– Әдебиетке келу жолын өлеңмен бастаған көрінесіз. Өлең өлкесінен қарасөзге ауысуыңыздың себебі не деп ойлайсыз?
– Өлеңнің жүректегі бір-екі ауыз қоры таусылғанша желігінің басылуы қиын екен. Аудандық газетке басыла бастағанда не әкем, не шешем «мына жазған өлең жазып, елдің назарына түсіп жүр-ау» деп зер салып қараған емес. Қағазға өне бойы шұқшиып отыратынымды жақтырмаған шешем бірде: «Әлін білмеген әлек» деп қойып қалғанда жүрекке салмақ түсіретін ауыр сөз екенін түсіндім, «арбаға таңылып сабалса да, арсалаңдап арсыздыққа басқаннан» сау емес шығармын, сірәда. Үздіксіз жолдаған жазған-сызғаныңның аудандық газеттен басқа еш жерге жарамаса да, соның өзі адамға әжептәуір дем беретінін жете ойлаған жоқ шығармын. «Лениншіл жаста» жұмыс істеп жүрген Жұмекен Нәжімеденовтің тілдей бір жолақ қағазға жазған жауап хатында: «сізде қабілет бар, бірақ әлі көп іздене түсу керек» деген сөзі қолтығымнан дем бүркіп, біраз уақыт желпінткенге жарап еді.
Жайлаудан қыстауға қарай қой айдап бара жатып жол-жөнекей кезіккен үйге әкем екеуміз шай ішу үшін бұрылғанбыз. Шаңырақ иесі әкемді тани ма, емен-жарқын амандасқан соң маған ұзақтау үңіліп барып: «Сен өлең жазатын бала емессің бе?» деді. «Иә», деп жауап қатқаныма: «Соңғы кезде көрінбей бара жатсың ба, қалай өзі?» дегеніне: «Көрінбейсің газет пен журналдардан» бетер әсерленгенім сонша, толқынысымды баса алмай дағдарып қалдым. Сонда «Мұның әлі келмей қалған сыңайлы ғой», деді әкем күтпеген жерден. Осы сөз ойыма түссе бітті әке балаға сыншы дегеннің растығынан бұрын рухани нәзіктікпен төрелік жасағанына әлі күнге дейін таңмын. Шынында да ішкі жан дүниенің құлшыныс екпінінің құйылысы азайып, солғын тартып бара жатқанын өзім де сезетінмін.
Өлеңді тастап, прозаға ауысудың жанталасында өзімшіл кембағалдау сезім қабаттасты. «Өлеңді тастаған адамның прозада несі бар екен деп күлетін болды-ау» деп қуыстанудың өзі балаңдық шығар. Сөйтсе де сенің өлеңіңнің құны аспандап, жырсүйер қауымның жүрегін тербеп тұрмаған соң намыстанудың өзі жосықсыз екен ғой.
– Көп жылдарды араға салып барып «Қызыл қарды» қайта жазған екенсіз, естуімізше. Динамикасы жақсы, бірақ ә дегеннен «жолы болмаған» бұл шығармаға оралудың қажеті бар ма еді?
– Дос әрі бауыр Рафат деген әдебиетшінің Мақсұт деген бірге оқыған жігіті күндердің бір күні хабарласып: «Жұмеке, «Қызыл қарды» неге ұлғайтпайсыз? Рафат толық көріну керек қой деп ойлаймын», деп базынаға ұқсас ұсынысын айтып қалды. Отыз жасынан машина мінген Рафат өмірге икемді көрінетін. Алдымызға мыңғыртып мал айдасақ та, бізде көлік деген атымен болған жоқ. Ескілікті салт бойынша өмір сүрген әкем бәрімізді ашса алақанында, жұмса жұмырығында ұстайтын. Қыстау мен жайлаудағы малының жұмысына Рафат апаратын, арақашықтығы екі жүз, үш жүз шақырымнан кем емес. Жазуыма да шарапаты көп тиіп, кемшіліктерді көзімді бақырайтып қойып бүкпесіз айтып салатын. Бірақ «Қызыл қарда» өзінің прототип екенін білсе де, ол турасында бірауыз тіс жарып, тіл қатқан емес.
