Өрімдей жас шағынан нысаналы темірқазық мақсатына адалдығын танытумен келеді. Өмірлік ұстанымының ұстыны берік. Түрлі жағдайлардың кедергілерін еңсерген қат-қабат қисынында экономист дипломын алуға тура келгенімен, еңбек жолын кеңшарда қатардағы қисапшылықтан бастағанымен, кеудесіне ұялаған баяғы бала тілшінің аңсар-арманынан айнымады, мұратынан таймады, сайып келгенде, журналист мамандығын таңдады. Осы қиындығы мол, қияпаты ересен қаламгерлік кәсіпте жанына ең жақын, ең қымбатты екі адам қайсар мінезді жас Қайсардың үмітінің отын жағып, сенім артты, аманат жүктеді. Міржақыптың жақын қарындасы болып келетін аяулы анасы Бодайдың кенжетайына айтқан соңғы тілегі, соңғы сөзі: «Қара тентегім, қаламсабыңды тастама!». Осыдан бірер жыл өткенде екінші аманатты арқалатушы бар қазақтың Әзағасы – Әзілхан Нұршайықов былай депті: «Сіздің жай журналист емес, журналист-жазушы болуыңызға шын жүректен тілектеспін». Анасы мен Әзағасының артқан сенімі, арқалатқан аманаты сол кездегі қатардағы жас журналистердің біріндей көрінетін Қайсар Әлімнің қалам сертін кәлам тылсымымен баурады.
Шынына көшсек, өрімдей 22 жасынан бастап табандатқан 21 жыл бойы Қостанай облыстық «Коммунизм таңы» газетінде қалам сілтеген Қайсар қатардағы емес, сол жас дәуренінде де, қазақ айтатындай, қатарының алды болды. Барша торғайлықтардың есен-саулық сұрасқанда хал-жайы қашанда «қалыпша» болатынына қарамастан, біздің жігітіміз облыстық деңгейдің шеңберіне сыя бермеді, қалыптан тыс мінез танытты. Әлбетте, журналистік шығармашылығында. Іздемпаздығы мен ұмтылысында. Қайсыбір тақырыптар мен тағдырларды қопара зерттеп, түбіне жете індетуде. Газеттік әрі көркем очерктері жалғасын тауып, Алматыдағы «Жазушы», «Жалын», «Қайнар» һәм «Қазақстан» баспаларынан бірінен соң бірі жүремелете кітаптар болып шығып жатты. Қалыпқа сыймағаны сол, Чернобыль апатының сабақтарын толғаған, зұлмат зардабын жоюшылардың рухына арналған «Мәңгілік шер» атты деректі хикаяты кеңестік цензура тарапынан қидалана кескіленіп, тең жартысы жарамсыз танылып, күресінге тасталып, ақыры, «Чернобыль қаһарманы» деген атойшыл атпен жырымдалып шығып, жарым көңіл етіп еді. Бірақ мұндай көрінеу көзге қиянатпен келісе қояр Қайсекең бе, тәуелсіздік таңы ата сала бәрін қайтадан қалпына келтірген. Ал отыз жыл төсекке таңылған, көлік апатына ұшырап, екі аяғы бастырмай сал болып қалса да, тілшілік қаламын тастамай, «Торғайдың Маресьеві» атанған Қалиасқар Түктібаевтың қиын да қияпат тағдыры «Мықшеге» деген ғибраты мықты хикаятқа ұласты.
Осындай қалыпқа сыймастық келе-келе Қайсар ағамыздың қағидасына айналғандай. Тек өзінің ғана болмысына бек жарасатын қасиет-қағида.
