Атыраудың 4 тарихи нысаны «Қазақстанның киелі жерлер географиясы» жобасына енді

28 мамыр күні облыс əкімінің орынбасары Ə.Наутиевтің төрағалығымен «Қазақстанның киелі жерлер географиясы» ұлттық жобасын жүзеге асыру бойынша жұмыс тобының бірінші отырысы өтті
Егемен Қазақстан
11.08.2017 490

Жобаны жүзеге асырудағы басты қағидалардың бірі – Қазақстанның киелі нысандарын жүйелеу, материалдар жинау, кең көлемді кешенді зерттеу жүргізу. Жұмыс тобының құрамына өлкетанушылар, тарихшылар, облыстық музей, мұрағат, кітапхана, тарихи-мəдени мұраларды қорғау инспекциясы басшылары енді. Мəжіліс барысында «Қазақстанның киелі жерлер географиясы» жобасының бастапқы тізіміне енген 13 тарихи-мəдени нысан бекітілді. Оның 3-еуі археологиялық жəне сəулет ескерткіштері, 9-ы діни орындар, біреуі тарихи тұлғалар мен саяси оқиғаларға байланысты нысан.

4 нысан Қазақстанның киелі орындарының қатарына енді, олар – Сарайшық қалашығы, Ақмешіт қорымы, Ұшқан ата мавзолейі, Махамбет Өтемісұлының кесенесі.

Ақмешіт қорымы. в, XVIII-XX ғ.

Атырау облысы Жылыой ауданы Ақкиізтоғай ауылынан 28 шақырымда, солтүстік-шығыс бағытында орналасқан. Ағартушы, сəулетші, діни қызметкер Бекет Мырзағұлұлы (1750-1813 ж.ж) дүниеге келіп, өскен жер. 1771-1774 жылдары Бекет жер асты мешітін салып, діни, рухани, емшілік қызмет көрсеткен, балаларды оқытқан. Мұнда əулиенің əкесі Мырзағұл, анасы Жания жəне бауыры жерленген.

Сарайшық қалашығы. XIII-XVI ғ.

Сарайшық қаласы орта ғасырдағы үлкен, гүлденген қала болған. Атырау облысы Махамбет ауданы Сарайшық селосының маңында орналасқан. Мұнда Ноғай Ордасы ханының, кейін алғашқы қазақ хандығының ставкасы болған. Сарайшықта жеті хан жерленген: алтынордалық – Сартақ, Берке, Тоқтақия, Жəнібек (кейбір деректерде – Мөңке Темір), қазақ ханы Қасым, ноғай хандары Измаил мен Ораз.

Ұшқан ата қорымы

Атырау облысы Жылыой ауданы Құлсары қаласынан 50 шақырымда, оңтүстік-шығыс жақ бетінде орналасқан. Қорым атауы əулие Ұшқан атаның сол орында жерленуіне байланысты қойылған. Аңыз бойынша ғалым əрі көріпкел Ұшқан ата туыстарын өлтіргендерге қарсы жорықта қаза тапқан. XVIII ғасырда қалмақтар мен торғауыттар, қазақтар арасындағы қанды қырғында ажал құшты деген де деректер бар. Қорымда 200-ден астам бейіт бар.

Махамбет Өтемісұлының кесенесі (1803-1846 ж.ж).

Атырау облысы Индер ауданы Жарсуат ауылынан 50 км эерде орналасқан. Ақын, батыр. Махамбет Өтемісұлы – ұлт-азаттық көтерілістің қолбасшысы, əскерлеріне жалынды жырларымен рух берген. Кесене республикалық дəрежеде қорғалатын ескерткіштер қатарында.

Бақытгүл БАБАШ,
«Егемен Қазақстан»

