Былтыр облыста өткізілетін өнімдер, атқарылатын жұмыстар мен көрсетілетін қызметтер көлемінде қазақстандық үлес едәуір өсті. Биыл бұл бағытта мүмкіндіктер одан әрі кеңейгелі отыр. Бұған кейбір жаңа заңнамалық актілерге, соның ішінде “Мемлекеттік сатып алу туралы” заңға отандық тауар өндірушілерге жеңілдіктер белгіленуі жөнінде толықтырулар мен өзгертулер енгізілуінің ықпалы тимек. Осы маңызды мәселені талқылауға арналып өткен кеңесте облыс әкімі Серік Ахметов өңірдің төл өнімдері өтімділігін көтерудің стратегиялық мәні барын атады.
Қазіргі уақытқа дейін аймақтың жүйе құраушы кәсіпорындары жергілікті тауар өндірушілермен 474 ниет-хаттама жасады. Бұл 146 млрд. теңгені құрайды деген сөз. Мұнымен бірге оны дамыту үшін 150 млрд. теңгеге жобаланған 482 келісім-шартқа қол қойылған. Өнеркәсіп және кәсіпкерлік басқармасының бастығы Ерболат Каргин ортаға салғандай, мұның сыртында өткен жылы “Жол картасы” бағдарламасын іске асыруда қолданғандай кәсіпорындарға мемлекеттік тапсырыстар беріледі.
Облыста қазақстандық өнімдерді ең көп пайдаланатын өндірістер қатарында “Қазақмыс” корпорациясы мен “Арселор Миттал Теміртау” компаниясы алдыңғылар қатарынан саналады. Алайда әлі де болса жүйе құраушы кәсіпорындардың жергілікті өнімдерге деген сұранымын зерттеу әлсіз, ақпарат мардымсыз. “Қазақмыс” корпорациясы басқармасының төрағасы Эдуард Огай мәселенің осы жағына назар аударта келіп, корпорация бойынша қазақстандық үлес 44 пайыз құрайтындығын, бұл көрсеткішті көтеруге мүмкіндік аз еместігін баян етті.
Ал “Арселор Миттал Теміртау” компаниясының да қазақстандық өнімге ықыласы бөлек. Былтыр мұнда тауар сатып алуға бөлінген 122 млрд. теңгенің 90 млрд.-ы, яғни 73 пайызы отандық құрал-жабдықтарды, материалдарды, тауарды тұтынуға арналды. Дегенмен, кеңесте аталғандай, іздестірілсе резерв көзі жеткілікті, мұнымен шектеліп қалуға болмайды.
Жиында сонымен қатар жүйе құраушы кәсіпорындар жанынан шағын өндірістер ұйымдастыруға назар аудартылды. Бұл Мемлекет басшысының тапсырмасы болып табылады.
Айқын НЕСІПБАЙ, Қарағанды.
ЖЫЛ ЖҰМЫСЫ ҚОРЫТЫНДЫЛАНДЫ
Кеше Бас Прокурор Қайрат Мәмидің төрағалық етуімен 2009 жылдың жұмыс қорытындыларын талқылаған және алдағы кезеңдегі қызмет басымдықтарын айқындаған Бас прокуратураның кеңейтілген алқа мәжілісі болып өтті. Бұл туралы алқа мәжілісінен кейін журналистермен брифинг өткізген Бас прокуратураның ресми өкілі Нұрдәулет Сүйіндіков хабарлап, жаңа жылда жаңа қонысқа көшкен құзырлы органның өткен жылғы жұмыс нәтижелерін айтып берді.
Өткен жылы прокуратура органдары елдегі құқықтық тәртіп пен заңдылықты нығайтуға бағытталған бірқатар жұмыстар атқарды. Бұл тұрғыда Елбасының азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын, қоғам мен мемлекеттің заңды мүдделерін қорғау жөніндегі тапсырмаларына ерекше назар аударылды, деді ол. Құқық тәртібін сақтау органдарының келісімді жұмысын қамтамасыз ету мақсатында Құқық қорғау органдарының үйлестіру кеңесінің қызметі жандандырылып, оның мәжілістерінің қарауына күш құрылымдарынан үйлестірілген іс-әрекетті және бірыңғай ұстанымды талап ететін аса өзекті мәселелер шығарылды. Құқық қорғау органдарының қызметінде бұрын басым болған жазалау бағытынан құқық бұзушылықтардың алдын алу және жолын кесу жағына бет бұрылды.