Бірде Қостанай газетінде жазушы Қойшығара Салғараұлының тарихымызды терең қаузаған «Алтын тамыр» атты кітабына пікір жазып жариялады. Сол-ақ екен, ұлтшылдықты дәріптедің деп кінә тағып, обком қайта-қайта шақырғыштап, қыспаққа алып, жазбаша кешірім сұратпақ болған ғой. Аудандық газетке басшылыққа жібермек болып алдаусыратқан. Біздің жігіт «Осынша бүлінерліктей бүлдірген ештеңем жоқ» деп бопсаларынан жасқанбай, қасарысып көнбей қояды. Әйгілі Желтоқсан оқиғасынан кейін «қазақ ұлтшылдығы» жаласы жалмаң қаға жалаңдап тұрған тұста өр мінезді Қайсар Әлім өзінің ар-намысы мен әділетін осылай қорғайды. Дөкейлер мен дөйлерді төмпештеген сын мақалалары үшін іштен мүжіткен қудалауларға да төтеп берді. Тағы бірде газет басшылары Рудныйдан желпініп жазған сүйекті материалының «очерк» деген айдарын алып тастап жариялаймыз дейді. «Неге өйтесіздер? Бұл очерк қой!» деп қара тентек те дегенінен қайтпай, очеркін қайтып алады да, дереу «Аса құрметті Әзаға! Осылай да осылай болып тұр. Мына материал газет очеркі ме, әлде, жоқ па? Әділ төрелігін айтыңызшы» деп шырылдап Алматыдағы бұрын журналистік жолдан өткен атақты жазушыға хат жазады. Содан не керек, әділ төрелік те айтылады. Ең кереметі, қостанайлық жас журналист Қайсар Әлім мен дүйім қазаққа әйгілі қаламгер Әзілхан Нұршайықов арасындағы қазақ әдебиетіндегі эпистолярлық жанрдың нақты негізін салған, бүгінде бірнеше кітапқа жүк болған 34 жыл бойғы үздіксіз, ізгілікті һәм игілікті хаттасулар басталған екен. Соның бір жемісі – «Махаббат жыршысы» эпистолярлық хикаят кітабы. Қазірде қазақ руханиятында Әзағаң мен Қайсекең арасындағы рухани туыстық, ағалы-інілі достық, қимас сыйластықтың да дәл сондай екінші баламасын табу қиын. Бұл феномен әдеби өмір шежіресіне алтын әріптермен жазылмақ, жазылып та жатыр.
Осы жақсылыққа жетелеген – мінезі. Қызбелдің Қайсарының мінезі қазыналы. Байыпты, батыл, байсалды, парасатты. Мінез байлығы ақберен сауыты да, нысанаға дәл тиер ұшқыр жебесі де бола алады. Атасын сөздің өлтірмей айтып салары да бар. Әр-әр кезде белден басқан қайсыбір министрдің, басқа да бастықтардың жөнсіздіктерін тайсалмай беттеріне басатыны қазір аңыз болып кеткен. Соған қарамастан, ағалығы ақжайлау, інілігі ілтипатты екенін де білеміз. Достық пен жолдастыққа берік һәм адал. Шығармашылығының да шырайын келтіріп тұрған осы қасиеттері екенін бек аңдаймыз. Жан-жүрегінде туған жерге деген тұнық махаббат. Өткендегі Қызбел қырандарына, Торғай толағайларына лайықты болуды, ұқсап бағуды, сол алыптардың, сол арыстардың, сол абыздардың өнегесін дәріптеуді, солардың өлгенін тірілтіп, өшкенін жандыруды мұрат тұтып, алдына мақсат етіп қойды. Осы мақсатқа жету жолындағы табанды мінезі әсте таңырқатпай қоймайды. Журналистік қарымы мен жазушылық дарынын ұштастыра білді. Күн құрғатпайтын мақала, фельетон, репортаждардың ара-арасында ондаған көркем әңгіме, новеллалар туындап жатты. Тура Әзағаңша сілтеді. Әзағаң айтқандай, журналист-жазушы болды. Сөйтіп, Әзағасының да, әзиз анасының да аманат-сенімін ақтады. Хат танығаннан бастап ұстаған қолындағы қарапайым қаламы өмірлік өнеге-бақытының сиқырлы таяқшасына айналды.
