Сұхбат • 04 Қараша, 2021

Ұлттық жоба «Білімді ұлт» қалыптастыруды көздейді

1487 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев Үкіметке мемлекеттік бағдарла­малардан ұлттық жобалар форматына көшуді тапсырған болатын. Осыған орай әр министрлік өз жобасын әзірледі. Мұның маңызы – келер 5 жылда сол саладағы даму жоспары мен нақты міндеттердің айқындалатынында. Соның ішінде кезекші әлеуметтік сала – Білім мен ғылымның алдағы бағыты қандай? Қай жолға бет алмақ? Дәл қайсы тұсын дамыту, жетілдіру қолға алынады? Осы сұрақтарға Білім және ғылым министрлігі жанындағы Мектепке дейінгі және орта білім комитетінің төрайымы Гүлмира Кәрімова жауап берді.

Ұлттық жоба «Білімді ұлт» қалыптастыруды көздейді

– Сіздер дайындаған ұлттық жоба­ның түпкі мақсаты не?

– Президенттің тапсырмасына сәйкес министрлік «Білімді ұлт» сапалы білім беру» ұлттық жобасын әзірледі. Бұл – білім беру мен ғылым саласын дамы­тудың 2025 жылға дейінгі жоспарын айқындайтын маңызды құжат. Ұлттық жоба білім берудің барлық деңгейіндегі білім алушылардың оқу сапасын арттыру­­ды көздейді. Ұлттық жобаның түп­кілікті мақсаты оның мазмұнынан да анық көрінеді. Айталық, «Білімді ұлт» сапалы білім беру» ұлттық жобасы 4 бағыттан тұрады: мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту; орта білім; техникалық және кәсіптік білім; жоғары және жоғары оқу орнынан кейінгі білім. Жалпы, Ұлт­тық жобаны іске асыру сапалы білім алуға қолжетімділікті кеңейтуге мүм­кін­дік береді. Атап айтқанда, мектепке дейін­гі тәрбие жүйесінде ұсынылатын қыз­мет­­тердің қолжетімділігі мен сапасын қам­та­масыз етеді. Екіншіден, өңірлер, ауыл мен қала арасындағы білім сапасы бо­йынша алшақтық қысқарады. Соны­мен қатар ұлттық жобаны іске асыру мек­тептердің инфрақұрылымын жақсар­ту­ға, мектептерді жайлы, қауіпсіз және заманауи білім беру ортасымен қамтамасыз етуге мүмкіндік береді. Әсі­ре­се ұлттық жобаның мақсатына қол жет­кізу арқылы жастарды тегін техникалық және кәсіптік біліммен қамтамасыз етіп, NEET санатындағы жастардың үлесі қысқарады деп күтілуде. Ал жоғары оқу орындарында зерттеу экожүйесінің жұмыс істеуі үшін жағдай жасалады.

– Нақты жоспар бар, мақсат айқын­далған. Енді осы белгіленген межеге жету үшін қандай міндеттер қойылып отыр?

– Ұлттық жоба 4 бағыттан ғана емес, 5 міндеттен, 15 көрсеткіштен және 26 іс-шарадан тұрады. Ең әуелі, мектепке дейін­гі білімде біз мемлекеттік тапсырыс­ты «ақша – балаға» принципі бойынша ваучерлік қаржыландыру арқылы орналастырып, балабақшалар желісін дамытамыз. Нәтижесінде, 2025 жылға қарай 2-6 жастағы балаларды қамту 95%-ға жетеді, ал 3-6 жаста қамту 100% болады. Сонымен қатар Мемлекет басшы­сының тапсырмасы шеңберінде барлық мектепке дейінгі ұйымдарда баланы дамытудың жаңа моделі (жаңа парадигма мен тәсілдер) енгізіледі. «Ойын арқылы оқыту» принципі бо­йынша мемлекеттік білім беру стандарты өзгертіледі.

Екінші міндет – орта білім беру сапасын Қазақстанның өңірлер, қала мен ауыл арасындағы оқу сапасындағы алшақтықты азайту (PISA) арқылы арттыру. Сондай-ақ 12 жылдық оқытуға көшу жоспарланған. Бұл бойынша мемлекеттік жалпыға міндетті білім беру стандарттарына өзгерістер енгізу, жаңа оқу жоспарлары мен білім беру бағдарламаларын бекіту міндеті тұр. Оқушылардың білімін­дегі олқылықтарды қалпына келтіру мақсатында Мемлекет басшысы­ның тапсырмасымен әлеуметтік осал отбасылардың балалары үшін «Цифр­лы ұстаз» жобасы іске асырылады. Қазақстандық білім алушылардың PISA – based Test for Schools зерттеуіне қатысуы жоспарланған. Оның нәтижелері бо­йынша әлсіз жақтар анықталып, білім алушылардың оқу, математикалық және жаратылыстану-ғылыми сауаттылы­ғын арттыруға бағытталған әдістемелік ұсынымдар әзірленеді.