Прокуратура органдары қызметінің негізгі бағыттары да қайта қаралды. Басты басымдық ретінде құқық қорғау құзыретінің тиімді әрі пәрменді жүзеге асырылуы айқындалды. Осыған орай, прокурорлардың негізгі іс-қимылдары мен қадағалау өкілеттіктері жеке тұлғалардың құқықтары мен бостандықтарын және қоғам мен мемлекеттің мүдделерін қорғау жөніндегі шараларды әрі қарай күшейтуге бағытталды. Қаржы дағдарысы зардаптарын азайтуға бағытталған Ұлттық қордан бөлінген қаражаттың заңды және мақсатты жұмсалу мәселесі прокуратура органдарының тұрақты бақылауында тұр. Өткен жылы ипотекалық несиелерді қайта қаржыландыру, агроөнеркәсіп саласын, шағын және орта бизнесті қолдауға бөлінген қаражатты жұмсау заңдылығына тексерулер жүргізілді. Жалпы, құқық қорғау және уәкілетті органдармен қабылданған алдын алу шаралары Ұлттық қор қаражатының Үкімет белгілеген шарттарға сәйкес игерілуін қамтамасыз етуге мүмкіндік берді. Тұтастай алғанда, өткен жылы прокуратура органдары әлеуметтік-экономикалық салада заңдылықты қадағалау тәртібімен 23 мыңнан астам тексерулер жүргізіп, жарты миллионға жуық азаматтың конституциялық құқықтарын қорғады. Прокурорлық ықпал ету шараларының негізінде 38 мыңнан артық заңсыз құқықтық актілер күшін жойды немесе өзгертілді. 52 мыңнан астам тұлға түрлі жауапкершілікке тартылып, мемлекет пайдасына 55 млрд. теңгеден астам қаржы өндірілді.
Прокуратураның қылмыстық істерді тергеу өкілеттігі де белсенді түрде жүзеге асырылуда. Өткен жылы тергеу топтарына басшылық жасайтын арнайы прокурорлар 121 күрделі және маңызды қылмыстық істі өз өндірісіне алған болатын, оның 58-і бойынша тергеу аяқталып, сотқа жіберілді, 40-ы бойынша айыптау үкімі шығып үлгерді. Сот төрелігін жүзеге асыру кезінде заңдылықты қамтамасыз ету саласында прокурорлар 48 мың қылмыстық, 58 мың азаматтық және 112 мыңнан астам әкімшілік іске қатысты. Прокурорлардың апелляциялық және қадағалау наразылықтары бойынша қылмыстық істер бойынша 1,6 мыңнан астам сот үкімі, азаматтық істер бойынша 1,3 мыңнан астам сот шешімдері және әкімшілік істер бойынша 1,2 мыңға жуық сот қаулылары заңға сәйкес келтірілді. Прокурорлық ықпал ету шаралары бойынша 8,9 млрд-тан астам сомаға 16 мыңға жуық сот актісі орындалса, олардың 4,2 млрд. мемлекет пайдасына өндірілді.