Оның өмірдегі орны аса қымбат көрінді ме, курстас досының қолқасы себепкер болды ма, әйтеуір қолыма қалам алғызған еді. Оны ешкімге айтпай-ақ қояйын, өмір барысы көрсетер деп іштей ұйғарым жасағанмын. Бірде Нұр-Сұлтан қаласында Дархан Қыдырәліге жолығып, айналысып жүрген шаруамды айттым да, соның жарық көруіне реті келсе, баспа басшыларымен сөйлесіп беруін өтіндім. «70 жасқа толуыңыздың құрметіне мен шығарып берейін», деген еді сол кезде. Қазір басылып баспадан шығып жатқан көрінеді. Енді 16 қазан күні Алматы қаласында «Қызыл қардың» кішігірім тұсаукесерін өткізбекші. Бастысы, ең алғашқы қолтаңбам «Қызыл қар» біраз жапа шегіп барып енді жетпіске келгенде романға айналып, кітап болып басылып жатқанының өзім айтып жеткізе алмайтын өмірлік мәні бардай көрінеді.
– Сіздің дәуірдің белгілі бір деңгейде әділдігі болған да сияқты. Қазір баспадан неше түрлі кітап шығып жатса да бәрібір. Көркемдіктен мүлде ада шығармаларды өткізбей, дүбәра дүниелерге тосқауыл қоятын тағы ешкім жоқ. Ал сіздің уақытта әр көркем шығарма екшеліп, сараланатын.
– Өз басым қазылық ету деген нәрседен қатты қорқамын. Қазылық жасау мен үкім шығару дегеннің қауіпті екенін кештеу түсінгеніме өкінетін уақыттарым бар. Өйткені өте сауатты, көп оқитын адамдардың өзі кейде осы үкім шығаруда қателесетінін байқадым. Адамды алалау деген жаман нәрсе, әйтсе де әдебиетке кім көрінген келіп әлденені тындырғандай өзін шалқақ ұстаса, Ғафу Қайырбековше айтқанда: «Кісінің келеді екен жылағысы».
– Сіз жасаған әке образдарында ортақ бір мінез бар: бәрі де еңбексүйгіш, ұстамды, «балам» деп еміренбейтін салқын адамдар. (Әсіресе «Қызыл қар», «Шал мен жылқыда»). Әрине бұл жерден бұрынғы қазақ әкелерінің мінезін көреміз. Алайда осы әке мен баланың ағынан жарылып сөйлесе алмауы, екеуара жақындықты тек үнсіз ұғысуы немесе баланың әке алдында ақтарыла алмауының (мәселен, Райыстың хикаясы) салдары үлкен бір трагедияға ұласпаса да, белгілі бір деңгейде мінез кембағалдығына әкелуі мүмкін бе?
– Бек, мүмкін. 1968-1969 жылғы көрген қысты өмірде менен басқа ешкім көрмеген жұт сияқты қабылдадым. Ал әкем өте қиын қыс екенін білсе де, «көрмегеніміз жоқ қой» деп жан баласына мұңын шақпайтын. Бұл – қазақы мінездің соншалықты айта қаларлықтай ірілігі емес, сан ғасырдан бері қалыптасқан өмір салтынан ажырай алмайтын ұстаным. Мұны тап сол кезде жете түсіне қойған жоқ едім. Әке мен шеше арасындағы қарым-қатынастарға құрылған «Шал мен жылқыдағы» жағдай басқашалау. Балаларының алдында шеше өзінің дербестік қасиетін, беделін сақтағысы келеді. Бірақ негізгі кілт әкеде жатыр. Жалпы, қазақ әйелдері балаларына ақжарқын, шешіліп сөйлей алатын қауым болса, әкелер сол жарылмаған күйі жұмбақ болып қалды. Осы нәрсені бергім келді.
Хемингуэйдің «Шал мен теңізіндегі» кеңістік – су, теңіз. Ондағы шал да өлім қаупінің алдында тұр. Ал «Шал мен жылқыдағы» шал даланың теңізінде кетіп барады. Осы бір ұқсастықты Рафат (Әбдіғұлов) алпыс жылдығымда айтып еді. Былай қарасаң, қыстың қақаған суығында 75-78-дегі қария жүз шақырым жер жүреді. Ондай қашықтықты аттың үстінде өткеру – қияметтің қияметі және бұл бір ерлік емес, тұрмыс салтының ерекшелігі екен. Мәселен, көшпелі халық өкілдерінің бәрі бірдей дәл осындай қадамға бара алмайды. Көне дәуірдегі атқа мінгендердің өзі бұл қашықтықты ала алмауы мүмкін. Әуезовтің «Абай жолындағы» жұт – қатты қыста жылқылардың босуы сияқты көрініс. Тек Әуезов басқаша суреттеді, ал мұнда басқа сюжет бар.
