ЖОЛДАУ • 03 Қыркүйек, 2024

Басымдық энергетикалық тепе-теңдікке бағытталады

69 рет
көрсетілді
4 мин
оқу үшін

Қазіргі кезеңде елімізге қажет болып тұрған шетелдік инвес­тиция көлемі бұған дейінгі екі он жылдықтың қажеттілігінен де асып түсейін деп тұр. Тек инвестициялық ағынды күшейту арқылы сапалы экономикалық өсімге қол жеткізе аламыз.

Басымдық энергетикалық тепе-теңдікке бағытталады

Егер бірқатар реформа мен жобаларды жүзеге асыра алса, Қа­зақстан инвестиция үшін тартымды елге айнала алады. Басты артықшылығымыз – пайдалы ресурстар мен салыстырмалы ли­­бералдық заңнама. Бұлар отан­­­дық экономикада қазірдің өзін­де бар. Непоттық олигархизм бюрократиялық институцио­на­лизммен алмастырылып жатыр. Ол өзінің барлық кемші­лігіне қарамастан, әлі де болса ойынның әмбебап ережеле­ріне көбірек бейім және экономи­кадан ақшаны сығып, оны шетел­дік юрисдикцияларға беруге сон­шалықты ынталы емес. Са­лық кодексін ізгілендіру, инфра­құрылымды нығайту, өндірісті қажетті электр энергиясымен, еңбек ресурстарымен, өнер­кә­сіптік экономиканың басқа эле­мент­терімен қамтамасыз ету міндеті тұр.

Алайда мұның бәрін сауат­ты шенеуніктерсіз іске асыру тағы қиын. «Инвестиция тарту үдерісіне барлық әкім мен министр тиісті деңгейде атсалысып отырған жоқ. Үкімет бұл жұмысты реттеуі керек», деді Президент биылғы Жолдауын­да. Басқаша айтқанда, өңірлік және салалық басқарушылар инвестицияның тиісті өсімін қамтамасыз ете алмай отыр. Әри­не, бәрі соларға байланысты емес, кей жағдайда инвесторды шақыруын шақырып алып, артынан қандай да бір кикілжіңге тап болып жатқысы келмейді. Бірақ ондай жағдайдың өзінде бос отырмастан, шаруаны жүйе­лі түрде шешуге тура келеді. Кейін басқа инвесторлар кедер­гісіз келетіндей қолайлы орта қалыптастыруы қажет.

Инвестор шақырып, оған мейлінше жайлы жағдай жасап беру мүмкіндігі бола тұра, сая­си басқарушылардың екі қо­лын бос қойып, бюджет қаржы­сын үлестіруден аса алмай отыр­ғаны қиын. Ал кейде сыбайлас жемқорлық себебімен қо­сым­ша кедергілерді қолдан ұйым­дастырып жатса, тіпті жаман. «Жалпы, Үкімет пен барлық мемлекеттік органның міндеті – отандық бизнес пен шетелдік инвесторларға жол ашу. Олардың заңды қызметіне кедергі жасау салдары ауыр қылмыс деп саналуы керек», деді Мемлекет басшысы.

Қазір еліміздің сынақ жылдарын бастан кешіріп жатқа­ны белгілі. Қазіргі уақыт бізге нақ­ты индустрияландыруды жүр­гізудің, шикізат пойызы­нан индустриялық по­йыз­ға қайта оралған елдердің қата­ры­на кірудің соңғы тарихи мүм­кіндігі болуы мүмкін. Ол үшін әрбір ұсақ-түйекке дейін үңіліп, шенеуніктерді олардың жұмысының экономикалық тиімділігімен бағалау қажет. Есеп­­те­рін әдемі құрастырғанына емес, олар жетекшілік ететін салалар мен аймақтарда қанша нақ­ты инвестициялық жоба жү­зеге асырылғанына байланыс­ты бағалау маңызды.

Жолдауда Президент бейбіт атомды елімізде дамыту бойынша референдум уақытын хабарлады. Ол 2024 жылдың 6 қазанына белгіленді. Ол мәселенің осыдан бір жыл бұрын ашық айтыл­ғанын, жалпыхалықтық талқылау өткізуге бір жыл жеткілікті болға­нын еске салды. Президент атом стансасының құрылысы туралы 2019 жылы айтып, мәселе жал­пы­халықтық референдумда ше­шіледі деген еді. Осылайша, тал­қы­лау шын мәнінде бір жыл емес, одан да көп уақытқа со­зыл­ды. Жолдауда айтылған ше­тел­дік инвесторларды тарту, өң­деуші өнеркәсіпті дамыту, инфрақұрылымды ны­ғайту, жасанды интеллект пен цифр­лы технологияны дамыту, қоршаған ортаға мән беру – бәрі де еліміздің энергетикалық тепе-теңдігіне бағытталған іс-шаралар. Еліміз энергия көздерін әртараптандыруға, оны эко­номиканың барлық саласына бағыттауға қаншалықты қа­білетті. Егер тұтынылатын энергия көлемін, электр энергиясымен жұмыс істейтін техноло­гиялардың ену дәрежесін ескере отырып, атом электр стансасы бар елдердің энергетикалық жүйесінің орнықтылығын атом стансасы жоқ елдермен салыс­тырсақ, айтарлықтай айқын тұжы­рым жасауға болады.

 

Ғазиз Әбішев,

саясаттанушы