06 Қыркүйек, 2012

Тазару

319 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

Тазару

Бейсенбі, 6 қыркүйек 2012 7:25

Еліміздің құқық қорғау жүйесіндежаппай жаңғырту қолға алынып жатыр.Оған қоса сыбайлас жемқорлардыанықтау ісі де жаңаша пысықталуда.Әсіресеқолынан іс келмейтін яғниміндетіне лайықты емес қызметкерлердіқұқық қорғау органдарынан аластатубарысы көпшілікті қуантудаМінеосыжәне өзге де мәселелерге байланыстыбіздің бірқатар сұрақтарымызға Ішкіістер министрінің орынбасары АмантайКҮРЕҢБЕКОВ жауап қайтарған еді.

 

Бейсенбі, 6 қыркүйек 2012 7:25

Еліміздің құқық қорғау жүйесіндежаппай жаңғырту қолға алынып жатыр.Оған қоса сыбайлас жемқорлардыанықтау ісі де жаңаша пысықталуда.Әсіресеқолынан іс келмейтін яғниміндетіне лайықты емес қызметкерлердіқұқық қорғау органдарынан аластатубарысы көпшілікті қуантудаМінеосыжәне өзге де мәселелерге байланыстыбіздің бірқатар сұрақтарымызға Ішкіістер министрінің орынбасары АмантайКҮРЕҢБЕКОВ жауап қайтарған еді.

– Амантай ЖанкеұлыЕлбасының құқыққорғау органдарыныңсоның ішіндеішкі істер органдарының алдынақойған тапсырмаларына сайатқары­л­ған жұмыстарға тоқталып өтсеңіз.

– Президент Н. Назарбаевтың ішкі істер органдарының алдына қойған аза­маттардың құқықтарын адал және тиімді қорғау, олардың тыныштығы мен қауіп­сіздігін қамтамасыз ету жөніндегі тапсырмаларына орай бүгінде бірқатар игі істер атқарылуда. Азаматтық қоғаммен өзара іс-қимыл жасамай адамдардың құқықтарын тиімді қорғау, қоғамдық тәртіп пен қоғам­дық қауіпсіздікті қамтамасыз ету мүмкін емес. Сондықтан қазіргі кезде құқық бұзушылықтардың алдын алудың жалпы мемлекеттік жүйесі құрылып жатыр, оған ішкі істер органдарымен қатар басқа мемлекеттік органдар, қалың жұртшылық жұмылдырылуда.

Бұл мақсатта облыстық, қалалық, ау­дан­дық ішкі істер органдары басшылары­ның, учаскелік полиция инспекторла­ры­ның халықпен кездесулері, дөңгелек үс­телдер және тағы басқа іс-шаралар өткі­зілуде. Бұған полиция қызметін бақылай­тын қоғамдық кеңестердің қосып жатқан үлестерінің де айрықша екенін атап өтке­німіз жөн. Олардың құрылуы ішкі істер органдарының беделін арттыра бастады, азаматтар мен полиция арасындағы түйт­кілдерді анықтауға ықпал етті. Мәселен, кеңес мүшелерінің қылмысты тергеуге дейінгі іс-шараларға қатысуы, қызметкер­лердің заңсыз әрекеттеріне сай азаматтар­дың шағымдарын қарауы, әлеуметтік зерттеулер жүргізуі бірқатар мәселелердің дұрыс шешімін табуына септігін тигізуде.

Сол сияқты, қазіргі күні жасөспірімдер арасындағы қылмыстың белең алуы күр­делі мәселелердің бірі болып отыр. Осы ретте мектептегі учаскелік инспектор­лар­дың қызметінің маңыздылығын атап өтке­німіз жөн. Бұл салада еліміз бойынша 1700-ге жуық қызметкер бар. Егер жергі­лікті атқарушы органдардан қолдау білдір­се, учаскелік инспекторларды әрбір мектепке енгізуді көздеп отырмыз.

