Еске салар болсақ, биыл қауіпсіздік пен тұрақтылықты қамтамасыз ететін негізгі аймақтық құрылымдардың бірі ҰҚШҰ-ның құрылғанына 15 жыл толды. Осы аралықта ҰҚШҰ-ға мүше мемлекеттер – Қазақстан, Армения, Беларусь, Қырғызстан, Ресей және Тәжікстан арасындағы қатынастар осы әскери-саяси бірлестік аясында жан-жақты стратегиялық әріптестік және сенім рухында дамыды. Бұған ұйым қызметі шеңберінде өтетін тұрақты кездесулерден де көз жеткізуге болады.
Қазақстанның ҰҚШҰ-ның мүшесі ретіндегі рөлі аса маңызды. Бұл орайда Мемлекет басшысының Ұжымдық жедел әрекет ету күштерін (ҰЖӘК) құру туралы 2009 жылғы бастамасын да қаперден шығармаған жөн. ҰҚШҰ-ның маңызды күштік құрылымы – ҰЖӘК қауіпсіздікті қамтамасыз ету және терроризмге, діни экстремизмге, есірткі тасымалына қарсы күресті күшейтуге, сондай-ақ төтенше жағдайлардың алдын алу мен жоюға бағытталған. Қазіргі таңда құрылым 25 000 қызметкерден тұрады. Өткен жылы Қазақстан бастамасымен ҰҚШҰ-ның Ұжымдық Әуе күштері құрылды.
Сонымен бірге ынтымақтастықтың барлық салалары бойынша ұйым жұмысының басымдықтары мен даму бағыттарын белгілеген ҰҚШҰ-ның 2025 жылға дейінгі Ұжымдық қауіпсіздік стратегиясының 2016 жылы бекітілуі де маңызды болып саналады. Бұл ретте ҰҚШҰ-ның Ұжымдық қауіпсіздік кеңесінің (ҰҚК) өнімді жұмысы туралы да айта кету керек. Ұйымның Жоғарғы органының 2016 жылдың қазан айында Ереван қаласында өткен сессиясының негізгі нәтижелерінің бірі халықаралық терроризмге қарсы әрекет ету аясындағы ҰҚШҰ-ға мүше мемлекеттердің қосымша шараларының тізілімін қабылдау және ҰҚШҰ форматында лаңкестік деп танылған ұйымдардың бірыңғай тізбесін қалыптастыру туралы ережеге қол қою болды.
Сондай-ақ осы күндері ҰҚШҰ Парламенттік ассамблеясы да тиімді әрекет етеді. Парламенттік ассамблеяның оныншы пленарлық отырысы қазан айында Санкт-Петербургте өтті. Ол мемлекеттік құпиялар, энергетикалық қауіпсіздік, гуманитарлық көмек туралы үлгі заңдарды қарастыруға арналды. Кездесуге қатысушылар Орталық Азиядағы ынтымақтастық пен өңірлік қауіпсіздікті заңнамалық қамтамасыз етуді, Парламенттік ассамблея деңгейіндегі ЕҚЫҰ мен ҰҚШҰ арасындағы қарым-қатынас жайын талқылады.
Уақыт озған сайын мүше елдердің әскери-экономикалық саладағы өзара іс-қимылы да кеңеюде. 2016 жылы мүше мемлекеттердің басшылары 2018 жылға дейінгі әскери-экономикалық ынтымақтастық бағдарламасын мақұлдады және әскери техника мен жабдықтарға қызмет көрсету бойынша сервистік орталықтар желісін енгізуді көздейтін болашақтағы мүмкіндіктерді қарастырды. Бұл тұрғыдан алғанда есірткінің заңсыз айналымына және прекурсорларға қарсы күрес жөніндегі «Арна» халықаралық операциясы, «Заңсыз» заңсыз миграцияға қарсы күрес шарасы, «Прокси» экстремистік және террористік сипаттағы веб-ресурстармен күрес сияқты жыл сайын ұйымдастырылуға тиісті бірлескен операциялар жүргізудің стратегиялық маңызы жоғары болып табылады. Бұл орайда нормативтік-құқықтық базаны кеңейту және тұрақты негізде ұйымдастырудың стратегиялық құжаттарын қабылдау қажеттігі туындайды. Сондықтан 2014 жылы ақпарат саласындағы қылмыстық әрекеттерге қарсы әрекет ету туралы ҰҚШҰ-ға мүше мемлекеттердің өзара әрекеттестігі туралы хаттамасы қабылданды.
ҰҚШҰ қызметінің маңызды бір бөлігі – бейбітшілік пен тұрақтылықты қамтамасыз ету жөніндегі басқа да халықаралық ұйымдармен өзара әрекеттестікті нығайту болып табылады. 2004 жылдан бастап ҰҚШҰ БҰҰ Бас Ассамблеясының бақылаушысы. Сондай-ақ ЕҚЫҰ, ИЫҰ, ШЫҰ сынды халықаралық құрылымдармен ынтымақтастық орнатуы жоғары мәнге ие. Негізінен, бұл ұйым бұрынғы кеңестік елдер арасында әскери қауіп-
сіздік саласындағы ынтымақтастықты нығайтуға септігін тигізуде. Ал Қазақстанның осы ұйымға белсенді қатысуы еліміздің бітімгершілік бастамаларын алға жылжытудың және халықаралық қауіпсіздікті қамтамасыз етудің тағы бір бағыты болып табылады.