Ұстаздарының басы – «Қазақстан пионері» газеті, сосын Мұхамеджан Сералин негізін қалаған Қостанай облыстық газеті, бас ақылшысы – бүгінде төрт мыңнан аса кітап жинақталған жеке кітапханасы...деп санайды өзі. Жеке мұрағатында жиналған жәдігер қазына да кішігірім бір мұражайды толтырғандай. Мұны ұқыптылық әлде ыждағаттылық дейсіз бе – еркіңіз. Ыждағаттың көкесін сегізінші сыныптан бастап, яғни алпыс жыл бойы үзіліссіз, үздіксіз, жалықпай жазылып келе жатқан күнделік дәптерлерінен көресіз. Күнделік беттерінен жасөспірімнің, жігіттің, журналистің, жазушының, азаматтың, адамның өмір тынысын, жүрек лүпілін сезесіз. Бала тілшіліктен басталған жарқын болашақтың, журналист-жазушының ұзақ-сонар ұлағатты жолын елестетесіз. Бұл күнделіктер де бүгінде өз бетінше әдеби ғұмыр кешкен «Өз өрмегім» атты сырлы хикаяттар, том-том тартымды кітаптар әрі алда жазылар көп-көп көркем шығармалардың қайнары десек те, еш қатесі жоқ.
Журналист еңбегінің өмірді көру, дүниені тану, небір ғажап оқиғалардың қайнаған ортасынан табылып, содан түйін түю, сыр түйсіну екенін қапысыз меңгерді. Өйткені Қайсар Әлім қаршадайынан-ақ өресі биік, өрісі кең, өнері өркеншіл еді. Шынымен де, осыдан жарты ғасыр бұрын Украинаның Херсон қаласында «Қостанай» теплоходының Қара теңізге алғаш түсіріліп жүзуіне куәгер болу кез келген жас жігіттің маңдайына бұйыра берер құрмет емес-тін. Ал Сочи қаласындағы Николай Островский мұражайында осынау тағдыр-талайы өзгеше жазушының әдеби хатшысы болған Каллиста Терлецкаямен әдейілеп танысуы, таныстықты жалғап хаттасуы білмекке құмарлық емей немене? Кез келген журналистің өйте бермейтініне де келісерсіз. Мұндай бастамашылдық, тосын жайттарға құштар қызығушылық, ізгілік пен имандылыққа деген іңкәр ықылас Қызбелдің Қайсарына ғана тән болмыс даралығы. Кейінірек жер-жаһандағы ең асқақ махаббат рәмізі Тәж-Махалға арнайы сапарлап баруы, Мекке-Мәдинадағы қажылық зияраты, осы сауапты сапарлардан тартымды дүниелер тудыруы су үзілсе де, сүйегі үзілмес өнеге жалғастығы дер едік.
Дей тұрсақ та, бүгінгі қаранар Қайсар Әлімнің журналистік жалынын, қаламгерлік қарымын жалпы жұртқа қапысыз әйгілеген, жаңа қияларға құлаш серметкен, тынысын кеңітіп, әлеуетін әуелеткен – қазақ баспасөзінің қара шаңырағы «Егемен Қазақстан» болғандығын қадап айтуымыз керек. Шіркін-ай десеңізші, 1991 жылдың 10 қазанында қазақтың тұңғыш ғарышкері Тоқтар Әубәкіровті Арқалықтан 44 шақырым жерде ел газеті «Егеменнің» Торғай облысындағы меншікті тілшісі ретінде қарсы алу бақытын еншілегені сірә да естен кетер ме!? Сонда: “Тоқтар, ғарышта Мәдидің «Қарқаралысын» шырқадың ба?» деп шаттана шалқып алғашқы сұрақты қойғаны, ертеңгі «Егеменнің» бірінші бетінде «Тоқтарлар Торғай жерінде» деген сүйінші репортажды жарқ еткізгені әсте ұмытылар ма?! Сөйтіп, бүкіл қазаққа ортақ қуанышты хабарды халқымызға бас газеттің бетінен Қайсар Әлім сүйіншілеген. Ойпырмай деймін, тап осы орайда Қайсар ағатайыммен менің де жолым сәтімен түйіскендей екен. Өйткені осыдан бір апта бұрын, яғни 2 қазан күні тұңғыш ғарышкерімізді Байқоңырдағы айлақта бақылау алаңында тұрып ғарышқа сәт сапар тілеп аттандырушылардың қатарында мен де болып едім. Әрине, жақсылықты паш етуші журналист ретінде мен де сүйіншілегем. Одан соң «Алыс та жақын Байқоңыр» атты толғамды мақала жазғанмын. «Байқоңыр балладасы» деген толғау өлеңімде жырлағанмын. Торғай даласында бұдан кейін екінші ғарышкер батырымыз Талғат Мұсабаевты да қарсы алған Қайсекеңмен қаламымыздың бір тақырыпта, қазағымыздың ғасырлық қуанышында жарыса жорғалап тоғысуын, ал өзіміздің кейін бас басылымда ағалы-інілі болып табысуымызды да кездейсоқтық дей алмаспын.
