Елбасы Нұрсұлтан Назарбаевтың Қазақстан халқына арнаған биылғы Жолдауында: «Қазақ тілі бүгінде ғылым мен білімнің, интернеттің тіліне айналды. Қазақ тілінде білім алатындардың саны жыл өткен сайын көбейіп келеді. Еліміз бойынша мемлекеттік тілді оқытатын 57 орталық жұмыс істейді. Олардан мыңдаған азаматтар қазақ тілін үйреніп шықты, әлі де үйренуде» деді. Шынында, қазіргі таңда еліміздегі барлық азаматтарға мемлекеттік тілді меңгеремін деушілерге қолайлы жағдай жасалуда. Сондықтан болар, қоғамда қазақ тілін үйренуге деген ынта, ықылас күн санап артуда. Оларға қажет қазақ тілін оқытуға арналған әдістемелер, оқулықтар, мультимедиалық оқу құралдары жарыққа шығуда.
Мемлекеттік тілді оқытатын орталықтың бірі – Астана қаласы Тілдерді дамыту басқармасына қарасты «Руханият» орталығы. Орталықтың негізгі міндеті, мемлекеттік мекемелердің қызметкерлерін қазақ тіліне үйрету; қазақ тіліне баулуға арналған ғылыми-әдістемелік конференциялар, семинарлар, дөңгелек үстелдер өткізу; тілді үйретудің үш деңгейлік бағдарламасына сай негізгі оқулықтар мен мұғалімдерге арналған әдістемелік нұсқаулықтар, грамматикалық анықтағыш пен сөздіктер, оқу құралдарын шығару.
Орталықтан мемлекеттік және бюджеттік мекемелердің қызметкерлері қазақ және ағылшын тілдерін меңгеруге талпынуда. Атап айтсақ, олардың қатарында Президент Іс басқармасына қарасты мекемелер, Парламент депутаттары, Қазақстан халқы Ассамблеясының өкілдері, Астана қаласы әкімдігі, тағы басқа қызметкерлер бар.
Қазіргі тіл үйрету әдістемесінің көпшілігі тілді сөйлеуге емес, жеке сөздерді немесе тіркестерді жаттатуға негізделген. Орыстілді мектептердегі, жоғары оқу орындарындағы «Қазақ тілі» оқулықтарын шолып шықсаңыз, соған көзіңіз әбден жетеді. Тілді бір-бірімен байланыссыз жеке сөздерді жаттау үшін үйренбейді, тілді сөйлесу үшін үйренеді. Сондықтан, біз қазақ тілін үйрету әдістемесін әлдебір монологтық деңгейден күнделікті өмірде қолдана алатын қажетті диалогтық деңгейге жеткізгеніміз жөн.
Тіл үйретудегі басты мәселе – әдістемеде, мұғалімнің біліктілігіне немесе оқулықтың сапасына ғана тәуелді емес, мәселенің үлкені – тіл үйренушінің өзін қамшылауында, намысқа тырысуында, сөйтіп, ықыласын оятып, көкірек көзін ашуында. Орталығы мемлекеттік қызметкерлерді өз салалары бойынша әзірлеуде. Оларға қажет «Салалық қазақ тілі» оқу құралы жарыққа шықты. Ал «Бастау» оқу құралы қазақ тілін үйренуге енді бет бұрғандарға арналған. Бұл оқу құралының өзге оқу-әдістемелік құралдардан ерекшелігі – оның мазмұны мен құрылымының тіл үйренушіні сөйлеу әрекетіне бағыттаумен сабақтасып келеді. Еңбекте алдымен жаңа сөздер ұсынылып, кейін олар сөз тіркестері мен сөйлемдерге, аударма мен сұхбаттарға ұласады. Сөйтіп, тіл үйренушінің тілдік қатысымға шығуына орайлы мүмкіндік туғызады. Қарапайымнан күрделіге қарай негізделген мұндай әдістеме тіл үйренуге тиімді деп білеміз.
Қазақ тілін үйретуге арналған мультимедиалық құралдың бірі – «25 кадр». Онда әрбір тақырып бойынша алдымен бірнеше сөздердің, содан кейін осы сөздерден тұратын сөз тіркестері, әрі қарай сөйлемдер блогы берілген. Бұл әдістің тіл үйрету саласындағы басқа әдіс-тәсілдерден айырмашылығы – ол адамның түйсігін активтендіруге бағытталған.
Қазіргі кезде қазақ тілін үйренуге кедергінің бірі – қызметкерлердің сабақ уақытында толық құрамда қатыса алмауы. Себебі, тыңдаушылар жұмысты алдыңғы кезекке қойып, мемлекеттік тілді оқыту сабағына қатысуды екінші кезекке ысыруы тілді меңгеруде біршама қиындықтар әкелуде. Сондықтан, мекеме басшылары осыған жете назар аударса дұрыс болар еді.
Олжас СҮЛЕЙМЕНОВ,
«Руханият» орталығының қызметкері.
АСТАНА.