– Газетіміз осы айтулы саладағы өзекті мәселелерді үнемі назардан тыс қал­дыр­май келеді. Былтыр «Көлең­кеде қалған қосымша білім» деген тақы­рып­пен көлемді мақала жариялап едік. Осы жайт жобада ескерілді ме?

– Әлбетте, бұл да осы екінші міндетке кіреді. Міне, биылдан бастап қосымша білім беруге мемлекеттік тапсырыс бері­леді. Мемлекеттік тапсырысты конкурс­тық негізде мемлекеттік және жеке ұйым­дар да орындай алады. Мемлекеттік-жеке­меншік серіктестік қысқа мерзім ішінде балаларды үйірмелер, секция­лармен қамтуды үлкен шығынсыз 90%-ға дейін ұлғайтуға көмектеседі. Қосымша білім беру шеңберінде әртүрлі пәндер мен құзыреттіліктер бойынша қосымша сабақ алу арқылы оқушылар оқу деңгейін көтеруге мүмкіндік алады. Мемлекеттік тапсырысты орналастыру бойынша нормативтер қабылданды.

Осы ретте ұлттық жобаның екінші міндетіне кіретін тағы бір мәселені қоса кетейік. Мұғалімдерді қолдау жалға­сады. Педагогтердің біліктілігін арттыру жайы әрдайым назарда болады. 2025 жылға қарай 75 мыңнан аса педагог жаңа дағды­ларды игеріп шығады. 2023 жылы педагог­тердің орташа жалақысы 331 730 тең­ге болады, ең төменгі жалақы 224 236 теңгені, ең жоғары жалақы 447 505 теңгені құрайды. Осыған қоса «Мобиль­ді мұғалім», «Қамқор жанұя», «Оқуға құш­тар мектеп», «Нәтижелілігі төмен мек­теп­терге мықты мектептердің «қамқорлы­ғы», Iqanat және «Тайбурыл» сияқты жобалар бұдан кейін де іске асырылады.

Бұдан бөлек шағын жинақты мектеп­терді ресурстық орталықтарға бекіту жұмыстары жанданады. Елдің 2 000 үздік мектебі шағын жинақты мектептерге оқу-әдістемелік қолдау көрсетеді. Оқулықтар сапасын арттыру шаралары қарқын алады.

– Елімізде сапасы сын көтермейтін мектеп көп. Президенттің 1 000 мектеп жайлы тапсырмасы алдағы міндетке енгізілді ме?

– Иә, бұл ұлттық жобаның үшінші мін­детінде қарастырылған. Оқушы орын­дарының тапшылығын жою және бір, екі ауысымды мектептерге көшу үшін 2025 жылға қарай 1 000 мектептің құрылысы жоспарланып отыр. Нәтижесінде, үш ауысымды мектептер толығымен жойылып, апатты мектептердің үлесі 0,1%-ға дейін қысқарады. Сонымен қатар 2025 жылға қарай шағын қалаларда, аудан орталықтарында және ауылдарда 5 000 мек­теп жаңғыртылады. Бұл – балаларға қауіп­сіз және қолайлы жағдай жасау, жоға­ры жылдамдықты интернетпен қам­тамасыз ету, мектеп жиһазын жаңарту, мек­теп кітапханаларын және ас­ханаларды жаңғырту, күрделі және жөндеу жүргізу жұмыс­тары. Мектеп­тердің 90%-ы пәндік каби­неттермен жарақтандырылады және мек­тептердің 100%-ы қауіпсіз кіру, күзет және бақы­лау жүйесімен қамтамасыз еті­леді. Осы шаралардың барлығы мемле­кет­тік білім беру стандартын сапалы іске асы­ру үшін қолайлы орта мен жағдай жасау­ға, әрбір оқушының әлеуетін іске асы­руға мүмкіндік береді, соның нәтиже­сінде балалардың білім сапасы жақсарады.

– Барлық бала ешбір ерекшелі­гіне қарамастан сапалы білім алуға құқылы. Соның ішінде мүмкіндігі шек­теулісі де...

– Орынды, бұл қолданыстағы «Білім туралы» Заңмен жолға қойыл­ған. Инклюзивті ортада балаларды пси­хо­логиялық-педагогикалық қолдау­мен қамтамасыз ету үшін ерекше қажет­тіліктері бар балаларға арналған ұйым­дардың жұмыс істеу нормативін 50 мың балаға 1 ПМПК есебінен жаңарту бойынша жұмыс жүргізіледі. 43 ПМПК ашылады. Бұдан басқа мүмкіндіктері шектеулі балаларды арнайы психологиялық-педагогикалық қолдауға мемлекеттік білім беру тапсырысы беріледі.

 

Әңгімелескен

Айдана ШОТБАЙҚЫЗЫ,

«Egemen Qazaqstan»