Атап айтқанда, ұйымдастырушылық-штаттық құрылымды оңтайландыру және жетілдіру мақсатында 2009 жылы Бас прокуратураның орталық аппаратында, облыстық және оларға теңестірілген прокуратураларда құрылымдар қайта қарастырылып, жаңадан бекітілді. Прокуратура органдары мен мекемелері қызметкерлерінің жаңа Ар-намыс кодексі бекітіліп, онда прокуратура қызметкерлерінің мінез-құлқына, оның ішінде қызметтік міндеттерін жүзеге асыру, қызметтен тыс және көпшілік алдындағы іс-әрекеттері кезінде қойылатын талаптар айқындалды. Сөйтіп, алқа мәжілісін қорытындылай келе, Бас Прокурор алдағы кезеңдегі жұмыстың басым бағыттарын айқындап, Мемлекет басшысының тапсырмаларын, оның ішінде қоғамдық қауіпсіздік пен әлеуметтік тұрақтылықты қолдауға, азаматтардың құқықтары мен бостандықтарын, қоғам мен мемлекеттің заңды мүдделерін қорғауға бағытталған тапсырмаларын сапалы және уақытылы орындауды талап етті, деді ресми өкіл.
Александр ТАСБОЛАТОВ.
ТАРИФТЕР ТАЛАП ТҰРҒЫСЫНДА РЕТТЕЛУДЕ
Бейсенбі күні Табиғи монополияларды реттеу агенттігінде Премьер-Министр Кәрім Мәсімовтің қатысуымен алқа мәжілісі болып өтті. Онда агенттік басшысы Нұрлан Алдабергенов өткен жылдың қорытындысы туралы баяндама жасап, 2010 жылға арналған агенттіктің негізгі міндеттерін айқындады.
Бүгінгі таңда агенттік табиғи 1016 монополиялар субъектісінің тарифтік және техникалық қызметін реттейді. Ал олар өз кезегінде су құбыры жүйесі, электр энергетикасы, мұнай және газ тасымалы, көлік саласы бойынша 1544 реттеу қызметін атқарады. Сондай ақ 400 субъекті-доминанттар мен 15 мемлекеттік монополия субъектісінің баға қалыптастыру қызметі де агенттік қарауында екені белгілі. Елбасының басымдық бере отырып тапсырған міндеттемелері аясында салада бірқатар жұмыстар атқарылуда. Негізгі баяндамашы Нұрлан Алдабергеновтің айтуынша, табиғи монополияларды реттеу агенттігінің тарифтік саясаты бойынша жұмыстардың дені энергия және ресурсты үнемдеу жөніндегі стратегиялық жоспарды жүзеге асыру барысында жүргізілген. Стратегиялық жоспарда коммуналдық жүйелерді жаңғыртуды қамтамасыз ететін, инвестициялық (орташа және ұзақ мерзімді) тарифпен жұмыс істейтін табиғи монополиялар субъектілерін арттыру басым бағыт болып саналады. 2009 жылы орташа мерзімді тарифтер бойынша қызмет көрсететін субъектілер саны 4 есе өсіпті. Нұрлан Алдабергенов бұл тарифтердің тұрақтылығы мен болжамдылығын қамтамасыз ететіндігін қоса айтып өтті. Бекітілген инвестициялық тарифтерді қаржыландыруға құйылатын қаржы көлемі 196 млрд. теңге. Сонымен қатар агенттік энергия үнемдеу жұмыстары шеңберінде энергия мен судың белгіленген ысырабын төмендету және жоғары норманы алып тастау, тұрмыстық тұтынушылар үшін электр энергиясы және суға қолдану мөлшерін ескере отырып дифференциалды тарифтер енгізуді жүргізсе, ресурстар үнемдеу бойынша жылу және энергия материалдары мен шикізатын шығындаудың нормасы оңтайландырылып, әкімшілік шығындар қысқартылған. Өткен жылы агенттік алдына қойылған мәселелердің бірі реттелуші қызметтерге тарифтердің өзгертілуі 2 пайыздан жоғары болмауы, жиынтық үлесімен инфляцияны белгіленген дәлізден асырмау жөніндегі шаралар болған-тын. Бұл мәселе бойынша агенттіктің тарифтерді өзгерту туралы шешімдері 0,97 пайыз деңгейінде болған.
