Қазақстан осыдан шамалы ғана уақыт бұрын өз Тәуелсіздігінің 25 жылдығын атап өтіп, Орталық Азия өңірінің көшбасшысы ретінде 2017-2018 жылдары БҰҰ Қауіпсіздік Кеңесінің тұрақты емес мүшелігіндегі міндеттерін атқаруға кірісті.
Жақында Қазақстан Президенті Нұрсұлтан Назарбаев мемлекеттік органдардың өкілеттіктерін қайта бөлу туралы хабарлады. Бұл билік тармақтары арасындағы ара-салмақтың әділетті жүйесін қамтамасыз ету мақсатында жасалып отыр.
Қазақстан басшысының ел халқына арнайы Үндеуіне сәйкес, аталған реформа президенттік өкілеттіктердің белгілі бір бөлігін Парламент пен Үкіметке беруді қарастырады. Парламент Үкімет мүшелерін тағайындауға жауап беретін болса, бұл өз кезегінде Министрлер Кабинетінің депутаттар алдындағы жауапкершілігін күшейте түседі. Сондай-ақ, реформа Парламент тарапынан Үкіметке сенімсіздік білдіру ресімін оңайлата түсуді көздейді. Осылайша, биліктің заң шығарушы тармағының атқарушы органдарды бақылауын күшейту қамтамасыз етіледі.
Әлеуметтік-экономикалық мәселелер, мемлекеттік бағдарламаларды бекіту Президенттен Үкіметке және атқарушы биліктің жергілікті органдарына берілетін болады. Бұл оларға аталған салаларда қосымша өкілеттіктер береді. Бұдан бөлек, Үкімет өзінің құрамына енетін орталық атқарушы органдарды құруға және таратуға өкілетті болады.
Бұл өзгерістер Конституцияға өзгерістер енгізуді талап етеді және Нұрсұлтан Назарбаевтың түсіндіруінше, заң шығарушы биліктің рөлін күшейтіп, атқарушы билік қызметінің тиімділігі мен нәтижелілігін арттыруға бағытталады. Яғни, Үкіметтің халық алдындағы жауапкершілігі мен есептілігі жоғарылайды. Дей тұрғанмен, Қазақстанның кем дегенде жақын болашақта Латын Америкасы елдеріндегі сияқты басқарудың президенттік-парламенттік формасының спецификалық түрін құрып отырмағанын атап көрсеткен абзал. Сөйтіп, Қазақстан бүкіл Латын Америкасы елдері секілді президенттік республика болып қалады. Аталған Орталық Азияда Мемлекет басшысының құзырында бұрынғысынша сыртқы саясат, қауіпсіздік және қорғаныс қабілеті секілді шетін стратегиялық шешімдер қабылдау құқы толығымен сақталады. Бұған қоса, Мемлекет басшысы бұрынғысынша билік тармақтарының арасында «жоғарғы төреші» ретінде көрінуін жалғастырады.
Үкімет органдары мен жергілікті сарапшылар Нұрсұлтан Назарбаевтың бастамасы жаһандық көкейкесті сын-қатерлерге, оның ішінде жедел қарқынмен жүріп жатқан жаһандану үдерістері, терроризм қатері, геосаяси тұрақсыздық, жалғасып жатқан экономикалық дағдарыс пен жемқорлықпен күрес бар, прагматикалық жауап болып табылатынын айтып отыр. Сарапшылардың сөздеріне қарағанда, бұл саяси реформа елді әрі қарай дамыту үшін қажетті шаралардың қисынды жалғасы болып табылады. Ал реформаның нәтижесі, әрине, оның табысты жүзеге асырылуына тәуелді болады.
Қазақстан Президентінің аталған маңызды бастамасының Қазақстан-Бразилия қарым-қатынасына тікелей ықпал етпейтіні анық, оның үстіне, билік тармақтарының арасындағы өкілеттіктерді қайта бөлу демократиялық институттар қызметі саяси жүйесінің орнықтылығын қамтамасыз етуде жақсы үлгі болып табылатыны талас тудырмайды.
Бразилия муниципалитеттерінің қауымдастығы