Білім • 15 Наурыз, 2023

Жаңашылдыққа жаны жақын

264 рет
көрсетілді
7 мин
оқу үшін

Тәуелсіздік алғаннан бері еліміздегі білім беру жүйесі бірқатар өзгерістерді бас­тан кешті. Оның ішінде дұрысы да, бұрысы да болды. Алайда әр кезеңнің өз талабы бар. Мәселен, бұрынғы мен бүгінгі оқу бағдарламасында айырмашылық жер мен көктей. Өйткені қазіргі уақыт – жаңа технология ғасыры десек, соған лайықты білімді, білікті ұрпақ тәрбиелеу қажет. Бұл ретте ұстаздарға түсіп отырған салмақ та ауыр. Осы үдеден табылып жүрген ұстаздың бірі, елордадағы республикалық физика-математика мектебінің қазақ тілі мен әдебиеті мұғалімі Рахат Әзімбаева.

Жаңашылдыққа жаны жақын

Ұлы Абай атамыз туған топырақ­та өмірге келген кейіпкеріміздің ұстаздық қызметіне отыз жылдан асса да, уақыт талабынан бір сәт қалып көрген емес. Үнемі ізденісте жүреді. Жаңашыл. Талапшыл. Бастамашыл. Біз Рахат Омашқызының осы қасиетін әңгіме барысында байқадық. Тәжірибесі мол білікті маманның айтар ойы да өзгеше. Көп әріптестеріне ұқсамайды.

– Білім саласында бір орында тоқтап қалуға болмайды. Үне­мі алға жылжып отыру керек. Сондықтан әр кезеңге байланысты оқу бағдарламасы да өзгереді. Ол – заңдылық. Кейде «мектептегі білім жүйесі бұрынғыдай емес» деген пікірді естиміз. Қазір уақыт басқа. Енді балаларды бұрынғы білім жүйесімен оқыта алмаймыз. Оқушыларды осыдан отыз, жиырма, тіпті он жыл бұрынғы мектеп түлектерімен салыстыру мүмкін емес. Бүгінде елімізде жаңартылған білім беру мазмұны іске асып жатыр. Бұл – заман талабы. Меніңше, оқушыға тек пән арқылы білім беріп қана қоймай, оларды жаңа заманға икемдеп, дағды қалыптастыру керек. Бір жағынан, XXI ғасырдағы мектеп түлегі қандай болуы керек дегенде, ол алдымен қарым-қатынасқа жақын, ел алдына шығып кез келген мінбеден сөйлей алуы қажет. Сонымен бірге кез келген мәселеге сыни көзбен қарап, жан-жақты сауатты болуы керек, – дейді ол.

Бүгінде оқимын, ізденемін деген оқушыға жол айнадай жарқы­рап жатыр. Ауылда отырып, ғалам­тор арқылы әлеммен байланысып, қажетті ақпаратты алуға мүм­­кіндік зор. Рахат Омашқызы жаңар­­тылған білім беру мазмұны оқу бағдарламасына енгеннен бері мұғалімдердің де санасы өзгергенін жеткізді. Мұнда ұстаздардың ізде­нісі мен шығармашылығына басымдық берілген. Мектеп бен ата-ана арасындағы кері байланыс та арта түскен.

Қазір елімізде ағылшын тіліне деген сұраныс жоғары. Жас та, кәрі де ағыл­шынша сөйлеуге ұмтылады. Бір жағы­нан, бұған қуансаңыз, екіншіден, қазақ тіліне деген сұра­ныс та сондай болса екен дей­сіз. Кейде бізде ағылшын мен қазақ тілі мұға­лімдерінің оқу-әдістемесін бір-бірімен салыстырып жатады. Бұған кейіпкеріміздің айтатын өз пікірі бар.