Райысқа келсек, бұл да бір өзінше трагедия. Әкесінен соғыста опасыздық жасаған-жасамағанын сұрау, шынында өте қиын ғой. Масқараның таңбасын әке тұрмақ баланың өзі қабылдағысы келмейді. Бұл – үлкен қорқыныш.
– Біз сіздің әкейді шығармадағы Жайлаудың әкесі деп таныдық. Өмірдің әр кезеңінде адам әртүрлі ойлайды ғой. Әкеңіздің жасына келіп отырған осы уақытта творчествоңызға өзек болған сол аяулы жанды қалай еске аласыз? Жалпы, әке болмысын шығармаға енгізуде едәуір жетістікке жеттіңіз ғой.
– Жазушылыққа бірге ұмтылған тұрғыластың бірі: «Не сен менің әкемді қолыңмен жаратып алып па едің» деп дүрсе қойғаны бар. Ол Шаштайды бұрындары құдды құрдасындай баттитып тұрып атайтын. Біраз жылдарды өткеріп барып соның есесін өзімше қайтарғаныма шала бүлініп ашуланғанына таңғалумен қатар, өткен-кеткен қылықтарын ұмыта қалатын жадының қысқалығына көз жеткізген едім. Әкесіне көшеге дейін тіпті, атын алып берді. Әйтсе де оның әкесі мен менің әкемнің айырмашылығы өте көп еді, бүкіл ғұмырын ат үстінде өткізген әкем саламатты өмір салтын ұстанды. Табиғатқа тағы етене жаратылысы өсімдік дүниесі мен жан-жануарларды бөліп-жармай тұтас күйінде қабылдайтын, бірінсіз бірінің сәні жоқтығын өмірлік тәжірибесі арқылы ортаға жайып салатын. Қалың шиді көрсе, сиырдың жері екен дейтін. Тұтасқан ебелек тұсынан өтіп бара жатып біраз күн жылқының жайлайтын орны екен деп қимай-қимай бұрылып қарай беретін. Сосын өзінің жасын бұлдап, тетку дегенді атымен білмейтін. Ана жылдары әкем жүрген далаға барудың сәті түскен еді. Сөйтсем ол жерде әкем туралы ел арасына жайылған аңыздарды өз құлағыммен естідім. Менің әкем машинамен қатарласа шыққанда «мына шал титықтап жеткенше шаруамызды тындырып кете береміз ғой» дейтін көрінеді іштегілер. Бес-алты шақырым жерге екпіндетіп жетсе, төрде Шаштай ақсақал шай ішіп отырады екен. Өмірінің соңына қарай «енді менде не қалды дейсіңге» саятын сөзге үйірсектей бастап еді. Шынтағының ұршығын Сталинград майданында жұлып әкетіп, елге жартылай мүгедек болып оралған оның алты бауырының біреуі ашаршылықта, екеуі қамауда көз жұмған. Солай бола тұра әкем бірде-бір рет «мен осындай кепті басымнан кешіп едім» деп жан жазғырып-жасып, жан баласына жалбақтап-жалтақтамайтын, көңілі бұзылып, тебіренгенін әсте сездірмейтін сабыр иесі еді.
– «Аспанқораны» жазуға шыңыраудан түйемен су алатын қолы шолақ кісінің тағдыры себеп болған екен. Осыны тарқатып айтайықшы.
