Әлемдік туризм картасында Орталық Азиядағы тартылыс нүктесі әзірге Самарқан мен Бұхара екен. Бұл факторға олардың бай тарихтары себеп. Бұл туралы Алматы қаласында өткен ЮНЕСКО мен Жапонияның «Орталық Азиядағы Жібек жолын қолдау және басқару стратегияларын әзірлеу» тақырыбында аймақтық семинар кезінде белгілі болды.
Іс-шараға Қазақстан, Қырғызстан, Қытай, Жапония, Өзбекстан және Тәжікстанның мәдениет министрлігінің өкілдері қатысуда. Негізгі мақсат – Жібек жолының Дүниежүзілік мұра нысандарын талқылау, ортақ дәліздерін сақтау және басқару стратегияларын қайта пысықтап шығу: үш күнге созылатын халықаралық жиында мына тақырыптар талқыға түсті: Бүкіл әлемдік мұра комитетінің «Жібек жолы және Чаньан-Тянь-Шань дәлізі», «Жібек жолы мұралары дәліздері», Орталық Азиядағы Жібек жолы дәліздеріндегі табиғатты қорғау және басқару жайындағы елдерге шолу жасау.
«Жапония Үкіметі «Жібек жолы: Тянь-Шань дәлізі бағдарларының желісі» тарихи ескерткіштерінің ЮНЕСКО-ның Дүниежүзілік мәдени мұра тізіміне енуіне байланысты шын жүректен құттықтайды», – делінген Жапонияның Қазақстандағы елшілігі таратқан ақпаратта.
Жапония 2011 жылдан бері аталған нысандардың Дүниежүзілік мәдени мұра тізіміне енуі үшін жан-жақты қолдау білдіріп келеді. Бұл шараларға ЮНЕСКО-ның мәдени мұралары нысандарын сақтау жөніндегі Жапон сенімгерлік қоры арқылы шамамен 1 млн АҚШ долларын да бөлген болатын.
Айта кетерлігі, Жібек жолының Тянь-Шань дәлізіндегі 7 бағдары Қазақстан аумағында орналасқан.
Семинарға қатысқан Қытай, Қырғызстан, Тәжікстан, Түрікменстан, Өзбекстан, ЮНЕСКО және ИКОМОС ұйымдарының өкілдері Қытай, Өзбекстан және Тәжікстан елдерінде табысты өткен семинардың жалғасының Жібек жолының бойындағы тарихы терең Алматы қаласында ұйымдастырылғанын жақсылық нышанына балады. Жиынның екінші күні «Тәжірибе алмасу және мәдени ландшафтық туризм» тақырыбымен өткен пленарлы басқосуда Аустралия Батыс университетінің профессоры, Жібек жолы туристік дәлізі картасы жобасының үйлестірушісі Тим Винтер бізге берген сұхбатында соңғы 1 жылдағы қол жеткен жұмыстары туралы айтып берді. Оның пайымдауынша, Ұлы Жібек жолы қашанда тек бір бағытпен өтпеген және оның көптеген баламалары мен алғы нұсқалары болған. Бастапқы кезде асыл тастар саудасына қатысты «Лазурит жолы», «Нефрит жолы» деп аталған. Бұл бағыт Ауғанстанның солтүстігіндегі Бадахшан тауынан лазурит кені және Қашқариядағы Хотан аймағындағы Жаркент өзенінің маңайынан нефрит кені ашылуына орай жолға қойылды. Ұлы Жібек жолының алғашқы нұсқалары мен параллельдері біздің дәуірімізге дейінгі ІІІ-ІІ мыңжылдақтарда басталған.
Жапонияның қаржыландырумен жүзеге асып жатқан жоба нәтижесінде туристердің барған елдеріне қанша уақыт бөлетіні де белгілі болыпты. Мысалы, Қытай, Жапониядан келген туристер Қазақстанға 2-5 сағат аялдап, одан әрі Өзбекстанға өтіп, Самарқан мен Бұхараға тұрақтайды екен. Спикер біздің елге соншалықты аз уақыт бөлуін төмендегідей себептермен түсіндіріп өтті. Біз әлемдік туризм картасында жерімізді-елімізді таныстырған кезде оның тарихына соншалықты көңіл бөле қоймайды екенбіз. Қытай мен Самарқанның арасындағы Түркістанды әлемдік қауымдастық тек мінәжат ететін нүкте деп таниды. Әлем тарихында Түркістан қаласының тарихы 2 мыңжылдықты қамтиды. Алғаш қала атауы Шавғар деген атпен араб жазбаларындағы деректерде кездеседі. Ол – ежелден Орталық Азия мен Тұран даласындағы ең көне қала. XІV ғасырда Қожа Ахмет Ясауи кесенесі салынғаннан кейін Түркі әлемінің діни орталығына айналды. Түркістандағы Ясауи кесенесі атақты Ақсақ Темірдің бұйрығымен салынғаны туралы деректер тек аңыз-әспана күйінде. Сол себепті оған соншалықты деңгейде мән беріле қоймайды екен.
«Түркістан қаласына Қазақстандағы халқы ең көп шоғырланған Оңтүстік Қазақстан облысының орталығы мәртебесін және облысқа Түркістан атауын беру оң шешім болды. Енді Орталық Азия елдері ортақ виза мәселесін шешсе, Түркістан да, оның ар жағындағы Арыстан баб кесенесі де әлем туристерінің назарын өзіне аударады. Арыстан баб кесенесі, Шыңғыс ханның шабуылын жарты жылға тоқтатқан Отырар қалашығының орны Жібек жолы бойындағы туризм картасынан орын алуы тиіс», – дейді Тим Винтер.