Мемлекет басшысы құқық бұзушылық­тың алдын алу тиімділігін арттыруға бас­ты назар аударғаны белгілі. Алайда, бұл мәселені толық шешуде полицияның күші жеткіліксіз. Сондықтан Премьер-Министр К.Мәсімовтің басшылығымен құқық бұ­зу­­­шылықтардың алдын алу жөніндегі комиссия құрылды. Бұл комиссияның құ­рамына қоғам қайраткерлері, депутаттар, үкіметтік емес ұйымдарының өкілдері кірді. Олар құқық бұзушылықтардың алдын алу субъек­тілерінің қызметін үйлес­тіру және бағалау, азаматтардың құқықт­а­рын қалпы­на келтіру бойынша шаралар қабылдау, қылмыстарды жасауға ықпал ететін себептер мен жағдайларды анықтау және жою бағытында жұмыс істейді. Осы орайда біз үшін маңызды бірқатар заң­на­малық акті­лер­дің қабылданғандығын баса айтқым келеді. ­

– Мемлекет басшысының 2012 жыл­­дың 8 сәуіріндегі «ҚазақстанРеспубликасы құқық қорғау органдарының қыз­меткерлерін кезектентыс аттестаттаудан өткізу туралы» Жарлығына сәйкес ПрезидентӘкімшілігінің Басшысы: «Құ­қық қорғау органдары сыбайласжемқорлыққа бейім. 2011 жылы сыбайлас жемқорлық құқықбұзушылық бәрі­нен де ішкі істер органдарында жиі тір­келгенІІБқызметкерлеріне қатыс­ты сыбайлас жемқорлық баптары бо­йын­ша246 қылмыстық іс қозғалғанмұ­ның өзі бүкіл мемлекеттікқұрылымдар ішін­дегі ең нашар нәтиже болып табылады» деді.Неліктен сақшылар атына сай міндеттерін адал орындаудың орнынакерісінше адал азаматтардың құқын аяққа таптапзаң бұзады?

– Иә, бұл біздің салада өте өзекті мәселе ретінде күн тәртібінде тұрғаны рас. Еттен сүйекке өтіп кеткен сыбайлас жем­қорлық деген кеселден арылу оңай емес. Алайда біз де қол қусырып отырғанымыз жоқ, тиісінше шараларды атқарудамыз. Мемлекет басшысының Қауіпсіздік Кеңе­сі­нің 2006 жылғы 1 маусымдағы отырысында берген тапсырмаларын орындау үшін Ішкі істер министрлігі ішкі істер ор­гандарының бөліністерінде сыбайлас жем­қорлыққа қарсы күресті күшейту, тәртіп пен заңдылықты нығайту бойынша ұйым­дастырушылық және практикалық шаралар кешенін жүзеге асыруда. Сыбайлас жемқорлыққа қарсы заңнаманы орындау басым бағыттардың бірі болып табылады және министрлік басшылығының ұдайы бақылауында тұр.

2011-2013 жылдарға арналған ішкі істер органдарындағы сыбайлас жемқор­лық­қа қарсы күрестің ведомстволық бағда­р­ламасына сәйкес кадр аппараты өзіндік қауіпсіздік қызметтерімен бірлесіп, бар­лық қызметтер мен бөліністердің жұмыс­та­рына кенеттен тексерістер өткізді. Бұл шара барысында 2897 заң бұзушылық анық­талды. Сөйтіп, есеп беру кезеңінде тәртіп пен заңдылықтарды бұзғаны үшін ішкі істер органдарынан теріс себептермен 367 қызметкер, оның ішінде сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылық жасағаны үшін 39 қызметкер жұмыстан шығарылды.

Жыл басынан бастап ІІМ Тәртіптік комиссиясының 12 отырысы өтті, оның шешімі бойынша ІІО-ның 33 қызметкері тәртіптік жазаларға тартылды, оның ішін­де: 4-еуі ІІО-дан шығарылды, 13-і лауа­зым­дарынан босатылды, ал 9 қызметкерге қызметіне толық сәйкес еместігі туралы ескерту, 1 қызметкерге сөгіс жарияланды.

Жалпы, ағымдағы жылдың 7 айы ішінде полиция қызметкерлері 115 сыбайлас жемқорлық құқық бұзушылығын жаса­ған. Ішкі істер министрлігі ең ірі құқық қорғау ведомствосы болып табылады. Мұн­да 70 мыңнан астам қызметкердің бар екенін ескерсек, сыбайлас жемқорлық қылмыстарын қызметкерлердің жалпы санына шаққанда, мың қызметкерге 2 сыбайлас жемқорлық келеді екен. Бұл басқа мемлекеттік органдармен салыстырғанда анағұрлым аз. Дегенмен, бұған біз тоқме­йіл­сіп, «табанымызға кірген тікенге» са­мар­қау қарай алмаймыз.

– Жоғары аттестаттау комиссиясынанПрезидент Әкімшілігі Құқыққор­ғау органдары жүйесі бөлімінің мәліметі бойыншаІІМ-нің 26лауазымды тұлға­сы өте алмағанОсы уақытқа дейін жо­ғары қызметтекелген лауазымды тұл­ға­лар кенеттен кезектен тыс сынақ ке­зінде негеөте алмай қалдыБұрын олар­дың қызметіне сай еместігінебас­шы­лық көз жұма қараған ба?