– Бала кезімде қой бағатын үлкен ағама көмекке барғанмын. Соғыста бір қолынан айырылған, қабағы оңайшылықпен ашылмайтын өңі сұп-сұр кісі қоныстас. Көп жылдар бойы перзентсіз өмір кешкен отбасы інісінің қызын асырап алған соң әйелі бала көтерсе керек. Үлкен қуанышқа кенелсе де, сол қойшының сабырлы ұстамы адамды таңырқатпай қоймайтын. Ал әйелі өте жайдары. Қазір жігіттермен Аспанқораның маңына барсақ, «сіздің Аспанқораңыз өте биік емес қой», дейді. Негізі, Аспанқора биік. Таудың өзіне шығу өте қиын. Етегінде тұрсаң, таудың биіктігі білінбейді ғой. Атпен шықсаң, тіпті қиын. Ат болдырып қалады. Сонда шыңыраудағы бұлақтан су алып ішеміз. Аға-жеңгем жұмсаған соң әлгі қойшымен ілесіп шыңырауға суға бардым. Бір уақытта сіркіреп жауын жауып кетті. Жалғызаяқ жол еді. Қайтарда ана кісі өзі жалғыз қолымен күрекпен жолды ашып шықты. Сонда шамамен, аз дегенде бір шақырым жер. Онда баламын – менен ешқандай көмек болған жоқ. Оның жалғыз қолымен терге малшынып, қиналғанын көзім көрді. Бірақ ол шығармадағы Атанның жағдайына ұшыраған жоқ, әрине. Бұл көрініс көпке дейін ойымнан кетпей қойды. Жиырма бес жасымнан әрі қарай осы тақырыпты қаузай бастадым. Мұнда Рафаттың өте үлкен үлесі бар. Жазам да Рафатқа көрсетемін, ол: «Бұл нашар, ұят болады. Сен неге былай жазасың?» дейді. Екі-үш рет қайта жаздым. Сонда менде бір кішкене өлермендік бар ма деймін. Соңғы жазғанымды Рафатқа оқытқанда: «Мынауың толық шығыпты», деді. Рафаттан өткеніме қуанғанымды айтсаңшы. Соңғы курста оқып жүрген кезде осы «Аспанқораны» Рымғали ағамызға бердім. Көп уақыт оқымай жүрді. Бір күні жолыққанда: «Сен көп жазба. Тура осындай он шығарма жаз. Сол жетеді. «Аспанқораңды» киноға түсірсе ғой, шіркін», деді. Сосын «Атанның бірінші әйелі Ханымкүлмен қайтып кездестірсең, тіпті қатып кетеді. Бала-шағасы бар екенін көрсете алсаң, тегі керемет болар еді», деді. Кейін оны қостым да. Қазір ойлап қарасам, Рекеңнің ұсынысы өте дұрыс екен.
– Кино түсіруді ойланған жоқсыз ба, шынында?
– Жігіттер бір режиссерге апарып көрсеткен. Ұнатпапты. Әжептәуір режиссер болатын.
– «Жала мен нала» – дәуірлік қасіретті баяндаған психологиясы өте терең шығарма. Десек те повесте ашыла алмаған сияқтысыз. Толық аяқталған шығарма деп ойлайсыз ба, өзіңіз? Романға татитын тақырып еді ғой, негізі. Әлде шығарма кейіпкерлерінің көзі тірі болған соң тартыншақтандыңыз ба?
– Осы шығарманы жазған соң прототипі (Рафат Әбдіғұлов) өзі әдебиетші бола тұра бірауыз пікірін ашып-жарып айтқан емес. Ұнатпаған шығар деп ойладым да қойдым. Көп жылдардан кейін баламыз санаттағы Арман Әлменбет «Жала мен налаға» өзгешелеу тұрғыда үңіліп жазған мақаласын газетке жариялапты. Міне, сол кезде кейіпкерім: «Мен одан да терең ғып жазамын», деді. Ойыңа келгенді ірікпей айта алмауды Абай «өнерсіздікке» балайды емес пе. «Баяғыдан бері ай қарап жүрдің бе?» дегенді тіке айта алмадым. Сосын ол ауырып, қайтыс боларынан екі күн бұрын «Жала мен нала» туралы жазған мақаласы «Ана тілі» газетіне басылды. Повестегі «әкесі де, баласы да сорлы» дегені көп ойға батырды. Қарамағында алты жүз жауынгері бар әкесі батальон командирі, бұл ол кезде қазақ арасынан өте сирек ұшырасатын жағдай. Баукең сияқты полк, дивизия басқарып кетер ме еді, егер өзін барлық қырынан көрсете алғанда.
– «Жала мен наладағы» «әкесі де, баласы да сорлы. Екеуі де өзін көрсете алмай қалған адамдар» екен. Ал сіз өмірде, сөз өнерінде өзіңізді толықтай көрсете алдым деп ойлайсыз ба?
