Оралхан оны әңгімесінде ауылға келген немістің қызына ғашық болған бозбала ретінде көрсеткенімен, Нұрлан ақсақал «ғашық болған мен емес, өзі», деп кеңк-кеңк күлетін. Иә, ол туралы Оралхан Бөкей естеліктерінің бірінде «Кішкентай күннің басы секілді күнбағысты Шыңғыстайға неміс қызы Луиза әкелген. Оны ауылдықтар күнбағар деп кеткен. Менің кіндік шешем, Аннаның үйінде тұрды. Сол күннен бастап, Луиза екеуміз достасып кеттік. Қалада өскен немістің қызына күнбағыстың арасында атқа мінуді үйреттім» деген еді.
Оқиға желісіне шолу жасасақ, ұлы жеңіске он жыл толып, шыңғыстайлықтар ұлан-асыр той жасайды. Алтайдың аспанында ән әуелеп, әр үйде қазан көтеріледі, шырмауықтан сыра ашытылады. Мәз-мәйрам ел клубтың ескі тақтайын тепкілеп, би билейді, артынша кино көрсетіледі. Алайда айрандай ұйыған ауылдың шырқын күндердің күні шыбық мініп, ауылға қарай жүгіріп келе жатқан қара табан ауылдың баласы бұзған. «Елді алатайдай бүлдірген шыбық мініп, ауылдың үстінен шаңдатып, шапқылап өткен қара бала болды. Ол құйрығын сабалап, құйын-перен жүгірген күйі бар даусымен «неміс келе жатыр, неміс келе жатыр» деп жер жаңғырта айғайлайды», деп суреттейді жазушы. Рас, Оралхан – суреткер жазушы. Лирикаға толы повесін жаза отырып, Алтай табиғатын, кешқұрымғы Бұқтырма сарынын, оның долы толқыны жар қабақты тепкілеп, ауыл іргесін қопарып жатқанын, көктемгі тасқында терек-талды тамырымен жұлып, ағызып әкетіп бара жатқанын дәлме-дәл бейнелейді. Оралхан жазған Бұқтырманың тентектігі әлі күнге басылған жоқ. Ауылдың етек жағындағы үйлердің көбін су шайып, кеміріп жатыр. Табиғаттың бұл мінезіне тосқауыл болатын не техника, не технология табылмаған...
Сөйтсе, кеше ғана қан майданда қарсы соғысқан немістің қызы ауылға агроном болып келе жатыр екен. Әуелде ел оны жаудың қызы деп жақтырмаған. Күнбағыс жейміз бе деп, келеке қылған. Аппақ шашы иығына төгілген аққұба қыз ауылға кіргенде, жат-жұрт көрмеген ауыл халқы қоғадай жапырылып жол беріскен. Қалай десек те, аңқылдаған ауыл халқы құшақ жаймаса да, кеудесінен итермеген. Күңкілдеп сөйлегендерді Нұрланның шешесі тыйып тастап, колхоз кеңсесіне қарай жол сілтеп, қаршадай қызды шығарып салған. Махаббат хикаясы осы күннен басталады. Анна кемпірдің үйінен шықпайтын Нұрлан енді ол жаққа баруға жүрексінетінді шығарды. Көңілі Луизаға ауып, нағыз махаббатын кезіктіргендей күй кешті. Иә, ауылдық жерде солай емес пе еді?! Сырттан келген қызға ауылдың бозбалалары сұқтана қарап, сөз салғыш келер еді. Бірақ соңғы жиырма-отыз жылда шетелді қойып, басқа қаланың қызы жат ауылға жұмысқа бара қоймайды. Заман өзгерген. «Дипломмен ауылға» бағдарламасы да өзге өңірлердегі студенттерді ішінара болмаса, бұрынғыдай тарта алмады. Керісінше, қалаға бір ілінген бала қайтып ауылға аттап басқысы келмейтінді шығарды. Бес-он жыл бұрын жастар Астана мен Алматыны көксесе, қазір шетел асуды арман қылды. Асып кетіп жатқаны қаншама?! Ал Луизадай агроном мамандығын таңдап, Алтайдың қуысында жатқан ауылға шынашақтай қызды қуып апара алмасыңыз анық. Ата-ананың да жібергісі жоқ. Ауыл десе, ат-тонымызды ала қашатынды шығарды. Болашақты ауылмен байланыстырғанды қойдық. Бақыт деген шетел ассаң күтіп тұратындай күйге түстік. Қарыштап дамып кеткен елдей ауылға экзотика ретінде қарауды шығардық. Ауыл пешінің суретін әлеуметтік желіге жүктеп, «есіңізде ме?» деп жазатын жастар шықты. Солар шіркін, Луизадай ауылға барар ма еді? Луиза Шыңғыстайға жаңалығымен, жаңашылдығымен барды. Бұған дейін ауыл елі тары егіп, оны талқан қылуды ғана білсе, неміс қызы Қара – далаға күнбағыс егіп, елді таңғалдырған. Шемішке тұқымын ұрлап, бау-бақшасына шашқандардың ұрлығы тамыз туа ашылып қалғаны қызық. Күнбағыс сап-сары күндей дөңгеленіп, бас жарған. (Ұрлық қылғандардың да басы жарылған шығар). Ауыл елінің осыдан соң кеше ғана көрместей болып жүрген неміс қызына құрметі артады. Тек ауылдағы жалғыз көлікті тізгіндеп жүрген Қожақтың ғана жүрегі жібімеген. Тіпті, Луизаны «фашист» деп ұрып та жіберген. Ішінде қатып қалған кек бар еді. Әкесі соғыстан қайтпаған. Жау қолынан қаза тапса керек. Сол үшін де Қожақтың Луизаға деген көзқарасы өзгермесі анық еді. Ал оныншы сыныптағы Нұрлан шынайы ғашық. Бар ойы өзінен бірер жас үлкен Луизада. Луиза келгелі мінез-құлқы да өзгерген. Есейген. Әке-шешесіне қолғабыс қылып, қарындасы Шолпанға қамқорлығын күшейткен. Бәріне уақыт тапты. Сол замандағы қазақ халқының кеңдігі қандай?! Ауылға 1910 жылдары жер ауып келген Гриша мен Аннаны да бөтенсіген жоқ. Жо-жоқ, әуелде қорасын, моншасын өртеп жіберген басбұзарлар да болған. Бірақ барар жер, басар тауы қалмаған екі жас Шыңғыстайға сіңісіп кеткен. Айтқандай, Оралханның кіндігін кескен Анна кемпір еді. Ол туралы бұл повесінде ғана емес, басқа да шығармаларында кездеседі. Естуімше, тоқсаннан асып барып көз жұмған Аннаны ауылдықтар мұсылманша жерлеген көрінеді. Шындыққа саятын сөз. Себебі, Шыңғыстайдың қақ ортасындағы мұсылман зиратынан басқа бейіттер жоқ. Қазағы да, орысы да Бұқтырма жағасындағы қабақта тыныштық тапқан.
Ол заман мен бүгінгі Шыңғыстайдың тынысы да, тіршілігі де өзгерген. Ауылдың маңайына жайқалтып күнбағыс егу былай тұрсын, егін егілмейді. Тоқсаныншы жылдардың басында базары тарқаған ауылдың тұрмыс-тіршілігі мал ғана. Ауылдықтар ала жаздай жем-шөбін әзірлеп алып, алты ай қыста момақан күн кешеді. Кім білсін, күндердің күні ауылдың ажарын енгізетіндей Луиза қыз қайта бір айналып соғатын шығар...