Қаламгер Қайсар Әлімнің бас қаһарманы – Міржақып, басты тақырыбы – Алаштың аймаңдай ардақтылары, жан-жүрегінде алаулаған сара сағынышы – сұлу сырлы туған жері, қасиетті Торғай топырағы, Қызбел, Саға, Сарықопа. Осылай тартылған алтын арқау туған халқының құсни арызын ақтарады, бар қазақпен мұңдасады, сырласады. Туған өңірінің аталас асқаралы перзенті ақталғаннан кейін-ақ Міржақып туралы келешекке жазып қалдыруды өзінің міндет, парызы санады. Отыра қалып Жақаңның Алматыдағы қызы Гүлнәр апайға хат жазып, танысып, ой-мақсатын білдірді. Қайсардай ізгі ниетті жиенді асылдың тұяғы алғаусыз айқара құшақпен қабыл алған. Ол да Гүлнәр апаймен келе-келе өте жақын аралас-құралас болып табысуын өмірдегі үлкен бақытына балады. Содан апай ақтық демін алғанға дейін ұлы рухтың қызметіне қалтқысыз жүріп бақты, апайымен рухани, шығармашыл, туыстық, бауырластық, адами бірлестікте болды. Қиырдағы Карелияның Сосновец кентінен қабірі табылған Міржақып Дулатұлының сүйегін елге әкелу мәселесін көтерген бастамашыл топтың қақ маңдайында болып, осы игі ниет орайымен оңынан жүзеге асқанынша тыным таппады, алыс та ауыр сапарға шығып, сауапты істі басынан аяғына дейін өз қолымен атқарысты. Қазақ тарихында теңдесі жоқ мұңды экспедиция-сапардың күнбе-күнгі шежіресін маржандай тізіп, арыстың сүйегі Қызбел өңірінде мәңгілік жай тауып дамылдағанын жұмла жамиғатқа жария қылды. Алаш рухының ұлы жеңісі еді бұл. Сол жеңіс туын тарихшы ғалым Марат Әбсеметов інісімен бірге журналист-жазушы Қайсар Әлім желбіретті. «Мұңды сапар», «Міржақыптың оралуы» деректі сапарнамалық хикаяттары дүниеге келді. Әзағаңша пайымдасақ, «бұлар – өшпес өнеге, қара сөзбен жазылған қайғылы жыр...Карелияға баруы – ерен ерлік, рухани ерлік».
