Білім • 28 Қаңтар, 2022

Білім сапасын көтеру жайы пысықталды

1220 рет
көрсетілді
8 мин
оқу үшін

2022 жылы қазақстандықтардың сапалы білім алуға қолжетімділігі артады. Бұған жаңадан 200 мектеп салу арқылы оқушылар орнының көбеюі ықпал етеді. Балабақшалар тексеруден өтеді. Мектептерде математика пәні топтарға бөліп оқытылады. Колледждерде кәсіпорындармен бірлесіп білім беру жүйесі күшейтіледі. «Болашақ» бағдарламасы қайта қарастырылады. 2 мыңнан астам ғалымға алған гранттарына қарамастан тұрақты жалақы төленеді. Осы және өзге де өзгерістер туралы Білім және ғылым министрлігінің алқа отырысында айтылды.

Білім сапасын көтеру жайы пысықталды

120 мыңнан аса адам тегін кәсіптік білім алады

Алғашқылардың бірі болып сөз алған Білім және ғылым бірінші вице-министрі Шолпан Каринова:

«Бүгінде мектепке дейінгі мекемелердегі тәрбиешілердің 27 пайызында тиісті мамандықтары жоқ. 51 пайызы ғана бүгінге дейін біліктілік санаттарын өзгертті. Со­нымен бірге балабақша деңгейіндегі бір топқа бекітілген тәрбиешілердің жет­кіліксіздігін, яғни олардың жұмысында ауыртпалық бар екенін көріп отырмыз. Осы мәселелерді шешу үшін 2022 жылдан бастап был­тыр бекітілген модельді іске асыру басталады. Оның ішінде бағдар­ламаларды қайта қарастыру, мектепке дейінгі мекемелердің ішіндегі тәр­тіпті, талаптарды біріздендіру қолға алынады», деді.

Министрдің бірінші орынбасары айтқандай, биыл кемі 70 мың педагог жаңа білім беру бағдарламалары бойынша біліктілікті арттыру курс­тарынан өтеді. Ал мектеп оқушы­ларының білім сапасын арттыру мақсатында Маңғыстау, Атырау, Алматы және Түркістан облыс­тарында білікті педагогтерді тарту үшін арнайы бағдарлама іске асы­ры­лады. Оларға жоғары жалақы коэф­фиценті, баспана жалдау және комму­налдық төлемдер шығындарын өтеу секілді әлеуметтік қолдау көр­сетіледі. Бұл жұмыс аталған аймақ­тарда білім беру сапасы бойынша үл­кен алшақтықты азайтуға бағыт­талған.

«Президенттің тапсырмасына сай колледждерде білім алу бойынша мемлекеттік тапсырыс көлемі артады. Биыл 120 мыңнан аса қазақстандық тегін техникалық және кәсіптік білім ала алады. Бұл – 2021-2022 оқу жылымен салыстырғанда 25 мыңға көп. Сонымен қатар кәсіпорындардың колледждерді шефтік қамқорлыққа алу тәжірибесін дамытып, дуальды білім беруді кеңейту көзделіп отыр», деді Ш.Каринова.

Елімізде онлайн-университеттер ашылады

Білім және ғылым вице-министрі Қуаныш Ерғалиевтің айтуынша, Қазақстанда онлайн-университеттер ашылады.

«Министрлік жоғары білім беру жүйесінде оқытудың жаңа құралын енгізуді жоспарлап отыр. «Онлайн оқу» білім алудың жаңа форматына айналады. Елімізде алғашқы онлайн-университеттер ашылады. Жалпы, жоғары оқу орындарында білім алу үшін гранттар саны 5 мыңға артады. Оның 60 пайызы техникалық мамандықтар бойынша бөлінеді. Сондай-ақ «Болашақ» бағдарламасын қайта қарастыру бойынша жұмысты бастадық», деді Қ.Ерғалиев.

Оның баяндауына қарағанда, алдағы уақытта техникалық және ІТ бағытта жоғары білім беру грантының саны 20 мыңнан 30 мыңға көбейеді. Соның ішінде Маңғыстау мен Атырау облысындағы техникалық жоғары білім беру бойынша мемлекеттік тапсырыс саны 10 мыңға артады.

«Мемлекет басшысының тап­сырмасы бойынша шетелдік беделді жоғары оқу орындарының Қазақ­стандағы филиалын ашу жұмыс­тары жүргізіліп жатыр. Былтыр елімізде британдық Де Монфорт Лестер университетінің филиалы ашыл­ған еді. Биыл М.Қозыбаев атын­дағы Солтүстік Қазақстан универ­ситетінің базасында Аризона уни­верситетінің филиалын ашу жос­пар­ланған», деді Білім және ғылым министрінің орынбасары.

Оның айтуынша, С.Өтебаев атындағы Атырау мұнай және газ университетінің, Ш.Есенов атындағы Каспий мемлекеттік технологиялар және инжиниринг университетінің, Әл-Фараби атындағы Қазақ ұлт­тық университетінің базасында тех­ни­калық бағыттағы шетелдік ЖОО филиалдары ашылмақ.