2008 жылы Елбасының тапсырмасымен электр энергиясына дифференциалды тарифтер енгізілген болатын. Ол 2008-2009 жылдары іс жүзіне асты. Еліміздің барлық аймақтарындағы тұтынушылар электр энергиясын қолданудың түнгі және күндізгі тарифтерімен қамтамасыз етілді. Бір ғана Алматыны алсақ, аймақтық тарифтер қолдану нәтижесінде алматылықтар өткен жылы 564 млн. теңге үнемдеген көрінеді. Аймақтық тарифтердің қоданылуы еліміздің Ресей мен Орталық Азия елдеріне энергиялық тәуелділіктен арылуына септеседі. Энергия үнемдеу жұмыстарының шеңберінде және техникалық ысырапты 1,1-ден 18,4 пайызға төмендетіп бекітуге берілген 620 өтінімді қарау қорытындысы бойынша 240 субъекті өтініші қанағаттандырылған. Ысырапты төмендету нәтижесінде жиынтық тиімділік 2,8 млрд. теңгеге бағаланыпты. Техникалық реттеу қызметін іске асыру бойынша тиімділік 1338 млн. теңгені құрап, тұтынушылар ақы төлеу кезінде 4,1 млн. теңге үнемдеген. Бұл жұмыстар агенттіктің заңның жаңа нормаларын қолдануы есебінен жүзеге асып отыр.
Жылу есептегіш құралдары жоқ тұтынушылардың мүдделерін қорғауға бағытталған маңызды жұмыстардың бірі сыртқы ауа температурасының өзгеруі нәтижесінде жылу энергиясы үшін төлемақыны қайта есептеу болып табылады. Яғни, 2008-2009 жылдарғы жылыту кезеңдері үшін 850 млн. теңгені құрайтын қомақты қаражат тұтынушыларға қайтарылған.
2009 жылы табиғи монополия субъектілері болып табылатын кәсіпорындар тариф бекітуге байланысты агенттікке 857 өтінім берген болатын. Алайда олардың кейбірінің өтінімдері тарифті бұзғандықтары үшін қабылданбаған. Жалпы түскен өтініштің 32 пайызын құраған кері қайтарылған өтінімдер саны – 272. Ал тариф өсуінің негізгі себептері электр стансаларындағы тарифтердің шектеу деңгейіндегі электр энергиясына бағаның өсуі, ұлттық валютаның құнсыздануы салдарынан газ, көмір құнының өсуі, сондай-ақ, табиғи монополия субъектілерінің инвестициялық бағдарламаларды жүзеге асыруы болып отыр. Бүгінгі күні тариф белгілеу бойынша ұсынылған 585 жоба қорытындылары бойынша 101 тариф қолданыстағы күйінде қалдырылса, 20 тариф төмендетілген. 464 тарифтің 41-ін көтеру жөніндегі табиғи монополиялар субъектілерінің өтініштері қанағаттандырылған. 2009 жылы доминант-субъектілер тарифтерді көтеруге байланысты 140 хабарлама ұсынған. Агенттік хабарламалардың 67-сі бойынша ғана баға деңгейін өзгерту жөнінде шешім қабылдаған. Ал бақылау іс-шаралары нәтижесінде заңнаманы бұзған ТМС тарифтерін уақытша өтемдік тарифтер енгізу арқылы төмендеткен. Осылайша тарифтерді төмендетудің жалпы сомасы 250 млн. теңгені құраған.
Алдағы міндеттерге тоқталған агенттік басшысы Нұрлан Алдабергенов кейбір мәселелерді айтып өтті. Оның айтуынша, инфляцияға тарифтердің шекті үлесінің аясында реттеліп көрсетілетін қызметтерге тариф бекіту, тұтыну көлемі бойынша сараланған тарифтер енгізу және техникалық ысыраптарды нормалау бойынша жаңа тәсілдер қолдану, энергия үнемдеуді насихаттаудағы іс-шараларды іске асыру, сондай-ақ реттелетін нарық субъектілерін мемлекеттік реттеудің құқықтық базасын жетілдіру, инвестициялық (орташа және ұзақ мерзімді) тарифтер бойынша жұмыс істейтін ТМС санын арттыру секілді мәселелер бүгінгі таңда өзекті болып отыр.