Осылайша Міржақыптанудың жаңа парақтары, белгісіз беттері ашылды. Алаштану жаңа белеске көтерілді. Олай дейтін себебіміз, Жақаң жайлы әңгіме қозғалса, Ахаң абыз, Ахмет Байтұрсынұлы айтылмай қалмасы және белгілі. Оған қоса «Аққұм» кімнің әні екендігі де дәлелді, дәйекті зерделенді. Сонымен қатар Ахаң-Жақаңдармен бір топырақта туған, бұрын аттары аталмай, ғылыми ортаға да, көпшілікке де белгісіз болып келген басқа да Алаш арыстары бар екен. Олар – Сейдәзім Қадырбайұлы және Әлмағанбет Қасымов деген сайыпқыран, білімпаз зиялылар. Міне, осы екі кісі туралы Қайсекең Алматыдағы орталық архивтен көптеген құнды деректер тауып, ұлт бақыты үшін күрескен арда азаматтар хақында «Наркомюст наркескені» һәм «Алашшыл жүрек» деп аталатын, зерделі зерттеумен парапар эсселерінде кеңінен толғап жазды, сөйтіп, Алаш арыстарының, ұлтын сүйген ұлы жүректер қатарын толықтыра түсті. Ал осы жайларды Алаштануға қосылған үлес деп қалай айтпаймыз? Айтқандай, Алаш дегенде Қайсекең қашан да сөзбен шектеліп қалмайды, нақты іспен қол батырлығын жасайды. Әлі мемлекет қамқорлығына алына қоймаған былтырғы жылдың басында Алматыдағы Ахмет Байтұрсынұлының мұражай-үйіне өзінің зейнеткерлік қалтасынан қаржылық шарапатын тигізгенін де білеміз. Өзі қанаттанған Қызбел мектебіне де қарайласып тұрады. Елорда іргесіндегі М.Дулатұлы атындағы
№68 мектеп-лицейге мол кітап қорын сыйлап, сондағы Жақаң мұражайын жәдіргерлермен жабдықтауға көмектесті.
Әлбетте, тынымсыздығы бізге мәлім Әлім мұнымен де тоқтамайды. Міржақыптың Алагөздей сұлу арғымақ ат жаратып мінгенін жыр дестесіндей кестелей төгілдіреді. Қазіргі тәуелсіз заманның қазағы сияқты, Әлихан, Ахаңдар мен Жақаңдардың да зәрезап зары жер мен тіл болғанын қадап көрсетеді. Осылайша қазақтың мәңгілігінің мәңгілік мәселесін абыздарға қосыла астарлай айшықтайды. Торғай тақырыбы толастамайды. Міржақып туралы да, қолмерген Кейкі батыр Көкембайұлы жайлы да алғашқы мақалаларды «Егемен Қазақстан» газетіне Қайсар Әлім жазды. Одан соң кәдімгі Сәбит Мұқановтың «Адасқандар», кейінгі «Мөлдір махаббат» романының кейіпкерлері Бүркіт пен Бәтес – өмірдегі Сұлтанбек пен Бәтима – торғайлық қос ғашықтың қайғылы махаббаты туралы шерлі қисса дастанды да ел аузынан тірнектей жинақтап жазып алып, бір жүйеге келтіріп, оқырманға тасқа басып ұсынуы да Қайсекең атқарған, алғысқа лайықты, бағалы әдебиетшілік, жиымпаздық еңбек. Бұдан әрі Торғайдың заңғар Асқар Закарині, тұлғалы қаламгер Сабыржан Шүкірұлы, өзінің досы, халық әртісі Әнуар Боранбаев пен ақиық ақындар Кеңшілік Мырзабеков, Серік Тұрғынбеков һәм басқалары жайында да әркез жүрек қалауымен тереңнен тартып толғауы бір ғанибет.
