Театр • 20 Ақпан, 2024

Сахнада – «Кербұғы»

101 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Ж.Аймауытов атындағы қазақ музыка-драма театры биылғы жыл­дың алғашқы премьерасын ұсынды. Премьераның атауы – «Кер­бұғы». Оралхан Бөкейдің аттас әңгімесінің желісімен қойылып отыр.

Сахнада – «Кербұғы»

Суретті түсірген – Есенжол Исабек

Пластикалық драмада қо­рық­тағы маралдар мен бұғы­лар­дың өмірі баяндалады. Негізгі идеяда адамзат жауыздығының үстемдігі көрініс тапқан. Бұғы­лар мен маралдар табынының адамзат әлемінен үнемі жы­лылық іздеп, тым сенгіштігі бұл жа­нуарларды құрдымға құ­латты. Кербұғы – бұғылардың ішінде ең ақылдысы еді. Ол пенде баласын шексіз сүйе-тұғын. Қойылым шырқау шегіне жеткенде мамыражай тірлік кешіп жүрген топ басы – Кербұғының он сегіз салалы мүйізін ел-жұрт­тан безініп, айдалада жүрген адам Қоңқай кесіп әкет­ті. Кер­бұғының бар бағы – ба­сындағы он сегіз салалы мү­йізі екен. Одан айырылған сәттен оны тың­дайтын, пәрменіне құ­лақ асатын жануар қалмады. Жа­нын­дағы серіктері зым-зия, бәрі қара басының қамын ойлап жан-жаққа сытылды, қол ұшын берген ешкім жоқ. Табиғаттың жаратылысы адам алдында дәр­менсіз екен.

Кербұғы үшін бұдан асқан қор­лық, қайғы-қасірет бар ма?

Оның соңын ала үлкен бір маралдар әулеті күйреп тынды.

Енді бір сәтте Кербұғы бей­несі – Алаш шаңырағын ұстап тұрған адалбақанға ұқсап кетті. Кербұғының соңын ала бірлігінен дәрмен кетіп, айдалада тарыдай болып шашырап, уығы ажырап қалған өзге бұғылар мен маралдар тамырынан айырылған қазақ халқының аянышты тағдырынан бір аусайшы. Қазақтың басынан өткен барлық қайғы-қасіретті осы жерге үйе салғандай. Аштық көрінісі, бақа-шаян теріп кеткен жұрт, сәбиінен айырылған ана, көкірегі шерге толған ерлер... Көшбасшыдан, тамырынан ажыраған елдің бейшара кейпі.

Адамнан асқан сатқын, опасыз, надан жаратылыс жоқ деп толғанды сахнаның арғы жа­ғындағы дауыс. Өзі жасағанын өз қолымен бұзатын, жауыз да, қатыгез де өзі.

Дейтұрғанмен, қойылым кеу­­дені тілгілейтін, өкініші көп сондайлық бір алапат қайғыны көкейге қондырмады, әлде ак­тер­лер, әлде режиссерлеріне жет­­кізе алмағандай. Қазақтың қоңыр дауысты домбырасымен қысқа уақытта аяқталып қал­ған қоңыр күй тәрізді. Тағы бір сәттерінде жануарлар арасында диалог жетіспейтіндей көрінді. «Кербұғы» трагедия алдында көрерменді ширықтырып, әсерлендіре түсетін бір детальдар қажетсініп тұрғандай. Ал жалпы сахналық нұсқасының идеялық сюжеті, пластикалық би үйлесімдері орынды шыққан.

О.Бөкейдің әңгімесінен өр­біген драманың сахналық нұс­қасын театрдың әдеби драма бөлімінің меңгерушісі Нұркен Тұр­лыбек жазып шыққан. Ол бұған дейін Мәскеу төрінде қойылған «Ұждан» әпсанасының да авторы. Пластика – Жалынбек Ахан, қоюшы-суретші – Рауан Ұлықпан, ал балетмейстер – Айгүл Дайырбаева.

Драма режиссері Жангелді Садықовтың пікірінше, адам мен та­биғат арасындағы қара­ма-қай­­­шылық ұғымдарын жастар қауымы кеңінен түсіне білуі керек. Ересектер мен жас ұр­пақтың зердесіне экологиялық тәр­биені сіңдіруде мұндай қойылымдардың пайдасы зор бол­мақ.

Айтып өтейік, соңғы уақытта керекулік театр пластикалық мә­нерге көбірек көңіл бөліп жүр. Актерлер ұжымының дені жас­тар, шетінен мың бұралған биші­лер, қажет болса күрделі трюк­терді де орындайтынын байқап жүр­міз. Бұрын театрдан адам көңілі­нің жоғын іздеп баратын, ал қазір­гі көрермен көбірек әсер күтеді екен.

Премьералық қойылымдағы басты рөлдерді Жасұлан Әмір­хан, Темірлан Мұқатай сияқты жас актерлер сомдады. Театрдың белді әртісі, Мәдениет қайраткері Бейбіт Шәнім Қоңқай рөлін сәтті ойнап шықты.

 

ПАВЛОДАР