Қоғам • 07 Ақпан, 2020

«Халық үніне құлақ асатын мемлекет»

1807 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Ақпарат және қоғамдық даму министрлігінде ұйымдастырылған жиында жұмыс тобының құрамына Парламент Мәжілісінің депутаттары, орталық мемлекеттік органдардың, азаматтық қоғам, ҮЕҰ, медиа және ақпаратқа қол жеткізу саласындағы сараптамалық қауымдастықтың өкілдері қатысты.

«Халық үніне құлақ асатын мемлекет»

Мемлекет басшысы Қасым Жомарт Тоқаев өзінің «Сындарлы қоғамдық диалог – Қазақстанның тұрақтылығы мен өркендеуінің негізі» атты халыққа Жолдауында «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» тұжырымдамасы туралы бастама көтеріп, оның барлық азаматтардың өтініштеріне жедел және тиімді әрекет етуге бағытталуы тиіс екенін атап өткен болатын. Бұл ретте Президент мемлекеттік аппарат қызметіндегі проблемалар көбінесе азаматтар мен жергілікті жерлердегі шенеуніктер арасындағы кері байла­ныс­тың болмауына байланысты екендігіне назар аударған еді.

Отырыста халықпен тікелей және кері байланыс арналарының жұмысындағы проблемалар негізінде әзірленген «Ха­лық үніне құлақ асатын мемлекет» тұжы­рымдамасын іске асыру тәсілдері таныстырылды. Мәселен, қазіргі уақыт­та мемлекеттік органдардың тұрғын­дармен өзара іс-қимылына азаматтардың өтініштерімен жұмыс істеу жүйелілігінің және мемлекеттік органдардың проак­тивтілігінің болмауы әсер етеді.

«Біз осы мәселелерді шешу үшін ха­лық­пен тікелей және кері бай­ланыс ар­наларының жұмысын жүйелі мони­то­рингілеу және талдау, БАҚ, ҮЕҰ және халықтан түскен сауал­дарға жедел ден қою, жоғары орталық­танды­рылмаған жүйеден «төменнен жоға­ры» принципіне көшу, мемлекеттің халықпен электронды форматта өзара іс-қимылы бойынша «бірыңғай терезе» құру, мемлекеттік органдардың ашық отырыстарын онлайн-трансляциялау, ашықтықтың ведомстволық жоспар­ларын әзірлеу және бекіту, мемлекет­тік органдардың ашықтығы мәде­ниетін қалыптастыру, әлеуметтік сауал­дама жүргізу сияқты тәсілдерді ұсына­мыз», деп атап өтті Ақпаратқа қол жеткі­зу саласындағы мемлекеттік саясат департаментінің директоры Бекзат Рақымов. 

Министрліктің өкілдері ұсынған тәсіл­дер жұмыс тобының мүшелері тарапынан қолдау тапты. Сонымен қатар қатысушылар «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» тұжырымдамасына арналған тәсілдерді толықтыру мақ­сатында мынадай ұсыныстар айтты. 

Парламент Мәжілісінің депутаты Серік Сейдуманов бұл тұжырымдама қоғам­ның барлық салаларын қамтуы керек екенін атап көрсетті.

«Халықпен кері байланыс мәсе­лелерін шешу, бұлардың бәрі дұрыс, бірақ жалпы елдегі жағдайға мониторинг жүргізу, проблемалы аймақтарды анық­­тау қажет. Елдің ерекшелігін еске­ре отырып, мемлекеттік басқару жүйе­­сін жетілдіру және мемлекеттік қызмет­­ші­лердің кәсібилігін арттыру талап етіледі», деп атап өтті Серік Сейдуманов.

«Талап» қолданбалы зерттеулер орта­лығы» қоғамдық қорының директоры Рақым Ошақбаев тұжырымдамада жаңа трендті – мемлекеттің респонсивтілігін теріс пайдалануды көрсетуді, сондай-ақ тұжырымдаманы әзірлеу кезінде «Open Government Partnership» әдіснамасын пайдалануды ұсынды.

«Мемлекеттің тұрғындардың пікі­рін елемеуіне адамдардың өздерінің белсенді болмауы әсер етеді. Халықты экономикалық қауымдастықтарға бірі­гуге үйрету қажет. Сондай-ақ (анықтама: Key Performance Indicator – тиімділіктің негізгі көрсеткіші) мемлекеттік орган­дардың халықпен өзара іс-қимылының KPI жүйесін енгізу қажет», деп атап өтті Қазыбек Шайх.

Бұдан бөлек, «Internews Kazakhstan» ұйымының заңгері Ольга Диденко ұйым аталған тұжырымдаманы әзірлеуде мем­лекеттік органдардың медиа саласымен өзара іс-қимылы бөлігінде қолдау көрсетуге дайын екенін айтты.

Халықаралық коммерциялық емес құқық орталығының Орталық Азия­дағы құқықтық ортаны жетілдіру бағдар­ламасының жетекшісі Гүлмира Кужу­кеева тұжырымдаманы іске асыру үшін заңнамаға өзгерістер енгізу қажеттігін атап өтті. Оның айтуынша, «Халық үніне құлақ асатын мемлекет»  қызметтің ашық­тығына негізделген, бірінші кезекте Әкім­шілік құқық бұзушылық туралы ко­дек­ске және «Ақпаратқа қол жеткізу ту­ра­лы» заңға тиісті өзгерістер енгізу қажет.

Жұмыс тобының мүшелері тұжы­рым­дамада қоғамдық кеңестер мен жергі­лікті өзін өзі басқару органдарының (мәс­­ли­хаттардың) рөлін көрсету қажет­тігін көлденең тартты.

Отырыс қорытындысы бойынша қаты­сушылар жұмыс тобының отырыс­тарын тұрақты түрде өткізу туралы ше­шім қабылдады.

Айта кету керек,  «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» – бұл барынша ашық және есепті мемлекетті қалыптастыру. Сондықтан тұжырымдаманы әзірлеу барысында, бірінші кезекте, халықтың пікірі барынша ескерілуі тиіс.

 

Ғабит ЖӘДІГЕР