– Иә, өкінішке қарай, Президент жа­нын­дағы Жоғары аттестаттау комиссиясынан 26 басшы өте алмады. Комиссия алдына бармас бұрын басшылардың ел заңна­масын білуін, логикалық ойлау қабілетін, психологиялық тұрақтылығын анықтау мақ­сатында тест қабылданды, сонымен қатар дене шынықтыру, ату дайындығы анықталды. Содан кейін олардың нәти­же­лері бойынша комиссия мүшелері алқалы түрде шешім шығарды. Егер аттестаттау болмағанда қызметіне сәйкес еместер әлі күнге дейін қызметтерін жалғастыра берер ме еді. Сондықтан жоғарыдан бастау алатын кадрларды тазарту ісі ІІО үшін қашанда ауадай қажет деп ойлаймын.

Кезектен тыс аттестаттаудың бірінші кезеңін Президент жанындағы Жоғары аттестаттау комиссиясы өткізді. Комиссияға ІІМ жүйесінің 156 басшысы, оның ішінде ішкі істер министрінің орынбасарлары, орталық аппарат комитеттерінің төраға­ла­ры, орынбасарлары, облыстардың ішкі істер, қылмыстық-атқару жүйесі департа­мент­терінің бастықтары, олардың орынбасарлары қатысты. Комиссия шешімі бо­йынша 26 басшы өте алмады, орталық аппараттың 1 бастығы, ІІД-нің 1 бастығы, қылмыстық жұмыстан 11 шығарылды.

– Жасалған қылмыс неліктен жасырыладыЖәне олардың басымкөпші­лігі қандай себепке байланысты ашылмай қалады?

– Бүгінгі күні ішкі істер органдарының қызметінде есепке алу-тіркеу тәртібін сақ­тау мәселесі басым бағыттардың бірі болып табылады. Азаматтардың полиция қызметкерлеріне деген сенімін арттыру­дың бірден-бір жолы – ол қылмыс туралы арыздар мен хабарламаларды тіркеу және есепке алу, жасалған қылмыстарды жылдам қарап, оларды жедел әрі толық ашу. Бұрындары полицияның жұмысы екі негізгі көрсеткіш бойынша бағаланатын, яғни қылмыс деңгейін төмендетуге және қылмысты ашу пайызын арттыруға баса назар аударылатын. Көрсеткіштердің санын көбейтуге ұмтылу нәтижесінде бар­лық жерлерде жасалатын қылмыстарды тіркеуден жасыру істері орын алды, аза­мат­тардың құқықтары мен заңды мүд­делері бұзылды және қылмыс жай-күйінің статистикалық көрсеткіштері бұрмалана бастады. Атап айтсақ, есепке алу-тіркеу тәртібін бұзғаны үшін ішкі істер органдары мен бөліністерінің 185 басшысы жазаланды. Азаматтардың қылмыстар туралы хабарламаларын жасыру дерегі бойынша қызметкерлерге қатысты 12 қылмыстық іс қозғалып, бір қызметкер бас бостанды­ғынан айырылды.

– Қазақстанның ішкі істер органы қызметінде Ресейдегі немесеГрузия­да­ғы аттестаттау тәжірибесінің қолданы­луы мүмкін бе?

– Шетелдің озық әрі біз үшін тиімді жағы бар тәжірибесі бар болса, оны пай­даланғанның артықтығы жоқ деп ойлаймын. Өйткені, шетелдерде аттестаттау мә­селесіне айрықша мән беріледі. Осындай кең ауқымды науқанға дайындық бары­сын­да шетел тәжірибесі, атап айтқанда, ТМД-ның және АҚШ, Англия, Франция, Норвегия, Ұлыбритания, Шотландия, Поль­­ша, Швеция секілді елдері құқық қорғау жүйесіне реформалар жүргізу нәти­жесінде полиция қызметінің тиімділігін айтарлықтай арттырғаны белгілі. Еліміздің тарихында құқық қорғау жүйесін дәл бұлайша таразыға салып, сыннан өткізу бұрын-соңды болмағанын ескерсек, бара-бара ішкі істер органдары жұмысының биік деңгейге көтерілетініне сенемін.

– Әңгімеңізге рахмет.

Әңгімелескен  Александр ТАСБОЛАТОВ,

«Егемен Қазақстан».