Алқа мәжілісінің соңында сөз алған Үкімет басшысы Кәрім Мәсімов агенттік атқарған жұмыстарға жақсы баға бере отырып, тарифті жоғарылату мен негізгі ресурстарды жаңалау мүмкіндігі арасындағы тепе-теңдікті сақтауды тапсырды. Тарифтерді қатаң түрде бекітіп, өсуіне жол бермеуді атап көрсеткен Кәрім Мәсімов, тарифтің жоғарылауы саланың тоқтауына, дамымауына әкеп соғатынын ескертті. Барлық жабдықтар, техника жарамсыз болатындықтан, мәселе тек ушығады. Яғни, агенттіке қойылар негізгі міндет — тарифтің өсуі мен ресурсты жаңарту мүмкіндігі арасында тепе-теңдікті орнату. Тариф көрсеткіштеріне сүйене отырып, біз, тіпті, қоғамдық саясатты да жоспарлайтынымыз шындық. Ал тұтынушының көрсетілетін қызметтер үшін жеткілікті қаржысы болуы керек. Олардан жоқ қаржыны талап ету мүмкін емес. Сондықтан, тоқетерін айтсам, агенттіктің негізгі “бас ауыртар мәселесі” – осы тепе-теңдікті табу. Егер біз мемлекеттік реттеуді азайтып, салаларды бәсекелестікке бейім ортаға берсек, рынок өз-өзінен реттеліп, баға төмендейді. Дегенмен, қазіргі дағдарыс жағдайында ең дұрыс бағыт мемлекеттік реттеу болып отыр. Алайда біз енді бәсекелестікке бейім ортаны қайтадан құруға талпынбақпыз деген Үкімет басшысы Кедендік одақ жөнінде, оның ішкі кеден шекараларының барлық периметрлері және жеңілдіктерді реттейтіндігін атап өтті.
“Тариф бағасы өскен күннің өзінде одан түскен қаржының қайда бағытталып жатқандығын мұқият бақылау керек. Қаржыны негізгі қорларды жаңартуға жұмсау бөлек әңгіме, ал егер меншік иесі қалтасына салып алса – бұл басқа нәрсе. Сондықтан бұл жерде қатал болу керек. Сіздер, мемлекеттің “жұдырығысыздар”, яғни сендер арқылы Үкімет бұл мәселелерді реттейді”, — деп қорытындылады өз сөзін Кәрім Мәсімов.
Венера ТҮГЕЛБАЙ.
МҮГЕДЕКТЕР МӘСЕЛЕСІ КЕҢІНЕН ТАЛҚЫЛАНБАҚ
Таяуда екі арадағы өзара әріптестік пен қызметтестік туралы келісім шеңберінде “Нұр Отан” ХДП Төрағасының бірінші орынбасары Нұрлан Нығматулин мен “Қазақстан мүгедектері конфедерациясы” республикалық қоғамдық бірлестігінің президенті Иран Омарбековтің кездесуі болып өтті.
Кездесуде ағымдағы жылы жүзеге асырылуға тиіс бірлескен іс-шаралардың шешуші тақырыптары сөз болды. Әңгіме барысында “Нұр Отан” ХДП Төрағасының бірінші орынбасары Н.Нығматулин қоғамдық бірлестіктің қызметіне шынайы мүдделестік білдірді.
И.Омарбеков қазіргі кезде тоқтап тұрған мини-зауыттың проблемасы туралы баяндады. Оның айтуынша, мүгедектер ұйымдары шығарған отандық тауарлар сатылу барысында басым құқықтарға ие болады деп атап көрсетілген Үкімет қаулысына қарамастан, мүгедектерге арналған кресло-арбалар тендерлерде кедергілерге ұшырап жүр.
Н.Нығмаутлин қозғалыс құралдарына аса зәру мүгедектер санын сұрай келіп, күзде — Мүгедектер күні қарсаңында қолдауға зәру адамдарға кресло-арбалар тапсыра отырып, республикалық акция өткізу жөнінде ұсыныс білдірді.
