше, саясатты қара базарға шығарып жүргендер баршылық.
Асылында қоғамды өзгертемін деушілер сол қоғамды құрайтын халықтың мүддесіне сай өзі де өзгеруі керек. Бүгінгі түрлі ниеттегі «саясатшылар» ұлттың түпкі мұратын емес, бір күндік тұтынушылық қанағатын көбірек күйттейді. Барды қылдай бөліп беру, жоқты қас-қағымда тауып беру. Әлде білместіктен, бәлкім біле тұра, сұрапыл демократия селдетіп қоя берсе дейді.
Саясаттанушы Ю.Солозобов осы әсіре демократтардың елге ұранын «Әрбір отбасыға бір-бір коттеджден және «Мерседестен» немесе бір кеспе сорпадан деген тақырыптағы популистік қиқулар», дейді. Тауып айтқан. Егер біз сол қызба саясатшылардың гөй-гөйімен ұлттық қорды жан басына таратып берсек, әлемді әлсірете жаздаған дағдарыста тұралайтын едік. Олар ұсынғандай, сыпыра сайлаудың соңынан кетсек, түрлі жолдармен түрлі билікке жеткен, «бас-басына би болған өңкей қиқым» елдің құтын қашырар еді.
Күректі танымайтын адамның ырзығын күрекпен тауып жүрген халықтың жүрегін тануы неғайбыл. Өмір сүрмей жатып өмір туралы ақыл айтуға болмайды. Нұрсұлтан Әбішұлы күрекпен есейді, білекпен шыңдалды, маңдай тердің құнын, қарапайым жұрттың мұраты мен мұңын ұғып ержетті. Оған жағалай елдің қарабайыр өмірі де, тілек-талабы да, қанағаты мен шапағаты да, алыс-жақын арманы да мәлім. Ұлтының рухынан жаралды, ұлт тағылымынан нәрленген ақыл-парасат болып халқына қайта таралды. Сондықтан да, ел әркез Президентті, күшті президенттік билікті таңдады. Ал Президент халықты өркендету жолында әсіре ұраншылықты емес, тарихи сарапталған, қазіргі заман талаптарымен көмкерілген, бүгінгі саясат ертеңгі ұстанымдардан адасып қалмайтын, жарқ етіп жанып, жалп етіп сөнбейтін сара жолды қалады. Батыстың технологиялық және демократиялық үлгілері қазақстандық дәстүрлермен суарылған идеологияны тудырды.
Саяси салмағы айқын, қазақстандық демократияның мазмұны іспетті бұл идеологияны жалаң ұлттық немесе таза батыстық өлшемдермен таразылауға болмайтыны анық. Ал бізде мұның екеуі де әредікте қара танытып жатады. Нұрсұлтан Әбішұлы мұндай бағыттағыларды жиырма жыл бойы сабырмен ақиқатқа шақырып келеді. Алғашқыларға ұлттық мәселелерді шешуде әмбебап тәсіл болмайтынын түсіндіре отырып: «Біз дәстүрлікті ту еткен қоғамнан қазіргі заманғы қоғамға бет бұрдық. Сол себепті, біз үшін әртүрлі мәдениеттердің өзара қақтығысына жол бермей, ұлттық дәстүрлер мен модернизациялық қағидалардың үйлесім табуын қамтамасыз етудің маңызы зор», деп түпқазық бағытты айқындап та берді. Ал Қазақстанның батыстық үлгілерді сол күйінде қабылдай алмайтынын, керісінше, дамыған әлемге қазақстандық мүдде арқылы ену маңызды екенін бүгінде дәлелдеп жатудың қажеті жоқ. Президент өркенді дүниеге кіріге жүріп, ғаламға өзімізді құрметтейтінімізді, мүдделеріміз бен идеалдарымызды қадірлейтінімізді, саяси-экономикалық қатынастарда мұны жете ескеретінімізді ұқтырумен келеді, солай жасалып та отыр.
Отаныңа құрмет – сол отанға жақсылық сыйлаған тұлғаға құрмет. Елді өрге оздырған адамды қадірлеу арқылы өзіңді қадірлейсің, өйткені, ол халықты көркейте жүріп, сол халықтың бір бөлшегі саған да қызмет етеді.
Нұрсұлтан Әбішұлының жүрек жылуын әр қазақстандық сезеді. Кемеңгерлігіне қарапайымдылығы, қиядан шалар қалың ойына орнын тауып айтар әдемі әзілі жарасқан, үлкенге ізеті, кішіге ілтифаты дайын тұлға халқымен баяғыда астасып кеткен.
«Рухқа да, тіріге де бар жанымен беріліп қызмет көрсететін мұндай халық: ер мінезді, ақ көңілді, қолы ашық халық дүние жүзінен табыла қояр ма екен?! – дейді Елбасы.
Туған халқын, ұлан-ғайыр қазақ даласының иесі – қалың елін бүкіл бітім-болмысымен құлай сүйген, сол байтақтың киесіне айналған Нұрсұлтан Әбішұлындай қайраткер де туа бермес.
Елін қайрап асыл еткен, жігерін жасын еткен сол заңғардың қадірін білу – ұлттық парыз.
Біз халық пен Президенттің қауырт та жарқын жылдарда орныққан өзара сенімін қастерледік. Дархан елдің Ұлт Көшбасшысына арналған ерекше құрметін қадірледік. Сондықтан да, мәңгілік елдің дәуірлік тұлғасын – Нұрсұлтан Әбішұлын қолдадық.
Алдан СМАЙЫЛ, Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің депутаты.