– Ақыл деген нәрсенің өз басымда көп емес екеніне соңғы уақытта анық көзім жетіп жүр. Үлкен дүние жазып отырған кезде оның жауапкершілігі мен салмағын сезіне түскен сайын өзіңнен-өзің шошынасың, тіпті. Шамаң келмейтін нәрсеге ұмтылған деген өте қиын болады екен. Жалпы, үлкен шығарманың аяғына шығудың мәнақасында сабыр мен шыдам және тыңғылықты мінез, тәуекелден қорықпайтын жүректілік керек сияқты. Жауапкершілікті барынша сезінген «Жүз жылдық жалғыздықтың» авторы романын аяқтап болған кездегі қуанышын айтатын сәті көңілге түрлі ой салатын жақсылығы мол сезіністерді айтпаушы ма еді. Қазақта осындай жақсылықты Әуезов қана сезінген. Ол өзінің жасаған үлкен еңбегінің жемісін көрді. Ал бізде үлкен нәрсенің қайтымы жоқ болып бара жатқаны алаңдатады. Қайтымы деген – оның оқылымы, елдің ілтипаты және аздаған тиын-тебені емес пе. Осы жағынан бізде қазір қамқорлықтың әділет үйлесімі жоқ.
– Өмірге бейімделу жағынан өзіңізге қандай баға бересіз?
– Басылып шыққан кітабымды қолтаңба жазып ағалар мен басшыларға ұсына алмайтын мінезім ұяңдыққа жататын шығар. «Аязби» романымды кезінде жігіттер маған айтпастан Алаш сыйлығына ұсыныпты. Біраз адамдар қарсы шығып, дауыс жетпей ала алмай қалдым. Бұл маған қатты әсер еткені сонша, күйзеліске түстім, пендешілік жаман ойларға бардым. Арада біраз жылдар өтіп бәрі ұмытылған еді. Жазушылар одағы басқармасының отырысында Алаш сыйлығын алатын мәселе қаралып, осыдан он шақты жыл бұрын жазылған шығарманың төбесінде жерлесімнің есім-сойы баттиып тұр екен. Шығармасының деңгейін де білетінмін. Сол осындай шаруаларды ұйымдастыра алатындығының арқасында Алаш сыйлығын менен бұрын иеленбек. «Мен бір роман жазып ала алмай қалғанда мынанікі не мазақ» дедім ішімнен күйініп кетіп. Осы бір пендешілігімді жеңе алмай қызғаныштың қызыл итіне дестік бергенімді ойласам, кәдімгідей ұяламын. Сол жігітті құлаттым сосын. Ол мені жек көргені сонша атарға оғы жоқ болған шығар. Адамды адам түсінудің қиындығында оның да оңып тұрған жері шамалы еді. Дәрежесі жоғарылардың алдында сені қолма-қол төмен санап, кісі екен демейді де, аналар кеткен бетте арада түк болмағандай жалпаңдап жетіп келетін әдеті. Қазақы ортаның бетке айту өнері жоқтығын ол сөйтіп тиімді пайдалана білді.
– Күнделікті әңгімеде қазақтың мінезін жиі сынайсыз. Яғни, көңіліңіз толмайды. Бірақ қазір бұрынғыдай емес, қоғам өзгерді деп ойлаймын. Бүгінгі адамдардан, ақын-жазушы, я оқырманнан жақсы бір өзгеріс байқала ма?
– Қазақтың мінезін оңдырмай сынаған Абайдың сөздері әлі күнге дейін көкейкесті. Әйтсе де Абайға ғана жарасатын жағдай жоқ емес. Абайдың бір орамына татымайтын сөзге үйір пенделер қазақты жазғырғанда тисе терекке, тимесе бұтаққа деп аузына келгенді айтатыны бар. Осалдық біткеннің бейнесін Абайша мерген жасамаса да, өстіп жүріп халық боп кетеміз деп өзін қазақтан жоғары санайтындар жетіп-артылады. Абай сынаған сол халық болмысынан күндердің бір күнінде тұтастай айырылып қалып жүрмейміз бе деген ой жазатайым иектеген кезде ғылыми тоқтамның көріпкелдігі қалай еді дегенге еріксіз тірелесің. Біздің халық табиғатпен етене араласқандығының арқасында оның бүкіл сынын жүрексінбей көтерді. Мұхит пен теңізде тіршілік ететін халықтар өздерін жоғары қоятын дағды бар. Дала табиғатындағы құбылыстарға теңізде мекен еткендер төтеп бере ала ма, бүгінгі ұрпағына төрт түлік малының шашауын шығармай аманаттаған қазақтың да жан әлемінің нәзік пернесін табу да оңай емес-ау.