Сонымен бірге, республикалық қоғамдық бірлестіктің проблемалы мәселелері “Нұр Отан” партиясы Төрағасының бірінші орынбасарының, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрінің және мүгедектер конфедерациясы басшылығының қатысуымен талқыланатын болып шешілді.
“Егемен-ақпарат”.
САЙ БОЛУ ТАЛАПТАРДЫ БҰРМАЛАУ ЕМЕС
Ұлттық заңнаманың жетілдірілмегендігі теңізде сауда-саттықпен еркін жүзуге кедергілер келтіріп отыр. “ҚР теңіз көлігінің қызметіндегі проблемаларды талқылау мәселелері” атты дөңгелек үстелде мамандар осындай мәлімдеме жасады. Аталған шараға Мәжіліс депутаттары, мемлекеттік органдар қызметкерлері, дипломатиялық корпус өкілдері және халықаралық сарапшылар қатысты.
Аталған дөңгелек үстел теңізде жүзудің аспектілерін, қазіргі заманғы теңіз көлігі мен заңнаманы жетілдіру және оны халықаралық талаптарға сай ету мәселелерін қамтыды. Қазіргі кезде теңіз тасымалы саласында “Казмортрансфлот” НМСК” АҚ қызмет көрсетіп келе жатса, оның жалғыз құрылтайшысы “ҚазМұнайГаз” ҰК” АҚ болып табылатындығын айта кету керек. Оның қарамағында 6 танкер бар. Ал Әзірбайжанда 45 танкер болса, Ресейде ол 27-ге жеткен. Алғашқысы тағы 10 танкер салуда, Ресей жағы тағы 3-уін қатарға қосуды көздеп отырған көрінеді. Ал Қазақстан әзірге екі тасымал кемесін салып жатқаны белгілі болды.
“Казмортрансфлот” НМСК” АҚ бас директоры Марат Ормановтың айтуынша, Әзірбайжан үкіметі өздерінің Каспий теңізде жүзу компаниясына 2 миллиард доллар бөлуді көздеп отыр. Ал Иран қазақстандық қара алтынды тасымалдау үшін сыйымдылығы 63 мың тоннаны құрайтын мұнай құю кемелерін салуда. Ресей өз тарапынан кемелердің халықаралық ресейлік тізімі туралы заң қабылдап, осында тіркелген кемелерге салықтық және өзге де жеңілдіктер қарастырған. Мамандардың пайымынша, біртұтас экономикалық кеңістік құрылған кезде еліміз ұтылыста қалуы да ғажап емес. Одан басқа қазақстандық кемелер Баку портына кіргені үшін 14594 АҚШ долларын төлесе, бұл төлем әзірбайжандықтар үшін 6000 АҚШ доллары ғана.
Сондай-ақ кадр жетіспеушілігі де байқала бастаған. Мәселен, кеме капитанын қалыптастыру үшін 12-15 жыл еңбек өтілі қажет болса, электромеханикті даярлауға 5-6 жыл кетеді екен. 2008 жылы әлемдік флотта жоғары деңгейлі кадр жетімсіздігі 80 мың адамға жетсе, тек былтырдың өзінде 30 мың теңізшінің жетіспегені анықталған. Филиппиннің 300 мың азаматы 2009 жылы әр түрлі елдердің жалауларымен жүзетін кемелерде еңбек етіп, өз елдеріне табыс алып келіпті. Мысалы, норвегиялық кемелерде солардың 30 мыңы екі қолға бір жұмыс тапқан. Осы ретте нидерландықтар Қазақстан тарапына мамандар оқытуға және оған қаржы бөлуге де ұсыныс жасапты. Алайда жергілікті мемлекеттік органдар тарапынан ол қажетті деңгейде түсіністік таппаған. Соның салдарынан еліміз қажетті мамандарды даярлауға қол жеткізе алмауда, қазіргі кезде курсанттар тек ресейлік жоғары оқу орындарында білім алуда. Сонымен қатар, “Саудамен теңізде жүзу” туралы Заңның 25-бабына сәйкес кеме экипажы құрамында шетелдік азаматтар болғанымен, олардың кеме капитаны, оның аға көмекшісі, аға механик және радиомаман қызметінде болуларына тыйым салынған. Бұл норма ресейлік заңнамалардан көшіріп алынғандықтан, қазақстандық жағдайға сай келмеген. Соның салдарынан теңіз жобаларындағы жұмыстар тоқтап қалған “Новиков энд Эдвайзерз” заңдық компаниясының бас директоры Игорь Новиков қазақстандық заңнамаларда халықаралық теңіз құқығында қолданылатын “ішкі сулар”, “аумақтық теңіз”, “ашық теңіз” және “континенталдық шельф” терминдерінің Каспийдің ерекшелігіне қарай қалай болса солай қолданылып жүргендігіне назар аударды. БҰҰ 1982 жылғы конвенциясының талаптары Каспий теңізіне жүрмейді, өйткені, мұнда аумақтық теңіз, ашық теңіз және континенталдық шельф деген ұғым атымен жоқ. Сондықтан Каспийдің мәртебесін біржақты айқындау дұрыс қадам болып табылмайды.
