Экономика • 18 Қазан, 2024

Жол сапасы жақсарсын десек...

161 рет
көрсетілді
6 мин
оқу үшін

Автомобиль жолдары кез келген өңірдің күре тамыры іспетті. Тұрғындардың тұрмыс деңгейі де, экономиканың жай-күйі де соған байланысты. Бұл ретте биыл елімізде бұрын-соңды болмаған ауқымда – 12 мың шақырым жол салынып және жөнделіп жатқандығы көңілге үміт ұялатады.

Жол сапасы жақсарсын десек...

Сурет: ru.freepik.com

Дүниежүзіндегі тоғызын­шы аумақ атанған еліміз қазір автожолдардың ұзындығы бо­йынша – 32-орынды, сапасы бойынша – 93-орынды місе тұтып отыр. Осы орайда Президент Қасым-Жомарт Тоқаев биылғы «Әділетті Қазақстан: заң мен тәртіп, эко­номикалық өсім, қоғамдық оп­тимизм» Жолдауында жол­­дың санынан гөрі сапасы маңыз­дырақ екенін қадай айтып, салада инновациялық заманауи әдіс-тәсілдерді кеңінен қол­да­нумен қатар, қоғамдық бақы­лауды күшейтуді тапсырды.

Шынында да, мемлекеттік бюджеттен жыл сайын бөлініп келе жатқан қыруар қаржыға салынған автожолдардың сапасын қамтамасыз ету үшін Техникалық қадағалау қызметі мен Жол активтерінің сапасы жөніндегі ұлттық орталықтың бақылауы жеткіліксіз екенін өмір көрсетіп берді. Тек ел ішіндегі азаматтық ұстанымы берік, белсенді азаматтар дер кезінде дабыл қаққаннан кейін салынып жатқан жолдардағы көрінеу ақаулар жойылған мысалдар аз емес. Мәселен, бы­лтыр Солтүстік Қазақстан об­лысының Айыртау ауданын­дағы Саумалкөл – Сырымбет – Светлое автожолын қайта құры­лымдау барысында мер­дігер ұйым тарапынан жол берілген өрескел кемшіліктерді тиісті қызметтер мен жергілікті шенеуніктер байқамаған сыңай танытқандықтан, оларды қара­пайым тұрғындардың өз­дері әшкерелеп, әлеуметтік желі­­де шу көтерген. Ақыры жол­­шы­ларға тиісті шара қол­даны­лып, сапасыз салынған жол учас­келері қалпына келтірілді.

Биыл Қарағанды облысы Шет ауданының тұрғын­дары Қарағанды – Балқаш авто­жолының кейбір учаскелерін қайта құрылымдау барысында жол берілген ақауларға ша­ғымданған. Осыған орай Сыбай­лас жемқорлыққа қар­сы іс-қимыл агенттігі құр­ған ар­найы мониторинг тобы сапар­ға шығып, жол жабыны ақау­ларының негізгі себебі – ауыр жүк көліктерінің қоз­ға­лысынан түсетін жүктеме екендігін анық­таған. Нәти­жесінде, кемшілік­терді жоюды түрік қосалқы мердігері өз мойнына алыпты.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметтің Ұлытау облысы бойынша департаменті құрған мониторингтік топ биылғы маусым және шілде айларында Сәтбаев – Малшыбай – Жошыхан, Домбауыл кесенесі, Қаражал – Атасу және А-16 Жезқазған – Петропавл (143-163 км) жол учаскелерінде әртүрлі ақауларды анықтаған. Мердігер ұйым барлық кемшілікті жоюға міндеттелген.

Мониторингтік топ Батыс Қазақстан облысындағы Бар­бас­тау – Ақжайық – Индер автожолын қайта құрылымдау кезінде асфальтбетон жа­бы­нының бұзылғанын әшкере­леген. Осыған байланысты, бас мердігерге ескерту жасалып, бар­лық ақауды жою және қа­жет тұстарына жаңа жабынды орнату талап етілген. Осындай кемшіліктер Ұлытау, Абай, Жетісу, Батыс Қазақстан, Шығыс Қазақстан, Алматы, Ақмола, Қарағанды, Атырау, Жамбыл және басқа облыстар мен қалаларда анықталған. Өңірлердегі мониторингтік топтар жолдарды салу және жөндеу аяқталғанша ай сайын сапарға шықпақшы.

