Білім • 20 Қазан, 2022

Үлгілі мектеп үрдісі

329 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Ақтөбе облысында 426 мектеп болса, олардың тең жартысы елді мекендерде орналасқан. Жаһандық өзгерістер білім саласын да айналып өтпеген қазіргі тұста ауыл мектептері мен қала мектептерінің арасындағы білім айырмашылығын жою артықшылық берілген бағыттардың біріне айналды. Өйткені жылма-жыл ауыл мектептерінің оқушылары мен қала оқушылары арасында білім алшақтығы ұлғайып барады.

Үлгілі мектеп үрдісі

Осы олқылықтың орнын толтыру үшін Ақтөбе қаласына жақын аудандардың тұрғындары 10-11 сыныпта оқитын балаларына қаладан репетиторлық орталық­тар іздеп, әбігерге түседі. Күн­делікті қалаға қатынауға көп ата-ананың шамасы жете бермейтіні де белгілі. Білім ҰБТ тапсыруға ғана емес, жүйелі болуы керек. Ауылдық жерлердегі білім сапасын көтеруде ең алдымен жоғары жылдамдық­тағы интернет байланысын жолға қою күн тәртібінде тұр. Заманауи білімге қол жеткізу үшін бірыңғай мектеп оқулықтарымен даярлану жеткіліксіз екенін ұстаздар да, оқушылар мен олардың ата-аналары да жақсы түсінеді. Сондықтан қағазға басылған оқулықтардағы ақпараттан өзге тақырыпты түсіну мақсатында оқушылардың қосымша ақпарат алуы, мәліметтерді саралауы мен талдай алуы, сыни ойлау қабілетін жетілдіре білуі өте маңызды.

Елімізде қала мен ауыл мектеп­терінің арасындағы білім алшақтығын жою мақсатында NIS мектептері 17 өңірдегі 17 мектепке әдістемелік қолдау көрсету жобасын бастады. Солардың қатарында Алға ауданының Бестамақ орта мектебі  «Ауылдық жердегі тірек мектептердің әлеуетін дамыту» жобасы бойынша  Ақтөбедегі NIS-тің тірек мектебі болып бекітілді. Ауқымды жұмыс зияткерлік және Бестамақ орта мектептерінің директорлары Сәуле Өмірбекова мен Анар Истеғұлованың кездесуінен басталды. Бір апта ішінде NIS мұғалімдері бүкіл педагогикалық ұжымға ашық сабақтар, семинарлар, шеберлік сабақтар мен тренингтер өткізді. Бестамақтық мұғалімдер жаратылыстану-математика және әлеуметтік-гуманитарлық ғылымдар, география, тарих, өнер, дене шынықтыру, роботтехника және информатика пәндері бойынша дәрістерге қатысып, кітапхана мен үйірмелер­дің жұмысымен танысты. Сондай-ақ NIS оқытушы­лары оқу процесінде тік және көлденең жоспарлауды ұйымдастырудың тәсілдерін көрсетті. Бестамақ мектебінің оқытушылары осындай шы­ғармашылық байланыстың тиімділігін атап өтті.

– Зияткерлік мектеп мұғалімдерінің сабақ жос­парлаудағы зерттеу­ші­лікке мән беруі, осы бағыт­ты түрліше дамыту шебер­ліктері, оқушылардың шығармашылық қабілетін ашудағы жұмыс бағыттары ұнады. Бұл – біз үшін үлкен тәжірибе алмасу, – дейді Бестамақ орта мектебі тарих пәні­нің мұғалімі Роза Дүйсенбаева.

Айта кету керек, «Ауылдық жердегі тірек мектептердің әлеуетін дамыту» жобасын NIS Білім беруді тұрақты дамыту қоры және «Қазақстан халқы­на» қорымен бірлесіп іске асыруда. Біраз уақыт бұрын Ақтөбедегі NIS ұстаздарынан құралған топ Бестамақ мектебіне келіп, «Ауыл­дық жердегі тірек мектептердің әлеуетін дамыту»  бағдарламасымен әріптестік байланыс орнатуға өздері ұсыныс еткен. NIS мұғалімдері күнделікті пәндік сабақтарынан соң жоба қатысушыларымен сабақтың өткізілуіне талдау жасап, тыңдаушылардың сын-ескертпелерін және ұсы­ныстарын сұрады. Таң­даулы білім ошағының ауыл мектебіне қаншалықты әсер еткенін осы оқу жы­лы­ның соңында мектеп оқушы­ларының сабақ үлгерімі мен ҰБТ қорытындысы бойын­ша анықтауға болады. Ақтө­бедегі NIS мұғалімдері Беста­мақ мектебін үш жыл бойы әдіс­темелік тұрғыдан қамтамасыз етеді. Бұл екі жаққа да пайдалы әрі түпкілікті нәтижесі – тірек ауылдағы білім сапасының артуына оң әсер етпек.

 

Ақтөбе облысы