Әйткенмен, сырбаз Сырбай Мәуленов пен ғаламат Ғафу Қайырбеков ақындарсыз Торғай толғауы шертілер ме? «Сырағаңмен, Ғафаңмен бірге жүрген күндерім-ай!» деп қайран сол дәуренді Қайсекеңнің де сағынбай отырар күні жоқ. Қазақ жырының қапталдас қос жүйрігінің туған жерге әрбір келуі мереке ғой. Сол айлапат ағалардың әрбір келісінде қастарында жүрді, тағылым-ғибраттарын көзбен көрді, оларға деген ел махаббатын жүрекпен сезді. Ыстықтай қапқан осы әдемі әсерлерді журналист жеделдігімен, жазушы суреткерлігімен таспадай ызылдырып өргенде «Сырбай мен Ғафу» атты кереметтей тартымды, оқырман аса қызығып қабылдаған қос өрім хикаят-эссе дүниеге келген еді. Жеке кітап болып шығып та сусындатқан, 60 жылдығына орайлас жарық көрген 8 томдық шығармалар жинағының бетін ашқан бедерлі хикаят. Қос ақынның бірін-бірі көкке көтерген сыйластық өнегесімен қатар осы өзгеше өрнекті де өрелі шығармасында ел мен жердің қасиетін де қоса өрген еді. Ғафу ақын ғажап «Қызбел суреттерін» суырылған сұңғыла өлең жолдарымен нөсерлете төгілдіріп сипаттаса, Ғафаңның нағашысы Қайсар Әлім туған жердің тұмса табиғатын, Мекке-Мәдинасындай Қызбелін, Сағасын, Сарықопасын, Қыземшегін майын тамыза қара сөзбен жырлады. «Қызбел мен Қыземшек», «Қызбел және Қызгер» эсселері Қайсардай перзентінің туған жерді асқақтатқан жыр жалауындай желбіреді. Ғаламат Ғафу ақынның асылтек нағашысы сөйтпесе сүйекке сын емес пе. Осы арада Тәуелсіздік таңын Торғай сапарында бірге қарсы алған Ғафаңның мына қолтаңбасына жүгінсек те болар: «Қалқам Қайсар!
Сен менің өз сүйегім, нағашымсың,
Қазақсың, қара шаңырақ алашымсың.
Өтейден өрт боп туған бауырым едің,
Сол отың жүзге дейін жана тұрсын!
Ағаң Ғафу. 13.12.91. Арқалық».
Бұл күндерде өзі де жетпіс бес деген ақсақал жасының жотасына шыққан Қайсар ағамыздың оты жана беруін біз де тілейміз. «Қайсардың қайсарлығы қаламында» деп жойпат жазушы Өмір Кәріпұлы тап басып айтса айтқандай, сол қайсар қаламнан туған кітаптар саны отыздан еркін асып жығылады. Сыбағалы сегіз томдықтан кейін «Алашшыл жүрек», «Безінген ләйлек», «Сыздамашы, жүрегім!», «Кәусар», «Сейілмейтін мұң», «Мекке, Мәдинам менің!», «Егеменнің» лездемесі», екі томдық «Өз өрмегім» атты жарқын жүзді жаңа жинақтар оқырман қауыммен жылы қауышқан-ды. Ал әлі бояуы кеуіп үлгермеген «Қазағын оятқан» кітабында Міржақып Дулатұлының ғұмырнамалық баянын түгендей жинақтап шыққан. Мұның сыртында күн үзбей жүргізетін күнделіктерінің кезекті төрт томдығы баспаға дайын тұр. Соңғы жылдары драматургияға да ат ізін сала бастағаны аңдалады. Алдында Чернобыль апатына байланысты трагедия жазса, «Жұлдыз» журналының өткен жылғы сегізінші санынан «Алаш қызы» атты әдемі пьесасын оқыдық. Алаш қызы, әлбетте, Гүлнәр Міржақыпқызы. Бұған қоса, екі томға жүк боларлық «Міржақып таңы» романының нүктесі қойылып қалатын күн де алыс еместей. Ал «Әзілхан Халимадан соң» хикаятын жуырда аяқтап, тартпасына тығып тастапты. Алда – алпауыт жоспарлар. Неткен зифа еңбекқорлық!