«Мемлекет басшысының тапсырмасына сәйкес, техникалық ба­ғыттағы кадрларды даярлауға баса мән берілмек. Техникалық және IT салаларға арналған гранттар 40%-дан 60%-ға дейін ұлғайтылады. Батыс өңірлердің, Маңғыстау, Атырау облыстары мектептерінің түлектеріне грант бөлу мәселесі пысықталып жатыр. Сонымен қатар қоғамдық тәртіпті қорғау жөніндегі міндеттерді орындау кезінде қаза тапқан әскери қызметкерлердің, құқық қорғау және арнаулы мемлекеттік органдар қызметкерлерінің балаларына білім грант­тарын беру мәселесі қараст­ы­рылатын болады. Ғылым саласын тұ­рақты қаржыландыру жалғасады. Ға­лымдарға ғылыми идеяларын жүзе­ге асыруға жаңа мүмкіндіктер ұсы­нылды. 2 мыңнан аса ғалымға алған гранттарына қара­мас­тан тұрақты түрде жалақы төленеді. Біз ғылыми-зерттеу институттарын материалдық-техникалық жаңарту жұмыстарын жалғастырамыз. Сон­дай-ақ әр ғылыми-зерттеу инсти­туттарын да­мы­ту стратегиясын бекітеміз және ЖОО мен ғылыми инсти­тут­тар­дың тығыз қарым-қатына­сын дамы­туға арнайы кешенді ша­ралар қабыл­даймыз», деді Қ.Ерғалиев.

Мемлекет басшысы 2022 жыл­­­ды «Балалар жылы» деп жария­лады. Сондықтан кәмелетке толма­ған­­дар­дың құқықтары мен мүдде­лерін қорғауға, балалардың өмір сүруіне, білім алуына және дамуы­на қолайлы жағдай жасауға баса назар аударылады. «Қазіргі таңда Пар­ламент Мәжілісінің депутаттары бастамашылық еткен «Бала құ­қық­тарын қорғау туралы» заң жобасы мақұлданып жатыр. Соның ішінде кәмелетке толмағандар арасындағы қудалаудың (буллингтің) алдын алу, психологиялық қызмет мәселелері бойынша бірқатар түзету қабыл­данады. Министрлік 8 түрлі бағыт­ты қамтитын Балалар жылына арналған кешенді іс-шаралар жос­парының жобасын әзірлеп жатыр. Оның қатарында сапалы білім беру, толыққанды қосымша білім мен тәрбие беру, балалардың денсау­лығын нығайту және қорғау сынды басқа да мәселе бар», деді вице-министр Бибігүл Асылова.

Деректер қоры ашық болады

Орынбасарларының сөзін қо­ры­тындылап, кей тұсын толықтырған Білім және ғылым министрі Асхат Аймағамбетов мек­тепке дейінгі тәрбие мен білім беруде енді сапа талап етілетінін жеткізді.

«Балабақшалар тексеріледі, аттес­таттау енгізіледі. Бұған дейін біз бала­бақшалар санын арттырумен айналыстық, енді сапаны талап ететін кез келді. Орта білім саласында ең маңызды жұмыс – пәндер бойынша білім беру бағдарламаларын жаңарту. Президенттің техникалық ма­ман­­дықтарға мән беру туралы тап­­сыр­масын орындау үшін мек­тептегі мате­матикалық білімді дамы­туға ерекше назар аударуымыз қажет. Сондықтан мектептерде мате­матика пәнін топтарға бөліп оқыту қарастырылып жа­тыр. Және технология, еңбек пән­дерін де бұрын­ғыдай топқа бөліп оқыту жүйе­сіне қайта көшу керек. Бұған қоса Ұлттық білім беру дерек­тер қорын­дағы (ҰБДҚ) жеке мәлі­мет­тер­ден басқасы қоғамға ашық, қол­жетімді болуы қажет», деді А.Ай­ма­­ға­мбетов.

Жиынға қатысқан Премьер-Минис­трдің орынбасары Ералы Тоғ­жанов білім мен ғылым саласындағы біршама жетістікті атай келе, жауап­ты ведомство өкілдеріне, жергілікті атқарушы органдарына бірқатар міндет жүктеді.

«Мемлекет басшысының тапсыр­масын орындау аясында Қаржы, Ұлттық экономика министрліктеріне өңір әкімдерімен бірлесіп, қар­жы­ландыруды теңестіруді және қалып қойған өңірлердің білім беру деңгейін арттыруды тапсырамын. Әсіресе, ауылдық жерлердегі педа­гог тапшылығы проблемасын түбе­гейлі шешу керек. 2021 жылдың қаңтар айында білім беру мәселелері жө­ніндегі заңмен қосымша білім­ге арналған мемлекеттік білім беру тапсырысы енгізілді. Мемле­кеттік білім беру, спорттық, шы­ғар­машылық тапсырыстарды бірік­тіретін қосымша білім берудің бірыңғай порталын құру қажет. Содан соң жиынға қатысып отырған барлық өңір әкімдіктерінің өкілдері, үш ауысымды мектептер саны азаюдың орнына жыл сайын көбейіп барады. Алматы облысында 1,5 жыл бұрын 30 үш ауысымды мектеп болған, қазір оның саны 52-ге жетті. Ақтөбе, Атырау, Жамбыл, Қызылорда, Маңғыстау, Түркістан облыстарында да сондай жағдай», деді Е.Тоғжанов.