– Қасым ақынды әркім әртүрлі жақсы көреді. Ал сіз, өз тіліңізбен айтқанда, сұмдық қатты жақсы көресіз. «Қазақ өлеңінің ғажайып құбылысына» балаған Аманжолов ақындығынан бөлек рухани байланысты сезесіз бе?
– Бала кезімде Қасымды қатты оқитын ағаларым көп еді. Маған солардан жұқты ма, Қасымды әкемнен бір кем көрмейтін сияқтымын. Серік Ақсұңқарұлының: «Қасым Аманжоловтың баласы емессің бе?» деп сұрайтыны бар. Қасым – портреттер жасау жөнінен Абайдың тікелей ізбасары. Жаратылысының шынайылығы қапысыз сендіреді. Партияның жабық жиналысында оқыған Қасым өлеңі, өз тілімен айтқанда, өлім мен өмірдің текетіресі, әлі күнге дейін тебірентерлік қуаты жетерлік. Қазір Парламент депутаты, бұрын министр лауазымын иеленген жігіт «аға» деп мені сыйлайтындай көрінетін. Қасымның тойында жаңағы министрім «Әй, сен» деп сөйлегеніне абдырап, абыржыдым да қалдым. Мен сонда Қасым сыйлығын алып отырып, бетін қайтаруға шамам жетпеді. Бірауыз тіл қатпағаныма әлі күнге дейін өкінемін. Міне, осы жағынан бойымда Қасым мінезінің жоқтығына опынатыным бар.
– Жазушыға талғам екібастан керек. Ішкі цензура, ішкі редактор автордың ең адал таразысы. Бізде өзгенің жазуына қатаң талап қоятын талғампаздар көп. Ал өзіне келгенде тым «жомарт». Жұмабай Шаштайұлы өзіне сараң, өзгеге жомарт жандардың қатарына жата ма?
– Чеховтың ең қатал сыншысы өзі болыпты. Шығармадағы кемшілік дегенде, әсіресе айтатын ой аяғына дейін жетпей, ылғи шолақ қайырылатыны сияқты немесе тебіреністердің аздығы сезіледі. Сен оны бүкіл жан жүрегіңмен сезінгенде ғана жазылатын дүние кемшіліксіз шығуы мүмкін. Бізде алған сыйлық, атағымызды айтқан кезде салмағымыз артатындай көрінетін бір әдет бар. Ал сәтті шығарма арқылы танылу немесе жазуға үлкен жауапкершілікпен үңіліп, кемшіліктерін, яки жетпей жатқан тұстарын сезіну жоқтың қасы сияқты және бұл етек алып бара жатқан өте қауіпті құбылыс. Бұрын біздің ақсақалдарымыз бір-бірін қатты сынайтын және содан шыққан соң жайраңдасып кете беретін дейтінге кейде сеніңкіремейтін сияқтымын. Өйткені сын әділетті болса, мініміз аздау болатындай еді ғой.
– Жұмабай Шаштайұлы деген қаламгердің атын болымсыз ғана шығарған алғашқы шығармаңыздың жазылғанына да, міне қырық жылға тақау уақыт болыпты. Қарасақ, әдебиеттегі жолыңыз тым жеңіл болған жоқ. Бірақ бізге беймәлім нәрсе көп қой. Қырық жылғы творчествода не істелмеді? Не жазылмады? Өкініш бар ма?
– Роман жазып отырғанда енді әрі қарай көркемдік талдауға көшемін деп ойлайсың. Бірақ кейде өзінен-өзі шығармаға нүкте қою керек болады. Чехов «сөзді неғұрлым көп қысқартыңыз» дейді ғой. Мәселе сөйлемді көп қысқартуда емес, ішкі шеберлікті жетіктіруде. Ал адам шеберліктің аяғына жете алмайды екен. Кейде біз ескірмеудің, көнермеудің жолын іздеудің орнына бір күндік сипатқа, бір күндік мақтауға зәруміз. Осы нәрседен арылу уақыты келген сияқты.
– Әңгімеңізге рахмет. Шығармашылық табыс тілейміз.
Әңгімелескен
Маржан ӘБІШ,
«Egemen Qazaqstan»