Қазақстан теңіздегі әлеуетін өзі дамытуы қажет, деп санайды “Шеврон” БК аймақтық теңіз менеджері, капитан Кжелл Ландин. Оның сөзіне қарағанда, 2020 жылы еліміздегі теңізшілердің жетіспеушілігі 4-5 мың адамды құраса, кемелер саны 500-600 данаға жетеді. Каспий флотындағы танкерлер саны 20-40 данаға жетуі тиіс. Олай болса, білікті де білімді кадрларды даярлауды, қауіпсіз кемелерді құрастыру мен іске қосуды, сондай-ақ порт әкімшілігінің жұмысын қазірден сайлау қажет. Әлемдік теңіз заңнамаларының талаптарына сәйкес өз міндеттемелерін орындауды, қызмет көрсетуді, саланы және кадрлар мәселесін шешуді мұқият қадағалау қажет. Капитан өз сөзінде ел теңіз шаруашылығының ең негізгі элементі болып табылатын теңіз кадрларын оқыту және білім беру деңгейін бағалау мен қадағалауды жүзеге асыру әкімшіліктің жауапты қызметі болып табылатынын ерекше атап өтті. Қазір қазақстандық жалаумен жүзіп жүрген кемелердегі 900 теңізшінің тек 19 пайызы ғана Қазақстан азаматы болса, аға офицерлер жоқтың қасы екен.
Дөңгелек үстелге қатысушылардың барлығы да еліміздің өзіндік теңізде жүзу әлеуетін арттыруда белсенділік танытуы қажеттігін баса атады. Сондықтан бұл саланы дамыту стратегиялық маңызды міндет саналады. Олай болса, теңіз көлігі жұмысын дамытуда заңнаманы жетілдіру, халықаралық талаптарға сай болу және теңіздік білім жүйесін құру сияқты өзекті мәселелерді түбегейлі шешу міндет.
Асқар ТҰРАПБАЙҰЛЫ.
ҚОЛДАНЫСТАҒЫ ЗАҢҒА ӨЗГЕРІСТЕР
үкіметтік емес ұйымдардың тынысын кеңейтуі тиіс
Осыған дейін бірнеше рет өткен Азаматтық форум мінберінен үкіметтік емес ұйымдардың мемлекеттік әлеуметтік тапсырыстар орындауы мәселесінде қолданыстағы заңға өзгерістер енгізу қажеттігі жиі айтылып жүрді. ҮЕҰ-лар Үкіметке: Біз шын мәніндегі әріптес болайық, сіздер бар жұмысты өз міндеттеріңізге ала бермеңіздер, бізге сеніңіздер, қоғам игілігіне қызмет жасау біздің де қолымыздан келеді,– деп жатады. Әрине, өркениетке ұмтылған қоғамда қай шаруаның да тетігі орнына келу үшін соған сәйкес заң қажет.
