Оңтүстік Қазақстан облыстық опера және балет театрында тұңғыш рет төл туындымыз қойылды. “Қыз Жібек” операсына келген көрермендердің көңілінде көптеген күдік-күмәннің болғаны рас. Осыған дейінгі бір-екі жылда бұл театр негізінен шетелдік шедеврлердің үзінділерін, еуропалық бірқатар дүниелердің жеңілдетілген нұсқаларын сахналап, арнайы концерттік бағдарламалар ұсынып, алғашқы қадамдарын қаз-қаз басып, жасқана-жасқана жасағандай еді. Енді “Қыз Жібекке” қол артыпты. Шымкенттіктердің арасында дастанды оқығандар жетерлік. Тіпті түрлі-түрлі нұсқалары бойынша пікір таластыратындар да табылар. Киносын көрмегендер жоқтың қасы. Драмалық нұсқалары талай-талай театрларда көрсетіліп келеді. Алматыңыздағы бұрынды-соңды опералық қойылымдары аңыз болып тарап кеткен.
Мінекиіңіз, осындай жағдайда Оңтүстік Қазақстандағы опера және балет театрының “Қыз Жібегіне” қалың жұртшылықтың қаптай ағылғанын да, күдік-күмәнмен сынай қарағанын да, әртүрлі қабылдағанын да түсінуге болады.
О бастағы “Қыз Жібекке” Ғабит Мүсіреповтің либреттосы негіз етіліп алынғаны, драмалық дүниеге әуелгіде әуен әуездеген Евгений Брусиловскийдің кейіннен опера жасағаны белгілі. Оңтүстіктің опера театрындағы қойылымға “Қыз Жібек” дастанындағы және Брусиловский шығармасындағы желілер негіз етіледі. Бірқатар жаңа редакциялық-либреттолық лептер енгізілген. Жалпы алғанда, оларды сәтті деуге болады. Қосымшалар жамау жамағандай, оғаштанып тұрар ма екен деген күмән бірден сейіліп сала береді. Опералық жүлгелер, оқиғалық шиеленістер, Брусиловскийдің басты-басты арқаулары толық сақталады. Қалмақ ханымен қарым-қатынас, оның пейіл-пиғылы, Сырлыбай дағдарысы, Базарбай қатыгездігінің түпкі себеп-салдары, Жібек махаббатының қасіреті мен Сансызбай желісі – бәрі-бәрі үйлесіп-ақ тұр. Пролог пен эпилогқа үлкен салмақ салынғаны да жарасады. Алайда, Оңтүстіктегі операңыз мүлде басқаша аяқталады. Төлегеннің інісі Сансызбай қалың қазақтың қолын бастап, қалмақты талқандайды. Қуаныш тойы тойланып, шаттық шашуы шашылып, Жібекке қосылады.
Жібек бейнесін Айжан Мазкенова мен Айгүл Азатованың әрқайсысы өз тұрғыларынан өзгеше тұлғалай білді. Ең бастысы, екеуінде де табиғилық басым. Бекежанды бейнелеген Марат Оразметовтің шеберлігіне, көп ізденіп, тер төккеніне көрермен қауым тәнтілік танытты. Төлеген мен Сансызбайды сомдаған Ерлан Жандарбайдың “қыз мінезділігі” де, ұяң қимылы да, жұмсақтау, жайлы әні де жарасады. Сансызбайдың балаң кезін кейіптеген Зәмира Өкішеваның ән-әуені мен қимыл-қозғалысы онша қабылданбағаны рас. Айтулы актерлер Мұқан Шәкіров пен Еркін Шымырқұлов ойнаған Базарбай мен Сырлыбайдың сырлары тереңнен тамыр тартып, бүкіл қойылымның салмағын арттырып тұрғандай. Шегені шегелей көркемдеп шығарған Қайрат Құлыншақовқа, Дүрияны әсерлі әдіптеген Жадыра Белгібаеваға, би жағын бедерлеген Шымкент балет мектебінің шәкірттеріне ризалана қол соғушылар көп болды.
Операның сахналық нұсқасын жаңғырта редакциялаған және қойған Асқар Алтынбековке, музыкалық жетекші әрі қоюшы дирижер Абзал Мұхитдиновке, қоюшы суретші Жомарт Дүйсебековке, театр директоры Айман Қарсыбаева мен көркемдік жетекші Жанат Сәкібековаларға жұртшылық тарапынан айтылып жатқан алғыс аз емес.
Мархабат БАЙҒҰТ, Шымкент.