Экономика • 31 Желтоқсан, 2023

Жол құрылысындағы жаңалықтар

181 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаев көлік-логистикалық әлеуетті дамытуды Үкімет жұмысының негізгі басымдықтарының бірі ретінде белгіледі. Бұл тапсырманы орындау шарасы тиянақты жүргізіліп келеді.

Жол құрылысындағы жаңалықтар

2024-2030 жылдар аралығында жалпы ұзындығы 9 мың шақырымнан асатын бірқатар басым жол жобаларын жүзеге асыру жоспарланған. Оның 4,7 мың шақы­рымы республикалық желіде, 4,5 мың шақы­рымы облыстық маңызы бар жолдарда. Республикалық бағыттарға келетін бол­сақ, биылғы жылы «Ақтөбе – Ұлғайсын – Қыз­ыл­орда», «Қарағанды – Жезқазған», «Са­рыағаш айналма жолы», жобалары бойын­ша жұмыстарды бастау жоспарланған. «Қызылорда – Жез­қаз­ған» бағыты бойынша басталған жұмыстар жалғасады.

Еліміздің теңіз инфрақұрылымын дамыту үшін биылға бірқатар маңызды жобалар пысықталды. Ақтау портында контейнерлік хаб құру, айлақтарды реконструкциялау, сондай-ақ жүк тиеу жабдықтарын жаңарту жоспарланып отыр. Былтыр Құрық портында Abu Dhabi Ports компаниясымен бірлескен астық терминалы іске қосылды. Енді теңіздегі қауіпсіздікті арттыру үшін 2024-2025 жылдары Ақтау және Құрық порттарының акваторияларында  тереңдету жұмыстары жүргізіледі.

Аталған жобалардың барлығы жүзеге асса, Қазақстан теңіз порттарының өткізу қабілетін 10 млн тоннаға, оның ішінде контейнерлік қуаттылықты жылына 300 мың ЖФБ-ға дейін арттыруға мүмкіндік туады. Ал былтыр ішкі су көлігін дамыту күшейтілді. Енді трансшекаралық Ертіс өзенінің транзиттік әлеуетін арттырып, Ресей – Қазақстан – Қытай жаңа дәлізін құру жоспарланып жатыр. Әңгіме Семей қаласында жаңа жүк тасымалы шлюзі, Тұғыл ауылындағы өзен порты және Қытай шекарасына дейін теміржол салу туралы болып отыр. Трансшекаралық Ертіс өзенінің транзиттік мүмкіндіктерін дамыту жүк тасымалдау көлемін қазіргі 1,5 млн тоннадан 3,5 млн тоннаға дейін арттырады деген үміт бар.

Авиация саласында қазіргі күнде жеке инвестиция есебінен Шымкент, Қызылорда және Алматы қалаларында 3 жаңа жолаушылар терминалы салынып жатыр. Олардың пайдалануға дейінгі барлық жұмыс осы жылы аяқталып, халыққа қызмет көрсетуді бастайды.

Логистикалық қызметті жақсарту мақса­тында ТХКБ арқылы өтетін тасымал­дар үшін «бір терезе» құру мәселесі пысықталып жатыр. Цифрлық көлік дәлізін толық іске қосу 2024 жылға жоспарланған. Есте болса, былтыр Қытаймен ТХКБ дамыту туралы келісімдерге қол қойылды. Олар экс­порт­тық-импорттық және транзит­тік та­сымалдарды ұлғайтуды, ҚХР-ға порт­­тық инфрақұрылымдық жобаларды қар­жы­лан­дыруға көмек көрсетуді, ТХКБ бойын­дағы мультимодальды тасымалды дамытуды және т. б. көздейді.

Ақтау және Құрық порттарына жүк­терді автомобильмен жеткізу уақытын қыс­қарту үшін ұзындығы 515 км болатын рес­публикалық маңызы бар «Шалқар – Бейнеу» автожолын салу жоспарланған. Қазір техникалық-экономикалық негіздемесі әзір­леніп жатыр. Бағытты дамыту бойынша шараларды жүзеге асыру оның өткізу қабілетін 2027 жылға қарай жылына 10 млн тоннаға дейін арттыруға мүмкіндік береді.

Реконструкциялау нәтижесінде өткізу пункттерінің аумақтарын кеңейтуді, қолда­ныс­­тағы ғимараттар мен құрылымдарды жаң­ғыр­туды, заманауи жабдықтармен қам­тамасыз ету, онда стационарлық инспек­циялық тексеру кешендерін, сондай-ақ паспорттық бақылау кабиналары мен бөлін­ген қозғалыс жолақтарының санын көбейту қарастырылған. Өткізу пункттерінде автомат­тандыру мен озық технологияларды енгізу үшін 2024-2026 жылдары 83 бірлік «Е Gate» паспорттық бақылаудың автоматтандырылған жүйесін сатып алу жоспарланған.