Мәдениет және ақпарат министрлігі ҮЕҰ-лар тағат таппай күтіп отырған “Мемлекеттік әлеуметтік тапсырыс мәселелері бойынша кейбір заң актілеріне өзгерістер мен толықтырулар енгізу туралы” заң жобасын дайындау жөніндегі жұмыс тобының екінші отырысын өткізді. Оған Парламент Мәжілісінің депутаттары, мүдделі мемлекеттік органдардың өкілдері, үкіметтік емес ұйымдардың көшбасшылары қатысты.
Мәдениет және ақпарат вице-министрі Ғазез Телебаев жиналғандар алдында заң жобасының қажеттілігіне тоқталып, әрбір өзгеріс пен ұсынысқа қатысты жұмыс тобы мүшелерінің пікірлерін ашық айтып отыруын сұрады. Отырысқа қатысушылар осыған дейінгі қолданыстағы заңда мемлекеттік әлеуметтік тапсырыстар тізімін анықтау мен оларды орналастырудың тетіктері анық көрсетілмеуіне байланысты оны айқындай түсетін ұсыныстарын жеткізді. Сонымен бірге, әлеуметтік тапсырысты іске асыру регламентін ресімдеу, жаңа үлгіде мемлекеттік әлеуметтік тапсырысты бақылау және оның орындалуын бағалау, заңмен реттелген қоғамдық қатынастардың аясын кеңейту бойынша өзгерістер қаралды.
Заң жобасына өзгерістердің кейбір тұжырымдық мәніне қатысты Парламент Мәжілісінің депутаты Мұрат Әбенов өз пайымымен бөліссе, оның әріптесі Шавхат Өтемісов ҮЕҰ-лардың ішіне түрлі коммерциялық емес ұйымдармен қатар, мемлекеттік мекемелердің, қорлардың кіруіне байланысты тапсырыс алуда ҮЕҰ-лар кезігетін қиындықтарды болдырмайтын өзгерістер турасындағы ойын жеткізді.
Сондай-ақ, жұмыс тобының кезекті отырысында Асылбек Қожахметов, Марат Бәшімов сынды үкіметтік емес сектордың тынысын кеңейтуге пейілді ҮЕҰ-лар өкілдері де өз ұсыныс-пікірлерін ортаға салды.
Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ.
НАТО ЖӘНЕ ҚАЗАҚСТАН
Бұрнағы күні Брюссельде жұмыс сапарымен жүрген Қазақстан Республикасы Қорғаныс министрінің орынбасары генерал-лейтенант Болат Сембинов бастаған әскери делегация “НАТО және Қазақстан” отырысына қатысты. Онда әріптестік қимылдардың жеке жоспарының екінші циклы қабылданып, мақұлданды.
Аталған құжатта Қазақстан мен Солтүстік Атлантика шарты ұйымы арасындағы өзара іс-қимылдардың кеңеюі, бұдан арғы диалогты тереңдету туралы аспектілер қарастырылған. Жоспар аймақтық және халықаралық қауіпсіздікті күшейтуге, Қарулы Күштерді модернизациялау үдерісін дамытуға, сондай-ақ ғылым саласындағы ынтымақтастық, экология, терроризммен күрес сияқты маңызды бағыттарды қамтыған.
Осы сапар аясында генерал-лейтенант Болат Сембинов НАТО Бас хатшысының орынбасары К. Бисоньеромен, Бас хатшының Орталық Азия және Кавказ жөніндегі арнаулы өкілі Р. Симмонспен, НАТО Әскери комитетінің төрағасы адмирал Ж. Ди Паоломен кездесті.
Альянс өкілдері Қазақстанның аймақтағы тұрақтылық пен қауіпсіздікті қамтамасыз етудегі рөлін, сондай-ақ біздің елдің НАТО-мен ынтымақтастыққа айрықша маңыз бөліп отырғанын атап өтті. Ал біздің әскери делегация кездесуші тарапты биылғы жылы елімізде өткізілуі жоспарланып отырған “KADEX-2010” әскери жабдықтар көрмесі туралы хабардар етті, деп хабарлады Қорғаныс министрлігінің баспасөз қызметі.