СОҢҒЫ ЖАҢАЛЫҚТАР

23.10.2017

Әліпби ауыстыру – рухани дамуға септігін тигізеді

23.10.2017

Тұран-Астана университетінің ректоры: Құтты қадамды құптаймыз

23.10.2017

Батыл қадамдарға бару қажет

23.10.2017

Петропавлда латын қарпіне көшу аясында конференция өтті

23.10.2017

Қаржы жүйесіндегі тарихи шешім

23.10.2017

Онлайндағы жұңғо жұрты

23.10.2017

Италияның екі облысында автономия үшін сайлау өтті

23.10.2017

Шаруалар астықтарын элеваторларға өткізе алмай жатыр

23.10.2017

Алматы облысында қос алыптың ескерткіштері ашылды

23.10.2017

100 жаңа оқулық: келелі жоба шешімін табуда

23.10.2017

Тұрсынбек Кәкішев – қазақтың қара нары

22.10.2017

«Ордабасы» «Астананы» жеңді

22.10.2017

Владимир Путин Қазақстанмен әріптестіктің биік белесін атап өтті

22.10.2017

Словенияда президент сайлауы өтіп жатыр

22.10.2017

Жапонияда бүгін парламент сайлауы

22.10.2017

Ұлттарды ұйыстырған дәстүрлі байқау

22.10.2017

Жақияновпен жекпе-жектен соң Барнетт ауруханаға түсіп қалды

22.10.2017

Қаламгер Зейнолла Сәніктің шығармашылығына арналған конференция өтті

22.10.2017

Студенттерге арналған «Ұлы дала жастары» жобасы іске қосылды

22.10.2017

Қостанайда полицейлер көкпар тартты

ТАҒЫ ЖҮКТЕУ
КОЛУМНИСТЕР

Сұңғат ӘЛІПБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Қаржы жүйесіндегі тарихи шешім

Алпауыт ел Америка Құрама Штат­тары­ның экономикасы қазіргі кезде өз жарасын өзі жалап жазатын көк­жал қасқырға ұқсайды. Ол өзінің осы қасиетінің арқасында жазылмастай сыр­қатқа шалдыққан қазіргі қаржы ка­питализмнің ғұмырын барынша ұзартып келеді. Бүгінгі күні бүкіл әлемге билігін жүргізіп отырған ка­пи­тализмнің басты тірегі бастапқы кезде осы формациялық құрылыс­тың отаны әрі таратушысы болға­нымен соңғы жылдары барынша әлеу­меттене бастаған Еуропа емес, нарық­тық жолға түсіп, жедел байып келе жатқанымен Конфуций қағидасы бойынша мемлекетті әке деп қабыл­дап, бүкіл халық үшін одан әкелік қам­қорлық талап ететін дана Қытай емес, корпоративтік рухты ту етіп көтерген еңбекшіл Жапония мен Оңтүстік-Шығыс Азияның елдері емес, нақ осы АҚШ-тың өзі болып отырғандығын біраз жұрт жақсы біледі.

Анар ТӨЛЕУХАНҚЫЗЫ, «Егемен Қазақстан»

Онлайндағы жұңғо жұрты

Қытай. Жан-жақтан ағылған адамдар мен көлік ағысы толас­тар емес. Бағдаршамның қызыл шамына тоқтаған көлікте отырып, жан-жағыңды бағдарлайсың. Сіз отырған көлікке жапсарласа, бірінен соң бірі жапырлап велосипед мінген жолаушылар сы­наласып тоқтап жатыр. Ал жол жүруге рұқсат берілгенде бей­не құмырс­қалар тəрізді өре жөнелген қос дөңгелекті көлік­ке отыр­ған­дардың шеруін көр­гендейсіз. 

Қарашаш ТОҚСАНБАЙ, «Егемен Қазақстан»

Кімді тұлға тұтамыз?

Баяғының жастарына «Мен өмір­ден өзімді іздеп жүрмін» деп сөйлеу тән болатын... Жақында Америкада оқып жүрген қазақ­стандық жас өреннің пікірін тыңдап көруге тура келді.

Жылқыбай ЖАҒЫПАРҰЛЫ, «Егемен Қазақстан»

Дауыл алдындағы тыныштық болып жүрмесін

Төрткүл дүниені тығырыққа тіреген 2008 жылғы жаһандық қаржы дағдарысы мен 2009 жылғы «ұлы рецессиядан» енді ғана оңала бастаған әлем экономикасы 2016 жылдан бастап баяу да болса тұрақты даму бағытына бет бұрды.

Бақытгүл САЛЫХОВА, педагогика ғылымдарының кандидаты

Шексіз білім

«Білім шексіз бе, әлде білімнің шегі бар ма?» деген сұраққа жа­­уап­ іздеп жүріп, Оксфорд уни­вер­ситетінің профессоры, матема­тик Мар­кус дю Сотойдың «Біз нені біле алмаймыз: білім шегіне сая­хат» («What we cannot know») ат­ты кітабын сатып алдым. Про­фес­сор бұл кітабында нөлден бас­­­тап жетіге дейінгі межені бел­гілейді. Нөлінші межені «Белгілі, бірақ белгісіз» әлде «Белгілі, бірақ бей­мәлім» деген дұрысырақ па?­ Біз біле­тін нәрседен бастап еш­қашан біле алмайтынға, ал одан шек­сіздікке дейінгіні тұспалдайды. Біз нені білмейміз және нені біле ал­маймыз? 

Тағы да оқу

Пікірлер(0)

Пікір қосу