Жалпы, Сыбайлас жемқор­лыққа қарсы қызмет биыл еліміздегі 217 жол учаскесіне мониторинг жүргізуді қолға алып отыр. 12 ауқымды жоба – ерекше бақылауда. Оларды салуға және жөндеуге бөлінген мемлекет қаржысының көлемі – 2 трлн теңгеден астам.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет жүргізген талдау барысында 15 өңірде 6,9 млрд теңгенің қажетсіз, қайталама жұмыстарды, күтпеген шы­ғыстарды, оның ішінде артық пайданы қосу есебінен сметаны асыра бағалауға байланысты жүйелі жемқорлық тәуекелдері әшкереленген.

Жол құрылысы саласында негізгі жемқорлық тәуекел­дері­нің бірі – мердігерлік ұйым­дар белгілеген кепілдік мерзімі. Осыған орай Сыбайлас жем­қорлыққа қарсы қызметтің ұсынымдары бойынша Ұлытау және Ақтөбе облыстарында жаңа жолдарды салу және қайта құрылымдау үшін кепілдік мерзімін 7 жылға дейін, ал орташа жөндеу үшін – 5 жылға дейін ұлғайту туралы шешім қабылданған. Ал бұрынғы кепілдік мерзімі небәрі 2-3 жыл ғана болатын. Бұл шара мердігерлердің жауап­кершілігін күшейтіп, жол­дар­ды жөндеу және салу сапа­сын арт­тыруға септігі тиері сөзсіз.

Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызмет кейінгі 3,5 жылда 65 жемқорлық құқық бұзушылықты тіркеген. Олар бойынша келтірілген залал шамамен 9 млрд теңге болған. Биыл Солтүстік Қазақстан облысы Тайынша ауданы әкімінің орынбасары, Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық бөлімінің басшысы жергілікті жауапкершілігі шектеулі серіктестіктің директорынан аудандық маңызы бар автожолдарды ағымдағы жөндеуден өткізгендігі жөніндегі актілерге қол қою үшін 10 млн теңге пара алды деген күдікпен ұсталып, үшеуі де тергеу сотының санкциясымен қамауға алынған.

Жуырда Шымкент қала­сы­ның қылмыстық істер жөніндегі ауданаралық соты Тұран ауданының «Тұран» коммуналдық мем­ле­кеттік мекемесінің және Төлеби ауданының «Жа­рық-Жол» коммуналдық мемлекеттік мекемесінің бас бухгалтерлеріне қатысты үкім шығарды. Олар жалған бухгалтерлік құжаттар жасау арқылы үлестес кәсіп­орындарға қаражатты заңсыз аударған, сондай-ақ өткен жылы нақты жұмыс істемеген адамдар­ға жүйелі түрде жалақы ауда­рып отырған. Осылайша, жым­қы­рылған ақшаның жалпы сомасы 99 миллион теңгеден асқан. Сот үкімімен екі бухгалтер сәй­кесінше 8 және 7 жыл мерзімге бас бостандығынан айырылды.

Күз айлары – жол құрылысы жұмыстары аяқталатын кез. Осы уақытта жергілікті жерлердегі белсенді азаматтар жаңадан салынған және жөнделген жолдардың сапасына былтыр қабылданған «Қоғамдық бақылау туралы» заңға сәйкес қоғамдық бақылау орнатып, байқалған кемшіліктер жөнінде мүдделі мемлекеттік органдар мен Сыбайлас жемқорлыққа қарсы қызметті хабардар етсе, бұқаралық ақпарат құралдары мен әлеуметтік желі арқылы жарияласа, құба-құп. «Көптің көзі – көреген» демекші, жол сапасын осылай ғана түбегейлі жақсарта аламыз.