Саясат • 06 Сәуір, 2021

Халық мемлекеттік қызметтер сапасына разы ма?

566 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Мемлекеттік қызмет істері агенттігі 2020 жылы 70 мемлекеттік қызметті көрсету сапасына қоғамдық мониторинг ұйымдастырды. Оның қорытындысынан халықтың еліміздегі мемлекеттік қызмет көрсетудің сапалық деңгейінің қандай екенін шамалауға болатындай.

Халық мемлекеттік қызметтер сапасына разы ма?

Сауалнаманы Қазақстандағы БҰҰ Даму бағдарламасының қолдауы­мен «Талап» қолданбалы зерттеулер орта­лығы жүргізген. Қоғамдық мони­торингтің мақса­ты – қызметті алушылардың мемлекет­тік қызметтер көрсету сапасына, қол­жетімді­лігіне және тәртібіне қанағаттану деңгейін айқындау, сондай-ақ барлық мемлекеттік орган мен «Азаматтарға арналған үкімет» мемлекеттік корпорациясы көрсететін қызметтің сапасы мен қолжетімділігі туралы қызмет алушылардың ұсыныстары негізінде оларды көрсету кезіндегі проблемалық мәселелерді анықтау.

Зерттеудің негізгі тәсілдеріне мыналар жатады: сандық (жаппай сауалнама) және сапалық («терең сұхбат», «жасырын сатып алушы», фокус-топтық сұхбат). Зерттеу мемлекеттік қызметтерді көрсету сапасын бағалаудың мына негізгі өлшемшарттары бойынша жүргізілді: қолжетімділік (қызмет алу барысында ғимаратқа, қызмет алушының сервистеріне, ыңғайлылыққа және жайлылыққа қолжетімділігі); ақпарат (қызметті алу тәртібі туралы толық ақпарат); қызметкерлер (персоналдың және виртуалды кеңесшілердің жұмы­сы); рәсім, мерзімдер мен күту уақыты, шығындар және кері байланыс (шағым­данудың қолданыстағы тәртібіне және нәтижелеріне).

Сауалнама елдің барлық өңірін, оның ішінде 260-тан астам елді мекен мен өзге елдердің тұрғындарын қоса алғанда 9 мың респондентті қамтыды (жеке және заңды тұлғалар, жеке кәсіпкерлер, сарапшылар).

Сонымен, қоғамдық мониторинг қорытындысы бойынша халықтың мем­лекеттік қызметтер көрсету сапасына қанағаттану деңгейі 75,1%-ды құраған. Орталық мемлекеттік органдар арасында бірінші орында Ұлттық экономика министрлігі, оның қызметтері ең жоғары баллмен бағаланды – 4,87 балл және қанағаттану деңгейі – 88,1%. Екінші және үшінші орында Қорғаныс министрлігі (4,86 немесе 88,7%) мен Мемлекеттік қызмет істері агенттігі (4,86 немесе 85%).

Рейтингтің аутсайдерлері: Цифр­лық даму, инновациялар және аэро­ғарыш өнеркәсібі министрлігі (4,59 балл немесе 72,1%); Ақпарат жә­не қо­ғам­дық даму министрлігі (4,53 немесе 72,6%); Индустрия және инф­ра­құрылымдық даму министр­лігі (4,49 немесе 70,6%).

Жергілікті атқарушы органдар арасында бірінші орынды Ақмола облысы (4,73 балл немесе 80,3%) алды. Екінші және үшінші орында Павлодар (4,71 немесе 78,4%) және Шығыс Қазақстан (4,68 немесе 77,2%) облыстары.

Өңірлер рейтингінің аутсайдерлері: Шымкент (4,56 немесе 73,4%), Алматы  (4,56 немесе 73,3%) және Нұр-Сұлтан (4,56 немесе 72,7%) қалалары.

Мониторинг барысында қызмет алушылар мемлекеттік органдардың шағымдарға кері байланыстың әлсіз­дігі, Мемлекеттік қызметтерді ашық қолжетімділікте көрсету тәртібі туралы қажетті ақпаратты іздеудің қиын­дығы бөлігіндегі жұмысына нара­зы­лықтарын білдірген. Сондай-ақ мем­лекеттік қызметтерді көрсетудің жекелеген процестерін автоматтандыру, ақпараттық жүйелерді «электронды үкімет» порталымен интеграциялау бо­йынша ұсыныстар келіп түскен.

Азаматтардың шағымдарының көп­шілігі 1414 Бірыңғай байланыс орта­лығы­ның (ББО) қызметіне байланысты бол­ған (қоңырау шалу мүмкіндігінің жоқ­тығы, консультациялардың тө­мен сапасы, ББО қызметкерлерінің біліксіздігі).

Мүдделі мемлекеттік органдарға 2020 жылы өткізілген қоғамдық мониторинг қорытындысы жолданды, осының негізінде мемлекеттік қызметтерді көр­сету сапасына қоғамдық мониторинг есе­бінде көрсетілген ұсынымдарды орын­дау бо­йынша шаралар қабылданбақ. Қоғам­дық мониторинг ұсынымдарын орын­дау Мемлекеттік қызмет істері агент­ті­гінің тұрақты бақылауында болады.

Естеріңізге сала кетейік, Қазақстан­да 2014 жылдан бастап «Мемлекеттік көр­сетілетін қызметтер туралы» заңға сәйкес мемлекеттік қызметтерді көр­сету сапасына қоғамдық мониторинг жүр­гізіліп келеді.

 

Соңғы жаңалықтар