FinReview жобасының жазуынша, экономистер жақын арада жаһандық электронды коммерция нарығы айтарлықтай өсім көрсетеді деп болжайды. Жаппай енгізіле бастаған қатаң шектеулерден қаймыққан кәсіпкерлер өз бизнесін онлайн форматқа көшіре бастады, жұртшылық та офлайн дүкендерге баруды сиретіп, қашықтан тапсырыс беруді жиілетті. Былтыр 4,3 трлн долларды құраған интернеттегі сатылым көлемі 2023 жылға таман 6,6 трлн долларға жетпек.
Қазақстан да әлемдік коммерциядан қалысар емес. 2020 жылы онлайн-нарықта 1,2 трлн теңге айналымда болған. Алдағы бес жылға сәуегейлік жасаған Сауда және интеграция министрлігі енді бірер жылдан соң нарықтағы ақша айналымы 1,9 трлн теңгеге жетеді дейді. QazTrade орталығы 2025 жылға қарай электронды сауда-саттық көлемі 3,5 трлн теңгеге жуықтайды деген болжам айтады. Бұл өз кезегінде қолма-қол ақшасыз жасалған төлем көлемін арттырған. Былтыр қолма-қол ақшасыз жасалған төлем 2,5 есе өсіп, 35,3 трлн теңге болса, биыл бес айдың өзінде 23,6 трлн теңгеге жеткен. Сонымен қатар интернет және мобильді интернет арқылы жүзеге асатын онлайн-төлемдер де еселеп өскен. Мұндай төлемдер жалпы көлемнің 82,5 пайызын құрайды. Бір жылда қажет тауарын интернеттен табуға дағдыланған пайдаланушылар саны 600 мыңға артып, 3,8 млн адамға жетіпті. Әрине, оның көбі офлайн саудаласуды сағынып та жүруі мүмкін. Індеттің беті қайтса қайтадан супермаркеттер мен базарларға бара бастайды. Дегенмен онлайн тапсырыс беру адамдардың әдетіне айналып, бұл нарықтағы тың бетбұрыстың бастауына айналуы мүмкін екенін де ешкім жоққа шығармайды.
Бизнесті қалай дамытуды игере бастаған кәсіпорындар қазір клиенттерін өздерінен алыстатпай ұстап отырудың да түрлі тәсілін меңгере бастаған. Олардың желі арқылы тапсырыс берген тұтынушыға түрлі жеңілдіктер ұсынуы, онлайн тапсырыс беру арқылы уақытыңыз бен энергияңызды үнемдей алуыңыз – бұл форматқа әр кез басымдық сыйлайды. Былтырдың өзінде қызметкерлердің 70 пайызы қашықтан жұмыс істеуге көшті. 2021 жылдың басында 20 пайыз қызметкер үйден жұмыс істеу режімінде қала берген. Жаз ортасында «Дельта» штамының пайда болуы, қалаларға қатаң шаралардың қайта оралуы көп адамды үйінде жұмыс істеуге мәжбүр ететін сыңайлы. Бұл да – өз кезегінде онлайн сауданың бәсін арттыратын бірегей себеп.
Мемлекет бұл саланы әрі қарай дамыта беруге мүдделі. Электронды коммерцияның ендігі кезекте экономиканың басты драйверіне айналып үлгергендігі сөзсіз. Сондықтан Сауда және интеграция министрлігі e-commerce-ны үш негізгі бағыт негізінде дамыту қажет деп санайды. Алғашқысы – электронды сауданы және ШОБ-ты ынталандыру. Екіншісі – логистикалық сервис пен жеткізу қызметін дамыту. Үшіншісі – онлайн-трансшекаралық сауданы алға жылжыту. Әсіресе, үшінші бағыт бойынша ведомство бірқатар жобаны ұсынып үлгерді. Мәселен, қазақ кәсіпкерлері енді еш кедергісіз халықаралық Amazon, Ozon, eBay онлайн платформаларында тауар сата алады.
2020 жылдан бастап біздің өнімдердің Alibaba платформасында да саудалана бастауы – экспорттың дамуына жол ашты. Қазірдің өзінде жүз шақты компания жалпы сомасы 45 млн доллар болатын экспорттық келісімшарттар жасаған.