Саясат • 14 Қаңтар, 2021

Ашықтық пен айқындық азаматтар арасындағы алшақтықты азайтады

336 рет
көрсетілді
3 мин
оқу үшін

Тұрмыстық сыбайлас жемқорлық деңгейінің жоғары болуы шектен тыс бюрократизм, қасақана әуре-сарсаңға салу, мемлекеттік мекемелердің жабықтығы мен күнделікті жұмыстағы айқындықтың жоқтығына тікелей байланысты екені белгілі.

Ашықтық пен айқындық азаматтар арасындағы алшақтықты азайтады

Өз кезегінде ашықтық, айқындық және есептілік, тұтынушыға толық бағдарлану мен жоғары қызмет көр­сетуге негізделген ақылды цифрландыру, мемлекеттік қыз­метшілердің әдеп пен мінсіз-жүріс тұ­рыс үлгі­лерін сақтауы – азаматтардың мем­ле­­кеттік институттарға сенімінің бас­ты шарты.

Сондықтан мемлекеттің 2020 жыл­ғы сы­байлас жемқорлыққа қарсы саясатының негізгі міндеттерінің бірі қала, аудан, ауылдық әкімдіктерді сервистік үл­гіге көшіру болды. Біз бұл жұмысты мем­ле­кеттік аппараттың ашықтығы мен тұты­нушыға бағдарлануын арттыруға ба­ғытталған республикалық «Адалдық алаңы» жобасы аясында іске асырдық. Бұл жобаның Елбасының бастамасымен қолға алынғанын және «Халық үніне құлақ асатын мемлекет» тұжырымдамасын іске асыру аясында Президенттің қолдауына ие болғанын атап өткен жөн.

Антикордың, барлық деңгейдегі әкім­діктер мен жұртшылықтың үйлесімді жұ­мысының арқасында 317 әкімдік сервистік форматқа көшті, бұл – облыстық маңызы бар қалалар мен аудандар 100 пайыз қамтылды деген сөз. 

«Бұл азаматтарға не береді?» деген сұрақ тууы мүмкін.

Біріншіден, 900 тосқауылсыз фронт-кеңсе жоғары сұранысқа ие мем­лекеттік қызметтерді жедел түрде көрсетіп қана қоймай, азамат­тарға көптеген мәселелер бойынша қара­пайым және қолжетімді түрде кеңес беруге мүмкіндік береді. Ең бастысы, бұл шара бір жер­ден кө­мек алу мүмкіндігін жасап, мем­ле­кеттік қызметшілер мен азамат­тар арасындағы алшақтықты айтарлықтай азайтады.

Екіншіден, мемлекеттік білім бе­ру және денсаулық сақтау меке­ме­ле­рі­нің 5 мыңнан астам бірінші бас­шы­сы өздерінің ыңғайлы кеңсе­лерінен шы­ғып, бірінші қабаттағы «әйнек ка­би­неттерде» жұмыс істеуге көшті. Осылайша, басшылар да қолжетімді болды.

Үшіншіден, 1 400-ден астам мем­ле­кет­тік мекемеге енгізілген open space фор­матындағы қызметтік кеңіс­тік дизайны мемлекеттік қыз­мет­шілерде ашықтық пен айқындық күнделікті жұмыс стандартына айналатын жаңа әдеттерді қалыптастыра бастады.

Тұрмыстық жемқорлықты жою тұр­ғы­сынан мемлекеттік қызметтерді үдемелі цифрландыруды да атап өту маңызды. Оның деңгейі қазірдің өзінде 93%. Демек, бұл осы саладағы тұрмыстық жемқор­лықтың барынша төмендетілгенін көрсе­теді. Оған халыққа 1 миллионнан астам мем­лекеттік қызмет көрсеткен сер­вистік әкімдіктердегі «connection points» деп аталатын цифрлы өзіне-өзі қызмет ету бұрыштары айтарлықтай үлес қосуда.

Тұтынушыға бағдарланған тәсіл­ді енгізу туралы айта келе, жылға жуық уа­қытта еліміздің әр айма­ғында 18 сервистік ан­тикор орта­лығын ашқанымызды атап өт­кен жөн. Қазіргі таңда олар азаматтар жай­­лы жағдайда кеңестер алатын біздің фронт-кеңселер ғана емес, сонымен қатар мемлекеттік органдар мен қоғам ара­сын­­дағы сындарлы сұхбат алаңдарына айналды.

Мемлекеттік органдардың жұ­мы­сын ашықтық, қолжетімділік, ай­қындық және есептілік призмасы арқылы өзгерту жалғаса береді. Біз­дің міндетіміз – осы стандарттарды бүкіл ел аумағына енгізу.

 

Алик ШПЕКБАЕВ,

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы іс-қимыл агенттігінің төрағасы