Ал енді Қайсар Әлімнің қалам қуаты жайында қазақтың қазіргі маңдайалды жазушыларының бірі Тұрысбек Сәукетаев не дейді екен? Зер салайық. «Қайсекеңнің шығармашылық диапазоны кең-шалқар. Журналистика мен көркем әдебиеттің қай жанрына салсаң да аламанның алдын бермес көкжұлын Тайбурылдың өзі дерсің. Не жазса да жанының жалынына орап, барын салып, нәрін сығып жазады. Тіпті қарапайым мақаланың өзінде шүйгін ой мен шұрайлы сөз шырайлана өріліп, шебер қаламның мінез-табиғаты «менмұндалап» ұшқын атып тұрады. Мен, әсіресе, Қайсекеңнің көркем шығармалар табиғатын нәзік зерделеп, жүрек лүпілін тамыршыдай дөп басатын қағілез сыншылық талантына тәнтімін. Эстетикалық талдауларындағы кәнігі сыншылардың өзі балақ түріп бойлай алмас тереңдік, көсіліп кеңінен қамтитын құлашты пайым-парасат қандай! Кейде, әттең-ай, жан-жаққа бөлініп-жарылмай, осыншалық қуатты қабілет-қарымымен көркем сынды түбірлей індеткенде, өрелі биікті бағындырар еді ғой деп іштей өкініп те қоямын». Бұған академик С.Байзақұлының: «Осындай дүбірлі тарихы бар өлкенің адамдарын, жасампаздықтарын жазамын деп Қайсардың өзі де тарихи тұлғаға айналып кетті», Мәжіліс депутаты С.Абдрахмановтың: «Қайсекең сол Сыр бойына баспасөз таратуға әдейі сұранған екен. Міржақыптың табаны тиген жерді көрейін, өзінің ұсталған жері де Қызылорда ғой деген ойы болған екен. Тарихи ғимараттарды іздестіргені есімде. Бұл енді елді ойлайтын, елдікті ойлайтын азаматтың тірлігі», белгілі сәулетші, Мемлекеттік сыйлықтың лауреаты Ә.Тәтіғұловтың: «Астана құрылысының көкжиектерін ашып жазғанның бірі осы Қайсар», деген пікірлерін қоссақ, кейіпкеріміздің рухани келбеті келісті бола түсері хақ.
Иә, нағыз әділ баға. Осындай Қайсар Әлімді құрметке лайық емес деп кім айтар?! Олай болса, азаматымыз жөнімен, жолымен бұйырған атақ, марапаттан да кенде емес, ел ішіндегі абыройы да жетіп артылады. Қазақстанның еңбек сіңірген қайраткері, ҚР Президенті сыйлығының, Журналистер одағының М. Дулатұлы атындағы сыйлығының, Халықаралық «Алаш» әдеби сыйлығының лауреаты, Қазақстан Журналистика академиясының толық мүшесі, Торғай және Арқалық қалаларының құрметті азаматы, есімі Қостанай облысының Құрмет кітабына жазылған деп ұзақ-сонар жалғастыра беруге болады. Тағы бір ғажабы сол, шығармашылық конкурста жеңімпаз атанып, бас жүлдеге жаңа астанадан үш бөлмелі пәтер алған Қайсекеңнен басқа кім бар дейміз-ау. Өзі ұнататын тағы бір атағы – «Егеменнің» ардагері». Осы ретте және бір шегелеп айтарымыз, бірер жыл төл министрлік пен Ақмола облыстық газетінде істегенін қоспағанда, жаңағы жайсаң жетістіктердің бәріне ширек ғасыр бойы еліміздің бас басылымы «Егемен Қазақстанда» еңбек ете жүріп қол жеткізді. Оқырманның ілтипатын ілді. Біле білсек, ең басты марапат та, абырой да сол емес пе.
Қазақтың белгілі журналист-жазушысы Қайсар Әлім хақында біздің айта алғанымыз бір тоғыз, айтып үлгермегеніміз тоқсан тоғыз. Ендеше, қолдан келместі қаузай бермей, түйінді сөзді өзіне берейік.
«Тәуелсіздік қаламымызға тыныс, екінші өмір берді. Жүрек сөзін жаздық. Ұлтымыздың мұң-мұқтажын жоқтадық, шын табысын жырладық. Болашақ күндерге қазақ қандай күйде жетеді? Тілі қандай болады? Ділі қандай болады? Жаһанданудағы қазақ бейнесі қандай болып көрінеді? Мүмкін, осы тұрғыда көп ойланып, көп жазуымыз керек шығар!.. Жүрегің күңіренеді, қаламсабың ақ қағазда жорғалайды».
Осындай аталы да жоталы сөз қалам сертінің Қайсарына бек жарасады!
Қорғанбек АМАНЖОЛ,
Халықаралық «Алаш» әдеби сыйлығының лауреаты