Аймақтар • 14 Наурыз, 2024

Ақтастыдағы асық үйірмесі

574 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Әйтеке би ауданы Ақтасты орта мектебінің ағылшын тілі мұғалімі және психологі Гүлнәз Тұрарова соңғы кезде ұмы­ты­лып бара жатқан ұлттық ойындарды қайта жаңғыртып, оқу материалы ретінде пайдаланып жүр. Жас ұстаздың асық ойынын сабаққа пайдалану тәжірибесі ерекше қызықты.

Ақтастыдағы асық үйірмесі

Бұрын балалар жер кепкен бойы асығын майлап, сақасын сайлап, ауыл шетіндегі алаңқайда асық ойынын қыздыратын болса, бүгінде мұның бірі де жоқ. Қазіргі ауыл баласы асыққа аса қызықпайды. Қорғасын құйып, сақа жасауды білмейтін ұрпақ өсті. Ата-әжелер де немерелеріне асық жинамайды. «Біздің Ақтасты өте шағын ауыл. Ауылдағы жалғыз мектептегі оқушы саны көп емес. Жасыратыны жоқ, қазіргі кезде көптеген мектеп оқушысының сабаққа зейіні төмен, есте сақтау қабілеті нашар, көп ойланғысы келмейді. Оқуға құшарлықтың төмендеуі өтпелі кезеңдегі жеткіншектер бойынан көп байқалады. Бұл баланың тұлғалық қалыптасуы мен бойындағы қабілетін бағ­дарлайтын кезінде зиян әрі болашақ мамандығын таңдауға да кесірін тигізеді. Мектеп психологі ретінде осы мәселе мені көп ойландырып, бала бойындағы енжарлықты асық ойындарына қызықтыру арқылы жоюға болады деген оймен үйірме ұйымдастырдым. Әзірше оқушылар оған сабақтан тыс уақытта келіп қатысады. Екінші жағынан, орта және жоғары сынып оқушылары үшін 5-10 минуттық үзілісте асық ойнатып, сергіту сабақтарын өткіземін», дейді Гүлнәз Тәңірбергенқызы.

нг

Алдағы уақытта «асық тера­­пиясы» бағдарламасын кеңей­тіп, элективті курс ретінде жүр­гіз­гісі келеді. Элективті оқыту жүйесі бірнеше пәнді қатар жүргізу арқылы оқушының интел­лектуалдық, физикалық және шығар­машылық қабілеттерін дамытуға бағыт­талған. Бұл жерде асық ойыны арқылы оқушының қабілетін ашып, бірнеше пән бойынша сабақ үлгерімін бірден жақсартуға көмектесу жоспары тұр. Қазіргі кезде замануи білім – синтезделген білім. Оған баланың ой ұшқырлығы, сыни ойлау қабілетін жетілдіру арқылы қол жеткізуге болады. Үйірмеде асықтарды пайдалану арқылы түрлі логикалық ойындар ұйымдастырып, көптеген көрнекілік құрал жасайды. Ол үшін көп асық керек. Сол үшін ауыл үйлерін аралап асық жинайды. «Мені ортасына қорғасын құйып, қырлаған, табиғи қына­мен боялған көне асықтар қызық­тырды. Алайда ауылда асық аз екен», дейді ол.

 Жас ұстаз ұлттық ойын мектеп жасына дейінгі балалардың ойлау қабілетін, қолының қимыл ептілігін жақсы дамытады дейді. Асық ата білген бүлдіршіннің көзі қырағы, қолы икемді, қимылы шапшаң болады, түстерді ажырата біледі. Төл мәдениетіміздің бір бөлшегі, мыңжылдықтан бері ата-бабамызбен ілесіп келе жатқан асық ойындарының «Хан талапай», бес асық, омпы, тәйке, алшы, қақпақыл сияқты кеңінен танымал түрі бар.

Асықты оқу материалы ретін­де де пайдаланудың жолы көп. Әсіресе сергіту ойындары жет­кін­­шекті мейлінше дәл және жыл­дам атуға ғана емес, іс-әрекет жасар алдында ойлануға баулиды. Былайша айтқанда, баланы ойланып барып, әрекет ет деген қағидаға үйретеді. Гүлнәз түрлі-түсті асықтардың баланың жүйке жүйесін тыныштандыруға көмегі мол дейді.

Ақтөбедегі қала мек­теп­те­рінде жұмыс жасап, отбасы жағ­дайымен Әйтеке би ауда­ны­ның Ақтасты мектебіне келіп, пси­холог және ағылшын тілі мұға­лімі болып жұмыс істеп жатқ­ан Гүлнәз Тұрарованың жоспары көп. Шағын жинақты мектепте асық терапиясын мектеп жасына дейінгі даярлық тобына да, бас­тауыштан бастап жоғары сынып оқу­шыларына жеке, топтық тапсырмалар өткізгенде кеңінен пайдаланып әр баланы жеке тұлға деп қарайтын жас ұстаз асықтан көр­некілікті оқушылармен бір­лесе жасайды. Бұл жерде баланың қия­лы көмекке келеді. Сергіту сәт­терінде қыз балаларға бес асық, ер балаларға хан талапай, омпы ойна­тады. Ақтасты мектебі­нің мұ­ға­­лімдері де Гүлнәздің дә­ріс­­теріне қызығушылықпен қарайды.

 

 Ақтөбе облысы