– Негізінен екеуін салыстыруға болмайды. Себебі ағылшын тілі мұғалімдерінің оқу-әдістемелік кешені мүлде бөлек. Олардың ғасырлық тарихы бар. Онда балаға керекті құрал-жабдықтың бәрі даяр. Олар оқу-әдістемеде не жазылып тұр, тура сонымен жұмыс істейді. Ойдан ешнәрсе қоспайды. Олардың оқулық авторлары 10-13 адамнан тұрады. Оның арасында ғылыми атағы зор профессордан бастап, теоритик, практик секілді мамандар қамтылған. Сонымен бірге психолог болады. Оқулық жазғанда баланың жас ерекшелігі де ескерілу керек. Міне, оларда бір оқулық жазып шығару үшін қаншама маман топтасып жұмыс істейді. Тұтас инс­титут десек болады. Бізде олай емес. Бірақ біз соған біртіндеп келе жатырмыз, – дейді Р.Әзімбаева

Бір жылдары «мұғалім беделіне» кө­леңке түсіретіндей түрлі пікір айтылып жүрді. Бірақ «асылды тот баспайды» демекші, өз ісінің кәнігі шеберіне айналған маман қай кезде де қадірлі. Кейінгі кездері жүзеге асқан білім саласындағы сапалы өзгерістердің ұстаз беделін көтеруге тигізген әсері үлкен. Мемлекет тарапы­нан да әлеуметтік қолдау арта түсті. Алай­да біз «мұғалім беделі» дегенді қалай түсі­неміз? Осы сұрақты кейіпкерімізге қойып көрдік.

– «Мұғалім беделі» кең ұғым­ды біл­діреді. Меніңше, ол – оқушы­лардың сый­лас­тығы мен жылы көзқарасы. Әр мұғалім беделін жеке қалыптастырады. Егер саба­ғыңды балаларға ұғынықты тілмен жет­кізіп, қызықты етіп берсеңіз, олар сені сыйлап төбесіне көтереді. Жаңашыл ұс­тазға деген оқушылардың құрметі бөлек. Өзім үшін «мұғалім беделі» осы. Отыз жылдық ұстаздық жолымда біраз оқу­шыны халықаралық, республикалық олим­пиадаға дайындадым. Олармен жұ­мыс істегенде уақытты мүлде есептеген емеспін. Қаншама шәкіртім білім бәйге­сінен топ жарды. Соны жұмысымның нәтижесі деп бағалаймын. Қазір 9-11 сынып оқушыларына қазақ және орыс тілінен сабақ беремін. Кейде бір оқушым сабақ үстінде көңілсіз отырса, оны қанаттандыру үшін «Оян, қазақ», «Ойлан, қазақ» деп айтамын. Өйткені осы сөз тіркестері арқылы баланың санасына қазақы ұғымды сіңіре берсем деймін. Орыс сыныптарын­да да қазақша жатық сөйлейтін оқушылар жетерлік. Әрине, барлық бала бірдей емес. Әр оқушының көңіл күйіне қарай кейде сабаққа дайындап келген жоспарыңды өзгертесің. Біз мұғалімді психолог деге­німізбен, балалар бізден өткен психолог. Мысалы, әр оқушыға «сіз» деп сөйлеймін. Осы арқылы олар өздерін тұлға сезіне бас­тайды. Әр оқушы өз ой-пікірін ашық айта білгені дұрыс. Мұғалім сабақта көп сөйлей бермей, баланы да тыңдай білу керек, – дейді ұстаз.

Р.Әзімбаеваның еңбек жолы 1991 жылы Абай облысындағы Қарауыл ауылындағы Абай атын­да­ғы орта мектептен басталып, кейін Солтүстік Қазақстан облысы Қызылжар ауданындағы Нало­бин орта мектебінде жалғас­ты. Одан соң Петропавл қаласын­дағы дарынды балаларға арнал­ған мамандандырылған мектеп-лицейінде қызмет істеді. Осы білім ордасында жүр­генде ізде­нім­паздығымен көзге түсіп, әріптес­терінің арасында үлкен беделге ие болды. Қазақ тілін оқытуға байланысты көмекші құралдары жарық көрген. 2019 жылы республикалық «Үздік педагог» атағын иеленді. Мемлекет басшысының қолынан II дәрежелі «Барыс» орденін алды. Бұдан басқа да қол жеткізген жетістіктері көп. Астанаға келгеніне үш жылдан аса уақыт болса да, қазір ол республикалық физика-математика мектебіндегі маңдайалды ұстаздың біріне айналды. Мұғалім мерейі дегеніміз осы.